Eind examens 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:17

emma_evg schreef:
Maar dat was van te voren al duidelijk he, dat er sowieso redox in kwam en dat het van zuur base niet zeker was. Als je op de eindexamensite bij de examenstof van scheikunde kijkt, staat er ook een overzicht van de vijf belangrijkste onderwerpen in een examen.

Rekenen met mol 19%
Organische chemie 9%
Redox 7%
Analysetechnieken 7%
Reactievergelijkingen 7%

En in het percentage dat je over houd zit de rest van alle stof zeg maar.

Niet dat ik het er mee eens ben hoor, vind zuurbase eigenlijk ook veel logischer maar goed.

Waar kun je die verdeling vinden? :)

Tortilla

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:08

Ik geloof op eindexamensite.nl en anders misschien op examenblad.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:44

xpattystagor schreef:
lol een 4.1, dus de lat ligt niet heel hoog en ik ga ook met het gevoel van ‘ik ga toch een zware onvoldoende het examen in’ morgen het examen maken. duurt 3uur, maar ben waarschijnlijk zo klaar doordat ik de helft oversla. maar kan het hopelijk hebben met compensatie, want heb vandaag heel lekker gescoord met nederlands!

Ooh dat is balen! Vergeet niet dat je niet lager dan een 4 ergens op mag staan he? (Of is dat alleen bij vwo?)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:59

Ik geloof dat dat voor alle niveau's geldt. Maar idd, lager dan een 4 gemiddeld als eindcijfer voor een vak zorgt er inderdaad voor dat je definitief bent gezakt als ik het goed heb onthouden..

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:59

Ik ben ook slecht in economie, sta een 5,6. Maar het is niet het enige vak wat ik lastig vind dus als ik minstens een 5 kan halen volgende week woensdag zou dat heel fijn zijn :').
Veel succes allemaal vandaag! Ik heb Nederlands, dat komt denk ik wel goed.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:13

brittkalijn schreef:
emma_evg schreef:
Maar dat was van te voren al duidelijk he, dat er sowieso redox in kwam en dat het van zuur base niet zeker was. Als je op de eindexamensite bij de examenstof van scheikunde kijkt, staat er ook een overzicht van de vijf belangrijkste onderwerpen in een examen.

Rekenen met mol 19%
Organische chemie 9%
Redox 7%
Analysetechnieken 7%
Reactievergelijkingen 7%

Niet dat ik het er mee eens ben hoor, vind zuurbase eigenlijk ook veel logischer maar goed.

Waar kun je die verdeling vinden? :)

Eindexamensite inderdaad.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:20

Pfoe, ik heb gister bevestiging gekregen dat mijn verkeerd om antwoord voor wiskunde B (bewijzen dmv integreren ipv bewijs dmv differentiëren) goed gerekend wordt. Dan heb ik 71/73 punten en dus waarschijnlijk hoger dan een 9,5 :+ Ik sta ook een 9,5 dus dan heb ik een 10 op mijn lijst :P

Engels vwo vond ik erg moeilijk, ik heb maar de helft van de punten, niet zo blij mee dus.
Zijn er meer die die heel moeilijk vonden?

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:33

liespower94 schreef:
Pfoe, ik heb gister bevestiging gekregen dat mijn verkeerd om antwoord voor wiskunde B (bewijzen dmv integreren ipv bewijs dmv differentiëren) goed gerekend wordt. Dan heb ik 71/73 punten en dus waarschijnlijk hoger dan een 9,5 :+ Ik sta ook een 9,5 dus dan heb ik een 10 op mijn lijst :P

Engels vwo vond ik erg moeilijk, ik heb maar de helft van de punten, niet zo blij mee dus.

Wooww! *\o/* Goed bezig !!

Ik vond Engels niet heel moeilijk, maar ook zeker niet makkelijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:34

Jeeeeeeeeeetje een 9.5, hoe krijg je het voor elkaar? Wat ont-zet-tend goed! Heel gaaf :D.

Vond Engels pittig ja, met n=1 heb ik rond de 7.5 dus hopen op een hoge n-term (maar ja, dat doen we bij elk vak natuurlijk haha)!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:36

liespower94 schreef:

Jeetje wat goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:44

emma_evg schreef:

Rekenen met mol 19%
Organische chemie 9%
Redox 7%
Analysetechnieken 7%
Reactievergelijkingen 7%

Het is zo dat ik dus geen toegang heb tot Eindexamensite :o?

Iemand die weet hoe ik de verdeling van havo scheikunde (en management&organisatie) dan kan vinden?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:00

Anoniem schreef:
Jeeeeeeeeeetje een 9.5, hoe krijg je het voor elkaar? Wat ont-zet-tend goed! Heel gaaf :D.

Vond Engels pittig ja, met n=1 heb ik rond de 7.5 dus hopen op een hoge n-term (maar ja, dat doen we bij elk vak natuurlijk haha)!

Ik heb met een n=1 een 5,5 :+
Ik moest een 4 halen dus ik heb wel genoeg gehaald maar t is niet echt een mooi cijfer :P

En ik ga volgend jaar wiskunde studeren dus ik moet wel een beetje iets goeds doen :Y)

Dankjullie Nienke & Wyb

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:02

liespower94 schreef:
Anoniem schreef:

Ik heb met een n=1 een 5,5 :+
Ik moest een 4 halen dus ik heb wel genoeg gehaald maar t is niet echt een mooi cijfer :P

En ik ga volgend jaar wiskunde studeren dus ik moet wel een beetje iets goeds doen :Y)

Dankjullie Nienke & Wyb

Wow een 9.5 :o, supergoed! Ik ben al blij als ik een 5.5 heb voor wiskunde A :')

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:12

Hoe zit het nu ook al weer met het berekenen van de gemiddeldes van vakken? onafgerond + onafgerond en dan dat gemiddelde pas afronden? Of worden beide cijfers eerst afgerond en dan opgeteld?

(en kan ik dit misschien ergens vinden? We hebben er op school wel voorlichting over gehad, maar het is niet zo goed blijven hangen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:26

Onafgerond + onafgerond = afgerond

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:27

Ik geloof dat het onafgerond + onafgerond, en dat dat afronden is. Kan me niet voorstellen dat ze tussentijds als afronden :P

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:36

Top dankjewel, dan kan ik daar een beetje mee gaan rekenen :)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:50

Zo, net klaar met Nederlands en ik vond hem wel meevallen! Zaten een paar twijfelachtige vragen tussen maar over het algemeen vond ik hem te doen. Parafraseren though :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:10

Ik ben net klaar met economie, vond sommige vragen niet te doen. En sommige vragen daarentegen heel makkelijk... ik vraag me af of het een voldoende wordt, ben benieuwd.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:21

Summerfly schreef:
Zo, net klaar met Nederlands en ik vond hem wel meevallen! Zaten een paar twijfelachtige vragen tussen maar over het algemeen vond ik hem te doen. Parafraseren though :')

Ik vond het inderdaad ook meevallen, vergeleken met de oefenexamens die ik gemaakt had. Dat parafraseren was inderdaad een beetje raar :')

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:58

deksel schreef:
Ik ben net klaar met economie, vond sommige vragen niet te doen. En sommige vragen daarentegen heel makkelijk... ik vraag me af of het een voldoende wordt, ben benieuwd.

Vond ik ook. Iedereen uit klas zei ook echt ben nu echt niet zeker erover...

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:38

Ik snapte niets van economie :+
Net even nagekeken en kom toch rond de 40 punten uit

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:47

Wat. Een. Drama. Economie havo
Ik heb normaal echt geen moeite met economie maar halleluja
Al onze eco docenten waren het ook niet eens met het examen.. opdracht 1 voornamelijk??
Maar goed Duits is echt voor mijn doen heel goed gegaan!

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:51

deksel schreef:

Ik heb echt precies hetzelfde! De invul vragen waren super simpel en de sommige bereken vragen weer heel moeilijk.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:51

Hier ging Nederlands ook wel oké! Dat parafraseren alleen :wow:

Wel stom dat de antwoorden nog niet online zijn ~~}>