Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:08

Dimple schreef:
Sheran, vraag het even aan de community manager van Bokt. Jessica heet zij dacht ik?

Wat vragen? Over die functie bij de vader van mijn leerling? Totaal niet mijn vakgebied :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 20:09

Nee van die link die ik plaatste, of reageerde je daar niet op? :D

Sheran

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:12

Ja, daar had ik het ook over? :P
Haha, helemaal in de war _O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 20:20

Joh moet jij niet naar bed of zo :j :')

Ik ben aan het oriënteren voor een opleiding......... Lijkt me echt leuk om weer een studie op te pakken en kan ik zo wellicht de kans vergroten om snel aan de bak te komen.

Maar wat een bedragen!! :oo

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:23

Ik snap het echt niet Dimple :'). Wat moet ik vragen? Want dat linkje is dus een functie bij de vader van mijn bijlesleerling, ik vond het wel grappig en daarom noemde ik dat even. Misschien lag daar de verwarring, omdat ik het meteen erna over bijles ging hebben?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:24

Yonne schreef:
Natuurlijk bereid je sollicitaties voor. Maar ik ben nogal onzeker en heb een hekel aan over mezelf praten. Dat maakt een gesprek dan toch niet altijd makkelijk. Heb ook wel eens een gesprek gehad dat ik echt het gevoel had dat ze net zolang vervelende vragen stelde totdat je het echt niet meer wist. Toen die man me vervolgens belde dat ik het niet was geworden zeek ie me ook nog eens helemaal af. Vond dat toch absoluut niet dé manier. Moet zeggen dat het steeds beter gaat, maar een sollicitatiegesprek is nog steeds niet mijn sterkste punt :n

:oo Dat is echt niet netjes..
Feedback geven was dus niet zijn sterkste punt!

Ik ben trouwens ook gewoon zenuwachtig voor gesprekken hoor, gezonde spanning.
Je weet niet wat je moet verwachten, wat voor persoon je tegen over je hebt.

Hier nog steeds niks gehoord van die vacature, dus ik heb er maar een mailtje aan gewaagd.
Denk niet dat ik door ben, maar normaal sturen ze wel netjes een mailtje bij afwijzing binnen die organisatie.
Misschien dat ze me vergeten zijn om te mailen :+
Verder weinig gedaan de afgelopen dagen, druk gehad (extra gewerkt bij mijn bijbaan) en ben ook nog eens grieperig geworden %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:31

AmoorM schreef:
Blingh schreef:
Gefeliciteerd!!!

Ik ben ook blij! Ik had op alle openstaande BBL vacatures gesolliciteerd en ik mag nu bij No 2 op gesprek komen!! Een andere functie (beter zelfs) info mag via pb :))

Maar een BBL vacature is toch leren en werken?

Ja? En dat zoek ik ook?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:22

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:23

Hartstikke leuke vacature, alleen te ver weg voor mij.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:36

Jammer! Het is bij mij om de hoek ongeveer. Maar ja, ik heb zelf al genoeg werk aan de 4 paardjes thuis. Ik zoek qua werk iets met meer geestelijke uitdaging...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:00

En zoals iedere 4 weken blijf het een probleem om op tijd te betalen. -:(-

Ben echt een schop nodig om toch echt actief weer op zoek te gaan naar een andere werkgever, want zoals gewoonlijk stank voor dank. Ben iedere keer de pineut om huidig werkgever uit de problemen te helpen. 8)7

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:25

@ Dimple: Mocht ik het financieel kunnen, zou ik ook opnieuw willen studeren (een jaar of 2 max.) om er nog iets bij te hebben dat dan mijn kansen op een nieuwe job zou kunnen verhogen... Maar is niet echt haalbaar dus eerst maar eens gewoon proberen...

Heb een vacature gevonden die mij helemaal hyper maakt, ga mijn CV oppimpen en eens kijken of ik nu wel een goede motivatiebrief uit mijn mouw kan schudden... :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:38

Die vacature voor communitymanager is best leuk :j lekker breed en veel webredactie zo te lezen :D

Ik heb na mijn tweede gesprek goed nieuws gehad, ik ben blij *\o/*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:17

Ben je aangenomen Jans? Wat goed! Gefeliciteerd!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:19

Wat fijn Jans!

Hier helaas na m'n tweede gesprek te horen gekregen dat ik 't niet ging worden. Ze vonden het een prettig gesprek maar kregen niet zo goed hoogte van me. Dat heb ik echt nog NOOIT gehoord. Ben nogal expressief en vrij direct, dus da's nieuw voor me.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:34

Wat goed Jans! :)
En wat jammer Doubtless, zeker omdat je dit nog nooit gehoord hebt.

Ik ben nu op zoek naar inspiratie. Je kan hier via het ziekenhuis een opleiding doen tot verpleegkundige, dit spreekt mij wel aan. Maar nu moet ik nog een sollicitatiebrief schrijven. Wil hem natuurlijk wel perfect hebben, maar heb even geen idee hoe ik moet beginnen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 13:39

Doubt, wat jammer zeg............. ik zou daar ook raar van staan te kijken als ze zoiets over mij zouden zeggen :P

Sheran, laat maar :+

Jans, gefeli joh! Goed gedaan, wat ga je doen?

Ik ga de stap wagen...........ik ga een korte studie doen. Vriendlief wil me financieel helpen dus ik ben blij! Ben me nu druk aan het orienteren. Het gaat wel in deeltijd worden en het liefste vanuit huis. Ik heb al iets leuks op het oog, nu nog even de kenners om mijn omgeving vragen of dat wat ik heb gezien oké is. Dan ga ik meteen van start.
Echt veel zin in!

Daarnaast blijf ik wel solliciteren want ik hoop uiteraard dat die mijn kansen op de arbeidsmarkt vergroot. *\o/*

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:43

Proficiat Jans, en succes ermee Dimple! Kijk wel eerst of hetgene wat je wilt bijstuderen ook nuttig is voor de arbeidsmarkt, als er ook geen banen zijn ben je even ver van huis :+ .

In dat opzicht ben ik de Vlaamse overheid wel dankbaar. Ik heb gratis een cursus van een half jaar mogen bijvolgen, en dankzij dat ben ik nu in mijn droomjob beland. Zonder was ik nu misschien ook nog aan het zoeken....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 13:46

Ik kies iets wat in verlengde ligt van mijn HBO studie en waarmee ik mijn kennis weer up to date krijg. Want daar gaat het op stuk. Volgens hen beschik ik niet over relevante kennis.
De recente werkervaring komt daarbij nog om de hoek kijken, maar met de huidige ontwikkelingen op HR vlak en deze opleiding, ben ik meteen weer helemaal bij!

Tevens krijg ik er een aanvullende module gratis bij als ik het binnen gestelde termijn afrond. Ik ben helemaal enthousiast!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:48

Dat is een goed idee +:)+

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:00

Welke opleiding ga je doen Dimple? Ik wil na mijn huidige cursus ook weer een nieuwe opleiding starten.

Kaatje, heb je al nieuws?? Gesproken met je leidinggevende?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:09

Ik heb inmiddels ook weer een paar afwijzingen gehad, voor mij geen goede vrijdag ;)

Jans wat goed zeg!

Succes Dimple, aan welke studie zit je precies te denken?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:55

Wieldop schreef:
Welke opleiding ga je doen Dimple? Ik wil na mijn huidige cursus ook weer een nieuwe opleiding starten.

Kaatje, heb je al nieuws?? Gesproken met je leidinggevende?

Ja. Lief dat je vraagt.
Voor wie wil weten hoe het ervoor staat. Kan meelezers hebben. Dus dan even een pb

Maar ben jullie erg dankbaar :):)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 17:37

Ik zit te denken aan de richting Arbeidsrecht. Heeft me altijd getrokken en dit is een relatief korte Post HBO opleiding met een aantal positieve dingen.

Denk er dit weekend nog even rustig over en ga anders snel aan de gang.

Kaatje, PB gestuurd, ben benieuwd, maar volgens mij heb jij je gelijk gekregen }>

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:44

Ik schuif hier ook aan... ik ben de afgelopen dagen flink bezig met solliciteren en ik ben net gebeld dat ik maandag 13 april op sollicitatie gesprek mag komen bij een hotel als functie kamer meisje. Heb totaal geen ervaring met sollicitatie gesprekken en vind het heel spannend en ik krijg bij zulke belangrijke gesprekken altijd een knal rood hoofd. Hebben jullie misschien tips voor een goed sollicitatie gesprek, hoe ik mij moet opstellen??