Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik denk juist dat we ons als maatschappij enorm klemzetten door altijd maar te verwachten dat werk aangenaam en gezond moet zijn en dat de baas dat maar op zijn eigen kosten moet regelen.
Citaat:Nee, werk moet nu eenmaal soms ook gebeuren als dat niet prettig is, en soms is werk gewoon niet zo gezond voor degene die het moet uitvoeren.
Citaat:In het verleden hebben we op die manier al talloze bedrijfstakken weggejaagd naar plaatsen waar het minder moeilijk is om werk gedaan te krijgen.
Citaat:Transport kun je bijvoorbeeld wel grotendeels door mensen uit lagelonenlanden laten uitvoeren, maar het zal toch echt wel af en toe hier in Nederland moeten gebeuren.
Citaat:Moeten we dan echt al het werk wegjagen door zo op arbeidsvoorwaarden te hameren?
tammiebels schreef:Palmera schreef:Dus eigenlijk probeer je te zeggen dat alleen bv artsen, politie, de brandweer en supermarktmedewerkers nuttig zijn?
.... Wie zorgt er voor je voedsel? Vergeet die ook niet. Die moeten ook door
Bellatrix schreef:Ik sta in een werkplaats en daar was het vandaag 26 graden binnen. Ik zeul met latten van 3 meter en sta achter een zaag die ook warmte afgeeft...alleen in het magazijn was het lekker. Vorige week een keer een ijsje gehad van de baas maar aan de warmte kan helaas niets gedaan worden...'s nachts staan alle deuren open en die gaan in de ochtend weer dicht...ik begon met 20 graden vanmorgen...
Indestal schreef:Zeker met dit weer38 graden geeft het aan voor vandaag,....zeer benieuwd of de ventilatoren vanavond aanstaan en of er extra ventilatoren zijn ingehuurd of aangeschaft...45graden zal het straks binnen zeker zijn.....gaan we weer fijn 17 km lopen met een zware orderkar, de weborders met de nagellak en zonnebrilletjes, tshirtjes moeten ook door, vaandaag besteld, morgen in huis
van levensbelang..
Indestal schreef:Ik kan mij niet ziek melden, dan word ik ontslagen, ben dit jaar 2 keer ziek geweest en omdat ik flexkracht ben, geen geld, geen verlenging van mijn 4 weekse contracten, dus gewoon iit dienst...en omdat het Randstad is, alles in 1 bestand staat, breng ik mijn positie in gevaar.
Maar ik heb nu al buikpijn hoor, zie er als een berg tegen op....
Ik hoop echt zoooo erg dat de geplaatste orders tegen valt en zij mij vanuit de pool op de reservelijst gaan zetten....maar ik ben de ervaren orderloper (ken de barcoderoute uit ijn hoofd, dus ben sneller) tussen nieuwe vakantiekrachten...
Indestal schreef:Ziek melden moet je ook niet doen, al ging het onder deze omstandigheden wel door m'n hoofd en dat heb ik niet snel.Ik kan mij niet ziek melden, dan word ik ontslagen, ben dit jaar 2 keer ziek geweest en omdat ik flexkracht ben, geen geld, geen verlenging van mijn 4 weekse contracten, dus gewoon iit dienst...en omdat het Randstad is, alles in 1 bestand staat, breng ik mijn positie in gevaar.
Maar ik heb nu al buikpijn hoor, zie er als een berg tegen op....
Ik hoop echt zoooo erg dat de geplaatste orders tegen valt en zij mij vanuit de pool op de reservelijst gaan zetten....maar ik ben de ervaren orderloper (ken de barcoderoute uit ijn hoofd, dus ben sneller) tussen nieuwe vakantiekrachten...
Alllil, hier heerst een enorme autoritaire sfeer, als we dit doen, staan we allen meteen buiten...mijn eerste dag getuige geweest dat iemand buiten gezet werd, was niet vriendelijk en meisje had gelijk!
Myrthe3 schreef:![]()
Maak hele lange dagen nu. Een uur eerder melken dan normaal, de hitte een beetje voorblijven.
Om 06:00 beginnen, 1.5 uur melken. Dan verder met de verbouwing en voeren, boxen strooien.
Werk ook nog regelmatig bij een andere boer smiddags, net zoals vanmiddag van 13:00 tot 15:30. Dan terug naar huis paarden ff wat aan doen, koken, weer melken... Nu zit ik even maar ga zo weer verder met kuilbult afspitten, daarna paarden op stal. Even douchen en dan hoop ik voor 24:00 op bed te liggen.
En wat te denken van vrachtwagenchauffeurs, wrs hebben de meesten airco maar dan nog... Moet allemaal door!