Een nieuw brein alstublieft! Hoogbegaafdheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Een nieuw brein alstublieft! Hoogbegaafdheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:15

Ja herkenbaar. Mijn wiskunde lerares ontplofte als ik vroeg hoe dat dan allemaal werkte. Het schijnt wel dat er vroeger een intuïtieve wiskunde stroming was. Maar die heeft verloren van de huidige methode.

Toetsen maakte ik ook altijd heel erg snel. Laatst moest ik een thuisstudie afronden en de toets duurde 120min. Binnen 10min stond ik buiten en met een 10 afgerond.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:17

Mendel schreef:
Felicxa schreef:
Hebben jullie dat soms ook, dat je van sommige dingen gewoon echt de logica niet kan inzien? Ik weet bijvoorbeeld dat wiskunde heel logisch is, maar ik begrijp gewoon niet hoe. Ik begrijp niet hoe zo'n 'trucje' zorgt dat je achter de waarde van x kan komen bijvoorbeeld.

Daar heb ik last van gehad bij natuurkunde. De beste man legde dingen uit omdat ze zijn zoals ze zijn. "Ja maar waarom dan?" Was dan mijn antwoord. Omdat dat zo is. "Ja maar daar moet toch een reden voor zijn?". Hele hoofd in de war. Verstand dat draait op volle toeren. Als iets geen reden heeft is het voor mij niet logisch. Maar ik heb ook absoluut geen kaas gegeten van wiskunde. Dat ging tijdens mijn studie regelmatig mis. Al die berekeningen. Hoe dan? :') :+
Ik moet een reden hebben.
Voor alles overigens.
Dit. := Ik heb ooit bij natuurkunde een toetsvraag verpest omdat ik op de vraag 'waarom doen x en y dit?' niet antwoordde met 'want regel z', maar op zoek ging naar de verklaring van regel z... Dat bleek laatste jaar universitair natuurkunde te zijn volgens mijn leraar. :(:) Ik was ook ontzettend slecht in begrijpend lezen, want ik dacht gewoon veel te ver na over al die vragen. Technisch lezen kon ik dan wel weer goed.

Dat vond ik ook wel een groot nadeel op de middelbare school en ook een van de moeilijkste dingen in de overstap van schoollatijn naar Latijn op de universiteit: bij ieder vak op school wordt alles je eigenlijk een beetje op een presenteerblaadje aangereikt en je wordt als het ware "beschermd" tegen de echt moeilijke dingen (zoals bijvoorbeeld die waarom-vragen die we op de uni wél mochten stellen). Hoe vaak ik leraren wel niet heb horen zeggen tegen mij of andere leerlingen 'eh, ja, ik kan het je uitleggen, maar jullie worden niet geacht dit te weten' of 'houd je maar gewoon aan wat er in het boek staat'. Terwijl dat soort dingen voor mij vaak beter werken, want als ik weet waarom een bepaalde zinsconstructie of een wiskundige formule werkt zoals hij werkt, kan ik dat zelf vrij gemakkelijk in verband brengen met andere dingen en het zo veel gemakkelijker onthouden.

MacavityL: Dat heb ik juist met talen. :)) Hoezo, je kunt geen vocabulaire onthouden? Je maakt toch gewoon een plaatje in je hoofd? Of de uitspraak van bepaalde woorden, dat hóór je toch? :+

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:33

_Summerly_ schreef:
Hoe vaak ik leraren wel niet heb horen zeggen tegen mij of andere leerlingen 'eh, ja, ik kan het je uitleggen, maar jullie worden niet geacht dit te weten' of 'houd je maar gewoon aan wat er in het boek staat'. Terwijl dat soort dingen voor mij vaak beter werken, want als ik weet waarom een bepaalde zinsconstructie of een wiskundige formule werkt zoals hij werkt, kan ik dat zelf vrij gemakkelijk in verband brengen met andere dingen en het zo veel gemakkelijker onthouden.

MacavityL: Dat heb ik juist met talen. :)) Hoezo, je kunt geen vocabulaire onthouden? Je maakt toch gewoon een plaatje in je hoofd? Of de uitspraak van bepaalde woorden, dat hóór je toch? :+

Ik vraag mij soms ook af hoe ver de kennis van middelbare docenten reikt. :o

En ja, met talen heb ik meer moeite, nu nog, bij woorden als "glossopharyngeal" en "doctorandus" vraag ik google hoe ik het moet spellen (maar heb laatstgenoemde diploma wel :+)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:00

MacavityL schreef:
_Summerly_ schreef:
Hoe vaak ik leraren wel niet heb horen zeggen tegen mij of andere leerlingen 'eh, ja, ik kan het je uitleggen, maar jullie worden niet geacht dit te weten' of 'houd je maar gewoon aan wat er in het boek staat'. Terwijl dat soort dingen voor mij vaak beter werken, want als ik weet waarom een bepaalde zinsconstructie of een wiskundige formule werkt zoals hij werkt, kan ik dat zelf vrij gemakkelijk in verband brengen met andere dingen en het zo veel gemakkelijker onthouden.

Ik vraag mij soms ook af hoe ver de kennis van middelbare docenten reikt. :o

En ja, met talen heb ik meer moeite, nu nog, bij woorden als "glossopharyngeal" en "doctorandus" vraag ik google hoe ik het moet spellen (maar heb laatstgenoemde diploma wel :+)

Ik geloof dat ik daardoor als docent met HB perfect op mijn plek zit, ik vind het heerlijk om leerlingen alvast verder mee de stof in te nemen dan ze eigenlijk in de 2e klas zouden moeten kunnen (en met excuus toch even onbeperkt de betweter uithangen). De uitdaging is dan wel om mijn eigen kennis om te zetten naar begrijpelijke uitleg.

Ik meld me ook om mee te denken en te praten. Vandaag het topic doorgelezen met soms enorme herkenning, met name op het vlak van jezelf niet begrepen voelen in groepen (ik ben nog altijd slecht in vriendschappen omdat ik altijd denk dat mensen mij toch niet interessant genoeg zullen vinden) en elke paar jaar sterk wisselende interesses. Dat laatste uit zich bij mij in regelmatig wisselen van studie/beroepskeuze/werk. Inmiddels sta ik alweer 5 jaar voor de klas. Hoewel ik weet dat ik nu eens een keer door moet zetten en me hierbij moet houden, denk ik toch regelmatig na over toch weer switchen naar een andere richting.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:09

Mendel schreef:
Felicxa schreef:
Hebben jullie dat soms ook, dat je van sommige dingen gewoon echt de logica niet kan inzien? Ik weet bijvoorbeeld dat wiskunde heel logisch is, maar ik begrijp gewoon niet hoe. Ik begrijp niet hoe zo'n 'trucje' zorgt dat je achter de waarde van x kan komen bijvoorbeeld.

Daar heb ik last van gehad bij natuurkunde. De beste man legde dingen uit omdat ze zijn zoals ze zijn. "Ja maar waarom dan?" Was dan mijn antwoord. Omdat dat zo is. "Ja maar daar moet toch een reden voor zijn?". Hele hoofd in de war. Verstand dat draait op volle toeren. Als iets geen reden heeft is het voor mij niet logisch. Maar ik heb ook absoluut geen kaas gegeten van wiskunde. Dat ging tijdens mijn studie regelmatig mis. Al die berekeningen. Hoe dan? :') :+
Voor alles overigens.

Je beschrijft precies wat ik bedoel! Ik begrijp gewoon niet waarom het dan zo werkt. Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd dat ik het waarschijnlijk nooit ga begrijpen, al vind ik het soms wel jammer.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:33

Mendel schreef:
Felicxa schreef:

Voor alles overigens.

Dit heb ik gehad bij bv abc formule. Toen ben ik eens met mijn ontzettend fijne wiskunde docente om de tafel gaan zitten die mij redelijk vergaand bewijs heeft geleverd WAAROM het zo was. Sindsdien snap ik t. Ik geef zelf ook bijles wiskunde nu en merk dat de manier waarop veel docenten lesgeven toch anders is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:56

ABC formule is mij ook een keer helemaal uitgewerkt uitgelegd. Vergeet ik nooit weer.
Dingen aannemen voor waar is ook iets wat je moet leren.

MacavityL schreef:
Felicxa schreef:

In de brugklas had ik juist eens gezegd dat ik echt niet snapte hoe andere mensen wiskunde niet kunnen snappen - het is toch zo logisch?!?. :+

Maar als het op wiskunde/berekeningen aan komt heb ik toch echt dit. En eigenlijk heb ik dat nu op 18 jaar nog steeds :o Vind het lastig te begrijpen dat mensen zoiets makkelijks als x vinden niet kunnen.. Al begin ik het nu wel steeds meer te begrijpen, nu ik het voor mezelf zo moeilijk heb gemaakt dat ik het soms ook niet helemaal snap.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:55

Ik raak in paniek als ik een letter tussen de cijfers zie staan _O-

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:36

Algebra, gonio etc. gingen bij mij nog wel, maar statistiek... Wat was ik blij dat wiskunde D slechts SE was en geen CE. :')

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:45

_Summerly_ schreef:
Algebra, gonio etc. gingen bij mij nog wel, maar statistiek... Wat was ik blij dat wiskunde D slechts SE was en geen CE. :')

Brrrr. No. Geen aanleg voor wiskunde.

Mijn eerste statistiek tentamen kan ik me nog herinneren als de dag van gisteren. Ik was bloednerveus. Helemaal omdat de docent heel goed had laten weten we dit tentamen MOESTEN halen, anders zouden we van de studie worden gekickt. Je had 3 pogingen, dat wel. Maar dat risico wilde ik nooit nemen. Ik "moest" mijn tentamens de eerste keer meteen halen. "Stel je voor dat.... ratel ratel ratel hoofd".

Dus 1e poging. Kop in het zand. Of ergens in de wolken :+ overal behalve in dag lokaal. 4.3 :=
2e poging nog meer nerveus dan de eerste keer, want "IK KAN DIT ECHT NIET!!" Paniek paniek. 3.8

3e poging. Omg. Mijn grootste angst. Zie je wel. Daar gaat mijn studie. Maar ik vond mijn focus, en :') ik haalde een 10 :')

Niet te geloven. _O-

Daarna nooit meer een tentamen niet in 1 keer gehaald (nee, op 1 of 2 na die gewoon te groot waren voor mijn ratelende hoofd. Ik schreef ook altijd hele boekwerken. Ecologie dus dan kan dat. Uitleg na uitleg :') )

Edit: mijn God. Ik voel het trauma opkomen _O- .

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:53

Ik zal maar vast een therapeut in de arm nemen :D

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 22:56

Had het even een beetje druk (studie en zo... :P ) daarom nu pas weer reactie van mij...

Allereerst, sorry voor al de schooltrauma's die ik weer oprakel... :P
Algebra, statistiek, woordenlijsten... :(:)

En als ik jullie verhalen lees, hoeveel onder jullie hebben/hadden (als kind) als favoriete woordje: "Waarom"? ;)

Nog iets dat ik me afvraag, wie van jullie is lid van een vereniging voor hoogbegaafden?
(Zoals Mensa, maar ook andere)
En zijn jullie dan actief lid?

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:07

caaramel schreef:
Had het even een beetje druk (studie en zo... :P ) daarom nu pas weer reactie van mij...

Allereerst, sorry voor al de schooltrauma's die ik weer oprakel... :P
Algebra, statistiek, woordenlijsten... :(:)

En als ik jullie verhalen lees, hoeveel onder jullie hebben/hadden (als kind) als favoriete woordje: "Waarom"? ;)

Nog iets dat ik me afvraag, wie van jullie is lid van een vereniging voor hoogbegaafden?

Ik kan me niet herinneren dat dat mijn favoriete woordje was. Of dat ik überhaupt een favoriet woordje had. Als kind zei ik heel weinig op school. Op het voortgezet onderwijs begon ik wel te vragen naar redenen dus misschien wel daar :+ Maar het echte "waarom" kwam pas tijdens vervolg studies. Toen ik me meer op mijn gemak voelde en er ook echt zelf wilde zijn. Al het andere voelde aan als een verplichting.

Nergens lid van :) niet mijn ding. Ik heb wel contact gehad met Mensa. Jaren geleden.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:09

Mijn bijnaam was in het buitenland, Mister Why.

O en ik ben nergens lid van, wel help ik momenteel kinderen met problemen dus ik kom wel eens wat tegen via mijn werk.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:24

Mendel schreef:
_Summerly_ schreef:

Brrrr. No. Geen aanleg voor wiskunde.

Mijn eerste statistiek tentamen kan ik me nog herinneren als de dag van gisteren. Ik was bloednerveus. Helemaal omdat de docent heel goed had laten weten we dit tentamen MOESTEN halen, anders zouden we van de studie worden gekickt. Je had 3 pogingen, dat wel. Maar dat risico wilde ik nooit nemen. Ik "moest" mijn tentamens de eerste keer meteen halen. "Stel je voor dat.... ratel ratel ratel hoofd".

Dus 1e poging. Kop in het zand. Of ergens in de wolken :+ overal behalve in dag lokaal. 4.3 :=
2e poging nog meer nerveus dan de eerste keer, want "IK KAN DIT ECHT NIET!!" Paniek paniek. 3.8

3e poging. Omg. Mijn grootste angst. Zie je wel. Daar gaat mijn studie. Maar ik vond mijn focus, en :') ik haalde een 10 :')

Niet te geloven. _O-

Daarna nooit meer een tentamen niet in 1 keer gehaald (nee, op 1 of 2 na die gewoon te groot waren voor mijn ratelende hoofd. Ik schreef ook altijd hele boekwerken. Ecologie dus dan kan dat. Uitleg na uitleg :') )

Edit: mijn God. Ik voel het trauma opkomen _O- .

:') :')
Maar wiskunde is iets anders dan statistiek he. Of tenminste wiskunde B. Wiskunde A kon ik niet want te veel tekst en ik heb de neiging eerst de vraag te maken voor ik lees wat voor gegevens ik heb en soms zelf voor wat ik uberhaupt moet doen. Loop ik nu pijnlijk hard tegenaan in mn cursus stralenbescherming:

*ziet som* "ah, dat moet ik doen!" *begint rekenwerk*
-paar minuten later- *loopt vast* "hmm ik mis een gegeven" *begint zoekwerk tussen atomen / isotopen*
-weer paar minuten later- *afgeleid door 101 dingen zowel in het boek als daarbuiten* "waar was ik ook al weer naar opzoek? Misschien moet ik de vraag nog eens lezen" *bladert terug en leest vraag goed door*
...
*scheurt bladzijde uit schrift en begint compleet opnieuw*

En dit gebeurt niet eens, maar dagelijks :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:52

Ik deed NT, dus wiskunde D was verplichte kost en dat bestond voornamelijk uit statistiek. Huilen. :') Nou hadden we ook de meest incompetente docente evâh. Op een gegeven moment heb ik de hoop opgegeven, m'n boeken de rest van het jaar in m'n kluisje laten liggen en uuuuuurenlang muntjes op zitten gooien op m'n GR, en daar werd niet eens wat van gezegd. :')

Als een kip zonder kop beginnen is heel herkenbaar. Het is voor m'n faalangst beter als ik eerst even rustig alles doorlees, maar het liefst begin ik meteen te schrijven. Ik moest me bij klassieke talen ook echt dwingen om eerst de gegeven woorden door te lezen, die te onderstrepen in de tekst en dan pas te gaan vertalen, maar dat kostte me een hoop zelfbeheersing en concentratie. :+

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:59

Mijn echt echt favoriete woord is 'herinneren', maar ik denk niet dat je dat per se bedoelt :D

Ja, ik vroeg echt bij alles naar de waarom. Op de basisschool hield dat naarmate de tijd vorderde op, want de juffrouw van groep 7 vond dat vervelend en storend. Terwijl, hallo, wat is dat nou voor vorm van onderwijs, om iemand maar gewoon te doen zwijgen :') . Stimuleren juist, die nieuwsgierigheid en interesse.

Ik ben niet aangesloten bij een vereniging van iets.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:19

als ik jullie verhalen zo lees moet ik maar een IQ test gaan maken.

ik heb voor de grap maar eens op internet een test gemaakt (was een deel van een test).
ik had een test gevonden met vragen, veel vragen.. teveel vragen voor mij.. 2 van de 10 goed.. die twee die goed waren had ik gegokt :') kwam eruit IQ van 100.. naja..

tweede test was heel veel afbeeldingen, en geen vragen *\o/* . had toen 30 afbeeldingen, komt er een IQ van 2160 uit :')

ik weet zulke testen kan je niet precies testen, maar was ook een klein gedeelte van de test.

wiskunde kan ik helemaal niet, maar als ik afbeeldingen heb dan wordt alles heel logisch voor mij. Het woordje 'Waarom' is wel heel bekend bij mij. begrijpend lezen was eigenlijk niet goed bij mij, ik wou eenvoudig die waarom weten!

op het werk wil ik ook steeds waarom weten, en wat als je dit doet, en wat als dit niet helemaal in orde is.
het is heel druk in mijn hoofd, zo gaat het de gehele dag..

op mijn intake van school kon je de score 1 tot 5 scoren, je moet met een 3 slagen anders werd je niet aangenomen. 1 is slecht, 5 is goed.
ratel ratel ratel... hoofd draait door..

ik krijg wiskundd vragen, *vloek vloek*.. #)
ik zie ineens afbeeldingen zonder vragen, :wow: *\%/*

wiskunden een 1 gekregen en inzicht (die afbeeldingen) een 4 *\o/*

de antwoord van mijn leraar: ''Het is onmogelijk om deze score te krijgen.. wanneer wiskunde slecht is dan is de inzicht dat ook''
hij had het helemaal niet meer verstaan _O-

het vermoeden is dat ik ook hoogbegaafd ben, ik moet dan nog een IQ test maken. mijn vader is hoogbegaafd.

een vraagje aan jullie: herkennen jullie jezelf erin dat je nooit een tomtom hoeft te gebruiken als je 1 keer op googlemaps hebt gekeken, om ergens heen te rijden met auto?
en dat je echt niets vergeet?
chaos in je hoofd en dat resulteert chaos in je woning?
niet begrepen gevoelt?
echt verschrikkelijk perfectionist zijn? (op mijn werk maak ik kleine machines, ik ben helemaal in mijn element omdat ik er alle energie in stop om het perfect te krijgen. en zorgen dat ik bijna niets kapot maak)
teveel denken en vooral het ''Waarom'' willen weten :')

ik kan nog wel meer dingen opnoemen..

en oja, ik kan heel erg goed talen leren :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:33

Perfectionisme..
Ik heb een gloednieuw schrift in mn kast liggen. Voor het maken van vraagstukken.
Dus ik begon bij vraagstuk 1 want dat hoort. onderdeel 1. Heb de vraag gemaakt, kijk naar het antwoord: fout. Rats bladzijde eruit. Snap het antwoord ook nog niet (moet docent nog even vragen) dus je raad het al; schrift blijft leeg.
Ik kan niet beginnen bij 2 want 1 moet toch ook ooit. En ik kan ook niet zomaar 2 bladzijden overslaan want wat als dat te weinig / te veel is?

Betekend niet dat ik niks doe ik heb een schrift waar alles door elkaar staat, maar dat komt omdat we in de lessen ook niet bij 1 beginnen maar gewoon 15,16,17, 51,54,55, 23,24 maken en dan is het niet bij te houden. Dus dat schrift is hopeloos verknoeid dus die is afgeschreven dus ik wilde een netjes schrift. En nu kan ik er niet in beginnen omdat ik bij de eerste som al vast loop :') Enn ik wil gewoon een schrift waar de antwoorden netjes in staan.

Arashah ik heb ook nog steeds geen test gedaan. Begin nu wel steeds meer te twijfelen om het toch te gaan doen. De reden om het toen niet te doen is nu al veel minder dan dat hij toen was. Via school kan niet helaas (vorig jaar al na gevraagd). Misschien maar eens serieus gaan uitzoeken hoe en wat..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 01:02

Perfectionisme, was een ramp. Zoals hierboven al gezegd, ik kon ook geen fouten in mijn schriften hebben. En als ik een blad eruit scheurde, moest die aan de andere kant er ook uit natuurlijk. Alleen tipex was de oplossing voor mij, maar mochten we niet altijd gebruiken.

In wiskunde was ik wisselend goed en slecht. Het ergste was dat de wiskunde docent de uitwerkingen op papier wilde en dan ook zoals hij het had voorgedaan. Met enige regelmaat had ik niet de uitwerking of totaal anders, maar wel het goede antwoord en dan trok hij er de helft van de punten eraf......

Wat betreft de vraag met de navigatie, dat gebeurt me soms. Gister bijv, had ik op de kaart gekeken en wist ik inderdaad grotendeels hoe ik ergens naartoe moest rijden. Maar ik ben wel iemand die kan gaan twijfelen.

Dat is ook een probleem trouwens. Ik vind het leuk om spelletjes programma's mee te doen. Weet ik veel, doen we altijd samen. Ik scoor meestal boven het gemiddelde, maar kan veel hoger scoren als ik niet ga nadenken. Ik weet het antwoord, maar vind het dan te makkelijk en twijfel. Laatste keer dat het op tv was, alles eerste keus ingevuld en toen had ik echt goed gescoord.

Hoe is het bij anderen met spellen? Ik weet nog dat ik veel damde met mijn vader. Hij was er erg goed in en we speelden veel. Mijn vader hield eigenlijk geen rekening met mn leeftijd. Hij heeft me nog nooit laten winnen, zoals je ook wel ziet en hoort om je heen.
Het gevolg was dat ik ruzie kreeg met vriendinnetjes, omdat ik het keihard speelde.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 06:36

Ik ben op vlak van navigatie een vrouw die echt aan de clichés voldoet :+ Weet niet of dat per sé met hb te maken heeft.

Wiskunde is ook nooit mijn ding geweest. Daar ook nooit voor gekozen omdat ik het niet graag deed en omdat de leraar niet aangenaam was. Kunstvakken vond ik daarna veel fijner.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:25

Larexx, Perfectionisme is niet perse een teken van hb.
Mijn broer was zo perfectionistisch dat hij letterlijk pennen kapot drukte nij het schrijven en 4x per week migraine had door de stress.
Dat heeft hij met juiste cursussen en acupunktuur afgeleerd, al blijft er natuurlijk altijd een restje over.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:20

caaramel schreef:

Ik ben lid van Mensa, niet heel actief maar ik ga af en toe naar een borrel of spellenweekend. Verder organiseer ik zelf kampen voor hb kinderen en af en toe weekenden voor hb volwassenen, en vorig jaar een Dominion-toernooi voor kinderen en volwassenen door elkaar.
Als kind ben ik lid geweest van Pharos (eigenlijk mijn ouders natuurlijk, qua dat pharos een oudervereniging is) en heb toen heel veel kampen meegedaan, uiteindelijk zelf mee gaan begeleiden en nu dus met peers2play zelf kampen aan t organiseren. Verder ga ik af en toe eens naar een masterclass bij GaveMensen, is niet echt een vereniging ofzo maar die organiseren interessante dingen over hb en hsp. Ook het ihbv doet leuke dingen, lezingen enzo waar je dus ook veel hb mensen tegenkomt. Ohja en ik organiseer het festival van talent, is ook geen vereniging maar wel een dag waar veel hb volk op af komt.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:54

Avis schreef:
Mijn echt echt favoriete woord is 'herinneren', maar ik denk niet dat je dat per se bedoelt :D

Ja, ik vroeg echt bij alles naar de waarom. Op de basisschool hield dat naarmate de tijd vorderde op, want de juffrouw van groep 7 vond dat vervelend en storend. Terwijl, hallo, wat is dat nou voor vorm van onderwijs, om iemand maar gewoon te doen zwijgen :') . Stimuleren juist, die nieuwsgierigheid en interesse.

Ik ben niet aangesloten bij een vereniging van iets.

Oh wacht! Ineens herinner ik me een favoriet woord. Als kleintje (weet niet hoe klein) zei ik altijd; kun je me de pan "aanreiken". En dan even extra aandacht voor aanreiken :') . Het was wel een fase. Tot het bij de leeftijd kon passen. Ik denk dat het een paar maanden heeft geduurd. Maar eerlijk gezegd herinner ik me weinig tot niets van mijn kindertijd. Jullie wel?

Broers vonden het wel grappig. Daarna was het vooral carrière maken. Maar waar ik die woorden hoorde?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:03

Ik kan mij juist heel veel van mijn kindertijd herinneren. Mijn eerste herinnering is er eentje van toen ik nog niet kon praten.
Mijn moeder had me meegenomen naar de supermarkt en pakte een pak pap met een baby erop en een oranje achtergrond. Maar ik vond de smaak zo vies! Ik was boos dat ze weer die pap kocht en begon keihard te huilen en naar dat pak te wijzen.

Mijn moeder heeft bevestigd dat dit inderdaad is gebeurd. Ze wist namelijk niet wat ik bedoelde :+ Ze dacht dat ik de baby eng vond.