Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:03

Daantjee12 schreef:
:wave:

Ik ga dit jaar beginnen aan de Haagse Hogeschool met de studie bewegingstechnologie :) Ben heeel benieuwd, nog heel hard aan het zoeken naar een kamer in Delft!

He, nog iemand voor de HHS *\o/*

Fenia

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:55

Misschien een beetje een domme vraag, maar weten jullie ook hoe het zit met de zomervakanties op het hbo? Is dit hetzelfde als de vakanties van het voortgezet ow of is het langer? Ik wil namelijk volgende zomervakantie animatiewerk gaan doen en moet ik invullen welke weken ik beschikbaar ben en het liefst ook in het voorseizoen, maar ik zit er dus een beetje mee wanneer ik vakantie krijg..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:57

Als het goed is, is er wel ergens een jaarplanning te vinden. Dan kun je zien wanneer je ongeveer vakantie hebt.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:05

Even opende website kijken, of anders even een mailtje sturen wanneer ook de herkansingen zijn.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:23

Geen idee of de vraag al gesteld is, maar wat voor een laptop hebben jullie voor school? Ik vind de keuze nogal moeilijk namelijk.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:02

Ik heb een Apple, maar ik werk er ook mee (tekenen digitaal en verdien daar ook aan) dus daarvoor heb ik het nodig. Voor school heb ik het eigenlijk niet nodig. Ben er wel erg blij mee

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:26

Ik zat te denken aan zo een twee in 1, tablet en laptop, iemand daar ervaring mee? En anders gewoon een kleine laptop, voor zover ik weet zijn er niet echt speciale eisen voor mijn opleidimg

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:40

Voor wat ga je je laptop gebruiken?
Ik heb er 1 nodig met een hoog rams geheugen, i7 moederbord en een hoge grafische kaart. Ik moet er namelijk mee kunnen ontwerpen, renderen etc.

Als je het alleen nodig hebt voor office programma's enzo, is zo'n twee in 1 ding best handig. Had mijn vriend ook en was super fijn voor school om word enzo om op te kunnen gebruiken.

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:13

jippie5 schreef:
Ik zat te denken aan zo een twee in 1, tablet en laptop, iemand daar ervaring mee? En anders gewoon een kleine laptop, voor zover ik weet zijn er niet echt speciale eisen voor mijn opleidimg

Ik heb zo'n ding maar moet nu voor mijn studie (CMD) een andere laptop aanschaffen. Het is een prima ding als je alleen op het internet wil en word/powerpoint gebruikt. Veel meer kan je er niet mee doordat je maar 1GB RAM hebt. Weet niet of er ook twee in één laptops zijn met meer GB. Maar persoonlijk zou ik iig een laptop uitkiezen met minstens 4GB. Anders kan je er weinig foto's, muziek, etc op kwijt.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:17

Huh maar 4 GB? Ik heb 256 GB (Macbook Pro, om direct de vraag te beantwoorden) en dat zit al zo vaak vol dat ik nu een externe harde schijf erbij heb van een paar TB. Maar Macbook is echt niet nodig, ik heb er gewoon een omdat ik dat leuk vind en het goed samenwerkt met mijn Mac en iPhone. :) Ik zou gewoon naar een laptop kijken die jou bevalt qua gewicht en grootte, als je van plan bent om hem mee te namen naar school.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:28

PeerAppel schreef:
Huh maar 4 GB? Ik heb 256 GB (Macbook Pro, om direct de vraag te beantwoorden) en dat zit al zo vaak vol dat ik nu een externe harde schijf erbij heb van een paar TB. Maar Macbook is echt niet nodig, ik heb er gewoon een omdat ik dat leuk vind en het goed samenwerkt met mijn Mac en iPhone. :) Ik zou gewoon naar een laptop kijken die jou bevalt qua gewicht en grootte, als je van plan bent om hem mee te namen naar school.

K zat inderdaad aan een macbook te denken, maar die zijn zo vreselijk duur, mag ik vragen waar jij hem gekocht hebt?

De laptop moet veel geheugen hebben, makkelijk in gebruik zijn en flink wat uur zonder oplader kunnen. Ook moet de laptop makkelijk mee te nemen zijn. Dan kom ik eigenlijk al snel op een Mac uit. Iemand nog andere opties?

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:07

limagirl schreef:
jippie5 schreef:

Ik heb zo'n ding maar moet nu voor mijn studie (CMD) een andere laptop aanschaffen. Het is een prima ding als je alleen op het internet wil en word/powerpoint gebruikt. Veel meer kan je er niet mee doordat je maar 1GB RAM hebt. Weet niet of er ook twee in één laptops zijn met meer GB. Maar persoonlijk zou ik iig een laptop uitkiezen met minstens 4GB. Anders kan je er weinig foto's, muziek, etc op kwijt.

Dat is inderdaad een hele goede om op te letten!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:05

Ik heb pas een lenovo aangeschaft en ben er zéér tevreden over.
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_le ... 52462.html

Bij de mediamarkt hebben ze me toen erg goed geholpen met de wensen die ik heb en wat de laptop moet kunnen. Hij is wel groot, maar heb er een nette tas bij en gelukkig niet zo zwaar.

Ik zie trouwens dat er meer in de regio den haag/ delft/ leiden gaan studeren! Leuk :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:38

jasmijn16 schreef:
PeerAppel schreef:

K zat inderdaad aan een macbook te denken, maar die zijn zo vreselijk duur, mag ik vragen waar jij hem gekocht hebt?

De laptop moet veel geheugen hebben, makkelijk in gebruik zijn en flink wat uur zonder oplader kunnen. Ook moet de laptop makkelijk mee te nemen zijn. Dan kom ik eigenlijk al snel op een Mac uit. Iemand nog andere opties?

Je hebt er wel gelijk in, hij is ideaal mee te nemen. Licht en een geweldig formaat (13 inch). Schuif hem zo in mijn tas. Geheugen kun je ook extern kopen, is opzich wel een gedoe, maar wel een optie. En mocht je toch perse een Macbook willen, kijk dan zeker even naar de Air. Die is goedkoper, lichter en qua inhoud ook ietsje minder goed dan een Pro, maar als je toch hem enkel voor normaal gebruik wilt zul je niks tekort komen.

Kijk eens op Leapp: https://leapp.nl/macbook Zelf heb ik hem gewoon nieuw gekocht bij de MediaMarkt. :j

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:06

limagirl schreef:
jippie5 schreef:

Hey wat leuk! Ik ga ook cmd doen, waar ga je de studie volgen als ik vragen mag? :D

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:32

Ik ga in Utrecht studeren.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:12

Ik moest ook een goede laptop hebben, vooral een goed beeldscherm. Ga namelijk fotografie studeren. Heb nu een lenovo Ideapad (weet alleen het type niet hahah) gekocht. Stuk goedkoper dan een Macbook maar ook gewoon goed genoeg. Was trouwens ook niet de goedkoopste hoor (€850,-) maar het ligt er inderdaad aan waar je je laptop voor nodig hebt.

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:05

Zit ook aan een macbook te denken, maar denk pas als dat ik hem koop als ik een paar maanden lening gehad heb, beetje dat geld op sparen ;P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:44

Mag ik me ook melden? :D Ik begin dit jaar aan verpleegkunde, heb al wel eerder een studie afgerond maar heb er wel zin in! :)

Ik heb trouwens ook een macbook gekocht dit jaar, rib uit m'n lijf maar zoooo fijn.. :j

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:06

Leuk! Waar ga jij verpleegkunde doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:04

[woonplaats]! Is op fietsafstand dus was eerste keus. :D
Jij Amsterdam zie ik, ook leuk denk ik.

Kopen jullie trouwens van te voren al jullie boeken? De lijst is bij mij bijna 900 euro. :')

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:47

Ohh dat is lekker! Ik moet ongeveer anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. Als ik de boeken tweedehands bestel kom ik alsnog op 600,00 uit....

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:50

Ik denk dat ik nog even mn introductie dagen afwacht om te vragen hoe de rest het doen met de boeken voor ik ze bestel..

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:58

Ik heb mijn eerste boek al gekocht! :D voor 15 euro incl verzenden op marktplaats, terwijl hij nieuw 32 euro excl. Is. En hij ziet er nog uit als nieuw! :o moet nu nog een boek die nieuw ong 80 euro kost en op de lijst stond nog een maar ik vermoed dat ik die niet nodig heb dus die ga ik eerst nog niet kopen. Ik hoop dat ik onder de 100 euro blijf dan ben ik lekker goedkoop klaar. Kreeg net van de garage te horen dat het een en ander gedaan moest worden aan mijn auto voor de apk en dat ik daar ook wel op 200 moest rekenen,dus ben erg blij dat mijn boeken ook niet super duur zijn want ik moet ook nog een laptop van 435 kopen en het geld groeit mij nou niet bepaald op de rug.. :=

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:04

Heb je goed gedaan dan, centjes besparen!

Ik heb na 4 weken al een eerste toets dus moest echt alles nu al kopen :')