Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:11

Ik duim voor je cowgirl!

Iedereen die inmiddels ergens op gesprek mag komen heel veel succes!!

Vanmorgen weer een afwijzing via email gehad, ik heb er wel op geantwoord.. Ik voelde me echt afgewimpeld dus heb om meer uitleg waarom gevraagt.. Doe ik normaal nooit, maar dit was wel heel erg..

Ze hadden geselecteerd op 3 eisen, ik voldeed ruim aan alle 3. Maar toch klopte mijn profiel niet volgens hun.. Dus heb ik maar gevraagd wat er dan niet klopte en watvoor profiel je dan moest hebben om verkoopmedewerkster te worden.. :Y)

Hier is het ook banenmarkt, in de stad.. Vanmiddag van 16 tot 20 uur.. Helaas geen vervoer om er heen.. Vriend heeft de auto nodig om te gaan werken.. Helaas..

Symbeami

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:39

Ha PercyLeen, gefeliciteerd dat je op tweede gesprek mag!
Wel een luxe probleem hoor, als je mag kiezen.
Maar kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, omdat je het daar zo leuk vond waar je vakantiewerk hebt gedaan.

Ik dacht dat de banenmarkt om 14.00 uur begon?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:45

Thnx Sym! Dat is het hem ook..hele leuke collega's en voelde me daar echt thuis :o Naja misschien heb ik straks niet eens wat te kiezen :+ Hoe staat het met jouw banen zoektocht?

Goedzo Sita! Laten zien dat je ballen hebt :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:55

Het valt niet zo mee. Vorige week een gesprek gehad bij een leuk transportbedrijf. Maar erg administratieve functie en dat is volgens mij ook de reden dat ze daar niet helemaal het goede gevoel bij hadden voor mij. Wel vroegen ze of ze me binnenkort nog mochten bellen voor een andere functie, dus wie weet komt er toch nog wat uit. Al heb ik tot nu toe de ervaring dat je van in portefeuille houden nooit meer wat terug hoort.
Gisteren een gesprek gehad bij het UWV, ik volg een netwerktraining en volgens het UWV gaat dat mij helpen. We zullen het zien.
In ieder geval me vanmiddag wel even goed presenteren op de banenmarkt, want je weet maar nooit of daar nog wat uit voort komt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:59

Gewoon overal je cv achterlaten idd! Ik werd in eerste instantie ook afgewezen op de functie waar ik nu op 2e gesprek mag :j Je weet maar nooit hoe het balletje rolt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:44

Sita_ schreef:
Ik duim voor je cowgirl!

Iedereen die inmiddels ergens op gesprek mag komen heel veel succes!!

Vanmorgen weer een afwijzing via email gehad, ik heb er wel op geantwoord.. Ik voelde me echt afgewimpeld dus heb om meer uitleg waarom gevraagt.. Doe ik normaal nooit, maar dit was wel heel erg..

Ze hadden geselecteerd op 3 eisen, ik voldeed ruim aan alle 3. Maar toch klopte mijn profiel niet volgens hun.. Dus heb ik maar gevraagd wat er dan niet klopte en watvoor profiel je dan moest hebben om verkoopmedewerkster te worden.. :Y)

Hier is het ook banenmarkt, in de stad.. Vanmiddag van 16 tot 20 uur.. Helaas geen vervoer om er heen.. Vriend heeft de auto nodig om te gaan werken.. Helaas..

oh, had ik ook, ik met mijn A2 diploma en 3.5 jaar ervaring in de verkoop, werd afgewezen bij de colruyt voor de functie van vakkenvuller, ik voldeed ook niet aan de eisen :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:49

Oh echt Duhelo? :+

Ik heb dan mijn diploma MBO 4 detailhandel aantal jaar ervaring als leidinggevende in de detaihandel. Ook in de branche waar ik solliciteerde (schoenen), en ze zeiden dat ik dus geen winkel én verkoop ervaring genoeg had en geen goede opleiding.. 8)7

Dus ik vroeg waar ik dan wel aan moest voldoen.. Ik moest nog meer recente ervaring hebben in de branch.. Hetgeen wat ik had was te lang geleden.. :+ Ja, een voet opmeten of uitleggen welke verzorgingsproducten voor leder je moet gebruiken veranderd ook in de loop der jaren natuurlijk.. :')

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:53

Ik ben net terug van de banenmarkt. Was ik maar niet gegaan zit even in de put.

Medewerkster stand uitzendbureau: Wat voor een functie zoekt u?
Ik: Ik ben opzoek naar een vacature communicatie
Medewerkster: Hahaha die functie ben ik het afgelopen jaar niet meer tegengekomen
Ja ik heb veel mensen die daar naar vragen, maar meestal worden zulke vacatures intern opgelost.
Ik: Oke ja er staan er ook vrij weinig op het internet
Medewerkster: Ja je moet wel heeeeeellll speciaal zijn wil je in aanmerking voor een functie als communicatie medewerker komen
Ik: Oke nou tot ziens
|(

Pff

Voor de rest zochten ze voornamelijk mensen voor de sectoren techniek en zorg

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:58

Denk dat techniek inderdaad wel het beste loopt, maar communicatie medewerker zal er toch ook wel zijn! Je komt echt wel een keer wat tegen! De zorg is nu ook niet zo fantastisch, hoor daar ook wel wisselende verhalen over. Het werk is er wel maar voor zo min mogelijk geld en daar wordt je ook niet blij van :P.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:58

DyMarvel schreef:
Ik ben net terug van de banenmarkt. Was ik maar niet gegaan zit even in de put.

Medewerkster stand uitzendbureau: Wat voor een functie zoekt u?
Ik: Ik ben opzoek naar een vacature communicatie
Medewerkster: Hahaha die functie ben ik het afgelopen jaar niet meer tegengekomen
Ja ik heb veel mensen die daar naar vragen, maar meestal worden zulke vacatures intern opgelost.
Ik: Oke ja er staan er ook vrij weinig op het internet
Medewerkster: Ja je moet wel heeeeeellll speciaal zijn wil je in aanmerking voor een functie als communicatie medewerker komen
Ik: Oke nou tot ziens
|(

Pff

Voor de rest zochten ze voornamelijk mensen voor de sectoren techniek en zorg

:(:)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:27

kan me voorstellen dat je van zo'n reactie in een dipje raakt.....
Ik vond de banenmarkt ook tegenvallen.......

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:39

Het is maar goed dat ik mijn tijd er niet ingestoken heb en lekker heb gelest met mijn paardje :).

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:11

Hoi iedereen, ik kom me hier ook melden. Ben een jaar geleden teruggekomen uit het buitenland, omdat ik m'n baan daar zo zat was. Ik dacht dat ik in Nl wel redelijk snel een baan zou vinden := . Gelukkig heb ik iig tot januari werk, maar ja, ik wil een baan met een jaarcontract, dus ik zoek 'vrolijk' verder.

@ DyMarvel:
Ken je de site http://www.villamedia.nl/vacatures? Daar staan behoorlijk veel communicatie-functies op, en ook links naar andere sites.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:30

Ik vond de banenmarkt ook zonde van mijn tijd. Als planner dacht ik juist bij de technische uitzendbureaus misschien wat te vinden. "Planner?", nee dat is al middenkader, wij zoeken vooral uitvoerenden met de handjes..... Pfffff.
Ik heb mijn cv alleen maar bij adecco achter gelaten, daar kon je tenminste nog mee praten. Verder vond ik het veel te druk en moest je al zowat je ellebogen gebruiken wilde je ergens wat meer van weten. Niet mijn stijl.
Enige leuke was dat ik een vriendin tegen kwam die ik ook al een tijdje niet meer gezien had, dus nog even bij gekletst.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:19

@ Traiectum Bedankt voor de tip ga gelijk even snuffelen!

De banenmarkt was niet erg goed georganiseerd. Plattegrond van de markt was niet verkrijgbaar. Er hingen er wel een aantal in de deuropening van de zalen. Je raad het al.... opstoppingen voor de ingangen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:43

Banenmarkten vindt ik zowieso niets.

1 of je moet erg hoog opgeleid zijn.

of 2

Je moet al aantal jaren werkervaring in het vak hebben.

Banenmarkten is toch voor mij een beetje uit.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:55

Ik kreeg een leuke vacature binnen via studentenwerk dus ook even op gesolliciteerd. Moet alleen even bedenken of ik het wel zou willen of niet ;). Het is voor de periode van 1 november tot 1 juni/juli 32 uur per week. Maar wil ik daar mijn vaste contract voor opgeven. Maar ja het is wel weer werkervaring in mijn richting :). Dus ja ik ga er nog even rustig over nadenken voor als ze me bellen :P.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:35

ik ben ook naar de banenmarkt geweest en eigenlijk was het precies zoals ik al dacht dat het zou zijn.

Er stonden een paar stand van bedrijven(politie, marine, scholen) en een aantal uitzendburo's.
Als je dan een vacature zag mocht je thuis via de website je gegevens in gaan vullen....juist ja.

Ik heb bij Timing iets gezien(die ik ook al op internet had gezien) dus daar ga ik toch wel even achteraan. Niet helemaal wat ik zoek maar denk dat ik er wel een leuke eravring mee op kan doen.

Verder kwam ik AB tegen en daar kijk ik altijd of ze toch niet die ene leuke vacature hebben in de dierensector. Tja ben en blijf toch nog altijd gediplomeerd dierverzorgen dus zo nu en dan doe ik eens een vrijblijvende zoektocht. Misschien kon ze me helpen aan een proefperiode dus moet nu van alles op gaan sturen. Mijn eis is wel dat er een baan uit moet komen en dat ik een opfris cursus kan doen want mijn diploma is ietwat gedateerd (96 ofzo).

Toen werd ik ineens aangesproken door iemand die een oud stalgenootje bleek te zijn van zon 12 jaar geleden. Ze dacht dat ze mij van de week had zien rijden...maar ik was dat dus niet eens...grappig he. Maar goed zij werkte bij de gemeente en zelf heb ik al een tijdje dat mij dat ook wel leuk lijkt in de functie van burgerzaken. Maar meestal word scholing gevraagd.
Ze vertelde me daarop dat die scholing vaak intern gebeurd en dat ik met mijn administrative opleiding best een poging kon wagen en dat ik er duidelijk bij moest zetten dat ik geschoold wilde worden...dus ook daar ga ik maar wat werk van maken.

Al met al vond ik de beurs niet bijzonder maar het heeft toch wel ideeen opgeleverd.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:31

Fijn dat het toch wat heeft geleverd Cowgirl!
En gewoon voor die twee banen gaan en wie weet!
Als je bij de gemeente intern kan leren heb je er toch ook weer een papiertje bij ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:53

De meesten zijn niet erg positief over de banenmarkt.
Alleen voor Cowgirl heeft het iets opgeleverd...

Ik werd net gebeld en ik mag op gesprek bij dat internationale bedrijf! Ik ben blij verrast. :) Woensdag gaat dat gesprek plaatsvinden.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:57

Gaaf Sumbeami :D

ooo ik zit nu al in de spanning voor vandaag.
Hoop echt dat ik een ja te horen krijg aan het einde van de dag.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:04

Ik hoop met je mee voor je Jessie!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:35

Ik ook ;)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:09

Ik duim voor iedereen op mooie en leuke banen!!!!!!
en voor diegene met een afwijzing, jullie baan komt heus nog wel!!!!

Ik had gereageerd, op een vacature op marktplaats, nu hebben ze net mijn CV opgevraagd.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:11

Ik ga ook voor je duimen! Ik heb er gister weer twee sollicitaties uit gedaan, via studentenwerk :). Allebei juridisch medewerker voor overheid ;). Wel grappig denk dat er de komende tijd veel uitzendkrachten enz bij de overheid zullen gaan werken. Als ze moeten krimpen met mensen gebeurd dat altijd, omdat het geld voor uitzendkrachten uit een ander potje komt, hoe stom dat ook is....