Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:karuna schreef:En de kachel laag helpt nu geen barst tegen de maandbedragen die je nu moet betalen. Je krijgt hooguit over een jaar meer terug. Maar tot die tijd moet je het wel "even" ophoesten.
Bij de leverancier waar ik nu bij zit (Oxxio) zit een app waarin je zelf het bedrag kunt aanpassen, de app kan ook berekeningen maken wat een verstandig maandtarief zou zijn en of je momenteel naar verwachting te veel, of te weinig betaald.
Misschien dat bij jouw leverancier ook zoiets mogelijk is? Misschien is er een app, of een website, of wellicht dat je ze kunt bellen of mailen voor meer informatie en om het maandbedrag eventueel te veranderen?
karuna schreef:Ellende is, je werkt niet voor niets niet. Het is niet af en toe een uurtje werken maar langdurig op regelmatige tijden moet je aanwezig zijn en presteren. En wat je dan verdient mag je meteen weer afdragen aan de uwv.
Fokfanaat de mensen die klemzitten zie je mogelijk ook niet opvallen in de supermarkt.Die schuiven voorbij met misschien twee producten in een mandje. En een groot deel van nederland heeft het extreem goed financieel. Die zie en hoor je en die weten zeker dat de onderkant van de financiele maatschappij met die en die tip wel geld gaan overhouden.
Het is gewoon dwaas dat bv de huizenmarkt en de electrische auto zo extreem veel kosten en mensen het kunnen betalen en het normaal vinden een keuken van 20000 euro aan teschaffen. Wat potdorie meer is dan het jaarinkomen van sommigen in dit land. terwijl er zo n grote groep mensen in nederland is die niet eens drie keer per dag kunnen eten. Of een warm huis hebben of warm kunnen douchen.
Alleen juist de groep die makkelijk rondkomt bepaald hoe het gaat in het land. En dat de prijzen wel kunnen zo enz
tita schreef:Nee, als ik een paard krijg van iemand in nood ga ik daar niet voor zorgen…ik zorg eerst voor mijn eigen en daarna mijn familie.
Nederland is niet zo welvarend als we ons zelf doen geloven.
Is samenloop voor omstandigheden en de oorlog draagt er nu wel in mee dat het slechter gaat.
Nederland is verplicht te zotprgen voor betaalbare en voldoende woonruimte, juiste onderwijs, juiste zorg en juiste defensie en daar zijn ze behoorlijk in gefaald in alle opzichten
En kan me niet schelen hoe maar moet verbeterd worden…..
Is te zot woorden hoe het er aan toe gaat, alle bejaardenhuizen sluiten en mensen verplicht te mantelzorgen.
Je moet blijven werken omdat jouw kinderen anders niet uit huis kunnen, ga je met pensioen moet je weer zorgen ouders, kleinkinderen
Nederland heeft wel verbeterpunten en veel ook maar eerst even aan het volk denken die alles betaald
8nnemiek schreef:Hier is de teruggave van de belastingdienst vandaag binnen gekomen. Dat ga ik meteen opzij zetten om aan het eind van het jaar de zorgverzekering in een keer van te betalen![]()
Dayanara, fijn dat je zonnepanelen krijgt, dat zal veel schelen op de energierekening. En wat extra panelen is altijd fijn, zeker als het salderen wordt afgebouwd zul je daar profijt van hebben.
Dayanara schreef:8nnemiek schreef:Hier is de teruggave van de belastingdienst vandaag binnen gekomen. Dat ga ik meteen opzij zetten om aan het eind van het jaar de zorgverzekering in een keer van te betalen![]()
Dayanara, fijn dat je zonnepanelen krijgt, dat zal veel schelen op de energierekening. En wat extra panelen is altijd fijn, zeker als het salderen wordt afgebouwd zul je daar profijt van hebben.
Wat fijn dat je geld terugkrijgt van de belastingdienst. Ik helaas niet.
Ik ben ook aan het sparen om volgend jaar mijn zorgverzekering in 1 keer te betalen. Dit wil ik eigenlijk ook doen met de autoverzekering. En ik vind het grappig dat ik daar nu überhaupt ruimte voor heb en erover nadenk. Over enkele weken stopt na 6 jaar mijn vrijwillige bewindvoering. En kom ik uit een gat van e40.000 schuld met nu een flinke spaarrekening.
Winged schreef:Wat ontzettend knap Daynara! Daar mag je trots op zijn
Ik ben grootgebracht met 'waar 5 kunnen eten, kunnen ook 6 eten. Dus een bordje extra kan.' Niet dat mijn ouders het breed hadden, het was dan een simpele pasta, AGV of soep, maar een helpende hand om mensen in eten te voorzien was er sowieso altijd.