Vervroegd met pensioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Vervroegd met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 21:38

Volgens mij zijn er hier wel mensen die dat van plan zijn, ik weer zo snel niet meer of er mensen in het topic er al daadwerkelijk mee bezig zijn.

Lijkt me een prima manier om wat passieve inkomsten te genereren.
Al hoor je ook veel verhalen over hennepplantages in huurhuizen, wanbetalers en huizen die volledig gestript zijn door huurders.. dat zou me dan weer tegenhouden om zelf iets te gaan verhuren.
Vakantiewoningen verhuren zou me dan meer trekken.

SupervixenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:41

marleen_usar schreef:
Ik ben hier nieuw heb alleen mee gelezen, zijn er ook met ontroerend goed wat ze verhuren?

Ontroerend? Onroerend bedoel je denk ik :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:48

Oh sorry ja dat bedoel ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:31

In die blogs en zo vind ik nou niet echt ites staan waar van ik denk JA dat is het. Op internet staat bv geld vedienen online enz, maar dat is niet het doel wat we na streven. Ik wil echt geld binnen krijgen maandelijks zonder er heel veel tijd in te hoeven steken. Ik ben net als meerdere bokkers hier niet zo gezond, ik hoef niet te werken want mijn man verdiend echt goed. Maar ik wil niet op andermans zak teren, zeker als het gaat om mijn paard.

Wij gaan om te beginnen een garagebox kopen en die gaan we dan verhuren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 20:36

Ik denk dat je in het engels wat meer gaat vinden.. bv als je googled op 'financially independant'.

Ik vond het zelf vooral jammer dat er zo weinig te vinden is over bezuinigen, dus ik ben zelf met een blog bezig sinds kort, maar dan echt alleen gericht op bezuinigen.
Na wat rekenen zouden wij uiteindelijk met 750 euro per maand moeten kunnen rondkomen zonder op een houtje te hoeven knagen, en hoe meer je kan bezuinigen hoe minder moeite je hoeft te doen om voldoende passief inkomen te genereren uiteraard.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:41

8nnemiek, heb je een linkje naar je blogs? Vind dat je vaak interessant schrijft, dus ben erg benieuwd! :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 08:27

Dat vind ik leuk om te horen, Myfairytale :D
De site is nog niet in de lucht, ik wil eerst genoeg content erin hebben staan, maar dit is het adres: http://www.abcreatief.com/bezuinigen/

Het wordt een vrij simpele site en layout, met heel veel korte tips, waarop je verder kan klikken voor meer uitleg.
Ik ben nog niet uit over de naam, dus als iemand een idee heeft.. :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:43

Ik zoek niet alleen tips over bezuinigen maar ook over inkomsten die vanzelf binnen komen per maand.Die zij moeilijk te vinden, misschien kan je daar ook tips over zetten op je site. Een naam dan denk ik aan bv easy-monny of zo iets.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:49

Ik twijfel trouwens soms wel over beleggen maar ik ken niemand die het doet en ik weet zelf ook niet hoe het moet. Ik zou bijvoorbeeld wel 500,- in durven te leggen maar bij 1000 of meer vind ik het echt te pijnlijk als je dat verliest :')

Een vakantiehuisje kopen lijkt me best lastig of je moet het met eigen geld kunnen kopen. Althans ik wil zelf ook nog wel verhuizen maar dan wordt de hypotheek voor mezelf denk ik veel lager. Ik vraag me ook altijd af hoe snel je het er echt uit haalt. Ik de zomervakantie zal het misschien vol zitten maar in de winter en buitenom schoolvakanties is de kans niet zo groot.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:25

moonsparkle schreef:
Ik twijfel trouwens soms wel over beleggen maar ik ken niemand die het doet en ik weet zelf ook niet hoe het moet. Ik zou bijvoorbeeld wel 500,- in durven te leggen maar bij 1000 of meer vind ik het echt te pijnlijk als je dat verliest :')

Een vakantiehuisje kopen lijkt me best lastig of je moet het met eigen geld kunnen kopen. Althans ik wil zelf ook nog wel verhuizen maar dan wordt de hypotheek voor mezelf denk ik veel lager. Ik vraag me ook altijd af hoe snel je het er echt uit haalt. Ik de zomervakantie zal het misschien vol zitten maar in de winter en buitenom schoolvakanties is de kans niet zo groot.

500 euro levert alleen nooit echt een mega resultaat op. Als de koers verdubbelt heb je nog geen echt enorm bedrag. Je kan nu wel via coingarden heel laagdrempelig bitcoins of anderen kopen voor elk bedrag je wilt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:37

Maar als het verdubbelt en je legt weer 500 in dan kan het toch een mooi bedrag worden zonder dat je teveel kunt verliezen.

Maar heeft iemand ook tips voor goede beleggingsfondsen of hoe zijn jullie dan gaan beleggen?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:40

Dank je wel 8nnemiek!
En een naam... daar kan ik je helaas niet aan helpen, want ik ben juist echt niet creatief helaas.

Dat begrijp ik wel, dat het inleggen van een hoger bedrag "enger" is moonsparkle. Maar het is inderdaad wat Suzanne F. zegt. Je kunt voor de eerste belegging misschien wat kleiner beginnen? En dan eens kijken hoe het aanvoelt en loopt. Al is het natuurlijk nooit een garantie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:46

8nnemiek schreef:
Ik denk dat je in het engels wat meer gaat vinden.. bv als je googled op 'financially independant'.

Ik vond het zelf vooral jammer dat er zo weinig te vinden is over bezuinigen, dus ik ben zelf met een blog bezig sinds kort, maar dan echt alleen gericht op bezuinigen.
Na wat rekenen zouden wij uiteindelijk met 750 euro per maand moeten kunnen rondkomen zonder op een houtje te hoeven knagen, en hoe meer je kan bezuinigen hoe minder moeite je hoeft te doen om voldoende passief inkomen te genereren uiteraard.

Bezuinigen vind ik een lastig topic, omdat ik het ook heel belangrijk vind om de herkomst van mijn voedsel te kennen bijvoorbeeld. Maar ook dat er geen zaken voor zijn gebruikt die de wereld (fysiek of sociaal) naar de kloten helpen.
En aangezien ik niet alles zelf kan verbouwen (daar heb ik simpelweg de tijd niet voor) koop ik vooral biologisch voedsel, bijvoorbeeld.
En dat is niet goedkoop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 11:04

marleen_usar schreef:
Ik zoek niet alleen tips over bezuinigen maar ook over inkomsten die vanzelf binnen komen per maand.Die zij moeilijk te vinden, misschien kan je daar ook tips over zetten op je site. Een naam dan denk ik aan bv easy-monny of zo iets.

Uiteindelijk kan ik inderdaad een tweede gedeelte toevoegen in mijn blog over passieve inkomsten. Voorlopig wil ik eerst genoeg bezuinigingstips hebben toegevoegd.

500 of 1000 euro is inderdaad wat weinig om mee te beleggen.
Je kan natuurlijk wel gewoon een beleggingsrekening openen bij je bank, eentje met weinig risico, en daar bv elke maand een klein bedrag bij storten. Het rendement is dan niet enorm hoog, maar gemiddeld meer dan wat je op de spaarrekening krijgt, en doordat je er elke maand een klein bedrag in legt merk je nauwelijks dat je geld ‘mist’, maar zie je je vermogen wel langzaam groeien.
Bitcoin is een enorme hype momenteel, en de succesverhalen zijn vooral van mensen die er vroeg bij waren. Ik zou er niet vanuit gaan dat je daarmee nog steeds binnen korte tijd je geld verdubbelt, maar je kan er altijd op gokken natuurlijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 11:38

Wendy schreef:
Bezuinigen vind ik een lastig topic, omdat ik het ook heel belangrijk vind om de herkomst van mijn voedsel te kennen bijvoorbeeld. Maar ook dat er geen zaken voor zijn gebruikt die de wereld (fysiek of sociaal) naar de kloten helpen.
En aangezien ik niet alles zelf kan verbouwen (daar heb ik simpelweg de tijd niet voor) koop ik vooral biologisch voedsel, bijvoorbeeld.
En dat is niet goedkoop.

Ik vind dat zelf inderdaad ook belangrijk, en daar zal ik ook zeker een aantal tips over toevoegen :j
Een moestuin is natuurlijk de beste manier, maar er zijn ook veel boeren die oogst uit eigen land goedkoper verkopen aan huis. Bij appelboeren kun je in het seizoen hele kisten appels voor een prikje meenemen, die heel lang houdbaar zijn in de schuur of koelkast. En in het najaar kun je bij elke pompoenkweker voor weinig geld bio pompoenen van het veld rapen.
Er zijn ook manieren om eigen voedsel te verbouwen zonder dat daar veel moeite voor nodig is. Pompoenen groeien vanzelf, net als courgette. Tis net onkruid :+ Aardappelen hoeven ook maar in de grond gestopt te worden en groeit ook vanzelf. Zeker met worteldoek heb je er totaal geen omkijken naar. En een tomatenzaadje in een pot groeit op een balkon ook vanzelf.
Verder scheelt het veel om bio groente bv bij de Lidl te kopen ipv Ecoplaza, en om 35% korting stickers te zoeken bij AH.
Met biologisch meel zelf je brood bakken scheelt véél geld! Ik betaal 2 euro per kilo bio bloem bij de Commandeursmolen, daar maak ik twee grote broden van met enkel wat water, zout, gist en olie toegevoegd. En daar maak ik ook eigen pizza, pasta en andere deegwaren en koekjes van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:15

Wij hebben goudplakken, goud wordt steeds meer waard en behoud zijn waarde.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:56

marleen_usar schreef:
Wij hebben goudplakken, goud wordt steeds meer waard en behoud zijn waarde.

Hoe gaat dat in zijn werk dan ? Waar vind je betrouwbare traders ?
Heb er al vaak aan gedacht om goud aan te kopen, maar ben een absolute leek op dat gebied :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:15

Goud kan ook echt wel minder waard worden hoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 18:38

Goud is handig bij inflatie. Spullen worden duurder, maar goud stijgt even hard mee. Maar rijk zul je er niet van worden, en het zal je ook niet helpen om financieel onafhankelijk te worden. Maar het geeft inderdaad wel meer zekerheid en is stabieler dan beleggen of gewoon spaargeld op je rekening.
Wat ik me wel afvraag: wordt goud gezien als bezitting? Geef je het op aan de belastingdienst en betaal je er vermogensbelasting over? Zo niet, dan is dat natuurlijk wel een flink voordeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:53

marleen_usar schreef:
Dat wil iedereen natuurlijk wel, inkomsten die vanzelf binnenkomen :D :$

8nnemiek schreef:
Goud is handig bij inflatie. Spullen worden duurder, maar goud stijgt even hard mee. Maar rijk zul je er niet van worden, en het zal je ook niet helpen om financieel onafhankelijk te worden. Maar het geeft inderdaad wel meer zekerheid en is stabieler dan beleggen of gewoon spaargeld op je rekening.
Wat ik me wel afvraag: wordt goud gezien als bezitting? Geef je het op aan de belastingdienst en betaal je er vermogensbelasting over? Zo niet, dan is dat natuurlijk wel een flink voordeel.

Goud moet je gewoon opgeven aan de belastingdienst als vermogen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:29

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 11:43

Wat doen jullie bij verjaardagen? Ik neem aan dat er meer mensen zijn die daar ook op bezuinigen?

Mijn vader is deze week jarig, en nu doen wij binnen de familie sowieso niet aan kadootjes, maar ik vind het wel altijd leuk om toch iets te geven. Vaak geef ik een dinerbon (voor een diner bij ons thuis), of zelf gekweekte plantjes, of een tekening of houtgravure.. maar ik zoek nog wat nieuwe, originele ideeën.

En anders wordt het een zelfgemaakte appeltaart :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:51

Cadeaus bezuinig ik dan weer niet op, de mensen waarbij ik op verjaardagen kom zijn me veel waard. Ik probeer wel altijd iets te geven wat iemand ook onthoud, echt iets wat bij iemand past of iets om samen te gaan doen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:47

Op verjaardagen besparen is gerommel in de marge hier. Er zijn er maar 4 of 5 die we vieren en er horen geen grote cadeaus bij. Dan kan ik beter besparen op de rest van mijn sociale leven en mijn hobbies. Vraag is wel hoe gezellig ik dan nog ben... ;-)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:10

Nee goud koop je anoniem en hoef je niet op te geven aan de belasting.