1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:22

Hahahaha oeps! Nouja je was op tijd ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:02

LiiNd_Y schreef:
Pfff herkansing ontwikkelingspsychologie ging echt prut! wat een K U T toets! :(

Er kwam gewoon een naam in de toets voor waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. Heb even in het boek gekeken en daarover is nog geen 1 bladzijde theorie.

en ik heb hem dus ook niet gehaald :(

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:14

Oh wat balen Lindy !!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:36

LiiNd_Y schreef:
LiiNd_Y schreef:
Pfff herkansing ontwikkelingspsychologie ging echt prut! wat een K U T toets! :(

Er kwam gewoon een naam in de toets voor waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. Heb even in het boek gekeken en daarover is nog geen 1 bladzijde theorie.

en ik heb hem dus ook niet gehaald :(

ai balen!

Ik zit sinds vandaag op 47 punten, ik ben dus nu officieel over! *\o/* *\o/* *\o/*
Nu door voor mijn Propedeuse!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:36

Laura_ schreef:
ik moest om 13.00 een verslag inleveren via Ephorus (zo'n plagiaat controle)
en om 12.59 heb ik hem geupload haha. Uit alle stress zelfs mn naam er niet meer in de bestandsnaam gezet (staat wel op het verslag)
Maar was dus allemaal kantje boord haha. Nooit meer dat ik zo'n stress situatie wil meemaken

student eigen? :')

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:40

ik heb vandaag de cijfers terug van mijn casustoets en andere toets.
Een 6,3 en gewoon een 7,9 er was een persoon op school met een 8 (a) dus ben best wel een beetje trots haha.
Nu hopen dat mijn juridische rapportage voor 7 studiepunten ggk wordt en dan nog mijn verslag. Helaas zit mijn P er niet meer in door een stom betoog (maar ik ga voor de 58 studiepunten)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:35

xlisza schreef:
ik heb vandaag de cijfers terug van mijn casustoets en andere toets.
Een 6,3 en gewoon een 7,9 er was een persoon op school met een 8 (a) dus ben best wel een beetje trots haha.
Nu hopen dat mijn juridische rapportage voor 7 studiepunten ggk wordt en dan nog mijn verslag. Helaas zit mijn P er niet meer in door een stom betoog (maar ik ga voor de 58 studiepunten)

Mooie cijfers! Goed gedaan. :) Moet dinsdag een betoog schrijven voor m'n Nederlands tentamen. Gaat nog leuk worden!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:56

Ik ga mij hier ook melden ben eerstejaars februari instromer sjd. Mijn eerste kwartiel (kwartiel 3) ben ik goed doorgekomen van de 4 vakken had ik 1 onvoldoende een 5,1 voor privaatrecht. Meteen keihard begonnen met leren voor de her en zojuist de uitslag gehad weer een 5 kan wel janken! Ik wil hem sowieso inzien want ik had er zo'n goed gevoel over. Nu morgen tentamen schuldsanering en faillissementsrecht waar ik nu ook wel een beetje zwart inzie en woensdag sociaal zekerheidsrecht wat gedoemd is te mislukken. Nu ga ik maar hopen dat het morgen meevalt en anders begin ik morgen meteen met leren voor de herkansingen ipv voor szr :+

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:38

Blon_D schreef:
Ik ga mij hier ook melden ben eerstejaars februari instromer sjd. Mijn eerste kwartiel (kwartiel 3) ben ik goed doorgekomen van de 4 vakken had ik 1 onvoldoende een 5,1 voor privaatrecht. Meteen keihard begonnen met leren voor de her en zojuist de uitslag gehad weer een 5 kan wel janken! Ik wil hem sowieso inzien want ik had er zo'n goed gevoel over. Nu morgen tentamen schuldsanering en faillissementsrecht waar ik nu ook wel een beetje zwart inzie en woensdag sociaal zekerheidsrecht wat gedoemd is te mislukken. Nu ga ik maar hopen dat het morgen meevalt en anders begin ik morgen meteen met leren voor de herkansingen ipv voor szr :+

Welkom! Gewoon voor alles leren, schouders eronder en gaan! Kun je wel! :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:39

YES B*TCHES, 8 VOOR MIJN BEZWAARSCHRIFT WAT BETEKENT............. UNI HERE I COME!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nee, natuurlijk zijn jullie geen bitches, ben alleen even door het dolle heen! :*

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:50

2 of 3 weken geleden twee tentamens gemaakt en allebei gehaald!
Ik was zo bang dat ik die ene zou moeten herkansen, want was een toets van 3 vakken in een en als je voor een van die vakken onder de 11 punten zou scoren en derest wel alles goed zou hebben, zou je alsnog een onvoldoende krijgen. Maar ik heb hem binnen!

Dus komende 3 weken diehard aan verslagen werken, echt superdruk. 1 vak herkansen en als alles goed gaat dan hebben we die P binnen!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:59

MHG gefeliciteerd ! Welke uni ga je?

De rest succes met de laatste loodjes! Hier me zelf aan het verbijten op een eind paper, moet gebaseerd zijn op een toespraak van Donner op de dag van de persvrijheid. En ik moet dit vanuit rechtsociologisch perspectief bekijken! En het lukt gewoon niet!!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:47

Jeeh ik ben vanaf vandaag sowieso door naar het 2e jaar versneld :D Nog 2 tentamens te gaan

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:37

annika_s schreef:
MHG gefeliciteerd ! Welke uni ga je?

De rest succes met de laatste loodjes! Hier me zelf aan het verbijten op een eind paper, moet gebaseerd zijn op een toespraak van Donner op de dag van de persvrijheid. En ik moet dit vanuit rechtsociologisch perspectief bekijken! En het lukt gewoon niet!!

Universiteit Leiden! En anders naar Utrecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:33

Awesome! Ben jaloers!

Ik mag 2 toetsen herkansen, uit de eerste periode. Heb ik geen reet aan, want dan kan ik mijn P alsnog niet halen :+ ... Maarja, het valt me wel mee van de examencomissie, dat ze uberhaupt iets van hun verzoek herzien hebben.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:33

Wauw universiteit zal ik echt niet kunnen! Ik moet nog 1 verslag terugkrijgen, en als ik die heb gehaald ben ik over! :D zo niet, dan moet ik die herkansen en kan ik alsnog over. Mijn P zal ik dus pas volgend schooljaar na de 3e periode kunnen halen.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:57

Menino schreef:
Awesome! Ben jaloers!

Ik mag 2 toetsen herkansen, uit de eerste periode. Heb ik geen reet aan, want dan kan ik mijn P alsnog niet halen :+ ... Maarja, het valt me wel mee van de examencomissie, dat ze uberhaupt iets van hun verzoek herzien hebben.

Voordeel is wel, dat je dan volgend jaar minder hoeft te doen! Bij ons worden de toetsen van de 1e periode niet meer aangeboden in de 3e en 4e periode dus zullen ze speciaal voor jou een tentamen maken. Lijkt me toch wel fijn!

Ik ga straks Recht2 maken. Over aansprakelijkheid en auteursrecht. Op zich is het niet heel moeilijk, maar die wetten vinden blijft een uitdaging :')

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:09

En ook ICT heb ik gehaald, weer 4 EC's er bij, nog maar 2 tentamens te gaan *\o/*

Hoe is je Recht2 gegaan suus? Auteursrechtwetten zijn inderdaad een uitdaging :P

Menino, vervelend dat je je P nog niet kunt halen.. Maar zoals inderdaad gezegd is, als je deze 2 nu haalt zit je er volgend jaar niet meer mee :)

En iedereen natuurlijk gefeliciteerd met het behalen van voldoende punten om over te gaan!

MHG, dat wordt dus ook rechten aan de uni? Leuk zeg!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:21

Ook ik zit nog in de race voor mn P.
Maar wat een stress zeg, laatste loodjes wegen echt het zwaarst. :n

MHG fijn dat je die gehaald hebt!
En Menino, valt me idd nog wel mee van ze. Bij ons (zelfde school) geven ze niks mee. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:32

Ja da's waar, ik ga ze wel maken hoor...

En de reden dat ik ze mag doen is omdat er een speciale regeling is gekomen die terug heeft gedraaid dat een bepaalde groep studenten is uitgesloten van tentamen vanwege het niet voldoen aan de aanwezigheidsplicht. De studenten de teveel afwezig waren en daarom de toets niet mochten maken krijgen dus alsnog de kans om die toets te maken.

Ik mocht eerst niet meedoen met die extra kans, omdat ik wél aanwezig ben geweest bij alles lessen... Dat vond ik best belachelijk, aangezien ik aantoonbaar heel ziek was tijdens de toets en herkansing (en dus uberhaupt niet op school ben geweest toen)... En dat ik wel mee had mogen doen als ik maar genoeg afwezig was geweest tijdens de lessen.. En dat een of andere lapzwans die te lui was om naar de lessen te gaan wel een extra kans krijgt en ik niet.

Dus in dat opzicht vind ik het eigenlijk niet meer dan redelijk dat ik mee mag doen, maarja... aan redelijkheid doen ze ook niet altijd bij mij op school, dus in dat opzicht ben ik positief verrast :D :D .
Het heeft ook wel een half jaar (!!!) geduurd voordat ze tot dit besluit zijn gekomen. Maar het is beter dan niets. Mag nu lekker in de vakantie gaan blokken, want mijn extra kansen zijn op 23 augustus :D :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:47

MHG: Leuk! Ben benieuwd welke jij uiteindelijk kiest.

Als ik inderdaad mijn P haal ga ik volgend jaar een tweede bachelor erij doen, dan ga ik een combinatie van rechtsgeleerdheid en fiscaalrecht proberen!

Menino, gelukkig valt het mee! En krijg je toch die herkansingen nog!

Mariska: inderdaad de laatste loodjes wegen het zwaarst kan ik over meepraten zit wat dat betreft wel even in een dip en heb het zwaar ! heb zo een stom vak!!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:27

Bummer, ik heb een 5 voor strafrecht dus ik moet weer aan de studie voor de herkansing -O-

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:12

Tasserd schreef:
Bummer, ik heb een 5 voor strafrecht dus ik moet weer aan de studie voor de herkansing -O-

Balen........ Wanneer heb je de herkansing? Zit nu ook met m'n neus in het strafrecht..

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:14

Succes met de herkansing alvast. Ik ben nu bezig met arbeidsrecht :P

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:20

Volgende week woensdag, heb gelukkig wel wat tijd om te leren :) Ben meteen maar begonnen, zodat ik hopelijk zaterdag even op het CH hier in de stad kan kijken.

Bedankt Melis, jij ook met arbeidsrecht!