Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:22

Ik houd daar de kerk in het midden. Al die producten (wat paarden dan toch betreft, van die hondenhalsbanden heb ik geen idee) zijn in kundige handen / tijdelijk wel ok. Ik kan niet beoordelen of een klant kundig is en dus krijgen ze het voordeel van de twijfel. Maar als een klant een vraag stelt over een product van dat segment, dan geef ik wel een hele uitleg en wat de gevaren er dus van zijn.

Ow, bedenk me net dat ik ooit wel een product zo ziek vond, dat ik er nog niet over DACHT om het te verkopen. Dat was een nieuwe remedie tegen een schoppend paard op stal of in de trailer: een plaat waar elektriciteit op stond om tegen de wanden te hangen, als het dier er dan tegen trapte kreeg het een schok. Dat komt er dus bij mij niet in, echt niet!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:38

HorseTopShop schreef:
En toch is dat naar mijn mening geen ondernemers gedachte.

Ikzelf hou er niet van om met slof te rijden, vastsnoeren met hulpteugels, meisjes die van setjes houden en daarom peesbeschermers kopen (terwijl het de benen alleen maar zwak maakt, en zo zijn er nog veel meer van die dingen. Maar er is vraag naar en mensen kopen het toch wel. Dus dan liever bij ons dan bij de concurrent.

Hmm.. ik vind dat een lastige kwestie. Aan de ene kant moet je volgens mij inspelen op wat de markt wil, aan de andere kant vind ik wel dat je zo veel mogelijk achter je producten moet staan.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:41

Ik vind het ook moeilijk. Toen men mij pees'beschermers' kwam presenteren die de pees wat dichtknepen, zodat het paard hoger zou springen, heb ik dat ook niet genomen. Anderzijds heb ik wel sporen, zweepjes en scherpe bitten, die kunnen ook misbruikt worden..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:01

Bij mij sluit het ook niet aan bij mijn assortiment, dus dat maakt de keuze extra makkelijk ;) Ik vind wel dat je als ondernemer 100% achter je producten moet staan. Iets zelf niet mooi vinden vind ik een heel ander verhaal, ik verkoop zelf ook artikelen die ik niet in m'n huis hoef te hebben :D Maar van sommige artikelen vind ik dat ze niet vrij verkrijgbaar zouden mogen zijn en dat ze alleen onder juiste begeleiding gebruikt zouden mogen worden. Ik zou dat soort dingen dus alleen op aanvraag verkopen aan bijv mijn trainers.

Even een hele andere vraag: Ik krijg de laatste tijd steeds vaker mails van mensen die vragen of ik even een tekst na wil lopen, of hun website wil bekijken en aan wil geven wat ze kunnen verbeteren. Nu zeggen m'n vriend en buurman dat ik gek ben als ik dat steeds maar blijf doen, zonder er wat voor te vragen (of iets in ruil voor terug te krijgen).

Nu ben ik van de week benaderd door een ondernemer die mij via Flavourites heeft gevonden en na wat heen en weer mailen over van alles omtrent onze webshops, heeft hij me nu ook gevraagd wat ik van zijn site vind en hoe zijn teksten pakkender gemaakt kunnen worden. Moet ik dat zomaar doen (ik ken hem verder helemaal niet, maar hij probeert te netwerken), of moet ik daar wat voor vragen? En zo ja, wat is schappelijk?

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:41

Je zou een korte reactie terug kunnen sturen, iets van: Ik heb er even naar gekeken, ziet er mooi uit, teksten zijn aardig bla bla, maar als je wilt dat ik er echt uitgebreid naar ga kijken dan doe ik dat graag, het kost je 50 euro.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:48

Herkenbaar Joyce. Ik krijg ook met regelmaat deze vragen. Ook om een simpel websitetje te bouwen. Ik heb tot nu toe inderdaad 1x 50 euro gevraagd en dit is ook direct netjes betaald zonder mopperen. Die 50 euro was overigens niet dekkend aan de uren, maar het ging meer om het principe. Verder heb ik nog niet eerder geld gevraagd, het is ook afhankelijk wie het vraagt. Als andere mensen mij ook met regelmaat helpen vraag ik uiteraard niets. Is het een wildvreemde hou ik het gewoon oppervlakkig met de opmerkingen en laat ik het daarbij. Als je geld gaat vragen vind ik ook altijd wel dat je duidelijk je meerwaarde duidelijk moet kunnen laten zien.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:48

Je tarief moet je zelf bepalen, maar pas op met iedereen maar 'even' helpen. Ik heb daar ook een grens in getrokken voor mezelf en sinds ik heb gedaan is 't een stuk makkelijker. :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:50

Mja, dat lijkt me wel een net antwoord als je het niet (meer) voor niks wilt doen :)

Zaken die ik echt niet vind kunnen die verkoop ik ook niet.

Wel zijn er inderdaad twijfelgevallen, er zijn natuurlijk heel veel dingen die mensen verkeerd kunnen gebruiken, of die problemen kunnen geven bij verkeerd gebruik. En dingen die ik zelf nooit zou gebruiken maar die anderen wel gewoon heel fijn vinden.

Zo heb ik op de website ook wat spullen staan die ik zelf echt waar-de-loos vindt of niet handig in gebruik vind....maar waar toch ook best heel wat mensen erg blij mee zijn waardoor ik ze toch wel aan wil bieden.

Ik zet dan wel vrij duidelijk mijn mening in de artikelomschrijving of het "Wist u dat?" vakje ernaast.

Bijvoorbeeld deze: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... lling.html

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:51

Ik doe na mijn laatste 'vriendenprijs' aanvaring ook niks meer gratis of goedkoper. En inderdaad, hoe stom het ook is, dat werkt!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:52

Qua teksten nalezen denk ik dat eefje een goede optie geeft. Je bent op zoek naar werk, het gratis en voor niks doen lijkt mij geen handig plan.

Even een ander onderwerp, ben benieuwd naar jullie ideeën. Ik zit in de coaching (wandelcoaching). Inmiddels heb ik mijn site zover dat ik gevonden word door google en dat er dus bezoekers komen. Maar de stap om contact op te nemen is blijkbaar nog te groot.
Nu wil ik dus eigenlijk iets gratis/vrijblijvends aanbieden (email en telefonisch contact is overigens bij mij altijd gratis en staat duidelijk vermeld). Een collega van mij heeft karabijnhaken met kompas met zijn naam erop, die hij verloot onder de mensen die hem liken, bijvoorbeeld. Nu heb ik geen facebook en ik wil het sowieso graag op mijn site doen, maar zit te bedenken wat.
Hebben jullie ideeën wat ik zou kunnen doen? Ik heb er zelf wel een paar, maar wil die nog even stil houden om jullie niet te beïnvloeden. Ben juist benieuwd naar jullie ideeën.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:54

een chatbox?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:57

@pmarena: ik heb even een paar beschrijvingen gelezen in je webshop. Vindt ze super!
Heel origineel en authentiek, niet zon standaard verkoop praatje maar echt advies.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:00

Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik hem gewoon voorleggen dat ik het geen probleem vind, maar dat dit €50,- kost. Ik heb al behoorlijk wat dingen aan zijn webshop gezien die hij kan verbeteren, dus dat komt wel goed ;)

@Lalidan: Wat je collega doet klinkt goed, maar dan is het wel leuk om met een ander artikel te komen. Alleen is het wel lastig om iets te verloten wanneer je nergens iets hebt waaraan je activiteit kan meten. Normaal kan je zeggen bij zoveel likes, of bij zoveel reviews, etc. verloot ik het artikel, maar dat gaat hier niet op. Je zou ook kunnen vragen of mensen je een mail kunnen sturen met een motivatie waarom ze deel willen nemen aan een wandeling en dat je na een bepaalde periode (of na een bepaald aantal mails) iemand eruit pikt die dan een gratis wandeling krijgt.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:44

Lastig Lalidan, ik heb zo 1,2,3 ook geen echt goed idee. Ik weet niet of een facebookachtige actie bij jouw dienstverlening past. Hoe is je contact opgebouwd? Kunnen mensen een vast formulier invullen? Heb je genoeg 'calls to action' op je website? Ik zou het wellicht eerder daar in zoeken.
Edit: misschien kun je ook inspelen op het gevoel op de website. Veel mensen vinden het misschien spannend en een hele stap, daar kun je misschien ook nog iets mee op de website om een vertrouwd gevoel af te geven (misschien doe je dat al)

Hier nog 5 likes nodig om tot de 30 te komen en ik de statistieken kan gaan zien :p.. Ik ben nog steeds dagelijks met mezelf in discussie als het gaat om facebook. Wel of niet actief in zetten.... Maar als 1 van jullie nog interesse heeft om ons tot aan de 30 te laten komen... Heel graag.. :p. (zie onderschrift)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:47

Ik wilde je pagina liken, maar er klopt iets niet als ik er via je onderschrift naar toe wil. Dan zegt 'ie dat de pagina niet toegankelijk is (en misschien wel niet bestaat). Klopt de link?

Sorry, this page isn't available
Het kan zijn dat de link waar je op hebt geklikt, niet klopt of dat de pagina is verwijderd.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:48

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:18

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:27

joyce2 schreef:
Bij mij sluit het ook niet aan bij mijn assortiment, dus dat maakt de keuze extra makkelijk ;) Ik vind wel dat je als ondernemer 100% achter je producten moet staan. Iets zelf niet mooi vinden vind ik een heel ander verhaal, ik verkoop zelf ook artikelen die ik niet in m'n huis hoef te hebben :D Maar van sommige artikelen vind ik dat ze niet vrij verkrijgbaar zouden mogen zijn en dat ze alleen onder juiste begeleiding gebruikt zouden mogen worden. Ik zou dat soort dingen dus alleen op aanvraag verkopen aan bijv mijn trainers.

Even een hele andere vraag: Ik krijg de laatste tijd steeds vaker mails van mensen die vragen of ik even een tekst na wil lopen, of hun website wil bekijken en aan wil geven wat ze kunnen verbeteren. Nu zeggen m'n vriend en buurman dat ik gek ben als ik dat steeds maar blijf doen, zonder er wat voor te vragen (of iets in ruil voor terug te krijgen).

Nu ben ik van de week benaderd door een ondernemer die mij via Flavourites heeft gevonden en na wat heen en weer mailen over van alles omtrent onze webshops, heeft hij me nu ook gevraagd wat ik van zijn site vind en hoe zijn teksten pakkender gemaakt kunnen worden. Moet ik dat zomaar doen (ik ken hem verder helemaal niet, maar hij probeert te netwerken), of moet ik daar wat voor vragen? En zo ja, wat is schappelijk?

Vragen mensen dat serieus? Dat ging ik dus echt niet doen hoor. Of ja betaald inderdaad, gewoon tegen een normaal uurtarief, minstens 35 euro.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:53

Ja, ik heb nu al 3 mails gehad van een van mijn Duitse leverancier, of ik ze wou helpen met het vertalen en redigeren van bepaalde teksten voor in de catalogus en voor op de verpakking van voer (van Engels naar Nederlands). Dat heb ik de eerste keer uit coulance gedaan en daarna heb ik korting gevraagd op mijn order, wat ze me overigens ook gegeven hebben. Niet veel, maar het was ook niet veel werk. Gaat om het idee ;)

Laatst was er iemand uit mijn netwerk die een artikel moest schrijven voor een of andere website. Ze liep vast, wist niet wat ze moest vertellen, etc. dus of ik er even naar wou kijken. Uiteindelijk heb ik het hele artikel omgegooid (en dan heb ik me nog ingehouden), waarna ze heel veel positieve reacties kreeg op het artikel en ze nu vaker mag gaan schrijven. Alleen vanaf nu moet ze het dus zonder mijn hulp doen, dus ik ben benieuwd of dat haar gaat lukken...

Verder nog een paar keer vragen gehad van vrienden/kennissen, maar daar heb ik geen problemen mee. Dat gaat qua hulp gewoon over en weer.

En nu dan weer die man met wie ik aan het mailen ben. Vanuit het niets kreeg ik een mail van hem (wel een nette mail hoor), dat hij me had gevonden via Flavourites, hij wou weten of ik tevreden was over het adverteren op die site en hoeveel bezoekers ik daar ongeveer mee trok. Kan me voorstellen dat je wat info in wilt winnen als je niet bekend bent met zo'n site, dus heb hem netjes antwoord gegeven. Hij heeft mij ook getipt over een site waar ik waarschijnlijk voordeliger mee kon verzenden, dat was (na onderhandeling) ook zo, dus dat vond ik wel een mooie ruil ;) We hebben toen een beetje heen en weer gemaild, hij wil namelijk een wat groter netwerk opbouwen en met gelijkgestemden kunnen praten over het hebben van een webshop. Eigenlijk een beetje hetzelfde als wat we hier doen. Maar nu kwam hij met het volgende: Hij wil een beroep doen op mijn "vaardigheid in teksten" en of ik eens wou kijken wat er aan zijn website te verbeteren valt op dat punt. Toen kwam hij met het idee van een actie waarmee hij klanten wil trekken en in ruil voor het aanpassen van de teksten op zijn site, mag ik dat idee gebruiken. Yeah right, hij dacht toch zeker niet echt dat ik zijn teksten aan ga passen in ruil voor het idee voor een actie welke ik n.b. niet eens wil gebruiken, omdat het niet bij mijn shop en aanpak past... Het is overigens niet eens een originele actie, heel veel bedrijven doen dat (cadeaubon verloten onder mensen die online een review hebben geschreven).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:45

foxy80 schreef:

Leuk! Ben benieuwd of je er veel gaat verkopen, op 1 of andere manier heb ik niet het idee dat het al echt "leeft" onder het paardenvolk die website :o

Als boomloos-muts rijst bij mij wel de vraag bij het lezen van de aanbieding: hoe zit het met de ruggengraatvrijheid?
Is dat alleen een weggeschoren kanaaltje of zit er ook echt van vulling in (inlages) en zo ja: is dit dan uitneembaar / aanpasbaar :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:49

Leuke actie foxy!

Yoehoe hier de 30 likes... (ga mezelf maar niet met jullie facebook likes vergelijken..) maar toch blij. Thx!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:57

Mellis86 schreef:
Leuke actie foxy!

Yoehoe hier de 30 likes... (ga mezelf maar niet met jullie facebook likes vergelijken..) maar toch blij. Thx!

Ik heb je net ook geliked. Volgens mij was ik nr 29.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:17

pmarena schreef:
foxy80 schreef:

Leuk! Ben benieuwd of je er veel gaat verkopen, op 1 of andere manier heb ik niet het idee dat het al echt "leeft" onder het paardenvolk die website :o

Als boomloos-muts rijst bij mij wel de vraag bij het lezen van de aanbieding: hoe zit het met de ruggengraatvrijheid?
Is dat alleen een weggeschoren kanaaltje of zit er ook echt van vulling in (inlages) en zo ja: is dit dan uitneembaar / aanpasbaar :)

Dat gevoel heb ik ook, maar je moet ergens starten!
Ah, bedankt voor de opmerking, dat neem ik mee. Ruggegraatsvrijheid is inderdaad een weggeschoren kanaal, de vullingen waar jij het over hebt is een correction systeem en heeft an sich niks met ruggegraatsvrijheid te maken. Vaste vulling is ook te krijgen, maar die verkoop ik liever niet trouwens. Het aangeboden model is het klassieke oermodel zeg maar, dus zonder vullingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:23

Nouja hallo, dat maakt nogal uit zeg, voor de hoogte van de ruggengraatvrijheid, of er echt kussentjes naast zitten of niet, heeft er wat mij betreft dus alles mee te maken :P

Dus dat stukje info erbij had wel fijn geweest voor een aantal lezers van de aanbieding denk ik :)

Ik zou het wel heel tof vinden als deze paarden dagdeals echt groot gaan worden, het is bij andere aanbieders zoals GroupDeal enzo ook heel erg leuk, ik koop er ook regelmatig wat.

Zou zelf ook best wat als dagdeal op willen geven hoor :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:27

Ik doe nu sinds 2 weken een dagdeal op m'n webshop, vaak met best populaire artikelen, en toch loopt het niet elke dag.. Soms wel, maar er zijn ook dagen zonder dagdeal-bestellingen.

Ik krijg steeds minder vat op hoe mensen redeneren, lijkt wel..