Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kwanyin schreef:Welkom Bambi!
Sollicitatiegesprekken....het moeilijke aan dat is dat je nooit kunt weten hoe het gaat gaan. Ik heb gesprekken gehad waar het er heel gemoedelijk en los aan toe ging (de fijnste naar mijn mening), en ook waar er vier in maatpak streng toekijkende personen op alle antwoorden die je geeft nieuwe vragen verzinnen om je proberen vast te vragen en ongemakkelijk te doen voelen.
Algemene tips:
1: Direct te belangrijkste: wees altijd jezelf! Lieg niet over je persoonlijkheid of kunnen, je valt toch door de mand. En als je merkt dat jezelf zijn een persoonlijkheid is die het bedrijf niet zoekt, dan weet je ook dat je daar niet past.
2: Er zijn een aantal vragen die regelmatig terugkomen dus best om daar eens over te denken op voorhand. Vertel eens wat over je zelf, wat zijn je goede/slechte punten, waarom ben je op je vorige werk gestopt, waarom heb je die studierichting gekozen...
3:Verdiep je op voorhand wat in het bedrijf. Bezoek hun website, bekijk welke producten ze verkopen, kijk of je eventueel nog meer achtergrondinfo kan vinden over hen.
4: Zorg dat je enkele voorbeelden voor handen hebt waarmee je kan bewijzen dat je voor hun een aanwinst bent. Ben je bijvoorbeeld stressbestendig? Bedenk dan een situatie om te vertellen die je, op het werk of privé, hebt meegemaakt en waarin dit duidelijk te merken was.
Bambi1995 schreef:Gelijk al een vraag haha.
Ik ben best wel een iemand die de kat uit de boom kijkt en misschien niet genoeg over me zelf vertel (waarom ik nou een aanwinst ben voor hun) is dit erg? Hoe moet ik hier mee omgaan?