Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Roos_s schreef:Bij ons moeten we op moment bij allerlei soorten ok's omlopen... Zijn nu bezig met verbouwingen dus van 8 naar 4 ok's, heel verschil! Maar op de kruk zitten mogen wij dus echt nietSommige mensen maakt dat niet veel uit en is het goed, maar bij anderen wordt dat toch niet zo gewaardeerd... Maarja gelukkig bij ons weinig tot geen co's dus assisteren wordt bij ons wel veel gedaan gelukkig.... lijkt me ook een van het leukste.
Ik kan het zelf ook nooit zo waarderen als een leerling op de kruk hangt. Toen ik zelf begon was ik ook erg gemotiveerd en ik vind dat een leerling dat wel mag laten zien. Wat dat betreft is er in een paar jaar tijd veel veranderd, ik stond zelf wel eens hele dagen aan tafel met een plastisch programma om alles goed onder de knie te kunnen krijgen. Dan gingen mijn collega's mijn spullen opruimen zodat ik snel wat kon eten/drinken en dan zo weer aan tafel. Mijn medeleerlingen deden dat toen net zo, maar daar moet je nu niet over beginnen bij de leerlingen, is allemaal veel te vermoeiend...
Bij een scopische ingreep bijvoorbeeld. Dan gaat collega omloop gewoon zitten en ik blijf dan staan. Krijg ik paar minuten later naar mijn hoofd geslingerd: "Joh je blijft toch niet staan, pak een kruk en ga toch lekker zitten!"
zeker nadat ik laatst na een niet al te interessante ingreep zowat flauwviel
Te lang blijven staren naar een plek waarschijnlijk en me al niet al te lekker voelen.. Toen was t bijna te laat en viel ik zowat flauw
al wel paar keer vaker gehad
tegenwoordig wordt ik vaak gevraagd toch maar eens vaker te zitten....

Werk trouwens in Deventer en ik moet wel zeggen dat we de laatste tijd (gelukkig) wel heel fanatieke leerlingen hebben
En met motivatie bedoelde ik het instrumenteren, maar het is idd ook erg belangrijk dat ze met het omlopen geïnteresseerd zijn. Leer je ook veel van!
Had ik de eerste keer dat ik deze ingreep deed wel last van, is veel erger dan een dagje niet eten! 
Roos_s schreef:In deventer werkt ook oud collegaatje van me, Lusanne! zijn dit jaar wel veel leerlingen al afgevallen he.. pfff
scopische ingrepen ga ik meestal ook zitten hoor! anders sta je daar nog nuttelozer dan normaal
pfff laatste theorie week, moet mn gedachten steeds erbij slepen, argh...