[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:46

Polly schreef:
Voor examen hebben de tijden vanaf 9.50 tot 14u mijn voorkeur ivm de drukte dus daar eerst ff naar kijken. Ik plan de examens best ver weg (dus op tijd beginnen met plannen) zodat ik de drukke tijden vaak niet aan hoef te bieden.
Wacht niet te lang he met reageren, de data stonden waarschijnlijk open en hoe langer je wacht hoe meer kans dat iemand anders de datum inkoopt!

Super handig dat je instructeur bent!
Weet ik dit ook weer haha :)

Vera96

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:52

Ik heb om 9, dat was blijkbaar de beste tijd

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:47

Of de enige beschikbare of het kan het beste uit ivm de planning van je instructeur of of of

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:09

Ik heb mijn tt om 8 uur. Maak me er niet zo druk om, oefen gewoon veel en neem het een uurtje voor de toets ook door, dus ben benieuwd.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:48

Ik heb examen om 8 uur, was de eerst beschikbare mogelijkheid :P Verkeersdrukte maakt mij niet echt uit, ik rijd met les ook altijd in de spits.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:17

Ojee jongens, mijn examen wordt deze week ook aangevraagd, waarschijnlijk in december := . Instructrice vroeg afgelopen rijles of ik mijn theorie al had gehaald en dat ze vond dat ik zo lekker reed, dus dat ze vond dat ik binnenkort wel op examen mocht.
Ik ben nogal overrompeld, ik ging er vanuit dat ik minstens 40 lessen nodig zou hebben maar dat valt wel mee dus. Heb nog niet het idee dat ik er klaar voor ben (vorige les bijna gaan spookrijden op een kruispunt en later een te scherpe bocht genomen waardoor ik op de stoep reed :') ), maar ik heb nog 1,5 maand gelukkig!
Hoe gaan jullie rijlessen verder?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:28

Bij mij gaat het goed, opzich heb een beetje het idee dat ik nu stil blijf hangen. Kijken gaat gewoon niet echt goed waardoor soms problemen ontstaan, de auto zelf heb ik prima onder controle alleen dat kijken en zei weet dat ik beter kan dan ik nu laat zien dus het is best frustrerend. Ik heb namelijk al over twee weken tussentijdse toets.

Ach, december is nog zover weg! Ik leerde echt veel al in een maand!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:20

Hier gaat het ook Super. Volgende week gaan we onder de motorkap kijken. Is deze week niet gelukt door het weer. Moet alleen denken om meer mee te stromen in het verkeer in dorpjes. Wil nog wel eens onder de 30 blijven rijden bij veel zij weggetjes.
Heb er steeds een beter gevoel bij. Volgende week les 32

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:21

Ik ben vanmorgen geslaagd! Zoo blij mee! :D

Het meest blij ben ik nog wel dat ik van die ellendige lessen af ben :P Laatste lessen waren echt niet leuk, net zoals bij jou Ruby, het kijken wilde niet. Het heeft menig traan gekost (letterlijk) maar ik ben blij dat mijn instructeur niet opgaf. Pas de laatste twee lessen voor mijn examen viel het kwartje een beetje met kijken.

Ik vond het examen trouwens makkelijker dan de lessen, dus voor iedereen die zenuwachtig is: het kan echt!

Heb overigens geen TTT gedaan, ik had gezien bij mijn broertje dat een TTT niet betekent dat je daarna in 1x slaagt... Dus ik dacht, die vrijstelling van bijzondere maneuvres is het me niet waard. Ben blij dat ik het niet gedaan heb, want een keertje omkeren en parkeren op je examen is eerder welkome afwisseling dan vervelend. Ben dus in 1x geslaagd *\o/*

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:23

Maar bij mij op de rijschool is het verplicht maar als ik hiervoor zak heb ik echt geen zin om nog een keer geld hiervoor uit te geven, dan doe ik het liever in een keer.

Het probleem is dus dat ik moet kijken maar ben dus zo perfectionistisch dat ik me erg focus op mezelf en niet op het verkeer achter me of naast me....

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:37

Apart dat ze de TTT verplicht stellen.

Dat kijken herken ik ontzettend! Je moet proberen je 'awareness' uit te breiden, eerst met een cirkel van 5 m rond de auto, dan steeds verder tot je in een straal van 100 meter weet wat er waar gebeurt.
Ik vond het ver vooruit kijken en plannen zo moeilijk... werd helemaal gek van mezelf omdat ik wel wist hoe het moest maar het lukte niet... Nu maar verder oefenen zonder instructeur haha, lijkt me ook nog best eng!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:39

Wauw gefeliciteerd Safiera! En herkenbaar probleem Ruby. Soms vind ik het ook echt te veel om snel te kunnen zien, op grote rotondes bijvoorbeeld moet je echt ogen in je achterhoofd hebben. Dus dan wil ik liever langzamer rijden zodat ik meer tijd heb om om me heen te kijken, maar dat bevordert de doorstroming niet. Wanneer heb jij je TT?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:40

Naja ik voel me net een debiel in de auto met dat kijken. Maar probeer echt m'n best te doen. Rotondes en plannen samen is ook een ramp, ik vlieg er zowat overheen.

Ik heb vijf november de toets!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:41

Gefeliciteerd Safiera!

Pff ben het echt ff zat. Net les 33 gehad en het lukt maar niet en doe steeds wel weer dingen mis waardoor examen nog steeds niet aangevraagd is. Word er zo boos van. Wil gewoon eindelijk dat examen hebben en van al deze rot lessen af zijn.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:20

Gefeliciteerd Safiera!

Mijn examen staat in de 2e week van december gepland. Dus nu nog even tijd om de laatste puntjes op de 'i' te zetten! :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:21

Dank voor de felicitaties!

@Dominique: Troost je, ik heb heel wat meer lessen gehad, en nog ging het de laatste lessen zoals jij beschrijft. Hoort bij het leren rijden geloof ik. Volhouden is het devies, hoe rot ook, je komt er wel.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:28

Gefeliciteerd safiera.
Al een rondje zonder instructeur gereden?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:43

Thanks Safiera. Wil gewoon graag m'n rijbewijs voor de winter, ik kan namelijk ontzettend slecht tegen kou.. Maarja als ik al tegen november aan loop pff :\

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:49

Ik wil hem ook perse dit jaar niet dat ik met de auto ergens heen hoef maar ik hoorde dat volgend jaar je scooter er niet meer bij zit en die wil ik er wel graag bij halen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:05

Ruby1995 schreef:
Ik wil hem ook perse dit jaar niet dat ik met de auto ergens heen hoef maar ik hoorde dat volgend jaar je scooter er niet meer bij zit en die wil ik er wel graag bij halen.

Daar zijn nog helemaal geen beslissingen over genomen bij mijn weten. Geruchten gaan wel al lang rond maar er is nog niks officieel.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:10

Oh oké! Ben benieuwd

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:40

Hoop ook dit jaar mijn examen te halen. Dan kan ik mijn zoontje naar zwemles brengen. Nu moet steeds mijn vriend heen en weer rijden

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:20

Polly schreef:
Ruby1995 schreef:

Daar zijn nog helemaal geen beslissingen over genomen bij mijn weten. Geruchten gaan wel al lang rond maar er is nog niks officieel.

Inderdaad, is geen sprake van en verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren. Het eeuwige gerucht, haha. Als het zou veranderen had ik het al geweten, zit qua werk dicht bij het vuur zeg maar ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:25

Mooi om te weten!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:32

savanna04 schreef:
Gefeliciteerd safiera.
Al een rondje zonder instructeur gereden?

Nee, kan pas donderdag mijn pasje ophalen bij de gemeente.

Maar ik heb wel al ongeveer een jaar rondgereden in een Canta (soort brommobiel) dus heb er al wel wat km's op zitten zonder instructeur.