sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:41

Weer positief nieuws! Gister had ik gereageerd op een vacature en kreeg een uur later al een telefoontje! Vrijdag moet ik eerst op gesprek bij het bureau waarvan die vacature openstaat en maandag ga ik op gesprek bij het bedrijf. Haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:25

stil hier.. nog vorderingen.. ??

Ik ga per 1 oktober in dienst bij mijn nieuwe werkgever, echter moet ik nog wel de zgn intelligentie test halen. Het niveau is lager dan mijn niveau, dus eigenlijk maak ik me weinig zorgen. Maarrrr.. Ik moet wel 1 sep opzeggen bij mijn huidige werkgever, dus wel een klein risico.. Nagelbijten / Gniffelen

Ehm.. hoe schrijf je een formele brief dat je opstapt Blond

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:27

Hier bij mij geen vorderingen, alleen maar gesprekken en aanbiedingen dat het toch net niet is.

Je kunt toch zoiets schrijven als, middels dit schrijven wil ik mijn dienstverband per 01-10-2007 beeindigen? Niet teveel woorden aan vuil maken

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:53

rebeltje schreef:
stil hier.. nog vorderingen.. ??

Ik ga per 1 oktober in dienst bij mijn nieuwe werkgever, echter moet ik nog wel de zgn intelligentie test halen. Het niveau is lager dan mijn niveau, dus eigenlijk maak ik me weinig zorgen. Maarrrr.. Ik moet wel 1 sep opzeggen bij mijn huidige werkgever, dus wel een klein risico.. Nagelbijten / Gniffelen

Ehm.. hoe schrijf je een formele brief dat je opstapt Blond

Ik was even aan het meelezen in jullie topic, dus reageer maar meteen Haha!
In zo'n brief hoeft niet heel veel bijzonders te staan.

Iets in de trand van:

Citaat:
In verband met het aangaan van een nieuwe uitdaging wil ik bij deze mijn dienstverband met ingang van 1 september 2007 opzeggen. Met het in acht nemen van de opzegtermijn van 1 maand, houdt dit concreet in mijn dienstverband per 1 oktober 2007 afloopt.

Graag wil ik nog benadrukken dat ik altijd erg fijn met mijn collega's heb samen gewerkt en dat ik met een goed gevoel terug kijk op mijn dienst verband.

Of je moet natuurlijk met mot weg gaan. Als je een tijdelijk contract hebt, dan moet je dat er gewoon inzetten. "Hiermee wil ik doorgeven dat ik mijn arbeidsovereenkomst met als einddatum 1 oktober 2007 niet wil verlengen. Dit in verband met het aangaan van een nieuwe uitdaging"

Je kunt nog vragen om een getuigschrift en je moet even navragen of ze je nog openstaande vakantiedagen uitbetalen of dat je die moet opnemen. Als je ze opneemt, dan kun je dat ook nog even in de brief vermelden.

Veel plezier bij je nieuwe job.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:22

Dank je.

Ik heb er maar kort gewerkt, dan 4 maanden. Echter is er zon spanning en gaan mijn 'directe' collega's ook snel weg dat ik eigenlijk weinig te melden heb.

Ik heb; Middels dit schrijven wil ik mijn dienstverband per 01-09-2007 beeindigen, met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn van 1 maand zal mijn laatste werkdag 28 september 2007 zijn.

Kort maar duidelijk.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:17

Lijkt mij genoeg toch? kort en duidelijk, in principe hoef je toch geen indruk meer op ze te maken Knipoog

Ik krijg a.s. week te horen of ik op gesprek mag. Spannend! Nagelbijten / Gniffelen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:34

[quote="Emeraldo"]
Voor 2 andere banen ben ik nog in de running. Was een 2 (banen) in 1 sollicitatiegesprek, en daar verwacht ik deze week iets van te horen. Ze hadden wel veel kandidaten.
quote]

Update: Ik heb een brief gekregen dat ik op 2e gesprek kan komen! Op 27 augustus, van 9 uur tot 12 met 5 verschillende mensen op gesprek! Ben benieuwd Haha!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:35

Wow, van 9 tot 12 uur? Pfoe, dat is nogal een tijdje.

Ik moet binnenkort ook op gesprek, had zaterdag sollicitatieformulier ingevuld in de winkel(Cool Cat) en ze belde me vandaag of ik langs wilde komen voor een gesprekje.

Iemand tips wat aan te trekken, wat voor vragen ze stellen, wat echt belangrijk is. Het is namelijk mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek, dus weet nog niet wat ik moet verwachten.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:02

Ik ben vanmorgen gebeld dat ik bij één sollicitatie niet door ben, het was al een oudere facature en bij het eerste gesprek hebben ze meteen die persoon aangenomen, dus was ik niet meer nodig.

Ik heb wel een andere vacature gezien, en daar ga op reageren! Zit nog te twijfelen of ik eerst zal bellen...

Verder gaan er vanavond nog wat open sollicitaties de (digitale) deur uit!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:46

missmiekie schreef:

Ik moet binnenkort ook op gesprek, had zaterdag sollicitatieformulier ingevuld in de winkel(Cool Cat) en ze belde me vandaag of ik langs wilde komen voor een gesprekje.

Iemand tips wat aan te trekken, wat voor vragen ze stellen, wat echt belangrijk is. Het is namelijk mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek, dus weet nog niet wat ik moet verwachten.

Ik zou kleding aantrekken uit die winkel, of in ieder geval zoiets Cool

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:56

Emeraldo schreef:
missmiekie schreef:

Ik zou kleding aantrekken uit die winkel, of in ieder geval zoiets Cool

Getver...hehe...

Maak een lijstje van je goede en slechte eigenschappen, zodat je die kan noemen, met evt. een voorbeeld erbij.
Denk aan je evt. vorige baantjes en hoe je je functie daar kan omschrijven.
Bedenk vast wat je denkt te kunnen verdienen. (al denk ik dat dat allemaal wel groot georganiseerd is bij de coolcat).
Bedenk een mooi 'verhaal' waarom jij nou persé bij coolcat wil werken (ookal is dat niet zo...haha)

Succes ermee!!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:21

Ik heb mijn sollicitatiebrief een beetje aangepast, als volgt:

Opening:

Als landschapsontwerper kijk je door een gekleurde bril naar de buitenruimte; je ziet , beleefd en interpreteert zaken die andere mensen niet zien. Wat is er nou mooier dan deze mensen ook bewust te maken van de vele gezichten en gebruiksmogelijk heden van de ruimte om ons heen?

Uw bedrijf is mij altijd bijgebleven, .......

Afsluiting:

Ik hoop dat ik u bewust heb gemaakt van mijn en uw mogelijkheden en kijk uit naar een gesprek.
Daarbij kunt u ook een kijkje kunt nemen in mijn volledige portfolio.

En nu maar afwachten!!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:57

Lijkt me goed zo, maar ik zou wel beleefT schrijven ipv beleefd. Knipoog

Over twee weekjes ga ik beginnen met mijn nieuwe baan. Spannend!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:59

Goedemorgen...
Ga zo uit bed, aankleden etc etc voor m'n sollicitatiegesprekje, daarna lekker allemaal leuke dingen doen(squash-spullen kopen, naar paardenwinkel, paard doen, squashen), dus dan lopen we de stress die ik nu heb, er hopelijk weer uit Haha!
Zal ik mijn C.V./diploma meenemen?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:00

Spannend ja zou ik maar meenemen, mochten ze erom vragen heb je het iig bij, SUCCES!! Enne veel plezier

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:12

Wat ik ook altijd doe is een rondleiding vragen. Is soms misschien niet zo spectaculair. Maar ik kom hopelijk in een laboratorium te werken en dan is een rondleiding wel handig. Tot nu toe werkte het positief!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:15

Dat laatste is inderdaad wel een goed! Krijg je ook een beetje gevoel hoe het er op de werkplek aan toe gaat!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:03

Update: Gesprek achter de rug, ging wel prima. Zou donderdag wat horen, maar ze hebben me vandaag al gebeld of ik zo snel mogelijk langs wil komen om contract in orde te maken, en of ik extra wil werken.. Haha!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:28

Nou ik mag me hier ook melden, ben bijna afgestudeerd dus kan straks mijn lol op met solliciteren. Ik ben maar alvast begonnen met het zoeken naar leuke vacatures, maar het is best moeilijk als je nog helemaal geen ervaring hebt! Dan weet je helemaal niet wat je kunt verwachten. Ben straks gewoon een snotneus van 22 die net van de universiteit komt rollen Haha!

Heeft iemand nog tips voor het maken van een goed CV?

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:05

Heb net ook maar op Monsterboard mijn CV aangemaakt. Heb wel een baan maar ben op zoek naar een nieuwe baan. Ik start met de post HBO studie Communicatiemanagement en ben op zoek naar een baan die meer gericht is op communicatie.
Nog best moeilijk om te vinden, want ze vragen veel mensen met ervaring.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:58

Update:
Ik heb gister dus dat gesprek gehad van 9 tot 12. Ging best goed allemaal. Ze hadden 2 banen en 3 kandidaten. 's Middags kreeg ik te horen dat ik ben afgewezen, de andere 2 hadden meer ervaring. Helaas...
Ik had ook nog een andere sollicitatie lopen, ook daar hadden ze 2 andere mensen met meer ervaring.

Toch zal ik eerst ergens moeten werken om ervaring op te doen. Met net 21 jaar meteen na het afstuderen een baan vinden zit er helaas nog geen werkervaring bij...

Dipje....

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:01

Emeraldo schreef:
Toch zal ik eerst ergens moeten werken om ervaring op te doen. Met net 21 jaar meteen na het afstuderen een baan vinden zit er helaas nog geen werkervaring bij...

Ja dat probleem heb ik dus ook. Echt irritant! Ze willen ervaring, maar je moet wel eerst ergens beginnen om ervaring op te kunnen doen Koe

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:06

Ronja schreef:
Emeraldo schreef:

Ja dat probleem heb ik dus ook. Echt irritant! Ze willen ervaring, maar je moet wel eerst ergens beginnen om ervaring op te kunnen doen Koe

Dat probleem had ik al voorzien dus toen ik bij het bedrijf kon blijven waar ik mijn afstudeerstage had gelopen, heb ik dat maar meteen gedaan zodat ik werkervaring op mijn CV kan zetten, doe dus nu iets waar ik niet voor ben afgestudeerd dus ben onderstussen wel gewoon aant zoeken naar een functie die in het verlengde van mijn studie ligt Knipoog Haha! .

En het is ook echt krom van die bedrijven, ze willen het liefst iemand die jong is, hoog afgestudeerd en werkervaring Clown Dream on bedrijfsleven, dat lukt dus nooit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:14

Dressuurgek schreef:
En het is ook echt krom van die bedrijven, ze willen het liefst iemand die jong is, hoog afgestudeerd en werkervaring Clown Dream on bedrijfsleven, dat lukt dus nooit.

Dat is niet helemaal waar. Veel bedrijven hebben liever iemand die al wat ouder is, maar die tijdens zijn studie wat extra activiteiten heeft ondernomen. En dat is nu precies wat veel studenten niet goed begrepen hebben.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:18

Ja, maar er is ook zoveel studiedruk (hoog collegegeld, binnen zoveel jaar moeten afronden enzovoorts) dat studenten keihard door hun opleiding racen en die extra activiteiten maar laten voor wat ze zijn. Vroeger gingen veel meer studenten bij verenigingen of in het bestuur en deden ze rustig tien jaar over hun opleiding, maar wie kan dat tegenwoordig nog betalen? Ikke niet hoor

Wat dat betreft mag de overheid ook wel wat dingen veranderen...