Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:59

dat is wel erg zonde :j ik doe daarom ook geen gratis kennismaking, ik bedoel ja we gaan samen wandelen en lekker spelen en zien hoe het gaat echter als ze willen dat de hond blijft moeten ze mij gewoon boeken :j als ze vragen waarom leg ik het dus altijd uit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:30

Hier komen ze kennis maken dat duurt een half uur tot een uur ze komen hier in huis, en daar na beslissen we of het door gaat.Ik ga niet een dag of een paar uur gratis oppassen, ze vullen een formulier in met hun gegevens en de gegevens van hun dierenarts.En een extra contact persoon.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:57

Gratis oppassen doe ik ook niet. Dit waren twee wandelingen omdat mijn pup de eerste kennismaking wat spannend vond. Tweede ging goed en vandaag zou ik proefoppassen (betaald dus). Maar ja, als je dan niet op komt dagen en niet reageert :x

Edit: het staat er nu een beetje onduidelijk. Afspraak was in eerste instantie voor vandaag om 13.00u. Maar ik had vorige week al gezegd dat morgen beter was. Op beide geen reactie gehad en hij is dus vandaag ook niet gekomen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 18-07-18 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:00

Aan proef doe ik ook niet of het hondje moet een grote gebruiksaanwijzing hebben dan komen ze een weekend om te kijken hoe het gaat. Maar eigenlijk is dat ook proef.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:02

Ik vind proef bij honden die nog nooit ergens gelogeerd hebben wel handig. Straks breken ze de tent af zodra het baasje de deur uit gaat. Dan wil ik dat wel van te voren weten. Met hond die vaker logeren vertrouw ik gewoon op het baasje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:08

Ik heb gelukkig altijd eerlijke baasjes gehad, dus hoe ze de hond omschrijven klopt ook. Er is hier altijd snel een klik, honden die meer dan 3 weken komen die komen wel op proef. De rest niet anders heb ik het te druk met proef logeren.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:49

Hier eigenlijk nooit problemen gehad met honden thuis. Altijd netjes kennis komen maken om te kijken of het klikt met mijn eigen 2 honden, dan komen ze een half uurtje langs ofzo en dan wordt de reservatie officieel. Heb nog maar 1x een weekend een hond gehad die ik niet keer terug in huis wou, beest luisterde niet en liep steeds de straat op als de automatische poort openging om binnen te rijden met de auto :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:04

Kaus schreef:
Ik vind proef bij honden die nog nooit ergens gelogeerd hebben wel handig. Straks breken ze de tent af zodra het baasje de deur uit gaat. Dan wil ik dat wel van te voren weten. Met hond die vaker logeren vertrouw ik gewoon op het baasje.

Lol dat heb ik nu dus ook geleerd :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:02

Vandaag zou er een labrador komen maar door familie omstandigheden komt die niet. Ik vind het niet erg er lopen er nu een paar rond. Het is komen en gaan ik zit tot half januari vol.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:22

Ah das vooral vervelend voor de familie dan marleen. Volgens mij verveel jij je niet :)

Ik kom net van wandeling 2 van vandaag en ik begin het niet meer te trekken eigenlijk (mentaal als fysiek..) :o
Vanochtend hond 1 die zich had losgetrokken en net hond 2 die achter een kat aan ging. Ik hou ze dan écht niet meer. En dan lopen ze over straat, ze luisteren niet en hond 1 is dan heel angstig. Hond 1 begint ook zo panisch te gillen als ze een kleine hond of kat ziet.
Mijn vriend ging er helemaal vanuit dat ik weet wat ik moet doen in zulke situaties ivm mijn opleiding. Maar heel eerlijk, op korte termijn heb ik echt geeeen idee. Ik probeer overeind te blijven staan, te zorgen dat mijn vingers heel blijven in de lijnen en dat er geen kat vermoord wordt.
Het voelt als opgeven/falen als ik nu het baasje bel om ze op te halen, aan de andere kant ben ik bang dat er straks wat gebeurt -O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:49

Bedenk wel dat dit een enorm mooi leermoment is, is ik heb een tuigje en dat is een halsband met daar aan 2 draadjes die onder hun poten door gaan en boven op worden vast gemaakt. Dan trekken ze niet is echt ideaal. Hoe lang blijven ze nog bij jou? Maandag komen er hier 2 bij die zijn erg druk, ik zie daar niet tegen op want dat is niet goed. Ik stel me op ze in en ik ben heel duidelijk, nee is ook echt NEE.

Ik ga met zulke honden ook altijd naar de hondenspeeltuin dat werkt echt, ik steek veel tijd in de ho den maar in zulke honden net even wat meer tijd. Als je zelf niet relaxt ben dan voelen ze dat en dan werkt het averechts.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:05

Jij bedoelt de Easy walk Marleen :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:08

Easy walk vind ik zelf echt ondingen en zou ik ook zeker niet gaan gebruiken zonder de eigenaar in te lichten. Ontzettend slecht voor de gewrichten en spieren.

Dinsdag komt er bij mij weer een hond bij. Ze blijft een paar weken, maar kan absoluut niet samen met mijn honden of honden in het algemeen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:10

Vervelend is dat. Hond van mn broertje trok ook aan de riem. We hebben haar het commando wachten geleerd. Nu loopt ze los naast je mee. Als ze weg wil dan is haar naam noemen of wachten genoeg om naast weer bij de les te krijgen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:34

Nee het is geen easy walk het is iets anders, ik vertel ook dat ik die gebruik en dan willen ze hem allemaal aanschaffen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:37

Zoals jij het beschrijft klinkt het als een easy walk, wat is de naam dan? of heb je een linkje :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:41

Ik ga zoeken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:45

Ik vraag me wel af wat voor honden het zijn als ze zo sterk zijn dat het moeilijk is om hun te houden?
Overigens is het echt wel gevaarlijk dat de hond gewoon kan ontsnappen uit zijn tuigje/halsband... := Maar daar is de eigenaar wel verantwoordelijk voor...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:47

Afbeelding
Je gebruikt het tot ze niet meer trekken en dan gebruik je weer hun eigen tuig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:48

Het heet ook easy walker maar je hebt er verschillende van.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:54

Ja dat is wat ik alleen ken als een easywalk inderdaad, persoonlijk gebruik ik ze niet omdat mijn dierenarts aangaf dat zij veel problemen er door zien met name wonden in de oksels en problemen met de gewrichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:06

Dit hangt los en staat niet strak dat is alleen bij de 1e keer dragen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:21

DezeNaam, nooit honden gehad die je lastig kan houden? :=

Als ik met die twee van mij loop (cattle dog en kelpies van acht maanden) en we lopen iemand tegemoet die we kennen heb ik wel moeite hoor. Kan me voorstellen dat het met drie nog lastiger is.

Ik vind uit een tuig of halsband kunnen ontsnappen ook not done. Zie hier veel honden lopen met de riem + tuig van de Action. Als die flink tekeer gaan vrees ik stiekem ook elke keer voor m leven :=

Zijn het de Galgos Macs? Als die eens achter iets aan vliegen zijn die namelijk ook echt weg. Heeft het baasje eerlijk verteld dat ze zo zijn? Vind het echt klinken als een ramp en zou er zelf niet blij van worden (en dan niet naar jou hoor. Trekken en de andere dingen die je omschrijft komen echt bij de eigenaar weg).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:44

Ik krijg soms ook wel moeilijke hondjes maar dat staat ook in mijn advertentie dat die welkom zijn. Ik wil ze wel laten komen als ik verder geen andere honden heb rondlopen. Maar als ze met uit laten niet te houden zijn dan zou ik dat toch bij de eigenaar neerleggen in jou geval.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:54

Jawel hoor, maar toch nog nooit zo dat ze los zijn kunnen geraken uit hun halsband of ik ze losliet en ze over de straat liepen...

Enigste keer dat ik op de grond getrokken ben was toen ik met een mechelse herder en MHxDH kruising liep en er een hond op ons afkwam met ontblote tanden en één van de honden daarop reageerde met mij te willen verdedigen en de andere wist niet wat ze moest doen en die liep een beetje 'overal'. :+ (Flexi stond wel op lock overigens, ze was dus kort bij mij maar liep van links naar rechts, achter mij...)
Met dat ik de honden niet meer naast elkaar kreeg om meer controle te kunnen hebben (lang leve flexilijnen, die kan je niet beide in één hand houden :') ) ben ik mijn evenwicht verloren en heeft één van de honden me een stuk meegesleurd maar ik heb de lijn toen niet losgelaten.
Was toen ook wel een pak jonger en onervaren, rond de 14/15 + flexilijnen dus het was geen handige combinatie.
Als ik de leibanden in één hand had kunnen houden had ik meer controle kunnen hebben op de honden.

Een van mijn oppashonden heeft ook een halsband die veel te groot is. Ongelooflijk vervelend wat soms wilt hij niet mee. Kwamen we een hond tegen die begon te blaffen, ik wil omdraaien maar hij wilt daar naartoe natuurlijk dus trekt naar achteren. Halsband ging bijna over zijn kop... Heb hem toen maar bij zijn halsband vastgepakt en kon de halsband bijna omdraaien zodat er nog een 'handvat' ontstond... :=
Heb er wel iets van gezegd tegen de eigenaren maar geen idee of ze er nu al iets mee gedaan hebben. Als ik met hem wandel doe ik een tuigje om +halsband en die twee dan aan elkaar vast. (En nee, tuigje alleen gaat niet want daar zou hij ook uit kunnen ontsnappen. :+ )

Maar als de eigenaar je niet geïnformeerd heeft over dit gedrag vind ik het wel onverantwoordelijk. Ik heb ook wel wat moeilijkere honden maar dat zeggen ze wel altijd op voorhand zodat je er rekening mee kan houden.
En de vraag van welk ras het is was gewoon puur uit interesse, want zeker als het grotere honden zijn kan ik me voorstellen dat dit gedrag wat angstaanjagender is aangezien ze moeilijker te houden zijn dan van dat klein spul. :')

Ik las in Macs haar post enkel maar iets over twee honden, dus ik ging er vanuit dat ze op twee honden paste. Met drie honden wandelen is niet gemakkelijk maar als je ze niet kan houden lijkt het me beter om ze apart uit te laten. Niet enkel is het gevaarlijk voor de honden zelf als ze loslopen op straat maar ook voor andere mensen hun huisdieren.