s*xsuele intimidatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:54

Volgens mij is dit topic de perfecte plaats voor deze discussie. TS mag gerust weten dat zij geen schuld heeft aan de oude vent die haar grenzen zogezegd 'niet begrijpt' omdat zij 'niet duidelijk genoeg' was. Als je sommige reacties hier leest lijkt het wel alsof mannen blijkbaar sociaal achterlijk zijn (dan verwijs ik dus naar 'mannenwereld').

Maar het is me al vaker opgevallen dat in gelijkaardige topics zoals deze, de TS van sommige mensen de schuld krijgt- aangezien ze blijkbaar niet 'duidelijk' genoeg is. Dusja, dit is wel gewoon victim blaming. TS zou zich niet helemaal moeten afschermen met alle mogelijk woorden (zeg niet X want dat kan hij nog steeds interpreteren als Y!) omdat deze man voor 'dwaas' speelt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:02

Het is gewoon vervelend dat hij haar (stille en niet stille) hints niet begreep dat ze geen interesse had.
En dan te bedenken dat wij vrouwen soms al denken dat hij geen interesse heeft als we blauwe vinkjes zien maar niet direct reageert. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:07

Giolli schreef:
Het is gewoon vervelend dat hij haar (stille en niet stille) hints niet begreep dat ze geen interesse had.
En dan te bedenken dat wij vrouwen soms al denken dat hij geen interesse heeft als we blauwe vinkjes zien maar niet direct reageert. :')

Hij begreep het wel maar wilde het niet begrijpen!

Drie waarschuwingen en een boze partner die hem er op aangesproken heeft en het dan nog niet begrijpen? Yeah right...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:09

pmarena schreef:
Ik vind nog wel een verschil zitten tussen "victim-blaming" en je hardop afvragen of iemand wel duidelijk genoeg is geweest. Volgens mij kan "die man mag dat niet doen" prima bestaan tegelijkertijd naast "je mag ook wel wat duidelijker zijn dat je het ècht niet wilt".

Eens hoor. Alleen wat je dan vervolgens niet mag doen imo is zeggen dat hij doorgaat omdat ze niet duidelijk is, want dat is zijn eigen verantwoordelijkheid en het niet willen begrijpen.

DezeNaam schreef:
Volgens mij is dit topic de perfecte plaats voor deze discussie. TS mag gerust weten dat zij geen schuld heeft aan de oude vent die haar grenzen zogezegd 'niet begrijpt' omdat zij 'niet duidelijk genoeg' was. Als je sommige reacties hier leest lijkt het wel alsof mannen blijkbaar sociaal achterlijk zijn (dan verwijs ik dus naar 'mannenwereld').

Eens. Je bent als vrouw niet verantwoordelijk voor het gedrag van een man, en ik zie ieder mens graag als mens, compleet met de intellectuele capaciteiten die daarbij horen.
Als mijn reu in staat is naakte teefjes te zien zonder ze direct te bespringen, lijkt me dat een man dat ook moet kunnen, een mens heeft over het algemeen meer zelf discipline dan een hond.

xTinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:30

Friesmeisjee schreef:
Hoi lieve bokkers, help!! ik zit in een hele nare positie. ik werk als meidje in de mannenwereld, super vet mega goed naar me zin. maar je raad het al de mannenwereld moet je wel tegen een stootje kunnen, en ook vieze opmerkingen. ik ben echt niet snel op 'me pik' getrapt en kan om de meeste dingen toch wel de humor inzien en heb dan ook wel weer 'ballen' genoeg als ik het niet leuk vind om dat te zeggen maar.... ik heb een collega, super fijne vent, heeft mij echt alles van het vak geleerd en nog elke keer probeert hij me wat bij te leren. hij geeft de tijd om te leren en wil alles uitleggen, zo'n collega wil iedereen natuurlijk maar... op whatsapp stuurt hij dingen als schatje, dattie wel met me wil gaan zwemmen (vraagtie wat ik ging doen toen ik vakantie had), dattie wel n foto van mijn pikante bikini wil, of hij stuurt een foto van een vrouw in een bikini met de tekst 'heb jij ook zo'n klein bikinitje?' ja dat kan dus niet. dit heb ik echt meerdere keren aangegeven dat ik het niet wil hebben, die man had nota benen mijn vader kunnen zijn, echter is hij zelfs ouder als mijn vader. let wel op: in 'het echt' doet hij dit dus niet, dan maakt hij wel een grapje over mijn kont of als het bandje van mijn hemd afzakt, wat ik al zeg ik kan wel wat hebben, zulke dingen zouden andere collega's ook kunnen zeggen. verder heeft hij mij ook nooit seksueel aangeraakt of iets in die richtingen.
de andere collega's denken dat hij en ik beste vrienden zijn en noemen mij dan ook wel zijn vriendin, grappig, kan ik wel waarderen. als mijn machine een storing heeft of er is iets mis vraag ik ook altijd hem. maar waar kan ik nu de grens trekken?

de laatste aanvaring is net geweest op whatsapp, ik zal het letterlijk overtypen: en wat kun jij mijn gek maken, dat is niet normaal ! ,, dat is het mooiste en het liefste wat ik doe met jou ouwehoeren en flirten ,, en met jou zou ik wel een beschuitje willen eten. ik heb hierop gezegt (voor de 3e x) dat ik het niet wil hebben.
nogmaals wil ik wel duidelijk hebben, die man doet alles voor me qua machine onderhoud, stukken, storingen, heeft me nooit maar dan ook nooit seksueel aangeraakt oid, en het ergste van alles nog in 'de echte wereld' is die zo niet.
waar hier moet ik de grens trekken van tot hier en niet verder? ik wil hem graag houden als leuke gezellige collega maar niet als 'flirtvriend.

Jeetje wat een vervelende situatie, hoop dat het je niet te veel dwars zit als je op je werk zit! als die in de echte wereld niet zo is zou ik hem gewoon op WhatsApp blokkeren, hoef je je absoluut ook echt niet schuldig over te voelen want die man vertoond gewoon niet normaal gedrag.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:54

Avalanche81 schreef:
NoGo schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik je soms wat onduidelijk overkomen zeker in een mannenwereld, zal je toch gewoon letterlijk moeten benoemen wat je wil anders 'snappen' ze het niet.

Nonsens. Ze snappen het prima. Ze willen het niet snappen. Op het moment dat het van hun baas komt, of van een andere man die hun fysiek makkelijk aankan, begrijpen ze het opeens prima.
Op het moment dat je met sancties gaat dreigen, begrijpen ze het ook uitstekend.

Zoals op bokt bij sommigen bekend is, heb ook ik een verleden met huiselijk geweld. Mijn ex had ook moeite dingen te begrijpen zoals grenzen, ik heb werkelijk heel lang gedacht dat hij het concept niet begreep, en werkelijk de controle kwijt was. Tot ik me realiseerde dat hij het opeens prima begreep als zijn baas/de wet/een andere man in the picture kwam.

Toen ik dreigde de politie in te lichten (wat ik later ook gedaan heb) bond hij in. Toen hij zich realiseerde dat mijn verhaal zijn imago niet direct beter maakte, bond hij ook in.
Hij had simpelweg geen respect voor mij, en zag me als een jong ding waar hij het recht op had van alles mee te doen.

En dit is exact de reden dat ik altijd aanraad een waarschuwing te geven, en vervolgens andere dingen te gaan doen, en idd stappen ondernemen. Whatsapp screenshots kun je prima uitprinten of emailen, het zijn tenslotte dan gewoon plaatjes. Zorg dat je bewijs hebt, en gebruik het.

En dat dat hem zijn baan kost, is niet jouw probleem, dat is het zijne. Dat hij dat niet leuk vindt, is ook niet jouw probleem.

Jolliegirl schreef:
Topdiscussie hier...
Is dit nu echt nodig..

Ja. Victim blaming gebeurt nog steeds, ook in dit topic, en het is daarin handig om in je hoofd te houden dat TS een 19-jarige jongedame is, die nog niet de ervaring heeft van vrouwen die ouder zijn, en nog makkelijker te manipuleren is, en nog veel meer dan wij vooral de lieve vrede wil bewaren. Dat is doodnormaal op die leeftijd (ik was even oud toen ik slachtoffer werd van een veel oudere man) en niet TS haar schuld.

Ze heeft niet nodig dat mensen haar naar beneden halen, wel heeft ze nodig dat mensen haar steunen en meedenken, en zo nodig van goede raad voorzien.

@Avalanche81:
Mijn 'snappen' staat niet voor niets tussen haakjes ;)

Ik begrijp dat je zelf slechte ervaring hebt gehad met o.a je ex ( :(:) ) maar ik vind dat niemand in dit topic TS naar beneden heeft gehaald of aan victim-blaming heeft gedaan.
Men heeft wel aangegeven dat ze mogelijk niet duidelijk genoeg is geweest.
Wij kennen (neem ik aan) allebei TS niet, weten niet hoe zij in het dagelijks leven is en hoe zij met haar collega's omgaat.
Als ik vanuit mijn ervaring in de mannenwereld, haar berichten lees dan lees ik een meisje die zich goed staande kan houden in dit 'wereldje' in is voor een grapje, zelf ook wat schuine opmerkingen kan maken en graag de lieve vrede bewaard vanwege de samenwerking en wat ik uit haar berichten haalde was dat zij reageerde met een schuine opmerking terug maar dat is voor veel mannen totaal niet duidelijk.
Natuurlijk is het wel duidelijk als jij dreigt het aan te geven bij de baas maar volgens jou perspectief is dat dan omdat de baas erbij word gehaald, ik ga liever van het goede (of de domheid van de mannen) uit en zou het eerst duidelijk zonder grappen of omwegen benoemen.
Als deze Henk nu (na haar laatste bericht), toch nog doorgaat dan moet zij zeker verdere stappen ondernemen.

CharleyT

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:00

Wordt dit topic nu een wel/niet victim blaming topic, ipv volgen hoe het met Ts gaat en haar steunen?
Wie er gelijk heeft is niet zo belangrijk, Ts komt met een hulpvraag, daar gaat het om, niet om de ego's van wel/niet victim blamers.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:30

*\o/* TS superstoer dat je hem hebt aangesproken *\o/*

Je bent hierbij stoerder dan menig toetsenbordridder

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:56

Zeker weten!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:06

CharleyT schreef:
Wordt dit topic nu een wel/niet victim blaming topic, ipv volgen hoe het met Ts gaat en haar steunen?
Wie er gelijk heeft is niet zo belangrijk, Ts komt met een hulpvraag, daar gaat het om, niet om de ego's van wel/niet victim blamers.

Inderdaad. Laat de 'bokt-jury' ergens anders uitvechten wat ze 'vinden' van victimblaming etc. Niet de vraag van TS n.l..

Het belangrijkste is dat TS zich snel weer veilig voelt op haar werk.
Ts, ik hoop dat deze collega het inmiddels echt heeft begrepen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:29

NoGo schreef:
Mijn 'snappen' staat niet voor niets tussen haakjes

Dat begrijp ik hoor, maar ik wil het punt wel even maken voor de mensen die nog steeds schijnen te denken dat mannen subtiele hints niet begrijpen. Subtiele hints naar een salarisverhoging snappen ze namelijk prima.......
NoGo schreef:
Als ik vanuit mijn ervaring in de mannenwereld, haar berichten lees dan lees ik een meisje die zich goed staande kan houden in dit 'wereldje' in is voor een grapje, zelf ook wat schuine opmerkingen kan maken en graag de lieve vrede bewaard vanwege de samenwerking en wat ik uit haar berichten haalde was dat zij reageerde met een schuine opmerking terug maar dat is voor veel mannen totaal niet duidelijk.

Dan nog heeft ze eerder al aangegeven niet van dit gedrag gediend te zijn. Dat moet duidelijk genoeg zijn imo. Persoonlijk ben ik niet zo van de lieve vrede bewaren, ik zeg liever duidelijk waar het op staat, maar goed, ik ben geen 19 meer.
NoGo schreef:
Natuurlijk is het wel duidelijk als jij dreigt het aan te geven bij de baas maar volgens jou perspectief is dat dan omdat de baas erbij word gehaald, ik ga liever van het goede (of de domheid van de mannen) uit en zou het eerst duidelijk zonder grappen of omwegen benoemen.
Als deze Henk nu (na haar laatste bericht), toch nog doorgaat dan moet zij zeker verdere stappen ondernemen.

Maar dit is het hele punt: zo dom zijn ze helemaal niet. En dat is ook wat ik wilde illustreren met het punt over mijn ex. Het punt is niet dat ze het niet snappen, het punt is dat ze het niet willen snappen, en dat is een hele goede reden om sancties op het gedrag te zetten. Mijn ex begreep een grens namelijk prima zodra de wet erbij kwam, hij 'snapte' het alleen niet wanneer ik het zei.......
Het is niet haar schuld dat Henk dingen niet wil begrijpen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:01

CharleyT schreef:

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:53

Amado7 schreef:
CharleyT schreef:

Waarom quote je dit zonder toevoeging? Het is geen Mod opmerking ofzo.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:53

Super knap TS! :D Hoe gaat het nu met je?

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:19

En TS?
Heeft hij de boodschap begrepen en is het nu rustig?