Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:49

Ik heb maar 1 schriftelijk tentamen :') De rest alleen maar dossiers inleveren... Helaas zit daar volgens mij nog wel wat meer werk in dan het tentamen wat ik moet maken...

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:29

Nou celbiologie niet gehaald, maar dat had ik verwacht :P Op naar de herkansing. Toets van vandaag ging niet door ivm ict storing of iets ;P Verslag vandaag ingeleverd :D Morgen eindpresentatie project.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:08

Corien, fijn hoor! Hebben veel mensen de herkansing wel gehaald, of nog steeds niet? Ik krijg onderzoek als het goed is ook terug binnenkort en ben echt bang voor de resultaten weer.. Wat had je nu voor cijfer?

Mijn eerste cijfers van deze periode heb ik al binnen:
Bedrijfskunde portfolio + mondeling tentamen: 8
OOW: 7.5 (blog + presentatie
Presentatie Nederlands: Gehaald (maar nog geen definitief cijfer, komt later deze week nog)
Onderzoek + PCV verslag krijg ik ook nog terug, ik denk dat we beide (of in elk geval onderzoek) niet gehaald hebben, maar weet het niet zeker natuurlijk.

Vandaag maandag tentamens, ik heb er 5:
Maandag 19 januari: Algemene economie
woensdag 21 januari: bedrijfskunde
vrijdag 23 januari: recht
maandag 26 januari: Engels
woensdag 28 januari: marketing

Engels, marketing en bedrijfskunde ga ik wel halen denk ik, AE en recht moet ik nog keihard voor gaan blokken vrees ik. :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:12

Rebecca, er zijn 3 groepen die onderzoek 1 niet hebben gehaald en dus geen P kunnen halen. We hebben een 6,5 gehaald. Dat is het hoogste bij een herkansing. Van de rest weet ik het nog niet!

Jij hebt ook lekkere toetsen, geen Nederlands? Of heb je daar een vrijstelling voor?

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:45

Wiscat en herkansing allebei gehaald!
Wiscat ging echt slecht, aan het eind bleek ik wel aan de norm te voldoen. Kreeg ik vandaag een mailtje wat mijn cijfer was, had ik 88% goed :wow:
Ik was echt heel verbaast :')

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:32

Wauw wat veel tentamens allemaal..

Ik had er inderdaad ook maar 1 en voor de rest dossiers en projecten. Niet dat dat nou zo gunstig is voor je vrije tijd. Zeker zodra de deadline dichtbij komt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:20

Die dossiers vind ik echt hell op aarde. Kan me er echt niet toe zetten om te beginnen, terwijl ik een hele hoop moet doen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:36

CCCCC schreef:
Rebecca, er zijn 3 groepen die onderzoek 1 niet hebben gehaald en dus geen P kunnen halen. We hebben een 6,5 gehaald. Dat is het hoogste bij een herkansing. Van de rest weet ik het nog niet!

Jij hebt ook lekkere toetsen, geen Nederlands? Of heb je daar een vrijstelling voor?

Ah oke, onderzoek 1 hebben wij gehaald met een 5.7 gelukkig! Onderzoek 2 krijgen wij binnenkort terug en die heb ik denk ik niet gehaald, word flink aan de bak, want ik wil die P dit jaar!

Nee, wij hebben deze periode PCV (professionele communicatieve vaardigheden). We moeten ons onderzoek inleveren bij PCV en dan krijgen we een cijfer voor de spelling, opmaak en grammatica. Daarnaast hebben we een presentatie moeten doen. Nederlands viel bij ons dit blok dus erg mee :) wat had jij bij Nederlands?

Ik heb net mijn excel toets zo verpest, dat ik vrees dat dit mijn eerste herkansing wordt dit jaar. Beetje jammer.. ik had echt het gevoel dat ik het goed kende en gisteren nog met mijn vader geoefend, maar ik wist het gewoon niet meer. Hopen dat ik ergens nog goede dingen heb staan en ik nog een 5.5 heb gesprokkeld, maar ik vrees van niet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:39

Blijkt dus dat ik als 1 van de weinige deze her heb gehaald, bijna niemand heft er een voldoende voor gehaald :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:38

Maandag tentamen hydrauliek, pneumatiek, elektronica en avionica. Ik vind het zo niet boeiend.. :')
Ik maak een samenvatting maar.. pfff zo droog dit. :')
Hoop dat de 2e groepsopdracht ook een 7 is dan mag ik een 4 halen haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:50

Ik heb mijn eerste tentamen achter de rug. Wat een drama zeg!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:20

Morgen moet je er nog 2 zie ik, succes! Heb je deze wel gehaald denk je?

Ik wist er vandaag iig 16 zeker van de 40. :') Ik hoop dat ik de rest redelijk gegokt heb. Hahaha.
Heb nu 2 weken vakantie en als ik deze niet gehaald heb dan heb ik de 30e herkansing.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:23

Mijn tentamenweek is ook begonnen.
Voor vandaag had ik vrij, maar heb ik 3 verslagen af kunnen ronden en ingeleverd. Dat waren m'n stagewerkplan, beleidsplan en een onderzoeksverslag over daklozen met een licht verstandelijke beperking.
Morgen heb ik een tentamen beleid, donderdag dan nog een podiumpresentatie en dan heb ik een weekje vakantie :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:42

Captain, nee ik denk het niet. Wist er zon 60 zeker en de resterende 40 heb ik gegokt. 72 goed is een 5.5!

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:57

Mijn tentamen week is ook begonnen. Vandaag had ik vrij :D morgen hertentamen wiskunde en dan vrijdag statistiek. Volgende week nog biologie en chemie en dan heb ik alles weer gehad! :) en alle anderen met tentamens heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:02

Succes allemaal!!

Ik heb morgen herkansing HRM en de taaltoets, donderdag herkansing bedrijfskunde.
Heel spannend allemaal..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:09

Ik heb vorige week mijn certificaat voor de Hoge school taal ontvangen, was wel een hele licentie van 55,- waard.. Maar gelukkig hoef ik er verder niks mee te doen, veel hebben hem niet gehaald en krijgen nu eerst lessen voor de herkansing.

Succes iedereen! Ik heb nog 2 weken tot de tentamens. In de 2 weken hoef ik maar 2 dagen naar school, verder lekker vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:12

Ik hoef(ga :') ) nog maar 1 dag naar school. Heb de her van afgelopen week gehaald en heb nu dus alles gehaald, behalve een verslag. Als ik die niet haal kan ik die volgend jaar pas herkansen dus geen P dit jaar, daar zou ik wel hard van balen. Maar ik ga er vanuit dat we m halen :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:53

Mijn tentamens beginnen volgende week, ik hoop ze nu allemaal in 1x te halen, maar vrees nog voor genetica...
Volgende periode zou ik eigenlijk alleen nog maar op dinsdag naar school hoeven, dan zou ik volgend jaar pas weer de volgende blokken flankerend onderwijs op maandagavond krijgen, maar er word aangeraden om het er nu meteen achteraan te doen, dus ik bikkel nog maar gewoon door...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:55

Succes iedereen vandaag!

Ik heb vandaag belastingrecht, wat een heel pittig tentamen schijnt te zijn. Maar we gaan ervoor :D

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 09:31

Wat hebben sommige veel tentamens zeg! Ik heb volgende week woensdag 1 tentamen. Dat gaat dan wel over alle 3 de hoofdvakken, en ze hebben even bedacht dat ze daar vanaf nu ook nog even 15 stellingen over periode 1 in gaan doen. Jippie...
en vrijdag heb ik een deadline staan voor alle verslagen.

Iedereen heel veel succes!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:45

Ik heb gisteren mijn eerste tentamen Finance gehad wat een hel.. Opzich waren de berekening nog wel te doen maar is was even vergeten om alle theorie daar ook nog voor door te nemen omdat ze zeiden dat je bij Finance alleen maar moest rekenrekenreken.
Beetje jammer verwacht dus ook niet dat ik die gehaald heb.
Vandaag nog een tentamen met alle leerstof van deze module ik heb er niet echt vertrouwen in maar we gaan het zien!

De module opdrachten hebben we wel allemaal optijd ingeleverd en ik verwacht dat we daar wel een gemiddelde van boven de 5.5 uit kunnen halen.

Twee tentamens dus en waarschijnlijk ook twee her.. oeps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:32

Iemand die me een beetje moed kan inspreken? ;(

Net herkansing HRM gehad. Alleen weetik echt niet of t goed genoeg was. Had eerst een 3.6 gehaald.

Nu moet je 27 vragen goed hebben voor een 5,5 er waren 40 vragen..
Echt ik kan wel huilen ofzo, ik vind de studie zo leuk en heb zo onwijs hard mn best gedaan voor het leren. Maar dan sta je met je klasgenoten die precies vertellen wat de antwoorden waren en dan zakt de moed torensdiep in mn schoenen..

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:44

Als je dit tentamen niet haalt is het dan gelijk over? Of mis je dan studiepunten maar kun je de rest van de studie nog wel goed doen?
En daarnaast je weet het nog niet zeker misschien komt het wel goed! Even afwachten, je hebt je best gedaan meer kon je niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:03

Dominique, ik studeer hetzelfde. Op welke vakken loop je vast? Dan kan ik je wel uitleggen hoe ik het leer? Misschien heb je er wat aan :)