Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:55

Offline schreef:
Ik stop met reageren.

Hoop dat iedereen een stukje wijzer is geworden en een klein kijkje heeft kunnen nemen in het wereldje van "de dood".

Vond het leuk te zien en te lezen dat bijna iedereen zo geïnteresseerd was!

:*

Waarom dat?
Jammer. Ik vind het ontzettend interessant en jouw uitleg prettig.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:57

Ontzettend jammer TS, ik las sinds gisteren vol interesse (en wat afschuw, haha) mee in dit topic. Al 'stoor' ik me inderdaad behoorlijk aan de toon van bepaalde mensen die berichten plaatsen, komt nogal betweterig over en lijkt me verre van nodig/gepast :n

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:04

Wat jammer als je stopt!
Het is zo'n interessant onderwerp, heel fijn om eens 'mee te kunnen kijken'. Of in dit geval lezen :).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 12:09

Ailill schreef:
Ontzettend jammer TS, ik las sinds gisteren vol interesse (en wat afschuw, haha) mee in dit topic. Al 'stoor' ik me inderdaad behoorlijk aan de toon van bepaalde mensen die berichten plaatsen, komt nogal betweterig over en lijkt me verre van nodig/gepast :n

Dat was voor mij het punt om te stoppen. Haalt mijn enthousiasme weg.

Ailill

Re: Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:10

Je zou het ook kunnen negeren ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 12:12

Ailill schreef:

Dat had ook gekund maar ik stoor mij daaraan. En vind ik het topic een stuk minder leuk door worden.

Heb al een slotje aangevraagd. :j

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:12

Heel jammer inderdaad, en het stoorde mij ook.
Heb gister en vanmorgen met veel interesse je topic doorgelezen, bedankt voor je inzage momentje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 12:13

spottedponie schreef:
Heel jammer inderdaad, en het stoorde mij ook.
Heb gister en vanmorgen met veel interesse je topic doorgelezen, bedankt voor je inzage momentje!

Graag gedaan! *D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:14

Jammer dat je je wat aantrekt van de bokkers en daardoor een slotje hebt aangevraagd :)
Ik vond het ook erg interessant om te lezen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:22

Offline schreef:
Nou Nabster, neem jij mijn topic maar over dan :')
Alles wat ik zeg is niet waar.... ;)

Wat een vervelende reactie. Ik geef alleen aanvulling op dingen die jij zegt. Misschien ben je niet zo van terminologie, maar bij wetgeving steekt dat best nauw. Waarom zou iemand je niet mogen aanvullen of verbeteren? Misschien leren we nog wat met zijn allen.
Je gaat toch geen heel topic sluiten omdat ik je twee keer verbeter? Je zou ook kunnen zeggen: Hè, ze heeft gelijk. Of nee en uitleggen waarom ik fout zit.
Dit topic is heel leuk voor anderen om te lezen. Gewoon doorgaan hoor. Of openlaten voor de mensen die nog wel door willen schrijven.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 11-01-19 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:23

Offline schreef:
Ailill schreef:

Dat had ook gekund maar ik stoor mij daaraan. En vind ik het topic een stuk minder leuk door worden.

Heb al een slotje aangevraagd. :j
Snap ik.

Nogmaals dank je, ik denk dat je behoorlijk wat mensen aan het denken hebt gezet en dat is nooit verkeerd :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:24

lor1_1984 schreef:
Je vertelt ergens dat mensen die chemotherapie, bepaalde medicatie etc hebben gehad vaak grauw worden.
Mijn ervaring was dat mijn vader gelijk na zijn overlijden geel werd, ook leek de tumor in zijn maag te groeien in de tijd dat hij nog thuis lag, maar of dat daadwerkelijk zo was of dat het lichaam wat 'inzakte' waardoor de tumor groter leek durf ik niet te zeggen.
Hij is overigens na 2,5 dag uit huis gehaald omdat hij ondanks het gebruik van een koelsysteem begon te ruiken.
Volgens de begrafenisondernemer die ons in die tijd begeleidde gebeurde dit wel vaker bij mensen die chemotherapie hadden gehad.

Ja, ik ken het verhaal van een persoon die binnen een paar uur na de dood al niet meer toonbaar was. Deze persoon ontbond waar je bij stond. Die is dezelfde dag nog begraven. Je kon niet bij de kist zijn, stonk door alles heen. Zo verdrietig voor de familie.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:24

Jammer dat er mensen zijn die dit topic moeten verpesten voor de TS... Het is een forum en de toon (al zouden berichten goed bedoeld zijn) is vaak moeilijk over te brengen.

TS, heel erg bedankt voor je uitgebreide en nuchtere uitleg! Ik heb het hele topic gelezen :) Vroegah wilde ik patholoog anatoom worden, maar helaas... Thanatopraxeur lijkt me ook een geweldig mooi beroep!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:25

Nabster schreef:
Offline schreef:

Wat een vervelende reactie. Kinderachtig. Ik geef alleen aanvulling op dingen die jij zegt. Misschien ben je niet zo van terminologie, maar bij wetgeving steekt dat best nauw. Waarom zou iemand je niet mogen aanvullen of verbeteren? Misschien leren we nog wat met zijn allen.
Ik denk dat het, in dit geval, eerder om de toon gaat en blijkbaar 'vallen' meer mensen hier over.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:27

Toch bedankt voor het topic TS! Heel interessant om eens te lezen wat er na het overlijden nog gedaan wordt. :) Ook fijn dat het gewoon geschreven is zoals het is en niet mooier werd gemaakt.
Vond de reacties waarin alles wat je zei gecorrigeerd werd inderdaad ook wel jammer en afleiden van jouw werk, elk bedrijf en persoon zal toch een iets andere werkwijze hebben terwijl het in grote lijnen hetzelfde zal zijn. Zit denk ik ook verschil in dat jij mensen doet die aan een onnatuurlijke dood zijn overleden? Kan me voorstellen dat daar al sneller 'schade' aan is wat veel moeilijker te corrigeren is dan bij iemand met een natuurlijke dood?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:27

Ailill schreef:
Ik denk dat het, in dit geval, eerder om de toon gaat en blijkbaar 'vallen' meer mensen hier over.

Ik heb even een aanvulling gegeven in mijn originele post.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 11-01-19 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:28

Ik heb met veel interesse dit topic gelezen, jammer dat je stopt met antwoorden, maar vind het wel heel begrijpelijk.

En ik ben heel blij dat er mensen zoals jij bestaan die dat laatste stukje van iemands bestaan waardig tot een einde brengt. Petje af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:29

Jammer dat je stopt! Ik was stille meelezer. Vond het ontzettend interessant, inderdaad ook omdat het een beroep is waar je niet zo snel bij stilstaat, maar wat wel ontzettend belangrijk is.

Ook ik stoorde me aan bepaalde reacties...

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:32

Ik zal niet meer reageren. Kunnen jullie fijn verder babbelen :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:33

Nabster schreef:
lor1_1984 schreef:
Je vertelt ergens dat mensen die chemotherapie, bepaalde medicatie etc hebben gehad vaak grauw worden.
Mijn ervaring was dat mijn vader gelijk na zijn overlijden geel werd, ook leek de tumor in zijn maag te groeien in de tijd dat hij nog thuis lag, maar of dat daadwerkelijk zo was of dat het lichaam wat 'inzakte' waardoor de tumor groter leek durf ik niet te zeggen.
Hij is overigens na 2,5 dag uit huis gehaald omdat hij ondanks het gebruik van een koelsysteem begon te ruiken.
Volgens de begrafenisondernemer die ons in die tijd begeleidde gebeurde dit wel vaker bij mensen die chemotherapie hadden gehad.

Ja, ik ken het verhaal van een persoon die binnen een paar uur na de dood al niet meer toonbaar was. Deze persoon ontbond waar je bij stond. Die is dezelfde dag nog begraven. Je kon niet bij de kist zijn, stonk door alles heen. Zo verdrietig voor de familie.

Hier ga je toch gewoon weer verder met 'overnemen', misschien kan je zelf een topic aanmaken ;) !

Jammer TS, vond het wel interessant :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:35

Nabster schreef:
Ik zal niet meer reageren. Kunnen jullie fijn verder babbelen :)
Het gaat niet zo zeer om jou, denk ik. Ik 'stoorde' me voor jouw berichten ook al aan die van anderen. Kwam een beetje over alsof TS niet wist waar ze het over had/mierenneuken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:42

Nabster schreef:
Offline schreef:

Wat een vervelende reactie. Ik geef alleen aanvulling op dingen die jij zegt. Misschien ben je niet zo van terminologie, maar bij wetgeving steekt dat best nauw. Waarom zou iemand je niet mogen aanvullen of verbeteren? Misschien leren we nog wat met zijn allen.
Je gaat toch geen heel topic sluiten omdat ik je twee keer verbeter? Je zou ook kunnen zeggen: Hè, ze heeft gelijk. Of nee en uitleggen waarom ik fout zit.
Dit topic is heel leuk voor anderen om te lezen. Gewoon doorgaan hoor. Of openlaten voor de mensen die nog wel door willen schrijven.

Je neemt op een onprettige manier het topic over. Aanvullen en waar nodig op een normale manier verbeteren zou waarschijnlijk geen probleem zijn geweest. Het zou geen strijd om gelijk moeten zijn, wat jij er van lijkt te maken. Enorme posten met antwoorden op vragen die niet aan jou gesteld worden is gewoon niet oke.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-19 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:42

Jammer een slotje!!
Was een stille meelezer en vind het zeker erg interessant! Ben je gelijk gaan volgen op insta hahaha!

Begrijp je wel, jij opent een topic om mensen te beantwoorden. Gaan er plots allerlei anderen vragen beantwoorden die aan jou gesteld worden. is erg storend.
Maar ik zou zeggen, trek je er niks van aan want is toch wel erg zonde om niet meer al jou antwoorden te kunnen lezen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:44

ik vermoed dat het beter is om de discussie over het al dan niet overnemen van een topic nu te laten voor wat het is en terug ontopic te gaan? Als Ts dan nog graag wil reageren zou dat uiteraard fijn zijn, daar het toch een interessant en niet veel besproken onderwerp is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:48

Ik weet niet of ik ook onder stoorzender val :o
Maar ik vind het onderwerp erg fijn, in gewone topics 'passen' reacties vaak niet en zoals gebleken is in dit topic heerst er nog zoveel taboe en onwetendheid over de dood en wat daarbij komt kijken.

Mensen weten tegenwoordig niet meer wat er met dode lichamen gebeurd. Sommige durven het niet te vragen omdat ze bang zijn voor negatieve reacties, anderen omdat ze 1 keer een negatieve ervaring hebben en dat dus als waarheid aannemen dat het altijd zo gebeurd.

Dus alsjeblieft TS sluit dit topic niet.