Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:49

Hier ook niks vandaag tssss haha ;)
Maar wij hebben activiteiten week en de helft van alle collega's was weg, dus wie weet volgende week ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:51

AnnemiekvM schreef:
Goof schreef:
Ah wat naar dat je ziek bent. Beterschap.

Wij hebben een leuk en nuttig presentje gekregen. Altijd fijn.

En... wat is het?

Een powerbank. Een apparaat dat je thuis kunt opladen en waarmee je vervolgens je mobiel (of ipad ofzo) kunt opladen zonder daarvoor een stopcontact nodig te hebben. Ideaal dus, leuk kado'tje van een werkgever.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:24

Hee wat handig!

Wij hebben een taartje gekregen, ook leuk! :D

Hier verder echt achterlijk druk. :') Heb al mijn schrijfexamens nagekeken en vandaag alle cijfers gecommuniceerd, maar 3 onvoldoendes en zelfs 3 tienen! :D Trots op mijn studenten! Vandaag luisterexamens gedaan, morgen nog 1. En ik moet nog essays nakijken van 6 tweedejaarsklassen, a 1000 woorden.. :') 25 leerlingen per klas, man, man, wat heb ik mezelf aangedaan. Heb al aangegeven dat die opdracht volgend jaar of in een andere week moet of wat verkleinen, met 500 woorden kan ik ook wel zien hoe de zinsbouw en vocabulaire is. :x

En leuke stagebezoeken gehad, bij een Amerikaanse stuntman! Hoe cool! Hele gesprek met hem en de student in het Engels, superleuk!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:41

Hoi,
das nogeens een cadeautje waar je ook iets aan hebt goof!
ik vind mijn opleiding onderwijsassistent echt leuk, over ongeveer een maand al stage lopen.
Vandaag voor het eerst een beetje juf geweest, vanwege Kinderboekenweek gingen wij met een groepje van 4 studenten voorlezen bij de kleuters, je had als 'juf' een groepje van 4 of 5 kleuters, dan ging je voorlezen en een activiteit doen. ik had het boekje van kikker is jarig, en dan als activiteit kikkertjes maken van wc rollen, was erg leuk maar wel lastig.
Vond het zeker leuk om te doen :D
en als het goed is weet ik volgende week waar ik stage ga lopen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:46

Leuk dat ej het zo naar je zin hebt :D

Mijn pubers beginnen ook hun draai te vinden en opstandig te worden, maar ik vind nog steeds dat ik heerlijke klassen heb dit jaar!

Zijn er trouwens nog meer mensen die te maken hebben met TTO?
Ik ben mentor van een TTO brugklas, superleuk, gave kans ook voor de kids om zo je onderwijs te volgen. En voor mij leuke extra'tjes want ik mag een hoop organiseren, projecten draaien en 2x op uitwisseling naar het buitenland :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:59

ik alleen als in dat mijn zusje vwo tto doet haha

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 08:03

Heb een week stage gehad en daarna ben ik meteen doorgegaan naar een weekje Terschelling met de opleiding. Was enorm interessant en uitdagend! Wel heel vermoeiend overigens: om half 7 opstaan en dan tot half 10 aan een stuk bezig zijn. We moesten duin/zee leven(planten, vogels, dieren, schelpen, weekdieren etc.) kunnen herkennen en op naam brengen. Ook de verschillen tussen ondersoorten moesten we kunnen uitleggen. Daarnaast hebben we ons verdiept in de ecologie van de duinen/wadden/kwelder. Was heel interessant! Op de donderdag kregen we een toets over wat we geleerd hadden, die ik gelukkig gehaald heb! Eerste studiepunt binnen.

Verder natuurlijk mijn mede-studenten beter leren kennen, wat ook heel fijn is. Tot nu toe alles 100% positief gelukkig! Wel ben ik weer toe aan vakantie, even alles bijwerken en uitslapen (:

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:20

Iemand hier die nog leuke ideeën heeft voor woordenschat? En dan niet voor de klas,maar voor individueel?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:13

Stiekem vind ik dit topic wel leuk om te lezen. Ik vind het onderwijs leuk, zit zelfs nog in dubio ondertussen met mijn opleiding. Docent Nederlands lijkt me stiekem ook wel wat.

Gisteren hoorde ik twee leraren over leerlingen praten, wat betreft inzet, inzicht, persoonlijke doelen etc. Ondanks dat daar wel commentaar op was, dat de leerlingen minder doen (dan heb ik het over middelbaar onderwijs), kan ik hen geen ongelijk geven. :)

Ik kruip weer in meeleesmodus, want ik ben immers een leerling en geen leerkracht :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:33

Fijne herfstvakantie voor de mededocenten uit het noorden! :D
Vind het heerlijk dat ik na 2 jaar weer eens herfstvakantie heb. Moet nog wel echt veel doen voor de opleiding, maar even een weekje rust wat stage betreft is heel lekker.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:14

Jaa, herfstvakantie. En pfft wat is dat nodig, net een projectweek gehad, dus dagen vol met krijsende knutselende schreeuwende kinderen. 200 stuks. AAARGH.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:02

Geniet ervan :D

Ik mag nog een weekje. Moet zeggen dat ik het echt een prima eerste periode vind. Mijn leerlingen doen het goed en mijn lessen lopen lekker.

Gisteren had ik een ventje in de brugklas die het mooiste excuus ooit had om zijn huiswerk niet af te hebben:
"Mevrouw, ik zal eerlijk zijn, ik heb mijn huiswerk niet gemaakt. Maar ik heb echt een heel goed excuus, ik heb echt heel erg liefdesverdriet"

Supercute!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:04

Goof, wat schattig!

Ik wil ook herfstvakantie maar mag eerst nog een week. Mijn leerlingen beginnen nu echt wat opstandig te worden, grenzen grenzen grenzen pfff... Maar het blijven leuke leerlingen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:20

Leuk zo om die verhalen te lezen :D En wat een schattige reden Goof <3

Hier ook lekker op dreef, lekker klasje dit jaar, is echt lekker werken! Dag van de leerkracht hadden we gebak :9 En heb dinsdag mijn eerste studiemiddag gegeven over rekenen en hoogbegaafdheid voor het hele team in het kader van mijn onderzoek. Supertof, ging echt heel goed & was echt heel leuk! Heleboel enthousiaste reacties en ook heel leuk om in de teamkamer te merken dat er echt wel wat is blijven hangen!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:29

He allemaal, had de vraag al eens vaker gesteld. Maar wie zou er voor mij een enquête in willen vullen voor mijn praktijkonderzoek? Heb hem nu wat toegankelijker gemaakt door het in een google formulier te zetten.
Wie zou hem voor mij willen invullen? Zijn 8 vragen. Alvast bedankt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:17

Ik wil hem wel invullen hoor.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:12

Dankje! Je hebt een PB.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:21

Ik vrees dat je aan mij als 2e-jaars student weinig hebt Nynke ;)

Heerlijk vakantie! Hoewel...ik lijk wel altijd vakantie te hebben. Ik heb echt schrikbarend weinig colleges dit blok (1x in de 2 weken 1 vak). En omdat ik de 2e jaars vaktechnische vakken ook al heb gehaald van het 2e blok, heb ik in dat blok ruim de tijd voor onderwijskunde en stage! Misschien dat ik dan nog een 3e-jaars vak erbij kan volgen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:06

Stuur ook maar naar mij! Als ik van de week tijd heb vul ik hem even in!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:59

oeh morgen krijg ik veel meer informatie over toekomstige stage :)
gelukkig een stageplek in mn woonplaats , op fietsafstand

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:46

Spannend, superleuk :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:13

ik ben echt zo benieuwd haha :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:48

Ik ben in dubio: Afstandsleren, of voltijd studeren aan de HU. Voor mij zou het makkelijk zijn als iemand de lesroosters heeft van de opleiding lerarenopleiding Nederlands aan de HU. Andere optie is afstandsleren bij Windesheim, echter denk ik dat het moeilijk stage vinden is als alle scholen hier afspraken hebben met de HU. En ik vind het ook wel lekker om echt lesuren te hebben ipv alles via internet te moeten doen.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:01

Wat houdt je tegen om voltijd te gaan studeren?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:18

Ik moet per week 16 uur werken om nog leuk te kunnen leven :D