Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Janneke2 schreef:Dank je wel voor de link.
Wat mij aangenaam trof: "vanuit respect, begrip en sensitiviteit voor de diversiteit van religieuze en culturele overtuigingen in Nederland (wordt) de Week van de Lentekriebels dit jaar in een andere week dan gebruikelijk wordt georganiseerd."
Het wordt binnenkort (als het over een week 'lege' maan is) Ramadan en die combinatie is niet handig. Nou, dan verschuif je het een beetje.
Ze houden dus wel rekening met de gevoeligheden van Moslims maar niet met die van strenge Christenen. Wij zitten nu ook in de vastenperiode in aanloop naar Pasen hoor.
VuurVleugels schreef:Sinds wanneer staat een ovulatie gelijk aan consent? Het menselijk lichaam wordt bij een verkrachting ook stijf (m) of nat (v). Dat is geautomatiseerd 'gedrag' van het lichaam om het lichaam te beschermen. Zit niks van consent bij.
Dit riekt naar de uitspraak van die politicus die zei dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet willen. Valt me van je tegen, Ibbel.
denisesilver schreef:VuurVleugels schreef:Sinds wanneer staat een ovulatie gelijk aan consent? Het menselijk lichaam wordt bij een verkrachting ook stijf (m) of nat (v). Dat is geautomatiseerd 'gedrag' van het lichaam om het lichaam te beschermen. Zit niks van consent bij.
Dit riekt naar de uitspraak van die politicus die zei dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet willen. Valt me van je tegen, Ibbel.
Laten we vooral geen antropomorfisme gaan toepassen. Daar krijg je kromme vergelijkingen van. Daarbij is heel deze discussie over het insemineren van dieren irrelevant in dit topic.
Ben wel benieuwd wat het christelijke vasten te maken heeft met Lentekriebels. Heb nooit gehoord dat er geen sexuele voorlichting mag worden gegeven gedurende het vasten.
denisesilver schreef:VuurVleugels schreef:Sinds wanneer staat een ovulatie gelijk aan consent? Het menselijk lichaam wordt bij een verkrachting ook stijf (m) of nat (v). Dat is geautomatiseerd 'gedrag' van het lichaam om het lichaam te beschermen. Zit niks van consent bij.
Laten we vooral geen antropomorfisme gaan toepassen. Daar krijg je kromme vergelijkingen van. Daarbij is heel deze discussie over het insemineren van dieren irrelevant in dit topic.
Ben wel benieuwd wat het christelijke vasten te maken heeft met Lentekriebels. Heb nooit gehoord dat er geen sexuele voorlichting mag worden gegeven gedurende het vasten.
Sizzle schreef:Het gaat bij het vasten in dit geval niet om „eten“.
De ramadan schrijft expliciet voor dat er dan overdag ook geen geslachtsgemeenschap mag plaatsvinden, wat geen voorschrift is bij christenen.
Ik snap dus wel dat het dan wat krom is om met kinderen over sex te praten tijdens de ramadan.
secricible schreef:Nou ik ben daar gisteren in gedoken. Her christelijk geloof stelt zover ik kan vinden geen vast omlijnde regels maar zegt dat je je moet onthouden van genotmiddelen. Geslachtsgemeenschap wordt daar bij sommigen wel bij benoemd en anderen niet.
Maat de tekst zoals hij hierboven beschreven staat (minder ruimte hiervoor door bezinning ed) is wel prima toepasbaar
Echter, lentekriebels is altijd in de vastenperiode geweest en dat heeft nog nooit gedoe opgeleverd.
Sizzle schreef:Nogmaals:Sizzle schreef:Het gaat bij het vasten in dit geval niet om „eten“.
De ramadan schrijft expliciet voor dat er dan overdag ook geen geslachtsgemeenschap mag plaatsvinden, wat geen voorschrift is bij christenen.
Ik snap dus wel dat het dan wat krom is om met kinderen over sex te praten tijdens de ramadan.
Tenzij dat ook een dingetje is in de bijbel, dan moeten ze dat uiteraard gelijktrekken. Nederlandse christenen zijn ook in de politiek te vinden dus als het conflict is dan trekken die vast wel aan de bel.
Voor de basisschool waar het sowieso niet over sex gaat, vind ik het in zijn algemeen wat overdreven, maar ach, als verder iedereen daar blij van wordt.
ruitje schreef:Tenminste, als ik dit lees denk ik: en een bericht als dat van Vuurvleugels is nou precies waarvan de moeder van Djelano op Facebook zegt: ' Zie je wel, die hele woke/linkse agenda, zelfs via Lentekriebels willen ze ervoor zorgen dat mijn zoon veganist word'