Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:23

Op deze site kan je informatie vinden over de locaties
https://www.werk.nl/portal/page/portal/werk_nl/werknemer/meer_weten/actueel/Landelijkebanenmarkt2010/Landelijkebanenmarkt2010voorwerkzoekenden

Algemene info

Op 7 oktober kunt u van 14.00 uur tot 20.00 uur persoonlijk kennismaken met vele interessante werkgevers. U kunt er ook uw horizon verbreden wanneer u op zoek bent naar werk, door het doen van competentietests, het volgen van een sollicitatietraining en het verkrijgen van informatie over opleidingen. Ook voor antwoorden op juridische vragen over werk kunt u op een aantal locaties terecht. Mensen die in het buitenland willen werken, kunnen op de Landelijke Banenmarkt informatie krijgen. EURES, de Europese tak van UWV WERKbedrijf, biedt vacatures en informatie over werken en wonen in het buitenland. Laat u zien op de Landelijke Banenmarkt bij u in de buurt!
Voor wie is de Landelijke Banenmarkt?
Iedereen die een baan zoekt kan op de Landelijke Banenmarkt terecht. Dus zowel mensen die op dit moment werk hebben als voor mensen die (al een tijdje) geen werk meer hebben zijn van harte uitgenodigd om één van de locaties te bezoeken. De toegang is gratis.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:46

Volgens mij is er ook eentje in Lisse, hoorde me moeder over zoiets ;).

Even gecheckt het is in Lisse en in Leiden :P. Die zijn bij mij in de buurt :D.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:37

PercyLeen schreef:
Hard werken voor je centen zullen we maar zeggen! Knap hoor! Ik vind 8u al vroeg hahaha

Net mijn gesprek gehad bij die andere organisatie, boven verwachting leuk gesprek gehad :) En van mijn vakantiewerk nog niet wat weer gehoord...Ik hoor vrijdag of ik op 2e gesprek mag! En dat 2e gesprek wil ik sowieso wel aan gaan als ik die kans krijg!

Hard werken zeker, ik ben pas net thuis.... Dat wordt overuren betalen van de Randstad.

Het schijnt ma/wo altijd zo druk te zijn.
Ik heb vermeld ik maandag en woensdag alleen voor gaat sorteren.
Dus wordt het van 6 tot 12.00 uur.
Rest van de week gewoon van 7 tot 1700 dat vindt ik nog haalbaar.

Vandaag van 6 tot 1700 gewerkt.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:22

De catering baan word niks en ook bij AH vanmiddag geen succes.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:41

Cowgirl schreef:
De catering baan word niks en ook bij AH vanmiddag geen succes.

Kop op he?
Al weet ik dat het niet leuk is.. :(:)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:43

_Jessie schreef:
Ik denk toch voor die Nieuw Vennep...maar heb nog geen idee wat de NTI te bieden heeft :D
Dus ga gewoon kijken en dan beslissen. Zo kan ik niet zeggen dat ik er spijt van heb gekregen dat ik niet op sollicitatie ben geweest in deze schare banen markt

Precies.
Laat ze maar lekker zweten! En vooral, nu je een sterke positie heb, probeer het maximale eruit te slepen.
Zeg gerust dat je andere opties hebt ~~}>

Maar wel super goed hoor! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:44

Ooit komt het wel goed! En hopelijk is ooit snel :D.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:31

Morgen naar de banenmarkt maar ik gene flauw idee wat ik me erbij moet voorstellen.
Iemand die daar al eens een keertje is geweest? Ik neem maar een paar printjes van mijn cv mee.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:36

Er staan veel bedrijven en uitzendbureaus Cowgirl, kun je vrijblijvend eens een praatje maken!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 00:06

Ik ben ook heel erg benieuwd wat ik mij kan voorstellen bij zo'n banenmarkt. Heb je daar ook echt gesprekken met potentiele werkgevers?? Hoe moet ik dit zien? Ik neem sowieso mijn CV mee. (Hallo allemaal trouwens :wave:, Ik ben op dit moment niet werkloos maar wel op zoek naar een andere baan omdat ik al een aantal maanden echt met tegenzin naar mijn werk ga en ik bang ben dat in maart wanneer mijn contract afloopt het ook wel eens einde oefening kan zijn)

Symbeami

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 00:13

Op zo'n banenmarkt krijg je de kans je gezicht te laten zien. Inderdaad zorgen dat je je C.V. bij je hebt en dan kun je eens vrijblijvend wat gesprekken aangaan met uitzendbureaus of potentiële werkgevers. Je moet je gewoon even goed presenteren daar denk ik. Ik ga er morgen in elk geval ook naar toe.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 02:24

Ik kwam om 12 uur vanavond zoekend naar werk echt waar : mijn droombaan tegen! Iets wat ik misschien al sinds mijn jeugd zou willen.

Omdat ik toch niet kan slapen ben ik maar gelijk begonnen met een brief. Deze is nu klaar en volgens mij met de beste motivatie ooit die ik op papier heb gezet :D . *klik* en is nu ook verstuurd.

Ik houd nog even voor me wat het is. Maar als er echt iets uitkomt(en dat is wat mij betreft al een gesprek) mogen jullie allemaal taart komen halen.

Helpen jullie heel hard duimen!!!

Zo nu maar naar bed :Z :Z :Z .

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 07:59

cowgirl, wat goed! ga mee duimen dat het wat wordt!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:42

Ik ga ook voor je duimen :). Komen we met zn alle taart bij je eten :P.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:54

zometeen vertrekken naar het gesprek voor laborante,
hopelijk valt het wat mee, op een van de advertenties stonden de uren als:
van 7-15.30 of van 10-18.30, met een beetje geluk is het gesprek positief en krijg ik de uren van 7-15.30 (indien ik de late uren altijd moet doen ga ik weigeren, is een van de hoofdredenen waarom ik de job als heftruckchauffeur na twee maand opgegeven heb, is niet combineerbaar met de paarden).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:05

Idd ja :). Of je moet van die avonddiensten hebben dat je in de ochtend nog meer dan genoeg tijd hebt om je paard te doen :).

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:13

Vandaag in Sneek ook banenmarkt, hopelijk kunnen ze me daar helpen

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:19

Wat leuk cowgirl, dan moet je ook echt gemotiveerd zijn om midden in de nacht gelijk een brief te gaan schrijven. Ik duim voor je mee dat het wat wordt.

Duhelo, ben benieuwd hoe je gesprek gegaan is? Misschien zijn het wisseldiensten? De reden dat ik bij mijn laatste baas weg ben is dat ze in ploegendiensten gingen werken. Dat vond ik idd ook niet te combineren met de paarden.

Fantast, je moet waarschijnlijk voor jezelf helpen. Zorg dat je jezelf goed presenteert!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:35

Zo Cowgirl :D Ik ga ook echt keihard voor je duimen dat het wat is!
Maar aan de motivatie gaat het inderdaad niet liggen!! haha

Ik heb nu een bijbaan waarbij mn paard goed te combineren is (09:00-15:00)
maar straks heb ik gewoon een 09:00-17:00 baan en denk dat het voor mij dan ook nog prima te combineren is.
Nu woon ik nog thuis, geen vriend en geen andere verplichtingen dus ja dat is makkelijkere gezegd dan gedaan :P

Succes Duhelo!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:00

vorige baan was dagelijks van 10-18, dus ik stond om 8 uur op, deed hier wat in huis, ging naar men jaarling gaan voeren en mesten, ging daarna rechtstreeks gaan werken, en daarna een van de andere twee paarden gaan rijden,indien ik les had op de manege was ik rond 23 uur thuis, indien ik alleen reed thuis was ik rond 21 uur thuis. moest dan nog douchen en eten, en vriendlief moest daar ook nog ergens ingepland worden.
niet te doen dus.

op mijn eerste werk werkte ik 11 dgn op 14
daar werkte ik de ene week als volgt:
ma,woe, don en vrij van 13-19n, zat en zon van 9.15-19.15
de andere week
maen vrij van 13-19,woe en zon van 9.30-19 en donderdag van 13.45-19
dinsdag vrije dag, dus dat wilde zeggen dat ik de ene week 5 maal kon rijden, en de andere week 4 dgn kon rijden, maar de donderdag er twee kon doen.
in het weekend reed ik zowiezo zelden, door het werk, en nu kwa quality time met vriend.

op zich ging het gesprek wel goed, maar er zijn nog een aantal kandidaten blijkbaar.
ik heb ook geen voorkennis van chemie, en het is een tijdelijke opdracht tot januari (zwangerschapsverlof)
moest het zijn dat het goed meevalt en ze hebben dan nog iemand nodig, zou ik eventueel misschien wel mogen blijven ...

ze wisten ook nog niet precies wnnr ik mocht beginnen, daar het personeel wat wijzigt, er is eens een ziek, ander komt dan es vroeger terug, etc.
maw: zou kunnen zijn dat ik een dag of twee werk, dan weer es thuis moet blijven, dan weer es werk, etc...

nuja, morgen nog sollicitatie voor vliegende verkoper, en ik ben uitgenodigd op de sollicitatieprocedure voor bibliotheekmedewerker, twee schriftelijke testen en een mondeling, een eind oktober, een half november en een half december om in januari te starten...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:15

Duhelo, je hebt nog wat te kiezen!

Ik ben net gebeld door een uitzendbureau. Ze gaan me voorstellen bij een internationaal bedrijf. Ik denk niet dat de functie helemaal goed aansluit, maar goed, mijn cv komt in elk geval weer ergens te liggen. Dit had ik net even nodig om weer uit mijn dipje te komen. (al verwacht ik er niets van, het gaat om het idee)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:19

ik heb idd veel te kiezen, uit fabriekswerk en winkelwerk, de functies die ik wil, daar willen zij mij niet (jah, ze laten me weg en weer rijden, om me dan af te wijzen :+ )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:21

Ik vind wisseldiensten ook erg prettig, veel tijd voor je hobby. Soms wel een beetje moe :D :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:13

Zo werd ik vandeweek gebeld voor een gesprek als intercedent. Naja heb daar helemaal geen ervaring in en wist niet eens wat het woord betekende :o Werd toen 2 dagen erna gebeld dat ik het niet geworden was omdat ze een ander hadden die wel ervaring had. Goh waarom bel je me dan :+

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:00

Ze kunnen iig zien aan de tijd dat je heeeeeeeeeeeel graag wil Cowgirl :) Super! Ik duim ook voor je!

Ik werd vanmorgen al gebeld dat ze me volgende week graag op 2e gesprek willen :D Waar ik vakantiewerk heb gedaan is het in eerste instantie voor 3 of misschien wel 6mnd..ik vind het zo moeilijk.. Straks moet ik ook kiezen. Het gaat bij mij trouwens ook om een functie van intercedent ;) (ik heb al wel ervaring in de branche)