serveerster troubles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: serveerster troubles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:36

Ja idd... Dat probleem ken ik. Maar de bestelbonnetjes worden gewoon geprint door de computer, en daar staat gewoon een tijd op Haha! Neem zulke dingen ook meestal niet serieus.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:34

Pfoeh gisteren hadden we een bruiloft, heb de benen uit mijn lijf gelopen! Het was leuk, maar was het rond 10 uur zó zat! Was pas kwart voor 3 's nachts thuis, en was 's middags al begonnen. Scheve mond
En vandaag hele dag tennistoernooi gehad, en nu moet ik weer werken. Ook groot feest, zal wel weer nachtwerk worden. Bluh ben nu al gesloopt!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:01

romatjuh schreef:
Vliendertje schreef:
Wij stonden in de krant als : Zeer slecht, eten koud, bediening werkte niet goed enz. enz (geen cijfer zover ik weet).
Nouja, we waren nog geen week geopend ! logisch dat we nog niet op elkaar in waren gespeeld, en t eten af en toe koud was...
Toch zitten we in de weekenden vol, en horen we niet vaak klachten *LOL*

Ook al ben je een week open, dan nog kan je geen koud eten voorzetten. Ik zou er flink van balen als het zou gebeuren en mag imo ook absoluut niet gebeuren.

Zelf werk ik in de weekenden in een egyptisch restaurant. Doordeweeks heb ik een administratieve baan en werk in het restaurant omdat ik het ontzettend leuk werk vind om te doen. Als ik ga merken dat ik het niet meer met plezier doe stop ik er direct mee, wil mensen niet vervelen met een chagrijnig hoofd Clown .

We hebben eten dat mensen zelf moeten pakken (buffet vorm). Op dat moment hadden we geen deksels op de bakken liggen. Toen zijn we erachter gekomen dat de buitenste bakken kouder zijn dan de middelste, waardoor de buitenste lau waren (Nu liggen daar deksels op en is alles warm genoeg).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:27

Ik had vorige week tijdens een grote partij een kop koffie over iemand heen laten vallen. Ik compleet geschokken, de keuken in gevlucht en daar zitten huilen. Mijn collega meegelopen met die mevrouw, om haar broek weer schoon te maken. Vanmorgen zijn die mensen terug gekomen... Om 50 euro fooi te brengen. Ze vonden alles helemaal fantastisch en of alles wel goed met me was. Zo lief

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:04

Ach Vjestagirl, dat is lief van de mensen!
En tja, zoiets kan gebeuren, ik ben er ook altijd doodsbenauwd voor, maar het is niet het einde van je wereld! Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:54

Is het ook niet. Maar die mensen die waren me net aan het vertellen hoe keurig netjes het ging en dat alles zo geweldig goed ging. En op dat moment sla ik met de bovenkant van mijn hand tegen de onderkant van mijn blad. Ik schrok er vooral heel erg van

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:45

Maar ik denk dat jij het in de meeste gevallen vervelender vind dat de gast/klant, mij zou het ook niet echt wat intresseren.
Ja, of je moet een hele kop koffie/wijn over mijn witte blouse gooien, of een heel dienblad vol dat ik doorweekt ben Haha! In alle andere gevallen zou ik me er niet druk om maken, als ik zoiets zie gebeuren is het meestal ook zo dat de klant bijna nog drukker is met gerust stellen dan de serveerster met verontschuldigen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:49

Dat weet ik ook wel. Toen ik nog even de keuken uit kwam om me te verontschuldigen was die mevrouw ook ontzettend vriendelijk. Maar toch, het is iets waar iederen bang voor is dat het gebeurd... En dan gebeurd het je, en dan is het toch wel erg... Maar die mensen waren super vriendelijk... Gelukkig

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:38

ik had gister toch wel een toppunt.. ik loop op het terras met een vol dienblad.. ga eerst twee tafels langs om wat drinken te brengen en ga dan naar de volgende tafel, zet de koffie verkeerd op tafel, alstublieft mevrouw.. mevrouw zegt: wacht even.. dus ik wacht.. pakt ze dr lepeltje.. ja de koffie is koud.. tja mevrouw als u dat zegt dan zal dat wel zo zijn.. dus ik loop naar binnen om nieuwe koffie te halen, het melkschuim wou ze houden want dat was wel warm.. dus ik zet het "oude" kopje op de bar en zie dat de damp er gewoon af slaat.. maarja, toch nieuwe koffie gebracht, moest ik weer wachten.. maar die was wel warm..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:41

klumpertje: oh dat is altijd zo lekker irritant.

Zaterdag had ik een etentje. Nou het meiske van de bediening kon nog wel het een en ander nog leren. Ze had gewoon onder het werken kauwgom in haar mond. Dus de hele avond heeft ze asociaal op die kauwgom lopen kauwen. En alle glazen die ze op tafel neer zette pakte ze aan de bovenkant van het glas vast. Beetje belachelijk dat ze niet wist hoe het hoort.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:59

O zo had ik er van de week ook 1 klumpertje:

Mevrouw er zit kurk in mijn wijn!
Sorry mevrouw dat is helaas niet mogelijk.
Waarom niet?
Omdat wij wijn van het fust hebben mevrouw, het kan zijn dat u de smaak van de wijn niet lekker vindt, maar de wijn zelf ( na proeven uiteraard) is prima.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:20

Die keek zeker heel dom Haha!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:22

hahaha!! Je maakt altijd leuke dingen mee in de horeca.

Mevrouw, dit is echt GEEN bacardi cola hoor! nee? ow.. ik haal wel een nieuwe, inschenken.. NEEHEE!! dit is geen baco!! nah.. ik ben toch niet gek! Ik inschenken waar hij bij staat, hij proeven, ja, dit is een baco.. ondertussen had hij al de hele tijd baco gekregen. Sukkel, hij wist niet eens hoe het smaakte..

Wat wel irritant is, is mensen die vriendelijk willen helpen met glazen van het dienblad pakken en glazen op het blad zetten.. aah!! weg evenwicht!!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:46

Op een terrasje waar je na elk drankje moet afrekenen ben ik ook niet snel geneigd om een fooi te geven...
Als ik met m'n vriend ergens ga eten, en we moeten bv 46 euro betalen, geven we 50 en de rest dient als fooi...
Ik geef ook niet altijd fooi, ook al is de bediening goed.. Als ik 10.25 euro moet betalen en heb dat net gepast, sja
dan zit er geen fooi bij, helaas Lachen

Ik kan best begrijpen dat mensen die in de horeca werken, blij zijn met een fooi. Het is een erg zware job, dat strijd ik
zeker niet af. Maar anderszijds kies je er bewust voor, en een fooi is niet iets dat je maar zomaar als 'normaal' moet beschouwen.
Het is misschien een leuke extra, maar als een gast kiest om niets extra te geven, dan is dat maar zo.

Laatst was ik met mijn vriend ergens waar we wat wilden eten en drinken... De ober komt langs dus ik vraag:
Een cola light en (iets om te eten, weet niet meer wat)... En hij zei: ja je mag eerst het drinken bestellen,
zo meteen het eten... Ik vond het een vrij vreemde reactie, want er zat niet veel volk en de keuken was gewoon al open.
Als ik DAN eten wil bestellen, dan wil ik dat ook, en niet wachten tot meneer zin heeft om mijn bestelling op te nemen...
Een kwartier later (ik scheurde van de honger) kwam hij vragen wat we wilden eten... Ik heb vriendelijke bedankt en we zijn gewoon thuis
gaan eten... Hij kreeg dan ook geen fooi.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 16:48

argh daar gaan we weer

*zucht eens even diep*

Laat maar zitten......

*gaat deze week alle fooien braaf weer terug geven*

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:01

Nickytje: we hebben het fooien verhaal nu achter ons gelaten. Lachen Daar is namelijk al een hele discussie over in het topic geweest.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:16

Nickytje schreef:
De ober komt langs dus ik vraag:
Een cola light en (iets om te eten, weet niet meer wat)... En hij zei: ja je mag eerst het drinken bestellen,
zo meteen het eten... Ik vond het een vrij vreemde reactie, want er zat niet veel volk en de keuken was gewoon al open.

Tja, misschien was hij nieuw en je weet maar nooit wat voor instructies hij heeft gekregen van de baas:

"Altijd EERST drinken opnemen als de gasten gaan zitten" en dit erg letterlijk heeft genomen bijvoorbeeld Haha!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:09

annepaardoes schreef:
Nickytje: we hebben het fooien verhaal nu achter ons gelaten. Lachen Daar is namelijk al een hele discussie over in het topic geweest.

M'n excuses hoor... Het is de eerste keer dat ik iets post in een topic waar een discussie lopende was, ik ben het ook meteen weer afgeleerd.

En even over de ober nog. Ik vind het best dat ik eerst een drankje nuttig voor ik m'n eten bestel, maar ik had eer hij kwam om het eten
te bestellen al 3 cola's op en dat vond ik niet zo de bedoeling, maar bon...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:38

Nickytje schreef:
annepaardoes schreef:

M'n excuses hoor... Het is de eerste keer dat ik iets post in een topic waar een discussie lopende was, ik ben het ook meteen weer afgeleerd.

En even over de ober nog. Ik vind het best dat ik eerst een drankje nuttig voor ik m'n eten bestel, maar ik had eer hij kwam om het eten
te bestellen al 3 cola's op en dat vond ik niet zo de bedoeling, maar bon...

Je had ook gewoon even bij kunnen lezen, hoef je ook niet zielig te doen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:09

Vjestagirl schreef:
Je had ook gewoon even bij kunnen lezen, hoef je ook niet zielig te doen.

Wat heb ik in hemelsnaam op jouw teen gezet? Je kan het ook wel een beetje deftig houden ipv me ineens zielig te noemen...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:14

Kom op, mensen! Nickytje mag toch haar mening wel geven? Dat mensen in de horeca het niet leuk vinden dat niet iedereen vindt dat ze gewoon recht hebben op fooi, wil toch niet zeggen dat mensen dat niet mogen vinden?

En ja, het is volgens de TS off-topic... maar de TS is niet degene die bepaalt wat wel of niet on-topic is, dat doen moderators, en ik heb hier nog niet één mod zien zeggen dat de discussie over wel of geen fooi off-topic is. Dat het niet is wat jij met je topic in gedachten had, Caira, is heel iets anders... maar ja, het leek in jouw openingspost net of je fooi een recht vond (en ik weet dat je het zo niet bedoelde, maar zo léék het wel), dus dan kun je daar ook reacties op verwachten.