[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mexlovenoa

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:06

ik ben gisteren geslaagd!! gelijk rijbewijs aangevraagd!! hopelijk is ie er snel *\o/*

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:41

Gefeliciteerd! :D

Mijn rijinstructrice was niet zo blij met me vandaag, eerst liet ik door een schrikreactie heel snel de koppeling los, en toen wist ik de weg naar mn school waar ik werd afgezet niet meer :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:09

Gefeliciteerd! Vanavond wordt mijn examen aangevraagd.

Ik hoorde laatst dat als je geslaagd bent niet zelf terug naar huis mag rijden, maar op internet is het een beetje tegenstrijdig. Ben wel benieuwd, moesten jullie zelf terug rijden of deed de instructeur dat?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:01

VeraPopeye schreef:

Ik hoorde laatst dat als je geslaagd bent niet zelf terug naar huis mag rijden, maar op internet is het een beetje tegenstrijdig. Ben wel benieuwd, moesten jullie zelf terug rijden of deed de instructeur dat?

M'n Instructeur reed terug :)
En vond ik ook niet zo erg hoor.

Ik heb mn eerste boete binnen gekregen vandaag, wegens te hard rijden... 8)7

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:11

VeraPopeye schreef:

Ik mocht zelf niet terug rijden omdat ik eerst 1,5 uur les kreeg en daarna moest afrijden. Als je dan ook nog eens naar huis moet rijden, dan zit je te lang achter het stuur zonder echt pauze er tussen volgens mijn instructeur.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:33

Ik rij ook zelf terug, kandidaat heeft meestal lang genoeg gereden en daarbij komt dat je officieel geen les meer krijgt en je dan dus zonder rijbewijs rijdt wat een hoop gezeik kan geven met de Verzekering als er iets gebeurt en ze gaan spitten. Meerdere redenen dus.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:09

Goeje! Best logisch ook.
Ik ben helaas gezakt, ik ben helemaal in mezelf gekeerd met het examen, eigenlijk was ik gewoon vanaf de achterbank aan het toekijken wat ik allemaal fout aan het doen was. Op een gegeven moment dacht ik: hoe moet ik eigenlijk rechtsaf slaan? 8)7

Volgende keer mag ik dus faalangst examen doen en daar ben ik heeel blij mee. Hopen dat ik dan wat bereikbaarder ben.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:46

Ja Polly daar doelde ik dus eigenlijk ook, blijkbaar kan het verzekerings technisch lastig zijn. Wat apart, wist ik niet eens!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:26

Zo is het mij geleerd op de opleiding, met de motor en de bromfiets rijden de kandidaten dan weer wel zelf terug maar zijn we wel verplicht contact te hebben via de porto.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:36

Met mijn tussentijdse toets werd ik ook naar huis gereden. Ook een keer aan het eind van mijn les de auto naar de garage mogen rijden, wel zodanig uiteraard dat alle lestijd netjes gebruikt werd. Toen mocht ik ook niet in de vervangende lesauto terugrijden. De lessers na mij hebben dus wel in die auto gereden, volgens mij was het in dat geval niet zozeer het feit dat mijn lestijd op was (wel eens praktisch bij de volgende geweest, maar die viel ineens uit vanwege ziekte, en terug naar huis was ongeveer half uur vanaf daar altijd, dus langer dan mijn tijd gereden), maar omdat het zijn vorige lesauto was, en hij het veel te leuk vond er weer eens zelf in te kunnen rijden. Ook wel handig voor het omschakelen voordat de volgende lesser er in komt. Na een tussentijdse toets of examen kan ik me ook voorstellen dat je mentaal even heel veel te verwerken hebt, en je op die manier in ieder geval daar rustig de kans toe krijgt zonder je weer in het verkeer te begeven. In mijn TTT maakte ik een fikse fout (was echt een gevaarlijke situatie, enige reden dat examinator niet ingreep was omdat de auto die er aan kwam een lesauto was en daar ook nog een instructeur in zat om in te grijpen), en onderweg naar huis terug was ik daardoor nog aardig van slag. Sowieso was ik voor beide erg gespannen, en kon ik op de rit terug bijkomen, ook van die spanning.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:36

Mijn vorige les ging zo super slecht en vandaag ging zo super goed _O- Hij zei dat als ik volgende les weer zo rijd, hij het examen gaat aanvragen :D Ging ook echt lekker :) Keek goed naar borden, kijken ging super, reed echt heerlijk relaxt!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:37

Goh, fijn Dominique!

Mijn lessen gaan echt bagger. Mijn instructeur zegt dat ik van het autorijden hogere wiskunde maak. Dat ik veel practischer moet kijken en werken en niet mijn complottheorieën moet uitdenken :')
Nog 9 dagen en dan examen! Zou mooi zijn als ik het haal, maar ik geloof er niet meer zo in. Of ze moeten alle fietsers verbieden in een straal van 5 meter rond mijn auto te komen wanneer ik bijzondere maneuvres doe, alle vrachtwagens moeten verplicht aan de rechterkant en rechtdoor rijden... enz :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:47

bingo, 4 geslaagden in 2 dagen +:)+

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:50

Polly schreef:
bingo, 4 geslaagden in 2 dagen +:)+

Netjes :)

Ik heb gisteren voor het eerst in de auto van m'n moeder gereden. Het was wel even wennen, maar m'n moeder vond het netjes gaan voor de eerste keer.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:46

Als je instructeur je examen aan vraagt hoe lang duurt zo iets?
Heb nu 30 lessen van het paket opgemaakt. Vroeg of ik nog 10 lessen moest bij kopen. Zegt die ne joh dat is te veel. Eerst maar eens 5.
Hebben nu ook de banden bekeken en behandeld. Desbord al gehad. Alleen onder de motorkap moet nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:23

bij mij duurde het iets van 6 weken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:26

Afhankelijk van de plaats waar je moet afrijden

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:42

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:52

Melisjeee schreef:

Het is wettelijk vast gelegd dat je (lees: de opleider) een eerste examen binnen 7 weken moet kunnen reserveren. Een herexamen binnen 5 weken.

Of het een opleider/kandidaat schikt op de beschikbare data is een ander punt.. :+

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:33

Dank je wel. Deelde jullie rijopleider wanneer hij het examen ging aan vragen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:48

Dat is een kwestie van je gegevens invoeren en je hebt meteen een datum, plannen doe ik in overleg met de kandidaat, danwel in de auto met iemand van kantoor aan de telefoon of zelf achter het scherm met de leerling aan de telefoon, een geplande datum is bedoeld om niet meer te ruilen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:22

Bij mijn ttt appte mijn instucteur een paar datums door, examen plande hij gewoon en kreeg de mail met datum. Had van te voren gezegd dat ik elke datum kon dus was geen probleem.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:09

Hoihoi,

Ik kom even binnenvallen. Heb al een stuk van jullie topic doorgelezen, staan handige tips in :j Ik mag nu ook afrijden, heb al een lijst met datums doorgestuurd gekregen. Maar er is nog steeds er veel keus en heb geen idee waar ik voor moet kiezen :=

Hebben jullie misschien advies met het kiezen van een tijdstip? :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 05:41

Voor examen hebben de tijden vanaf 9.50 tot 14u mijn voorkeur ivm de drukte dus daar eerst ff naar kijken. Ik plan de examens best ver weg (dus op tijd beginnen met plannen) zodat ik de drukke tijden vaak niet aan hoef te bieden.
Wacht niet te lang he met reageren, de data stonden waarschijnlijk open en hoe langer je wacht hoe meer kans dat iemand anders de datum inkoopt!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:52

Bedankt dan ga ik daar even naar kijken! Het gaat om begin december. Ik vind dat er daar nog best veel keus was :)