Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Ik twijfel trouwens soms wel over beleggen maar ik ken niemand die het doet en ik weet zelf ook niet hoe het moet. Ik zou bijvoorbeeld wel 500,- in durven te leggen maar bij 1000 of meer vind ik het echt te pijnlijk als je dat verliest
Een vakantiehuisje kopen lijkt me best lastig of je moet het met eigen geld kunnen kopen. Althans ik wil zelf ook nog wel verhuizen maar dan wordt de hypotheek voor mezelf denk ik veel lager. Ik vraag me ook altijd af hoe snel je het er echt uit haalt. Ik de zomervakantie zal het misschien vol zitten maar in de winter en buitenom schoolvakanties is de kans niet zo groot.
8nnemiek schreef:Ik denk dat je in het engels wat meer gaat vinden.. bv als je googled op 'financially independant'.
Ik vond het zelf vooral jammer dat er zo weinig te vinden is over bezuinigen, dus ik ben zelf met een blog bezig sinds kort, maar dan echt alleen gericht op bezuinigen.
Na wat rekenen zouden wij uiteindelijk met 750 euro per maand moeten kunnen rondkomen zonder op een houtje te hoeven knagen, en hoe meer je kan bezuinigen hoe minder moeite je hoeft te doen om voldoende passief inkomen te genereren uiteraard.
marleen_usar schreef:Ik zoek niet alleen tips over bezuinigen maar ook over inkomsten die vanzelf binnen komen per maand.Die zij moeilijk te vinden, misschien kan je daar ook tips over zetten op je site. Een naam dan denk ik aan bv easy-monny of zo iets.
Wendy schreef:Bezuinigen vind ik een lastig topic, omdat ik het ook heel belangrijk vind om de herkomst van mijn voedsel te kennen bijvoorbeeld. Maar ook dat er geen zaken voor zijn gebruikt die de wereld (fysiek of sociaal) naar de kloten helpen.
En aangezien ik niet alles zelf kan verbouwen (daar heb ik simpelweg de tijd niet voor) koop ik vooral biologisch voedsel, bijvoorbeeld.
En dat is niet goedkoop.
marleen_usar schreef:Dat wil iedereen natuurlijk wel, inkomsten die vanzelf binnenkomenIk zoek niet alleen tips over bezuinigen maar ook over inkomsten die vanzelf binnen komen per maand.Die zij moeilijk te vinden, misschien kan je daar ook tips over zetten op je site. Een naam dan denk ik aan bv easy-monny of zo iets.
8nnemiek schreef:Goud is handig bij inflatie. Spullen worden duurder, maar goud stijgt even hard mee. Maar rijk zul je er niet van worden, en het zal je ook niet helpen om financieel onafhankelijk te worden. Maar het geeft inderdaad wel meer zekerheid en is stabieler dan beleggen of gewoon spaargeld op je rekening.
Wat ik me wel afvraag: wordt goud gezien als bezitting? Geef je het op aan de belastingdienst en betaal je er vermogensbelasting over? Zo niet, dan is dat natuurlijk wel een flink voordeel.