Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:21

Dus eigenlijk probeer je te zeggen dat alleen bv artsen, politie, de brandweer en supermarktmedewerkers nuttig zijn?

Het restaurant is niet nodig, je kookt maar zelf. Het tuincentrum ook niet, je gaat zelf maar zaaien. De schilder ook niet, zonder werk heb je toch tijd zat om dat zelf te doen.
En die mensen die één van de weinige nuttige baantjes hebben weten te bemachtigen mogen wél werken met dit weer én in het onderhoud van alle minder nuttige exemplaren voorzien.

Wil je me alsjeblieft uitleggen hoe jij hier een economie inziet?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:27

Duurzaam ondernemen gaat verder dan je cartige recyclen en je afval scheiden. Het gaat ook over duurzaam personeels beleid. Personeel en kennis zijn een van de groootste kosten posten in veel bedrijven waar het slordigst mee om wordt gesprongen. Iets wat voor mij onbegrijpelijk is. Maar het personeels te kort op de arbeidsmarkt gaat daar, hoop ik, wel wat in veranderen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:31

Citaat:
Ik denk juist dat we ons als maatschappij enorm klemzetten door altijd maar te verwachten dat werk aangenaam en gezond moet zijn en dat de baas dat maar op zijn eigen kosten moet regelen.

Take it easy met dit weer.

Als steile calviniste herken ik de trend 'ik wil leuk werk', en dat is de mens eigen - maar spul dat altijd alleen maar leuk is ;) 'werkt niet'.

Maar gezond is van een andere orde.
Dat moet de baas idd regelen.
"Op eigen kosten"....? Welnee.

1) Menig ondernemer klaagt er steen en been over: arbeidsloon is 'een grote kostenpost'.
Kalm laten klagen: bedrijven met loyaal personeel doen het op langere termijn beslist beter.

2) ...dus investeren in het personeel verdient zichzelf gewoon terug. Dat is bedrijfseconomisch totaal anders dan een kostenpost.

Citaat:
Nee, werk moet nu eenmaal soms ook gebeuren als dat niet prettig is, en soms is werk gewoon niet zo gezond voor degene die het moet uitvoeren.

Een rare uitspraak, zie boven.
Citaat:
In het verleden hebben we op die manier al talloze bedrijfstakken weggejaagd naar plaatsen waar het minder moeilijk is om werk gedaan te krijgen.

Nounou...

Fijn alle vervuiling uit laten voeren door landen die het niet zo nauw nemen met milieuregels = korte termijn visie.

Of fijn de gezondheid van Indiërs of Ghanesen op het spel zetten terwille van de Heilige Economie...?
Mooi niet!
(Als calviniste wens ik die godheid niet te aanbidden.)

Citaat:
Transport kun je bijvoorbeeld wel grotendeels door mensen uit lagelonenlanden laten uitvoeren, maar het zal toch echt wel af en toe hier in Nederland moeten gebeuren.

*\o/* _/-\o_

Onderbetaald, ondergekwalificeerd - heerlijk zomers zonnig zorgeloos.

Gekantelde vrachtwagens...?
Och, bij Parijs sta je oook in de file als je op vakantie gaat - niet errug dus.
Citaat:
Moeten we dan echt al het werk wegjagen door zo op arbeidsvoorwaarden te hameren?

...wie het niet zint, vertrekt maar naar het zonnige Zuiden: in Ethiopië kun je uitstekend rozen kweken.

Mind: de Aalmeerders die deze stap hebben gezet investeren echt in hun personeel....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 17:02

Zijn meer bedrijven die rekening houden met hun personeel. Hier in de buurt snoeiheet ook. Buiten in de schaduw 38,5 graden.
Doesburg binnenstad past openingstijden aan
Diverse ondernemers in de Doeburgse binnenstad passen hun openingstijden aan de hitte aan meldt Doesburg Direct. Zo sluiten sommige winkels eerder of gaan op donderdag 26 juli helemaal niet open.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:25

Ik reed vanmiddag langs de traverse in Dieren en de verkeersregelaars daar hadden en parasols staan voor schaduw en liepen allemaal met een ijsje in hun hand toen ik er op de terugweg een kwartiertje later weer langs reed.
Deze mensen zagen er ondanks hun fluorescerende veiligheidskleding en hun werk in de felle zon niet echt afgekloven uit.

Mijn man daarentegen werkt momenteel als postbezorger en daar is niet eens een berichtje van de teamleider gekomen dat hij de mensen sterkte wenste en ze adviseert om rustig aan te doen en genoeg drinken mee te nemen.
Dat hebben de collega's onder elkaar wel geadviseerd, maar vanuit d ewerkgever bleef het angstaanjagend stil...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:41

Ik sta in een werkplaats en daar was het vandaag 26 graden binnen. Ik zeul met latten van 3 meter en sta achter een zaag die ook warmte afgeeft...alleen in het magazijn was het lekker. Vorige week een keer een ijsje gehad van de baas maar aan de warmte kan helaas niets gedaan worden...'s nachts staan alle deuren open en die gaan in de ochtend weer dicht...ik begon met 20 graden vanmorgen...

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:16

Palmera schreef:
Dus eigenlijk probeer je te zeggen dat alleen bv artsen, politie, de brandweer en supermarktmedewerkers nuttig zijn?

.... Wie zorgt er voor je voedsel? Vergeet die ook niet. Die moeten ook door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:30

tammiebels schreef:
Palmera schreef:

.... Wie zorgt er voor je voedsel? Vergeet die ook niet. Die moeten ook door

_/-\o_
Maak hele lange dagen nu. Een uur eerder melken dan normaal, de hitte een beetje voorblijven.
Om 06:00 beginnen, 1.5 uur melken. Dan verder met de verbouwing en voeren, boxen strooien.
Werk ook nog regelmatig bij een andere boer smiddags, net zoals vanmiddag van 13:00 tot 15:30. Dan terug naar huis paarden ff wat aan doen, koken, weer melken... Nu zit ik even maar ga zo weer verder met kuilbult afspitten, daarna paarden op stal. Even douchen en dan hoop ik voor 24:00 op bed te liggen.

En wat te denken van vrachtwagenchauffeurs, wrs hebben de meesten airco maar dan nog... Moet allemaal door!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:35

Bellatrix schreef:
Ik sta in een werkplaats en daar was het vandaag 26 graden binnen. Ik zeul met latten van 3 meter en sta achter een zaag die ook warmte afgeeft...alleen in het magazijn was het lekker. Vorige week een keer een ijsje gehad van de baas maar aan de warmte kan helaas niets gedaan worden...'s nachts staan alle deuren open en die gaan in de ochtend weer dicht...ik begon met 20 graden vanmorgen...

Lekker temperatuurtje.
Wij starten vandaag met 29,5 op kantoor :).

Niet uit te houden zo warm, maar dat heeft iedereen. We stoppen vandaag wel om 15.00 uur, daarentegen zijn we allemaal om 7.00 uur begonnen.

Wat die strandhouder heeft gedaan, vind ik wel echt top! Zag trouwens ook een geniaal idee voorbij komen om je persoon te sparen, dat je het dus zelfservice maakt. Scheelt je inderdaad terraslopers, deze spaar je uit. Alleen je koks staan natuurlijk nog steeds dan in een gloeiend hete keuken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:53

38 graden geeft het aan voor vandaag,....zeer benieuwd of de ventilatoren vanavond aanstaan en of er extra ventilatoren zijn ingehuurd of aangeschaft...45graden zal het straks binnen zeker zijn..... :#gaan we weer fijn 17 km lopen met een zware orderkar, de weborders met de nagellak en zonnebrilletjes, tshirtjes moeten ook door, vaandaag besteld, morgen in huis :j van levensbelang..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:59

Indestal schreef:
38 graden geeft het aan voor vandaag,....zeer benieuwd of de ventilatoren vanavond aanstaan en of er extra ventilatoren zijn ingehuurd of aangeschaft...45graden zal het straks binnen zeker zijn..... :#gaan we weer fijn 17 km lopen met een zware orderkar, de weborders met de nagellak en zonnebrilletjes, tshirtjes moeten ook door, vaandaag besteld, morgen in huis :j van levensbelang..
Zeker met dit weer :')

Maar even serieus, ik wilde eerst roepen dat ik onder die omstandigheden me ziek zou melden. Dit gaat echter tegen mijn principes in en zal ik ook zeker niet adviseren. Mocht ik je directe collega zijn, dan zou ik wel een aantal anderen meevragen en iemand met een hoge functie vragen een half uurtje te komen helpen.

Dit is gewoon ronduit schandalig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:05

Ik kan mij niet ziek melden, dan word ik ontslagen, ben dit jaar 2 keer ziek geweest en omdat ik flexkracht ben, geen geld, geen verlenging van mijn 4 weekse contracten, dus gewoon iit dienst...en omdat het Randstad is, alles in 1 bestand staat, breng ik mijn positie in gevaar.

Maar ik heb nu al buikpijn hoor, zie er als een berg tegen op....

Ik hoop echt zoooo erg dat de geplaatste orders tegen valt en zij mij vanuit de pool op de reservelijst gaan zetten....maar ik ben de ervaren orderloper (ken de barcoderoute uit ijn hoofd, dus ben sneller) tussen nieuwe vakantiekrachten...

Alllil, hier heerst een enorme autoritaire sfeer, als we dit doen, staan we allen meteen buiten...mijn eerste dag getuige geweest dat iemand buiten gezet werd, was niet vriendelijk en meisje had gelijk!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:08

Indestal schreef:
Ik kan mij niet ziek melden, dan word ik ontslagen, ben dit jaar 2 keer ziek geweest en omdat ik flexkracht ben, geen geld, geen verlenging van mijn 4 weekse contracten, dus gewoon iit dienst...en omdat het Randstad is, alles in 1 bestand staat, breng ik mijn positie in gevaar.

Ik hoop echt zoooo erg dat de geplaatste orders tegen valt en zij mij vanuit de pool op de reservelijst gaan zetten....maar ik ben de ervaren orderloper (ken de barcoderoute uit ijn hoofd, dus ben sneller) tussen nieuwe vakantiekrachten...

Misschien domme vraag hoor, maar is het bij jullie niet mogelijk om de werktijden te verplaatsen naar vroeg s ochtends, laat s avonds of zelfs s nachts?

Ik snap dat je van al die opties niet super gelukkig wordt, maar t lijkt me voor tijdelijk een betere optie dan midden op de dag in een warme hal werken

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:10

Zijn 2 shifts...om 7 beginnen en om 5 beginnen....probleem is dat de warmte blijft hangen...elke hal heeft 1 of 2 grote lucht zuigers/ventilatie, maar ze werken niet op volle kracht en sommigen werken helemaal niet en 1 hal heeft ze niet...is geen prio....een steeds wisselende groep mensen, geen binding met personeel...

Sorry dat ik het moet zeggen, maar dit is wel waar we naar toe gaan als we niet met zijn allen in dit soort bedrijven kritisch blijven....maar daarom gaan ook steeds meer bedrijven over naar ingehuurd buitenlands personeel, die door taal barriere en minder omstandigheden in thuisland, zullen niks zeggen. Ik vind een zorgelijke ontwikkeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:13

Hier (in de zorg) vanochtend begonnen met 31 graden op kantoor. Woensdag wel mail vanuit het management gehad dat we indien we geen ´koele´ werkplek kunnen vinden (ambulante zorg) we vanaf 15.00 u onze werkzaamheden neer mogen leggen.
Maken we hier dankbaar gebruik van.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:16

Indestal schreef:

Alllil, hier heerst een enorme autoritaire sfeer, als we dit doen, staan we allen meteen buiten...mijn eerste dag getuige geweest dat iemand buiten gezet werd, was niet vriendelijk en meisje had gelijk!
Ziek melden moet je ook niet doen, al ging het onder deze omstandigheden wel door m'n hoofd en dat heb ik niet snel.

Ik ken het contract en de constructie, deze is inderdaad minder fraai en dan druk ik me behoorlijk zwak uit. Dit zie je niet alleen binnen Randstad, iedere grote club werkt met zulke contracten. Sterker nog, tot aan MKB toe zie je dit terug.

Waarom blijf je bij deze werkgever? Ik gok omdat dit, ondanks dat ze slecht en gevaarlijk zijn, de beste omstandigheden biedt? Is er geen mogelijkheid, wellicht vanuit gemeente, om je te laten omscholen.

Overigens betwijfel ik het of jullie allemaal per direct buiten staan. Ik ken Randstad redelijk en als zo'n melding binnen komt op het hoofdkantoor, dan weet ik zeker dat iedereen het er tijdens de lunch over heeft.

Ik wil je bijna aanbieden om zelf contact op te nemen, ondanks dat ik er niet meer werk. Maar dat moet je zelf willen en dan is wat meer info via pb noodzakelijk.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:31

Ik blijf omdat ik geld moet verdienen en hoop toch via dit uitzendbureau beter werk te gaan krijgen, met het idee, als ze me eenmaal kennen en weten dat ik wil werken,mij inzet en de wil goed is, ik beter opgewassen ben tegen het leeftijdvooroordeel en wat hulp krijg bij mij binnen praten bij andere bedrijven...

Op dit moment is produktiewerk het enige waar je makkelijk binnen komt.

Het buitenzetten is wat het bedrijf doet waar je voor bent ingehuurd door Randstad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:56

wat voor opleiding heb je Indestal?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:59

41,3 hier binnen op het werk, 2 meter naast de airco ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 16:00

Dat is ongezond warm heel grote kans op blijvende lichaamsschade als je pech hebt. Zou even goed en snel gaan overleggen

Bedrijf hier 35 graden naast een ketel. Warm maar loopt niet op. De extra sproeiers op het dak lijken te werken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:01

Baas weet er van. :) we zitten buiten gewapend met drinken en een waterpistool. Maar voorbakken en snijden van friet is gewoon nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:51

Hier nu 41.9 8-)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:06

Ik sprak net mensen die een grote wasserij hebben. Ziekenhuizen, uniformen dat soort dingen. Ik vroeg aan hun hoe zij dat momenteel deden met de hitte. Zij gaven aan steeds in gesprek met het personeel te gaan. Wat zijn de wensen, wat zouden zij graag zien? Heel vroeg beginnen wilde vele ook niet omdat men slecht slaapt met deze warme. Meer pauzes, veel drank, eten, chips en ijsjes worden door deze werkgever nu aangeboden.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:47

Myrthe3 schreef:
_/-\o_
Maak hele lange dagen nu. Een uur eerder melken dan normaal, de hitte een beetje voorblijven.
Om 06:00 beginnen, 1.5 uur melken. Dan verder met de verbouwing en voeren, boxen strooien.
Werk ook nog regelmatig bij een andere boer smiddags, net zoals vanmiddag van 13:00 tot 15:30. Dan terug naar huis paarden ff wat aan doen, koken, weer melken... Nu zit ik even maar ga zo weer verder met kuilbult afspitten, daarna paarden op stal. Even douchen en dan hoop ik voor 24:00 op bed te liggen.

En wat te denken van vrachtwagenchauffeurs, wrs hebben de meesten airco maar dan nog... Moet allemaal door!

Ben zelf ook melkveehouder Myrthe dus ik weet goed waar je het over hebt

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:04

Vandaag de 35 graden aangetikt terwijl de ventilator aan stond. Niet.. te.. doen.. Op de bovenste etage is er airco, maar wij merken er niks van. Gewoon werken met de hete ovens die branden in je rug. Zodra het spitsuur geweest is (horeca, Subway) snel weer naar beneden, want daar is het redelijk koel. En vooral goed drinken. Meer doen ze bij ons ook niet. Alleen nog steeds het advies om goed te drinken. Maar mij krijgen ze niet gek. Ik werk gewoon, alleen wel op een iets lager pitje. De klanten moeten misschien wat langer wachten, maar we doen wat we kunnen doen met 2 man..