Belastingaangifte 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:39

8nnemiek schreef:
Heb je dat ook goed nagerekend, tita? De dividendbelasting is 15% als ik het goed heb, en met €7000 zou je dan bijna €50.000 aan dividend hebben gekregen bij een of meerdere Nederlandse bedrijven waar vrijstelling van de belasting voor geldt, en zou je met 4% dividend dus 1,2 miljoen aan aandelen moeten hebben :Y)
Of ik ben ergens verkeerd aan het rekenen.

Zie onderstaande post
Laatst bijgewerkt door tita op 27-03-22 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:40

MarijeR schreef:
Moet dit jaar zoals verwacht weer betalen. Vorig jaar kreeg ik ruim 7000 terug ivm dividend belasting wat ik terug kreeg...

8annemiek het ging niet om mij maar deze post.
Ik vind het wel heeel sterk of is verkeerd geformuleerd

Edit wellicht verkeerd geformuleerd van gewoon dividend 7000€ is zoals 8annemiek zei onmogelijk voor mij.
Ik beleg iid in verschillende bedrijven maar heb echt geen duizenden euro’s tot mijn beschikking.

Geen idee wat ik ontvangende aan dividend vorig jaar maar je krijgt enkel belasting terug dus ik denk paar honderd euro was geen mega dividend jaar mijn aandelen gaven minder dividend zoals Shell, of wegens koop bedrijf helemaal niks zoals Acomo

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:07

Ahh, dat verklaard :)) Ik dacht dat je zelf zo veel terug kreeg. Dat berichtje van MarijeR had ik idd over het hoofd gezien, nog niet helemaal wakker :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:41

8nnemiek schreef:
Edit, ah ik had jouw eerste bericht helemaal gemist Marije! Ik dacht dat tita dat bedrag terug kreeg :))

Ik had 4% even als gemiddelde gepakt omdat ik vanuit het beleggingstopic weet dat tita in veel verschillende bedrijven belegt.
Zou natuurlijk zonde zijn als ze het grootste deel straks weer terug zou moeten betalen als er iets mis is gegaan met het invullen.
Maar dat was een mooie investering dan, wat fijn om zo veel dividend van een startend bedrijf te krijgen!

Inmiddels is het bedrijf niet meer startend maar is een deel overgenomen door een groot internationaal bedrijf.
Dat is de gok als je investeert in startende bedrijfjes, sommige gaan na 2 jaar failliet, andere moet je 10/15 jaar op wachten en brengen veel op :)
Maar dat is meer voor een beleggingstopic dan voor de belastingaangifte ;)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:43

Horseloverl schreef:
Waar kun je zien wat je terug krijgt of moet betalen ? Ik ben een leek met belastingaangifte hahaha

Je vult gewoon je Aangifte inkomstenbelasting in. En als je aan het eind alle van toepassing zijnde modules hebt ingevuld staat er een + of - bedrag. En daarbij een toelichting of je moet betalen of terug krijgt.

Terugkomend op de "discussie" voorlopige teruggaaf. Ik heb mijn VT al een aantal keren naar beneden toe bijgesteld. Ik probeer dat zodanig te doen dat ik weer een paar jaar vooruit kan.
Ik wilde hem helemaal stop zetten, maar ik ga volgend jaar nieuw bouwen. Maar eens even de aangifte voor 2022 in concept invullen om te zien wat een bouwdepot met mijn belasting gaat doen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:59

Beetje vroeg, maar iemand al iets gehoord toevallig?
Hier zag ik donderdag éindelijk dat de brief van mijn toeslagen online stond, met een dag tekening van 13-04...

Gek genoeg, leuk wakker geworden, toen ik even zag dat er bijna €500,- was bijgeschreven over de Huur & zorgtoeslag over 2021.... Toch lekker snel! :D

Maureen95

Re: Belastingaangifte 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:01

Dat zou al heel vroeg zijn! Ik heb hier nog niks gehoord. Wel op 1 maart de aangifte al verstuurd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:05

Zeker, maar hée, wie weet zijn ze keer heel erg wakker bij de BD! :P

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 05:52

Mijn toeslagen zijn idd ook al verrekend en uitgekeerd.
De ib 2021 nog niet

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 06:47

Hier nog geen berekening van kinderopvangtoeslag. Ben benieuwd wanneer het dan komt. Verwacht dat we nog wel wat weer krijgen. Had ons inkomen veel te hoog staan en veel te weinig uren doorgegeven :+

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:32

Banyu schreef:
Beetje vroeg, maar iemand al iets gehoord toevallig?
Hier zag ik donderdag éindelijk dat de brief van mijn toeslagen online stond, met een dag tekening van 13-04...

Gek genoeg, leuk wakker geworden, toen ik even zag dat er bijna €500,- was bijgeschreven over de Huur & zorgtoeslag over 2021.... Toch lekker snel! :D

geen idee, hier heb ik geen recht op.
Dus ik krijg daar niks van :+

IB nog niks over gehoord verder

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:42

Toeslagen worden toch altijd pas in juni verrekend?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:43

purny schreef:
Toeslagen worden toch altijd pas in juni verrekend?

Ik heb mijn wijziging al gedaan vanaf het moment ik mijn jaaropgave binnen had.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:48

Ik heb vorig jaar ook een stuk minder verdiend dan ik had opgegeven. Ik wacht het stuk wel af...ik weet ook niet hoe ik dit kan doorgeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:02

Weet iemand waar je een eenmalige vergoeding onder moet zetten? Heb vorig jaar een dag stembureaulid tegemoetkoming gehad. Ik hoop dat ik het verkeerd zet, anders ben ik direct genezen van mijn steentje bijdragen op dat vlak _O-

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:14

Moet zeggen dat het voor mij enorm goed uit zou komen als de toeslagen verrekening vroeg zou zijn dit jaar! Ga half juni verhuizen dus extra centjes zijn altijd welkom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:18

Ladygiroc schreef:
Moet zeggen dat het voor mij enorm goed uit zou komen als de toeslagen verrekening vroeg zou zijn dit jaar! Ga half juni verhuizen dus extra centjes zijn altijd welkom.

Ik ga het eens uitzoeken of ik het ook kan wijzigen

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:29

idinn schreef:
Weet iemand waar je een eenmalige vergoeding onder moet zetten? Heb vorig jaar een dag stembureaulid tegemoetkoming gehad. Ik hoop dat ik het verkeerd zet, anders ben ik direct genezen van mijn steentje bijdragen op dat vlak _O-

Valt dat niet gewoon onder de onbelaste vrijwillgersvergoeding? Heb je een jaaropgave hier van gehad?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:29

purny schreef:
Ladygiroc schreef:

Ik ga het eens uitzoeken of ik het ook kan wijzigen

Inloggen op mijn toeslagen en aan de rechterkant je inkomen wijzigen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:42

Daar vragen ze om toetsingsinkomen. Moet ik dan het bedrag overnemen wat ik bij de aangifte heb gekregen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:03

idinn schreef:

Resultaat uit overige werkzaamheden.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:02

Ik ben zzp'er en gebruik mijn prive auto.
4x per week wordt ik ingehuurd op een vaste locatie om werk te leveren. Ik factureer die ondernemer. Zijn dit woon-werk kilometers en daarom niet aftrekbaar?

Kom er niet helemaal uit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:20

Flux schreef:
Ik ben zzp'er en gebruik mijn prive auto.
4x per week wordt ik ingehuurd op een vaste locatie om werk te leveren. Ik factureer die ondernemer. Zijn dit woon-werk kilometers en daarom niet aftrekbaar?

Kom er niet helemaal uit.

Bij mijn weten zijn alle kilometers die jij voor je bedrijf maakt aftrekbaar.
Als ik bijvoorbeeld 3 keer per week naar mijn studio rij met mijn privé auto mag ik die km gewoon aftrekken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:45

purny schreef:
Daar vragen ze om toetsingsinkomen. Moet ik dan het bedrag overnemen wat ik bij de aangifte heb gekregen?

Toetsinkomen is je verzamelinkomen uit de aangifte

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:00

Moska schreef:
purny schreef:

Toetsinkomen is je verzamelinkomen uit de aangifte

Ik kreeg idd een ander bedrag als toetsingsinkomen. Maar dan weet ik dat ik het bedrag uit de aangifte over kan nemen.
Ben benieuwd hoeveel ik terug krijg dan :D

Ik heb het gewijzigd. Nu maar lang wachten.