Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:13

Balen Arabella!

Joolien, hoelang krijg je WW?

Hier heb ik net de stoute schoenen aan getrokken en een bedrijf gebeld waar ik heel graag zou willen werken. Blijkt de directeur in mijn huidige schoolbestuur te zitten :O Nou ja, ik mag in ieder geval een dagje komen meelopen, en ze zijn een project aan het opstarten waar hij mij wel bij zag zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:14

caroline_max schreef:
Balen Arabella!

Joolien, hoelang krijg je WW?

Hier heb ik net de stoute schoenen aan getrokken en een bedrijf gebeld waar ik heel graag zou willen werken. Blijkt de directeur in mijn huidige schoolbestuur te zitten :O Nou ja, ik mag in ieder geval een dagje komen meelopen, en ze zijn een project aan het opstarten waar hij mij wel bij zag zitten.

Als t goed is 11 maanden. Ik heb wel iets in het vooruitzicht maar daar moet ik nog voor uitgekozen worden, dus dat is spannend. Er zit een opleiding aan vast en deze begint in september.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:23

Joolien, Almelo is inderdaad hopeloos. Je moet echt via via iets krijgen, anders ben je gewoon te laat ("staat het bordje er nog? We hebben al iemand, sorry").

Grappig puntje: op elke brief naar België krijg ik de vraag wanneer ik langs kan komen voor gesprek, maar in Nederland hoor ik soms gewoon niets meer na sollicitatie :+
Vrijdag gesprek bij eentje. Nou moet ik deze week nog bellen naar een andere baan om te praten over mijn diploma, maar ben nu geneigd om dat uit te stellen tot na vrijdag :+ Al is dat misschien stom, omdat ik van eerder uit België nog steeds niets heb gehoord (na ruim een maand).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:26

Jolliegirl schreef:
Hoe was je eerste werkdag Cher?

Ik heb nog altijd niets van d.i.v.o.z.a vernomen... Inmiddels al bijna een maand verstreken..

Vanavond nog 7 andere sollicitaties de deur uitgedaan...ben benieuwd..
Een was met spoed op zoek naar een medewerker...dus hopelijk heb ik eindelijk eens beet!

Was super! Ben dus al 3x geweest, een keer met alles meekijken, daarna gefocussed op 2 vd 4 dingen en vandaag heb ik alles een beetje gedaan al! Supertof! :)

Hopelijk vindt jij ook snel wat leuks!
Iedereen hier trouwens!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:19

Morgen sollicitatiegesprek voor een park in Schoonloo... vakantiewerk, dus tijdelijk...

verder schiet het niet op.

Leuk Cher!
Zit je in je proeftijd o.i.d?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:13

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:01

Ook ik heb eindelijk mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek gehad.
Gelijk met drie mensen, twee teamleiders en een medewerker.
Ik vond het heel pittig, veel vragen door elkaar heen, werd veel onderbroken en kon op sommige antwoorden voor mijn gevoel niet goed genoeg antwoord geven.
Er werd ook meer doorgegaan op mijn valkuilen dan op mijn kwaliteiten.
Dus nee ik denk niet dat ik het ga worden, helaas :(

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:41

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:22

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:15

Sollicitatie eruit gedaan voor hulp in de huishouding. Is ook een service gerichte functie :j

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:15

Mijn contract is nu toch echt afgelopen, vanaf nu alleen nog invalwerk ;( Erg weinig dus... weet ook niet of ik daarnaast recht heb op WW, omdat ik af en toe dus wel kan komen werken, en in de maand augustus ook wel veel ivm vakanties van collega's.
Heb in ieder geval zeer waarschijnlijk een baantje voor de zaterdag weten te fixen, dat is in ieder geval iets! En maar weer verder met brieven schrijven.... Succes allemaal!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:14

Mochten er hier native Duits sprekers zitten die in de reiswereld willen werken, pb me even :)
Heb een uitnodiging gekregen maar nog steeds zielsgelukkig met mijn baan

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:10

Hey ik wil me ook graag melden sinds februari klaar met school en al een tijdje op zoek naar werk helaas kan ik geen werk vinden deze laatste 2 weken 2 sollicitatie's gehad maar helaas niet aangenomen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:58

Net weer een sollicitatie eruit gegooit :)
Jammer vind ik het wel dat het op een bedrijf is waar mijn tweelingbroertje ook werkt. Gelukkig zou hij wel andere dagen werken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:42

Het is hier op het moment zo afschuwelijk stil voor wat betreft vacatures... Ik heb al 1,5 week niks passend voorbij zien komen, erg frustrerend....

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:23

arabella2000 schreef:
Net weer een sollicitatie eruit gegooit :)
Jammer vind ik het wel dat het op een bedrijf is waar mijn tweelingbroertje ook werkt. Gelukkig zou hij wel andere dagen werken.

Ik hoop dat de spelling in je brief wel goed was? :o

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:22

Ik ben ook op zoek naar werk. In de gehandicaptenzorg, omgeving Westland... In juli heb ik mijn diploma,maar ik zou al eerder mogen beginnen. Helaas is er zo weinig te vinden! Mijn hele klas heeft er problemen mee.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:25

Gisteren gesolliciteerd op een héél gave functie! Na 20 mei hoor ik meer, maar de functie is al per 1 juni. Is dat niet heel kort dag allemaal?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:33

Word straks voor mij een stuk lastiger om te solliciteren, want heb straks geen auto meer en alleen een scooter of fiets. En daarbij is een reistijd langer dan een half uur slopend voor me wegens een erfelijke afwijking in mijn rug.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:46

Ik heb mijn eerste werkweek bij mijn nieuwe werk erop zitten. Leuk!! En zo'n verademing. Het is maar voor een half jaar, maar ik ben er enorm blij mee! Reistijd is wel wat minder, met de auto in de vakantie was het nog wel te doen (55 minuten). maar straks met file zal het minder grappig zijn. We zullen het zien.
Ik hoop wel dat mijn tuf het gaat volhouden. Die is die afstanden helemaal niet gewend meer *enkel heen en weer 10 km naar stal :+ *

Ondertussen blijf ik wel verder kijken naar wat meer vastigheid voor na deze 6 maanden. Al zou ik het hier ook prima helemaal kunnen uitzingen, het is best leuk en afwisselend.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:16

Sting schreef:
Gisteren gesolliciteerd op een héél gave functie! Na 20 mei hoor ik meer, maar de functie is al per 1 juni. Is dat niet heel kort dag allemaal?

kort dag, ja
Is dat erg?

Het kan erg snel gaan.... Bij mij zat er een week tussen mn brief en mn eerste werkdag...
Brief eb gesprek was minder dan 24 uur. Tussen brief en contract tekenen zat iets meer dan 48 uur...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:06

Mirjamsel schreef:
Ik ben ook op zoek naar werk. In de gehandicaptenzorg, omgeving Westland... In juli heb ik mijn diploma,maar ik zou al eerder mogen beginnen. Helaas is er zo weinig te vinden! Mijn hele klas heeft er problemen mee.

'S Heerenloo heeft vaak vacatures :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:08

Mri schreef:
Sting schreef:

kort dag, ja
Is dat erg?

Het kan erg snel gaan.... Bij mij zat er een week tussen mn brief en mn eerste werkdag...
Brief eb gesprek was minder dan 24 uur. Tussen brief en contract tekenen zat iets meer dan 48 uur...

Nou ja, op zich niet erg. Ware het niet dat de vacature aan de andere kant van het land is en ik dus woonruimte etc moet regelen ;). Nou ja, eerst maar de eerste ronde doorkomen }:0

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:56

Net terug van een heerlijk proefweekje op Ameland. Kan daar helpen bij een stal. Help dan paarden opzadelen en buitenritten begeleiden. Kan nu ook een aantal weken in de zomer aangezien een meisje heeft afgezegd. Alleen nu werk ik ook bij een aardbeienkwekerij al bijna 5 jaar en die wil ik natuurlijk ook niet zomaar opzeggen. Alleen het nadeel is dat dat zwart is. Dus als er geen werk is, is dat jammer dan. Bij de stal heb ik natuurlijk meer zekerheid. Maar wil mijn huidige bijbaantje ook niet kwijt. Wat zouden jullie doen? Tippssss? :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:58

Sting waar is die vacature dan?