Vrouwen in de ict

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:57

KirstenHorse schreef:
Ik kom even binnenvallen na een tijdje niet te hebben gereageerd :+

Voor februari 2019 zoek ik een meewerkstage als 2e jaars HBO ICT student in de richting business, it & management. Echter heb ik al enkele jaren interesse in html en css en afgelopen jaar heb ik java gehad wat ik ook erg leuk en interessant vond. Bovendien het programmeer tentamen afgesloten met een mooie 8,4. Ik zou dus graag een stage front-end developement of webdevelopment willen doen in Amsterdam. Helaas blijken de front-end development stages vrijwel alleen afstudeerstages of voor 3e jaars die al 1 jaar werkervaring hebben, goed kunnen programmeren en kennis hebben van talen waar ik nog nooit of 1 keer van heb gehoord :o Ik heb nu een webdevelopment stage gevonden waar ik wel aan lijk te voldoen, dus hopelijk mag ik daar op gesprek. Voor de rest dus niks kunnen vinden en ik raak ontmoedigd, is front-end development dan echt alleen als afstudeerstage te doen? -O-

Als mijn huidige sollicitatie niks wordt heb ik twee online marketing stages op het oog, wat mij ook erg leuk en interessant lijkt. Ik wilde alleen graag beter leren programmeren / coderen en ik dacht dat dat ook het hele idee achter stage lopen was :')

Iemand toevallig dus nog connecties voor zo'n stage in Amsterdam of andere tips?


Zie je bericht helaas nu pas ... Mocht je nog op zoek zijn dan is een stage front end en / of web development bij ons zeker mogelijk! Bedrijf heet Leads2Travel, enthousiast en professioneel klein team bestaat inmiddels 13 jaar. Het is een informeel e-commerce bedrijf in hartje Hilversum met innovatieve concepten in de reisbranche. We zijn uitstekend te bereiken met ov vanuit Amsterdam (30 minuten deur / deur). Stagevergoeding 500,- . Voor referenties kan je o.a. Britt checken in ditzelfde topic (en stuur mij gerust een pb mocht je meer willen weten).

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:52

*breekt even in*

Zitten hier héél toevallig data scientists met ervaring op het gebied van machine learning en/of natural language processing? We're hiring (Amsterdam) :)

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:44

Goh, ik ken ze wel FCSA maar die zoeken geen nieuwe baan denk ik :P

Hier inmiddels bijna mijn eerste opdracht afgerond. Leuke tijd gehad! Veel geleerd en ervaring op gedaan. Ik zit hier nog tot 31 januari, dat is het risico met detachering. Maar omdat ik nog zo weinig ervaring heb, vind ik het ook niet erg. Mijn beschikbaarheid in februari ga ik gebruiken om certificaten te halen en een nieuwe opdracht te zoeken :j


CarolineCF schreef:
Zie je bericht helaas nu pas ... Mocht je nog op zoek zijn dan is een stage front end en / of web development bij ons zeker mogelijk! Bedrijf heet Leads2Travel, enthousiast en professioneel klein team bestaat inmiddels 13 jaar. Het is een informeel e-commerce bedrijf in hartje Hilversum met innovatieve concepten in de reisbranche. We zijn uitstekend te bereiken met ov vanuit Amsterdam (30 minuten deur / deur). Stagevergoeding 500,- . Voor referenties kan je o.a. Britt checken in ditzelfde topic (en stuur mij gerust een pb mocht je meer willen weten).

Meld zich! Met heel veel plezier gewerkt bij Leads! :D Nog altijd heel dankbaar dat ik bij jullie aan de slag mocht toen ik in Amsterdam studeerde :)

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:27

Mijn detacheerovereenkomst is weer met een jaar verlengd! Ik zit nu hier sinds augustus 2017, ben echt super blij met mijn team ect. maar Einde zomer is het wel echt tijd voor iets nieuws. Kijk ook weer uit naar nieuwe mensen, werkmanieren enzo maar tot die tijd geniet ik nog elke dag hier op kantoor. Ga ze ook echt serieus missen denk ik. :')

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:36

Een jaar verlengd, goed bezig! Kan me voorstellen dat je ook wel weer zin hebt in iets nieuws. Ik heb hier een half jaartje bij deze opdracht gezeten :)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 12:38

ik heb net de proeve van bekwaamheid examens achter de rug XD nu op zoek nog naar een stage

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:41

Pandameisje schreef:
ik heb net de proeve van bekwaamheid examens achter de rug XD nu op zoek nog naar een stage


Wat voor soort stage zoek je Pandameisje? En in welke regio?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:33

Ghostattack welke certificaten wil je gaan halen?
Mijn detachering loopt nog en half jaar, maar ze hebben het erover dat ik eventuele bij hun in dienst kan komen ipv gedetacheerd. Nog maar eens goed over nadenken :)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 14:34

CarolineCF schreef:
Pandameisje schreef:
ik heb net de proeve van bekwaamheid examens achter de rug XD nu op zoek nog naar een stage


Wat voor soort stage zoek je Pandameisje? En in welke regio?


Heb donderdag de eerste sollicitatie gesprek op een middelbare school. wat soort stage maakt niet uit voor mij vind alles wel leuk tot nu toe. Regio Groningen

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:41

Bonna schreef:
Ghostattack welke certificaten wil je gaan halen?
Mijn detachering loopt nog en half jaar, maar ze hebben het erover dat ik eventuele bij hun in dienst kan komen ipv gedetacheerd. Nog maar eens goed over nadenken :)


Wil mijn Scrum Master nog gaan halen en enkele Microsoft certificaten (MCSA) :) Hier ook al het aanbod gehad om intern te komen, erg lief aanbod maar ik wil nog even ervaring opdoen via detachering voordat ik echt ergens aan vast zit.

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:00

Ghostattack schreef:
Goh, ik ken ze wel FCSA maar die zoeken geen nieuwe baan denk ik :P


Ook niet als het iets heel leuks met boeken (literatuur) is? :P

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:38

Ghostattack schreef:
Bonna schreef:
Ghostattack welke certificaten wil je gaan halen?
Mijn detachering loopt nog en half jaar, maar ze hebben het erover dat ik eventuele bij hun in dienst kan komen ipv gedetacheerd. Nog maar eens goed over nadenken :)


Wil mijn Scrum Master nog gaan halen en enkele Microsoft certificaten (MCSA) :) Hier ook al het aanbod gehad om intern te komen, erg lief aanbod maar ik wil nog even ervaring opdoen via detachering voordat ik echt ergens aan vast zit.


Scrum master is best leuk, maar vooral heel goed te doen! Althans als je hetzelfde "open boek" examen hebt als ik :D .

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:54

Wij zijn een klein half jaar terug als bedrijf overgenomen door een bedrijf uit Utrecht, krijg daar een nog wat meer aansturende rol dan ik nu al heb. Ben er al diverse malen geweest voor overleggen enzo, en later deze week gaan we over van ons huidige kantoor naar Utrecht. Ben benieuwd :)

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:57

Exitium schreef:
Wij zijn een klein half jaar terug als bedrijf overgenomen door een bedrijf uit Utrecht, krijg daar een nog wat meer aansturende rol dan ik nu al heb. Ben er al diverse malen geweest voor overleggen enzo, en later deze week gaan we over van ons huidige kantoor naar Utrecht. Ben benieuwd :)


Spannend!

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:05

Josien_ schreef:
Scrum master is best leuk, maar vooral heel goed te doen! Althans als je hetzelfde "open boek" examen hebt als ik :D .


Geen idee welk examen jij hebt gedaan, ik koop hem gewoon via de site. Heb van collega's al allerlei studiemateriaal gekregen, dus vermoed dat het geen probleem gaat zijn! Had hem al eerder willen halen, maar werd iets eerder ingezet op een opdracht dan ik dacht :+

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:17

Ghostattack schreef:
Josien_ schreef:
Scrum master is best leuk, maar vooral heel goed te doen! Althans als je hetzelfde "open boek" examen hebt als ik :D .


Geen idee welk examen jij hebt gedaan, ik koop hem gewoon via de site. Heb van collega's al allerlei studiemateriaal gekregen, dus vermoed dat het geen probleem gaat zijn! Had hem al eerder willen halen, maar werd iets eerder ingezet op een opdracht dan ik dacht :+


Ik had deze:
https://www.scrum.org/professional-scru ... tification

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:20

Ja die ga ik inderdaad ook doen! :P Goed te doen dus?

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:42

Ghostattack schreef:
Ja die ga ik inderdaad ook doen! :P Goed te doen dus?


Ja je mag al je studiemateriaal erbij houden!
En bijna alle vragen staan letterliijk op internet :7

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:22

Ghostattack schreef:
Ja die ga ik inderdaad ook doen! :P Goed te doen dus?


Inderdaad heel erg goed te doen, wat Josien zegt :j

Eef_Bam

Berichten: 4137
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:11

Fsca, Ik ben er 1, maar ben al net begonnen met een nieuwe baan 1 jan :Y) . Maar pb met details mag altijd
:P

Scrum masterheb ik afgelopen zomer gehaald, na een dag "scrum training" op een rugbyveld,super leuk om op een sportieve manier de theorie toe te passen. Psm1 examen is best wel makkelijk inderdaad, zitten alleen wel een paar instinkers bij.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:54

Psm1 vond ik ook heel goed te doen.
Geen zorgen over maken :).

Zij er hier mensen die een Oracle Java SE/EE certificaat gehaald hebben? Hoe waren die te doen?

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:10

Goed om te weten, dan ga ik psm1 gewoon als eerste doen! Je kan hem maar vast binnen hebben :D Moet nog uitzoeken welke exacte certificaten ik verder nog wil, het moet wel een beetje haalbaar zijn qua tijd. Ik weet niet hoe lang ik in de beschikbaarheid zit, kan zomaar een paar weken zijn maar voor hetzelfde geldt word ik ineens na 2 weken ingezet :P

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 13:16

Ik heb een stage gevonden

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:45

Goedzo! Wat voor stage ga je doen?

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:57

Ik ga ervan uit dat ze je asap op een nieuwe opdracht willen, dus zou er niet vanuit gaan dat je weken tot je beschikking hebt..