Phoeboe schreef:Misschien een stomme vraag hoor maar is je (gratis) OV automatisch ingesteld voor trein en bus? Of moet je dat nog ergens activeren?
Je studenten OV vraag je aan bij DUO, als je aanvraag verwerkt is kun je hem ophalen bij een OV automaat welke niet in een bus/trein/tram of metro is.
Na de ingangsdatum kun je bij elke bus trein tram en metro gratis inchecken op de dagen waarvoor jij je studenten OV hebt aangevraagd (week of weekend).
Je hoeft niet speciaal in te stellen dat je met de bus gaat of met de trein gaat, je kun gewoon inchecken.
De OV paaltjes hebben een "voorkeur" voor het studentenreisproduct waardoor je nooit perongeluk op de saldo reist terwijl je gratis had kunnen reizen.

Maar na van de eerste schrik bekomen te zijn, is het nog redelijk. Alleen twee keer tot 18:00 is even slikken als ik in voorgaande (middelbare school-) jaren hooguit een keer tot 17:00 zat
wat een gedoe weer.. Ik moet afspraken met m'n psycholoog toch gewoon op tijd in kunnen plannen maaar Nee..
Gelukkig woon in maar 15min van school af, desnoods heen en weer rijden.
. De eerste weken valt het opzich mee, maar daarna gaan de tijden al van half 9 's morgens tot tien over half 7 's avonds met heel veel tussenuren. Wel handig om dan al je leerwerk in die uren te doen. Alleen mijn reistijd is een uur en een kwartier als ik de bus of metro niet mis, dus als ik dan thuis ben dan kan ik gelijk weer gaan slapen. Best wel jammer..