Kookaburra schreef:112 bestaat uit 2 delen. De aanname (centrale Driebergen) die je doorstuurt naar de regionale meldkamer. Mocht je met een vaste telefoon bellen, dan wordt (volgensmij in iedere regio) de eerste stap overgeslagen. Dan kom je uit bij je regionale meldkamer. Dus hoeveel mensen er op 112 werken gemiddeld? Geen ideeDan zou je dat voor alle meldkamers op moeten zoeken of vragen
Ik dacht juist dat de verschillende meldkamers aan elkaar gekoppeld waren. In duo's. Bijvoorbeeld Oost-Nederland met Noord-Nederland. Is het bij eentje te druk, dan gaat het naar zijn duo-meldkamer. Pas bij drukte bij beiden wordt er overgeschakeld naar een andere meldkamer. Maar dat is onjuist?
Of er een licht/zwaailicht af gaat bij grote drukte kan ik niet zeggen. Wel gaat er een lamp branden bij een zeer groot incident (GRIP-incident). Dan mogen alleen centralisten op de meldkamer-ruimte komen, bezoekers etc mogen de ruimte niet in.
112 zelf zijn niet zo heel veel mensen, dat zijn er een stuk of 8. Hoeveel mensen er op de meldkamers zitten, dat kan ik niet zeggen.
Begrijp ik dat jij op de meldkamer zit?