Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:19

Gave en uiteenlopende beroepen komen er voorbij!

Ik begeleid chronisch verslaafde mensen (die thuis of op straat wonen). :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:34

Ik werk in een tbs kliniek :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:20

Speirs schreef:
Neonlight schreef:
Ik ben troubleshooter, ik doe first line support geven in zowel fabriek als bij installaties bij de klant (voornamelijk Korea, Taiwan en China) van lithografische machines die gebruikt worden in de chip-industrie.

Dat is voor mij een hoop abacadabra :D Wat houdt het in? Klinkt alsof je vaak op reis bent!

Litografische machines zijn machines die chips maken :) voor in computers bijvoorbeeld.
@Neonlight, dan ben je een collega van mijn man :)

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:29

Niet heel bijzonder wel erg leuk werk vind ik. Ik ben medisch secretaresse op een PAAZ.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:33

Ik werk als dierenverzorger in een dierentuin, ook niet zo standaard :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:44

Nu heb ik 10000 collega's, dus de kans is best aanwezig dat mannen van bokkers er werken. :))
Ik zie waar je vandaan komt, ik ken wel iemand die daar vandaan komt, sterker nog, met diegene (en nog 2 anderen) zijn we 21 jaar geleden begonnen als nieuwe afdeling. Initialen van je man zijn toch niet toevallig E v B?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:21

Nee, dat zal toch iemand anders zijn :) Hij werkt er ook nog maar net, en oorspronkelijk komen we beiden niet uit Brabant :) Dus de kans dat je hem kent is zeer klein, zeker in zo'n groot bedrijf! Maar ik vond het wel grappig iemand hier op bokt tegen te komen die er ook werkt.

Meer ontopic: ik werk in de IT als software ontwikkelaar, niet zo heel bijzonder, maar het percentage vrouwen is wel vrij klein.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:21

Wat een gave beroepen komen hier voorbij! Lekker neuzen naar wat ik later nog wil worden.

Zelf ben ik maar productieplanner, ik bepaal welke kaas wanneer gemaakt wordt in onze fabriek.
Niet heel bijzonder, wel ontzettend pittig. Maar werken tussen zoveel mannen is ontzettend leuk.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:33

Leuke beroepen!

Ik maak zelf Robots en touchscreens,
Niet echt een standaard berkoep denk ik zo

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:28

eclair98 schreef:

Oh dat wilde ik vroeger altijd worden! <3 <3

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:32

Wat een leuk topic! Ik weet niet of het heel bijzonder is, maar ik werk in de muziek. Heb een eigen bedrijf voor productie, werk daarnaast voor festivals en ben tourmanager en artistmanager :+

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:10

Ik werk als verpleegkundige in de kinderthuiszorg, enorm leuk maar ook mooi beroep

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:13

Ik heb geen bijzondere hier op bokt gewoon in de paarden maar op feestjes wel vaak waar niemand met dieren werkt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:15

Ik ben deels office manager bij een rietdekkersbedrijf. Deels paardentaxi en ik geef trailerlaad training en wat westernlesjes/grondwerk.
Het kantoorwerk voor de vaste inkomsten en de rest om me geestelijk gezond te houden :)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:42

Janine1990 schreef:
Wat een gave beroepen komen hier voorbij! Lekker neuzen naar wat ik later nog wil worden.

Zelf ben ik maar productieplanner, ik bepaal welke kaas wanneer gemaakt wordt in onze fabriek.
Niet heel bijzonder, wel ontzettend pittig. Maar werken tussen zoveel mannen is ontzettend leuk.

Hé leuk, jij werkt ook in de kaas!
Jullie zouden zo maar een leverancier van ons kunnen zijn. Waar werk je?
Mag ook via pb hoor

Ik werk als kwaliteitsmedewerker binnen een bedrijf dat kaas versnijdt voor horeca, supermarkt etc wereldwijd.
Laatst bijgewerkt door amber15 op 10-12-18 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:44

Quality en service manager Benelux bij autoverhuurbedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:01

Goof schreef:
Goh, als ik jullie beroepen zo doorlees denk ik continue 'wow, dat zou ik later ook nog wel eens een paar jaar willen doen!!!', maar ik word volgende maand 39 en het is eigenlijk gewoon al 'later' :')

Mijn moeder is ook nog rechten gaan studeren op haar 46e en rondt binnenkort haar opleiding af. Gewoon doen, het is nooit te laat! :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:16

Wat een leuke beroepen hier, ook beroepen die ik niet kende.

Ik heb een gezinshuis voor jongeren met complexe problematiek waar ik samen werk met mijn partner en een klein (maar fijn) ondersteunend team. Er zijn helaas nog veel te weinig gezinshuizen in Nederland, dus wat dat betreft is het een nog te weinig voorkomend beroep.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:32

Lante: dat zou ik ook zo graag willen, maar mijn partner wil dit absoluut niet. Volgens mij woon je redelijk in de buurt.

Ik werk wel op zo'n groep. Ik werk als nachtwaker op een groep met jongeren met gedrag en psychische problemen. Ik heb mijn spw opleiding afgerond en ben nu begonnen aan sph jeugzorgwerker.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 04:33

Ik ben PhD student in culturele antropologie en ik bestudeer de relatie tussen mensen en paarden. Dat wil zeggen dat ik kijk naar wat een paard voor betekenis heeft in een bepaalde cultuur, hoe die betekenis wordt gemaakt, wat de verschillen en overeenkomsten tussen culturen zijn, etc.

Daarnaast onderzoek ik wat de culturele betekenis is van wild en tam (zowel qua gedrag als qua status), en wat het voor zowel mensen als paarden betekend om interactie met elkaar te hebben.

Voor mijn dissertatie bestudeer ik bucking horses in rodeo's en paardentemmers in Latijns Amerika. Maar daarnaast werk ik ook aan een project over Mustang adopties en nog wat andere dingen (ik woon voor mijn PhD in Amerika en ik loop hier iedere week wel weer tegen iets nieuws en interesants aan).

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:56

TinGu schreef:
eclair98 schreef:

Oh dat wilde ik vroeger altijd worden! <3 <3

Ik ook, al sinds ik kan praten. Daarom toch de gok genomen en MBO na de havo gaan doen (er zijn er heel veel die het willen), goeie stages gelopen en met heel veel geluk bij mijn huidige baan aangenomen :j Ik wil nooit meer anders!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:18

Wat leuk zeg! Welke dieren verzorg jij?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:27

Speirs schreef:
Wat leuk zeg! Welke dieren verzorg jij?

Ik stuur je even een PB'tje :)

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:31

juniper schreef:
Ik ben PhD student in culturele antropologie en ik bestudeer de relatie tussen mensen en paarden. Dat wil zeggen dat ik kijk naar wat een paard voor betekenis heeft in een bepaalde cultuur, hoe die betekenis wordt gemaakt, wat de verschillen en overeenkomsten tussen culturen zijn, etc.

Daarnaast onderzoek ik wat de culturele betekenis is van wild en tam (zowel qua gedrag als qua status), en wat het voor zowel mensen als paarden betekend om interactie met elkaar te hebben.

Voor mijn dissertatie bestudeer ik bucking horses in rodeo's en paardentemmers in Latijns Amerika. Maar daarnaast werk ik ook aan een project over Mustang adopties en nog wat andere dingen (ik woon voor mijn PhD in Amerika en ik loop hier iedere week wel weer tegen iets nieuws en interesants aan).

Interessant. Al lijkt me dat Latijns Ameriaanse onderzoek wat minder. Of valt het in werkelijkheid mee daar?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:53

mysa schreef:
Interessant. Al lijkt me dat Latijns Ameriaanse onderzoek wat minder. Of valt het in werkelijkheid mee daar?

Valt wel mee, in iedere cultuur zie je wel eens dingen die je zelf anders zou doen. Of je nu rijles in China geeft, of een blog schrijft over paarden in Egypte, of Anky bent...Daarnaast probeer je ook om niet te oordelen over wat je ziet, want het gaat niet om jouw oordeel als anthropoloog maar om het perspectief van de mensen die je bestudeert.

Wat het in het buitenland goed doet als ik uitleg hoe de Nederlandse paarden cultuur er uit ziet is dat wij onze paarden vaak zo veel op stal zetten. In beide culturen waarin ik werk hebben mensen ontzettend veel land dus leven de paarden bijna in een wilde staat.

Eigenlijk is het super vet, ik werk met paarden maar dan op een academische manier en ik mag er de hele wereld voor over reizen.