Afstuderen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:11

Ik moet volgende week een draft proposal inleveren, en ik zie door de bomen het bos even niet meer -O- Eigenlijk moet ik nu vooral gaan snoeien in wat ik heb, niet relevantie dingen weg laten en echt een focus vinden. Maar ik vind het lastig om te bepalen wat relevant is en wat niet.. Aan de ene kant voelt het alsof ik in 2 dagen klaar ben, aan de andere kant lijkt er geen einde aan te komen. |o

Hoe is jullie maandag?

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 22:15

Eelmo schreef:
Ik moet volgende week een draft proposal inleveren, en ik zie door de bomen het bos even niet meer -O- Eigenlijk moet ik nu vooral gaan snoeien in wat ik heb, niet relevantie dingen weg laten en echt een focus vinden. Maar ik vind het lastig om te bepalen wat relevant is en wat niet.. Aan de ene kant voelt het alsof ik in 2 dagen klaar ben, aan de andere kant lijkt er geen einde aan te komen. |o

Hoe is jullie maandag?


Nou ik heb dit met het schrijven van mijn probleemanalyse dus ook.... krijg hele tijd feedback over dat dingen onnodig zijn :') dus dat herken ik. Verder moest ik even googelen op wat een draft proposal is. Maar snap dat het daarvoor helemaal lastig is om uit te zoeken wat relevant is.

Mijn maandag ging. Weer veel kunnen doen. Morgen, woensdag en donderdag werk ik. Hierdoor kan ik pas vrijdag weer verder. Kan het nu wel inleveren, maar dan krijg ik het toch weer terug met een heleboel feedback. Dus ga er vrijdag nog maar even goed voor zitten. Zoals nu de avond wat doen is ook niks voor mij....


Nooit gedacht dat ik het laatste halfjaar zo rot zou vinden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:20

Eelmo schreef:
Ik moet volgende week een draft proposal inleveren, en ik zie door de bomen het bos even niet meer -O- Eigenlijk moet ik nu vooral gaan snoeien in wat ik heb, niet relevantie dingen weg laten en echt een focus vinden. Maar ik vind het lastig om te bepalen wat relevant is en wat niet.. Aan de ene kant voelt het alsof ik in 2 dagen klaar ben, aan de andere kant lijkt er geen einde aan te komen. |o

Hoe is jullie maandag?

Oh ik ken het! Ik kreeg ook de feedback dat ik te veel beschrijf... Dus ik moet ook gaan snoeien, maar dat is lastig en vind ik dan weer zo zonde van de tijd die ik in dat stuk heb gestoken :')

Ik heb de laatst week echt weinig gedaan, veel gewerkt dus echt geen tijd gehad := Komt ook vooral doordat ik nog allemaal dingen moet doen waar ik tegenop zie, zoals interviews en dergelijke :')

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:16

Eelmo schreef:
Ik moet volgende week een draft proposal inleveren, en ik zie door de bomen het bos even niet meer -O- Eigenlijk moet ik nu vooral gaan snoeien in wat ik heb, niet relevantie dingen weg laten en echt een focus vinden. Maar ik vind het lastig om te bepalen wat relevant is en wat niet.. Aan de ene kant voelt het alsof ik in 2 dagen klaar ben, aan de andere kant lijkt er geen einde aan te komen. |o

Hoe is jullie maandag?


Herkenbaar! Met stage kreeg ik die feedback ook. Vind het soms nog steeds lastig hoor.
Mijn maandag was wel lekker. Goede feedback gehad en daardoor flink (vind ik zelf) opgeschoten met onderzoek doen.
Morgen interview houden, dus das ook leuk :).

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 23:25

Es_ther schreef:
Eelmo schreef:
Ik moet volgende week een draft proposal inleveren, en ik zie door de bomen het bos even niet meer -O- Eigenlijk moet ik nu vooral gaan snoeien in wat ik heb, niet relevantie dingen weg laten en echt een focus vinden. Maar ik vind het lastig om te bepalen wat relevant is en wat niet.. Aan de ene kant voelt het alsof ik in 2 dagen klaar ben, aan de andere kant lijkt er geen einde aan te komen. |o

Hoe is jullie maandag?


Herkenbaar! Met stage kreeg ik die feedback ook. Vind het soms nog steeds lastig hoor.
Mijn maandag was wel lekker. Goede feedback gehad en daardoor flink (vind ik zelf) opgeschoten met onderzoek doen.
Morgen interview houden, dus das ook leuk :).

Goed bezig :D daar heb ik ook echt wel zin in. Het interviewen lijkt me wel weer erg leuk :)

Ik moet echt proberen er wat positiever in te staan merk ik. Even alles buiten de studie op een laag pitje gaan zetten en dan even een half jaar mijn energie gebruiken voor de studie. Paardrijden wel gewoon, dat zorgt voor ontspanning namelijk :j

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:54

xJitskee schreef:
Eelmo schreef:
Ik moet volgende week een draft proposal inleveren, en ik zie door de bomen het bos even niet meer -O- Eigenlijk moet ik nu vooral gaan snoeien in wat ik heb, niet relevantie dingen weg laten en echt een focus vinden. Maar ik vind het lastig om te bepalen wat relevant is en wat niet.. Aan de ene kant voelt het alsof ik in 2 dagen klaar ben, aan de andere kant lijkt er geen einde aan te komen. |o

Hoe is jullie maandag?

Oh ik ken het! Ik kreeg ook de feedback dat ik te veel beschrijf... Dus ik moet ook gaan snoeien, maar dat is lastig en vind ik dan weer zo zonde van de tijd die ik in dat stuk heb gestoken :')

Ik heb de laatst week echt weinig gedaan, veel gewerkt dus echt geen tijd gehad := Komt ook vooral doordat ik nog allemaal dingen moet doen waar ik tegenop zie, zoals interviews en dergelijke :')


Haha, nou idd! Uren bezig geweest met het uitpluizen van bronnen en artikelen en..... Het is niet relevant :z Ik heb op zich wel fijne feedback, dus dat scheelt wel iets. Ik hoef gelukkig nog geen interviews te doen voorlopig, eerst moet mijn proposal goedgekeurd worden :D

Veel plezier / succes vandaag Esther!

Oh en Felien, draft als in eerste versie :) Ik krijg nog 2x feedback, maar het is het eerste soort van officiele inlevermoment.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:14

Hoe gaat het bij jullie?
Ik zit momenteel nog een beetje te struggelen met mijn afhankelijke en onafhankelijke variabele maar ik ga proberen deze week mijn eerste conceptversie van mijn projectplan in te leveren.
Hopelijk valt de feedback een beetje mee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:42

Duimen dat je de conceptversie deze week red! En anders is volgende week ook geen ramp. Maar als ze zo streng zijn als bij ons, krijg je hoe dan ook feedback :P


Hier gaat het goed! Leuke stageplek, en ondertussen ook meegezogen in de noodplannen omtrent corona :D

Maar afijn, de afstudeeropdracht gaat voor. Ik dacht dat mijn pva goed was, maar gisteren toch weer feedback ontvangen van mijn docent en medestudenten. Maandag weer puzzelen.

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:27

Succes MonteKarlo! Als het research plan straks duidelijk op papier staat heb je daar de rest van het project wat aan. :) Komt vast helemaal goed! Maar is altijd wel even pittig.

Bubblewrap, succes met verdere ontwikkeling pva dan! Wat merk je van corona? Zit je in Brabant? Hier nog niet veel van gemerkt aan maatregelen behalve gezond verstand gebruiken en de richtlijnen vanuit RIVM. Heel moeilijk om op stage ineens geen handen te schudden. :')

Hier gaat alles ineens in sneltreinvaart! Afgelopen week eindevaluatie stage gehad, stageverslag ingeleverd en goedgekeurd, casusverslagen voor de basisaantekening psychodiagnostiek ingeleverd en goedgekeurd en gisteren eindversie scriptie ingeleverd. :oo Daar nog 3 weken maximaal in spanning op wachten en dan weet ik of ik afgestudeerd ben! Ik hoop het heeeel erg en ga komende periode iig wat meer relaxen. :)

Heel veel succes allemaal komende tijd!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:33

Dat gaat snel Carlijn :wow:

Ik zit zelf niet in Brabant, al heeft mijn stage daar wel een locatie ;)
Het plan gaat over de continuïteit van het bedrijf. Wat als iedereen thuis moet werken van de overheid? Wat als 30% van het personeel uitvalt door ziekte, zorg voor kinderen en begrafenissen? Wat als materialen niet meer geleverd kunnen worden? Dus scenario-denken en maatregelen bedenken :D

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:13

Hallo allemaal,

Ik kom ook even om het hoekje kijken! Dit jaar ga ik (hopelijk) afstuderen aan HBO Communicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:19

Jihaa!
Het kan in een worst-case scenario zo zijn dat ik een deel van mijn onderzoek niet uit kan voeren. Iets met corona en het annuleren van bijeenkomsten.

Vrijdag met school overleggen.

ryukapple

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:30

Bubblewrap schreef:
Jihaa!
Het kan in een worst-case scenario zo zijn dat ik een deel van mijn onderzoek niet uit kan voeren. Iets met corona en het annuleren van bijeenkomsten.

Vrijdag met school overleggen.


Vervelend zeg.

Hier bijna klaar met mijn scriptie volgende week donderdag mijn colloquium/ presentatie. Ook bezig met het maken van een afspraak voor mijn eindgesprek maar mijn supervisor geeft niet thuis dus dat geeft ff flink stress vooral aangezien ik volgende week ook met een ander vak moet beginnen

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:37

Bubblewrap schreef:
Duimen dat je de conceptversie deze week red! En anders is volgende week ook geen ramp. Maar als ze zo streng zijn als bij ons, krijg je hoe dan ook feedback :P


Hier gaat het goed! Leuke stageplek, en ondertussen ook meegezogen in de noodplannen omtrent corona :D

Maar afijn, de afstudeeropdracht gaat voor. Ik dacht dat mijn pva goed was, maar gisteren toch weer feedback ontvangen van mijn docent en medestudenten. Maandag weer puzzelen.


Jaa ik ga sowieso feedback krijgen, dat is ook het doel van een conceptversie, je krijgt feedback waarna je dit aan kan passen en dan definitief in kan leveren. Beide gebeurd dan ook bij een andere docent :j

Fijn dat je stageplek leuk is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:58

Fijn dat de conceptversie ook naar de tweede lezer gaat! Dat is hier alleen het geval bij de 1e (en volgende) kans(en).

------

Docent geeft aan dat ik eventuele scenarios ivm corona op de mail mag zetten. Even kijken hoe ik dat aan ga pakken ;) Ik ga in ieder geval vragen welke actie ik moet ondernemen als een deel van het onderzoek niet uitgevoerd kan worden. Duimen dat ik dan niet bij de examencommissie op de stoep hoef te staan :=

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:30

Hoi hoi,

Ik heb een klein probleem, ik heb mijn enquete uitgezet via qualtrics. En mijn bericht wordt telkens verwijderd. Op facebook en Instagram. Ook als ik short urls gebruik via verschillende websites. Iemand de ultieme tip?

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:18

Helaas geen ervaring met qualtrics...

Hier gaat alles nog volgens schema. Afgelopen maandag heb ik mijn enquête verstuurd. Inmiddels heeft bijna 20% geantwoord. De enquête loopt nog 2 weken, dus heb voorlopig even tijd om een beetje te gaan schrijven. Heb zelfs een beetje extra tijd erbij gekregen door het coronavirus. Ik moet nog een keuzevak doen, maar vanwege corona is die nu gecanceld. Ik weet niet hoe de uni dat gaat oplossen... Maar dat gaan we nog wel zien...

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:30

Ben heel benieuwd hoe het coranavirus het afstuderen gaat beïnvloeden, denk dat er wel veel digitaal kan maar bijvoorbeeld pitchen voor eindbeoordelaars vervalt nu. Hoop vooral op geen vertraging.

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:35

Ik heb gelukkig geen verdediging en kan met stage thuis werken (niet ideaal, maar ja). Studeer pas rond augustus af, mag hopen dat dit dan voorbij is.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:37

Arnon schreef:
Ben heel benieuwd hoe het coranavirus het afstuderen gaat beïnvloeden, denk dat er wel veel digitaal kan maar bijvoorbeeld pitchen voor eindbeoordelaars vervalt nu. Hoop vooral op geen vertraging.


Same here.... -O-

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:22

Zo wat een reacties zijn erbij gekomen! :oo Ik was dit hele topic vergeten!

Inmiddels ben ik op Papendal begonnen in februari en heb ik vorige week vrijdag mijn Projectplan mogen inleveren. Die vrijdag nog tweemaal aan de telefoon gehangen met mijn docent-begeleider om mijn verslag. Twee doelen: beter tot de kern komen, dus minder omschrijven. En mijn projectopdracht, of doel, directer verwoorden. Mijn mantra is afgelopen dagen "#Mand" geworden, maar ik heb het (hopelijk) gered. Ik wacht nu op dat verschrikkelijke commentaar en het eerste tussencijfer.. :')

Ik zou deze week beginnen met mijn doelgroeponderzoek (veld) en een literatuuronderzoek. Maar nu is er dus dat corona.. We weten niet wat de verenigingen doen (trainingen groter dan 100 man zijn not done e.d.) dus ik kan waarschijnlijk niet het veld in.. Op kantoor is het steeds stiller en vandaag bleef ik ook thuis.. Er sluiten steeds meer faciliteiten op het terrein en in de sport en ik begin me lichtelijk zorgen te maken ondertussen. En da's niet best.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:47

Hier heeft school al toegezegd dat ze mogelijkheden om vertraging op te vangen gaan uitwerken. Ik ben benieuwd, heb wel gehoord dat we alles wat door corona de soep in loopt moeten documenteren.

Ik denk dat het bij ons allemaal wel los loopt.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:35

Mag het hopen, ik kreeg in ieder geval even flink stress toen ik las dat school per direct geen onderwijs meer aanbied en alle locaties sluit. T/m 31 maart, en dan is ook juist onze eerste deadline...

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:05

Oef, dat is wel pittig ja!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:40

HAN geeft ook geen lessen meer, maar school blijft wel open als dat mogelijk is.
Ik ben ook benieuwd hoe of wat met mijn onderzoek.. dat is voornamelijk met de doelgroep.