Welk beroep hebben de bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rene62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:14

Heb 39 jaar bij defensie gewerkt (marine). Nu met FLO (functioneel leeftijd ontslag), wat inhoud dat ik niet meer hoef te werken. Alle tijd voor mijn hobby's.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:17

Ik ben (financieel) administratief medewerker en doe de personeelszaken in een vestiging van een van de grootste horeca concerns in Nederland :j

Totaal voor iets anders gestudeerd overigens, ben hier bij toeval ingerold en werk mijzelf steeds omhoog :)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:25

Bij een diervoederproducent als Warehouse Engineer en Initiatives Leader. Mijn opleiding is Agrarische Bedrijfskunde richting logistiek.

Wat een verschillende beroepen!

In het oosten is wel een stuk minder keuze, maar wel heerlijk wonen

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:33

Ik werk bij de afdeling Mobile Marketing voor een groot internationaal bedrijf, dat betekent dat ik bezig ben met alles gerelateerd aan de app :) Het zijn veel afwisselende taken en ook veel samenwerking met andere afdelingen en dat bevalt goed.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:45

chamion schreef:
M_D_H schreef:

Wij hebben toch ook op dezelfde school gezeten? Volgens mij zat jij een jaar boven mij (als ik nu de juiste voor mij heb :+ ) :j

Joh, ik ben vreselijk slecht met namen ik heb nauwelijks namen onthouden van mijn klantgenoten. Laat staan mensen die een jaar later zijn begonnen. Herken niks van je qua profiel, dus durf het echt niet te zeggen...
School was De Groene Welle in Zwolle.

Ja daar heb ik ook gezeten.
Sabrina heet je toch? :o

kimberly1995

Re: Welk beroep hebben de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:03

Ik werk als vervangend filiaalleider in een supermarkt voor 28-30 uur in de week.

Daarnaast volg ik een deeltijdopleiding van 1 dag in de week: Natuurgeneeskunde. Ik zit nu in het 3e jaar van de 5. Na mijn studie wil ik mijn eigen praktijk als Natuurgeneeskundig therapeut starten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:10

Santos_05 schreef:

Na een veel te drukke baan met veel te veel (onbetaalde) overuren heb ik mezelf de wijsheid "ik wil werken om te leven en niet leven om te werken" aangeleerd. :+
Zolang ik leuke collega's heb en wat uitdaging kan vinden in mijn werk, vind ik het al heel snel prima. :) Ik ga dit weekend maar eens even kijken of er vacatures te vinden zijn die eventueel zouden aansluiten bij mijn profiel. (We hebben absoluut geen haast hoor, maar vind het erg leuk om even rond te kijken wat er mogelijk is).

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:11

Ine23 schreef:
webster543 schreef:
Hier komen beroepen voorbij... nog nooit bij stilgestaan dat die bestaan :o

Ik ben hondengeleider bij de politie. ( nee, geen grote stoere Mechelaar of Duitse herder :D )

Welke dan? :D

OP een of ander manier zie ik nu tekkels voor me _O-

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:14

Frummels schreef:
Santos_05 schreef:

Na een veel te drukke baan met veel te veel (onbetaalde) overuren heb ik mezelf de wijsheid "ik wil werken om te leven en niet leven om te werken" aangeleerd. :+
Zolang ik leuke collega's heb en wat uitdaging kan vinden in mijn werk, vind ik het al heel snel prima. :) Ik ga dit weekend maar eens even kijken of er vacatures te vinden zijn die eventueel zouden aansluiten bij mijn profiel. (We hebben absoluut geen haast hoor, maar vind het erg leuk om even rond te kijken wat er mogelijk is).

Dat is precies wat wij doen. Net genoeg werken voor een leuke baan, maar ook vrije tijd om te genieten van het leven :Y) Leuke collega's, lol hebben aan je werk en de mogelijkheden om te genieten van hobby en gezin is het belangrijkst ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:14

Ladybird schreef:
Ine23 schreef:

OP een of ander manier zie ik nu tekkels voor me _O-

Of Jack Russels...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:19

@Santos: Ik vind ook echt dat het leven daarom draait. Toen ik net klaar was met mijn studie wilde ik een aansluitende advocatenopleiding doen en bij een groot kantoor op de zuidas aan de slag. Maar na 3 onverwachte overlijdensgevallen in mijn familie en directe omgeving en daar nog een flinke bijna-burnout bij stond ik weer met beide voetjes op de grond.

Begrijp me niet verkeerd hoor, heel tof als zo een carrière iemands ambitie is en bij je leefstijl past, maar het is gewoon niet waar het leven voor mij om draait. Ik wil niet aan iemands plaatje voldoen, maar gewoon doen waar ik gelukkig van word. Ik doe liever een stapje terug in mijn carrière met eventueel wat minder salaris, maar met tijd voor vrienden, familie en hobby's, dan dat ik geen tijd meer heb op mijn geld uit te geven. (een middenweg zou leuk zijn natuurlijk, maar dat is helaas niet voor iedereen :D )

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:19

Ine23 schreef:
webster543 schreef:

Ik ben hondengeleider bij de politie. ( nee, geen grote stoere Mechelaar of Duitse herder :D )

chihuahua :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:23

Ine23 schreef:
webster543 schreef:

:')
Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:34

AAaaaaah zo wil ik er ook wel 1 <3

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:57

Ik ben bloembindster van beroep,13 jaar er tussenuit geweest en sinds kort weer werkzaam als bindster.
Nog wel in combinatie met mijn huidige baan,maar ik hoop dat ik daar op den duur mee kan stoppen.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:15

Ik ben verpleegkundige in de wijk.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:24

Zetter
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wafel op 04-05-17 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:25

Wafel schreef:
Zetter

Zetter van wat? :+ Koffie? Tegels?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:31

Professioneel koffiezetter :j
:+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:24

Century schreef:
Professioneel koffiezetter :j
:+

Goed koffie zetten is ook een kunst! :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:45

Ik wilde vanaf klein meisje dierenarts worden, maar toen scheikunde me (op vwo niveau) me niet lukte moest ik wat anders verzinnen. Daar heb ik een ehhh paar jaar, wat onafgemaakte studies (met bijbehorende studieschuld) over gedaan, maar nu werk ik al een paar jaar als Beleidsadviseur Jeugd bij een grote gemeente. Ik koop jeugdhulp in voor de wijkteams en heb daarnaast een aantal beleidsthema's in mijn portefeuille (bijv jongerencoaching voor risicojongeren en pgb's).

Daarnaast beheer ik een paddock paradise met 10 paardjes in mijn vrije tijd, met mijn lief.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:47

Chubby schreef:
Ik wilde vanaf klein meisje dierenarts worden, maar toen scheikunde me (op vwo niveau) me niet lukte moest ik wat anders verzinnen. Daar heb ik een ehhh paar jaar, wat onafgemaakte studies (met bijbehorende studieschuld) over gedaan, maar nu werk ik al een paar jaar als Beleidsadviseur Jeugd bij een grote gemeente. Ik koop jeugdhulp in voor de wijkteams en heb daarnaast een aantal beleidsthema's in mijn portefeuille (bijv jongerencoaching voor risicojongeren en pgb's).

Daarnaast beheer ik een paddock paradise met 10 paardjes in mijn vrije tijd, met mijn lief.

Welke opleiding heb je uiteindelijk afgerond? :) Of ben je er via via ingerold?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:50

Ine23 schreef:
webster543 schreef:

Scheelt niet veel met de ideëen

Afbeelding

De archeologe die hier reageerde, zit je dan echt te vroegen in het zand??? Zoals in boeken en filmen? Lijkt mij zo gaaf!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:58

Hier een medisch pedicure ! Heb veel overleg met podotherapeuten en behandel voornamelijk mensen met diabetes of reuma, complexe voetproblemen is mijn dagelijkse kost :+

groot voordeel van mijn werk, is dat ik ZZP'er ben en dus mijn eigen regels en werktijden kan bepalen *\o/*

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:00

KarinLF schreef:
Hier een medisch pedicure ! Heb veel overleg met podotherapeuten en behandel voornamelijk mensen met diabetes of reuma, complexe voetproblemen is mijn dagelijkse kost :+

groot voordeel van mijn werk, is dat ik ZZP'er ben en dus mijn eigen regels en werktijden kan bepalen *\o/*

Je speelt dus elke dag met de mensen hun voeten :P