1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:48

LiiNd_Y schreef:
Bij mij in de klas zijn er ook veel die hun p gaan halen nu.

Ben nou al zenuwachtig voor morgen. Herkansing ontwikkelings psychologie.

ai die is lastig!
Ik heb hem gelukkig de eerste keer gehaald met een 5,5 :')

suus_pepper

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:50

Ik vind het best apart dat er zoveel verschil zit tussen manieren van toetsen. Ik hoor meer mensen over maar 2 toetsen per periode. Ik heb er nu 4 + extra verslagen. Ik geloof dat die toetsen vast zwaarder zijn, maar ik zou echt blij zijn met maar 2 toetsen!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:06

Ik ben inderdaad erg blij dat ik maar 2 toetsen per periode heb. Maar heb nu dus 2 herkansingen van de vorige periode, dus heb er nu 4. En ik moet zeggen, ik ben kapot! Ik ben zo ontzettend moe dat lezen me erg veel moeite kost. Iedere dag heb ik hoofdpijn. Ben blij als ik de toets morgen gehad heb. Dan nog m'n portfolio klaarmaken -O-

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:09

Tsja suus_pepper ik vind het heel lastig. Aan de ene kant is het wel relaxed, aan de andere kant kun je het met 1 toets dus ook gewoon geheel verkloten voor dat blok := En het zijn wel hele grote hoeveelheden leerstof in een keer natuurlijk..

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:43

Ik heb ook 2 tentamens per periode. De periode daarna de herkansingen dus .

Ik moet voor maandag 2 tentamens leren waar ik nog aan moet beginnen. 2 p-taken inleveren waarvan ik 1 af heb en nog 1 moet maken. Pfff. teveel drukte.. :\
Oh, en ik heb de week erna mijn eerste herkansing, die ik MOET halen, want ik wil mijn P in 1 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:13

in mijn klas ook wel veel die hun P gaan halen hoor, en ook vele die doorstromen naar de uni (stuk of 5 a 6 denk ik) en wij zijn ook een 'pretklas' haha aka, alle docenten worden gek van ons... (ikzelf soms ook :+ )
We zijn ook de enige klas van onze opleiding zonder uitvallers :P Da's wel grappig...

Verder heb ik nu 16 punten, yeah :') Moet er 48 hebben....
Krijg Donderdag een uitspraak van de examencomissie of ik de toetsen die ik niet heb kunnen maken door ziekte over mag doen. Wsl niet.
Had vorige week Maandag de horing, en dat was echt verschrikkelijk. Het was meer een verhoring.... :+
Zo vernederend... Ben er wel klaar mee >;)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:16

Ik snap zeker dat de toets groter is! Ik wil ook niet zeggen dat jullie het makkelijk hebben :n
Maar als ik kijk naar mijn tentamens liggen de onderwerpen flink uit elkaar. Ik heb deze periode: bestuurlijke informatievoorzieningen, recht 2 (aansprakelijkheidsrecht, auteursrecht, octrooirecht..), FIM2 (financiële rekenkunde) en bedrijfsadministratie 2. Niks valt te koppelen helaas, dit maakt het wel vervelend..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:45

Ik heb hier een poos geleden ook eens gereageerd dus laat ik ook maar even vertellen hoe het gaat.

Op dit moment is er in België weer een examenperiode aan de gang, dus ik zit nu in m'n 2de examenweek. Ik heb al 5 vakken gehad, nog 3 te gaan. 1 vak zal ik moeten herkansen, en aangezien ik vorig semester ook 1 vak niet haalde heb ik voor in augustus (onze herkansingsperiode, aka 2de zit) al sowieso 2 examens staan. Hopelijk blijft het daarbij, hoewel ik ook bang ben voor Frans want die PE (resultaten van testen en opdrachten die we doorheen het semester krijgen) was barslecht.
Al met al dus niet zo slecht eigenlijk. Laat ons hopen dat ik niet teveel vakken mee moet slepen naar volgend jaar. Als het enkel bij de huidige herkansingen blijft en ik zet me er eens een beetje aan, zou dat wel moeten lukken ^^

Propedeuse bestaat hier niet dus daar kan ik niets over zeggen, al zou ik graag al mijn vakken halen voordat ik naar het 2de jaar ga. Dat gegoochel met 1ste en 2dejaarsvakken door elkaar lijkt me enorm vervelend dus dat wil ik graag vermijden.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:39

Ook ik heb een lange tijd niet meer gereageerd!

Zie dat mensen goed op weg zijn qua punten, heel goed! :) Laatste loodjes... We kunnen het!

Lig op dit moment aardig op schema, alle punten tot nu toe binnen dus de P komt in zicht! Ook ingeschreven voor de universiteit Leiden en aangezien ik me netjes voor 15 mei heb ingeschreven ben ik waarschijnlijk al gewoon geplaatst. :) Volgende week laatste tentamenweek! Nog even knallen! Mensen met 2 tentamens in een periode?????? En alle andere vakken dan????? Heb deze tentamenweek maar liefst 5 (!!!!!!!) tentamens.. Daarna nog een project.

We zijn goed op weg, we kunnen het!! *\o/*

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:42

Wij hebben sowieso geen vakken :) We hebben blokken en per blok komt er van alles aan de orde; van fysiologie tot anatomie tot psychologie nou noem het maar op ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:16

__Marije__ schreef:
Wij hebben sowieso geen vakken :) We hebben blokken en per blok komt er van alles aan de orde; van fysiologie tot anatomie tot psychologie nou noem het maar op ;)

Ja, wij hebben ook blokken, maar alles daar binnen in noem ik gewoon vakken. Dus bijvoorbeeld het blok is strafrecht, maar de vakken zijn materieel strafrecht, formeel strafrecht, criminologie etc. waarvoor wij ook allemaal tentamens moeten maken.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:48

Ja maar dat hebben wij dus niet ;) We hebben gewoon verschillende colleges die dwars door elkaar lopen en het is niet in vakken verdeeld. Er worden onderwerpen besproken en die worden van alle kanten bekeken. Dus die komen ook allemaal samen in 1 tentamen

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:32

Dat is wel een interessante manier van lesgeven _Marije_.
Ik ben beetje klaar met school, moet nog 1 vak halen en ik ben binnen (voor postpropedeuse fase)... Maar ik kan niet meer en ik wil niet meer :')
Straks een gesprek met mijn mentor over mijn persoonlijk ontwikkelingsplan, hopelijk keurt hij het goed.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:16

Pfff herkansing ontwikkelingspsychologie ging echt prut! wat een K U T toets! :(

Er kwam gewoon een naam in de toets voor waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. Heb even in het boek gekeken en daarover is nog geen 1 bladzijde theorie.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:23

Oei dat is wel balen LiiNd_Y.

Ik had vandaag gesprek met mijn SLB'er, hij vroeg wat mijn doel was. Dus ik zei dat ik graag naar de universiteit zou willen na het HBO, toen zei hij dat dat zeker mogelijk was en een goed idee, maar hij vond dat ik zekerder moest worden over mijn kunnen. Was wel blij met het gesprek.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:49

__Marije__ schreef:
Ja maar dat hebben wij dus niet ;) We hebben gewoon verschillende colleges die dwars door elkaar lopen en het is niet in vakken verdeeld. Er worden onderwerpen besproken en die worden van alle kanten bekeken. Dus die komen ook allemaal samen in 1 tentamen

Oh aha! Wat apart zeg. Zo heb ik het nog nooit gezien.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:51

domixXx schreef:
Dat is wel een interessante manier van lesgeven _Marije_.
Ik ben beetje klaar met school, moet nog 1 vak halen en ik ben binnen (voor postpropedeuse fase)... Maar ik kan niet meer en ik wil niet meer :')
Straks een gesprek met mijn mentor over mijn persoonlijk ontwikkelingsplan, hopelijk keurt hij het goed.

Kom op.. Het is het laatste! Kun je wel! Wat bedoel je precies met postpropedeuse fase? Heb je je al ingeschreven voor de uni?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:51

Denk dat het bij iedere geneeskunde studie wel is, waar je ook studeert :P

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:34

Aah guys, ik kom hier ook weer even binnen vallen. Heel in het begin heb ik af en toe mee gekletst, maar daarna ben ik bijna niet meer op Bokt geweest. :') Kan een van jullie me even een schop onder mijn kont geven? Ik heb echt totáál geen motivatie om te leren (hier zijn ook wel redenen voor), maar ik heb volgende week 4 tentamens (2 reguliere en 2 herkansingen) en het is toch wel de bedoeling dat ik nu ga beginnen wil ik alles halen. Dus pleaseee :')

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:49

Dyphusion schreef:
Aah guys, ik kom hier ook weer even binnen vallen. Heel in het begin heb ik af en toe mee gekletst, maar daarna ben ik bijna niet meer op Bokt geweest. :') Kan een van jullie me even een schop onder mijn kont geven? Ik heb echt totáál geen motivatie om te leren (hier zijn ook wel redenen voor), maar ik heb volgende week 4 tentamens (2 reguliere en 2 herkansingen) en het is toch wel de bedoeling dat ik nu ga beginnen wil ik alles halen. Dus pleaseee :')

Dus.......... volgens mij had jij geen carrièreplan om putjesschepper te worden, dus ga nu HEEL hard aan het leren!! En je wil het toch halen????? DOEN DUS. *\o/*

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:49

__Marije__ schreef:
Denk dat het bij iedere geneeskunde studie wel is, waar je ook studeert :P

Ken niemand die dat studeert, vandaar. :D

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:30

Even een ego-post.

Ik dacht burgerlijk recht te hebben verknald, en ik heb gewoon een 9.. En ik zit nu ook op de 45 punten voor mijn BSA *\o/* *\o/* *\o/*

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:39

Wooow wat goed!! Gefeliciteerd :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:51

Gefeliciteerd!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:21

ik moest om 13.00 een verslag inleveren via Ephorus (zo'n plagiaat controle)
en om 12.59 heb ik hem geupload haha. Uit alle stress zelfs mn naam er niet meer in de bestandsnaam gezet (staat wel op het verslag)
Maar was dus allemaal kantje boord haha. Nooit meer dat ik zo'n stress situatie wil meemaken