Belastingaangifte 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Belastingaangifte 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 22:39

Jeej dacht bericht te hebben, was het de definitiebe van 2018. Ook prima want kreeg toen ineens al terug dat ik dacht dit klopt niet. Maar gelukkig klopt het wel :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 22:40

Berdien schreef:
Ik heb hem gisteren ingediend. Krijg toch wel weer een fijn bedrag terug, dat kan mooi weer op de spaarrekening.

Ben alleen vooral benieuwd wanneer ik de definitieve aanslag 2018 krijg. Kreeg toen een fors bedrag terug, maar heb alleen nog maar de voorlopige gehad. Dat voelt toch niet zo lekker :=

Ik heb mn definitieve vanavond gehad.

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:08

Mijn eiland is weer dicht. Was gezellig xNavatu, lobkes en Nietsje :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:31

Ik heb even een vraagje en ik denk dat jullie mij wel kunnen helpen. :D

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en krijgen nu dus een behoorlijk bedrag terug. Wij krijgen ook maandelijks geld terug zodat de hypotheek lager is. Ik neem aan dat je het geld wat je dan maandelijks terug krijgt moet aftrekken van het grote bedrag dat wij terug krijgen van de belastingaangifte, klopt dit?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:32

Volgens mij hebben ze dit al meegenomen in de berekening maar weet het niet zeker.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:44

Petrichor schreef:

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en krijgen nu dus een behoorlijk bedrag terug. Wij krijgen ook maandelijks geld terug zodat de hypotheek lager is. Ik neem aan dat je het geld wat je dan maandelijks terug krijgt moet aftrekken van het grote bedrag dat wij terug krijgen van de belastingaangifte, klopt dit?

Dat klopt. Helaas :D

Je voorlopige teruggave moet je aftrekken van het bedrag dat je terugkrijgt, maar meestal wordt dat al automatisch gedaan. Even goed checken dus.

Even in Jip en Janneke:
Stel dat je op basis van je aangifte 5.000 euro terugkrijgt en je krijgt nu per maand 250 euro terug (12 maanden x 250 euro = 3.000 euro op jaarbasis, die heb je al gehad) dan krijg je nog 2.000 euro terug.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:05

Dat dacht ik zelf ook al, maar zo stond het er niet. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:39

Volgens de hypotheker krijgen we gewoon het volle bedrag terug. Ik dacht laat ik toch maar even een mailtje sturen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:40

Oeh, dan is het inderdaad maar goed dat je zelf ook oplet!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:52

Petrichor schreef:

Sinds wanneer krijg je maandelijks een voorlopige teruggave? Geld wat je dit jaar krijgt hoort bij de aangifte van 2020 die je in 2021 moet invullen. Nu doe je aangifte voor 2019, de vraag is of je toen ook al terugkreeg?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:09

Eef_Bam schreef:
Petrichor schreef:

Sinds wanneer krijg je maandelijks een voorlopige teruggave? Geld wat je dit jaar krijgt hoort bij de aangifte van 2020 die je in 2021 moet invullen. Nu doe je aangifte voor 2019, de vraag is of je toen ook al terugkreeg?

Stom daar heb ik even niet aangedacht, het huis is gekocht in 2018 maar begin 2019 kregen wij het huis opnaam. In 2019 kregen we wel geld terug maandelijks van het vorige huis, we gaan nu sinds dit jaar ook meer geld maandelijks terug krijgen om dat dit huis een stuk duurder is.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:42

Zijn er al meer gelukkigen? :Y)

Ik wacht met smart! Mijn nieuwe eetkamerstoelen zijn vandaag geleverd en mijn rekening kan wel weer een boost gebruiken :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:10

Snorlex schreef:
Zijn er al meer gelukkigen? :Y)

Ik wacht met smart! Mijn nieuwe eetkamerstoelen zijn vandaag geleverd en mijn rekening kan wel weer een boost gebruiken :')

Nee, nog niks gehoord helaas. Zou wel heel fijn zijn, want kan het goed gebruiken en is een flink bedrag. :')

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:39

Wij hebben vorige week bericht gehad . De week van 21 april wordt het gestord! Wij kregen dit bericht niet via de post maar via mijn berichtenbox van mijnoverheid.nl

Krijgen mooi wat terug i.v.m. aanschaf nieuwe woning in 2019.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:42

Van mijn overheid ook nog geen bericht helaas. Ik snap trouwens niet wat er wel en niet via de post komt. Elk jaar wel brief dat ik aangifte moet doen, toeslagen via de post, maar heb wel voor alles toestemming gegeven en volgens mij komen sommige dingen wel via mijn overheid.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:44

MyWishMax schreef:
Van mijn overheid ook nog geen bericht helaas. Ik snap trouwens niet wat er wel en niet via de post komt. Elk jaar wel brief dat ik aangifte moet doen, toeslagen via de post, maar heb wel voor alles toestemming gegeven en volgens mij komen sommige dingen wel via mijn overheid.

Hier wisselt het ook erg wat ik binnenkrijg via berichtenbox en post. Alle jaren aangifte via de post gehad ook toen ik alles had aagevinkt en nu in eens wel via berichtenbox.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:44

MyWishMax schreef:

Nee dat snap ik ook niet. Ook wel eens een rekening daardoor gemist. De helft van die rekening kwam via de post en de andere helft in die app. Lekker handig, ik de helft dus blijkbaar niet betaald en kwam pas bij de tweede aanmaning erachter :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:32

verootjoo schreef:
MyWishMax schreef:

Nee dat snap ik ook niet. Ook wel eens een rekening daardoor gemist. De helft van die rekening kwam via de post en de andere helft in die app. Lekker handig, ik de helft dus blijkbaar niet betaald en kwam pas bij de tweede aanmaning erachter :=

Heel apart en ik weet zeker dat ik toestemming gegeven heb... gelukkig niet zo'n situatie als jou, dat is echt zuur en eigenlijk moet dat niet kunnen op die manier, toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:26

Nee, was echt raar. Was een rekening voor waterbelasting ofzo waarbij beide huiseigenaren een rekening krijgen. (Mijn man en ik dus allebei een aparte) Maar ik doe alle betalingen en ik dacht bij de eerste aanmaning ‘die heb ik al betaald’, en er stond dat je niks hoefde te doen als je betaling en de brief elkaar gekruist hadden. En toen kreeg ik een tweede aanmaning en toen ging ik maar eens bellen, bleek dus in die app nog een rekening te staan :+
Was rond deze tijd herinner ik me nu, dus ik ga weer eens op jacht naar wat rekeningen :Y)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:41

Weet iemand toevallig of, als je geld terug krijgt van de belastingdienst, je dit moet opgeven bij het Uwv als je een uitkering krijgt :o

Wegens nu al een maand geen werk op de touringcar krijg ik ww.. Helaas solliciteer m'n een ongeluk, maar dat is een ander topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:49

x_Jeanine_x schreef:
Weet iemand toevallig of, als je geld terug krijgt van de belastingdienst, je dit moet opgeven bij het Uwv als je een uitkering krijgt :o

Wegens nu al een maand geen werk op de touringcar krijg ik ww.. Helaas solliciteer m'n een ongeluk, maar dat is een ander topic.

Nee hoor dat hoeft niet. Het is geen loon of inkomen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:42

Okee tof! Thanks

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:09

Ik heb DE brief binnen _/-\o_

Komende week wordt het gestort!
Snel dit jaar...met de app gedaan,
Normaal krijg ik het altijd half tot eind mei pas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:10

Ik wacht nog in spanning.. Kan het wel gebruiken, cv is overleden :+

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:52

Volgens mijn belastingdienst krijg ik 02-05 de brief *\o/*