KellyR schreef:Het enige wat ik lees is "ze doet het niet" daar komt eigenlijk alles op neer. Nogmaals het is onwijs lastig met ADD om iets voor elkaar gedaan te krijgen. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar ik heb het idee dat je er wel heel makkelijk over denkt. Je zegt zelf dat ze altijd haar huiswerk maakt ?! Dat vind ik zelf al heel wat, dat kreeg ik zelf bijna nooit voor elkaar.
Je bent naar een psycholoog geweest. Okay.... het resultaat was niet wat je verwachtte dus je gaf op.
Weet je echter hoeveel psychologen er zijn? Ik heb er zeker een aantal voor de gek gehouden en altijd gezegd dat alles goed ging ook al wist ik dat dat niet zo was. Gesprekken met mijn moeder er bij waren helemaal een drama. Tot ik op een dag zelf zo erg vast liep dat ik geen andere uitweg meer zag dan naar de psycholoog.
Dit was iemand waar ik me op mijn gemak moest voelen, niet te streng, niet te oud en bovendien vrouw, die heb ik gevonden en wat ben ik blij dat ik haar gevonden had, zij was de enige die mij aan het praten kreeg en waar ik ook mijn problemen neer durfde te leggen.
Moraal van het verhaal: ga door met zoeken naar iemand die ze wel accepteert en waar ze haar problemen neer durft te leggen. Zo lang die persoon niet gevonden is gaat ze niks los laten en zeker niet om hulp vragen.
Verder, je vraag was verder met zoektocht paard of niet? Dit denk ik omdat je het zelf niet meer wist. Meerendeel zegt "Ja doen" en beargumenteerd dit. Minderheid zegt "Nee, ben je gek". Dit is het advies en doe er iets mee in plaats van alles opnieuw en opnieuw weerleggen en beargumenteren waarom het niet zo is. Ik bedoel.. we zijn al 12 pagina's verder.
Wat Benita zegt heb ik even gemist. Maar als mijn moeder dit zou doen, ongeacht of dit goed of slecht is zou ik door het lint gaan! Sorry, maar hoe durf je. Dan je zet je je dochter wel even lekker te kakken en dan nog beweren dat je verstandhouding prima in orde is. Mijn moeder heeft 1x zo een grapje gemaakt (was niets met dit onderwerp maar wel iets wat ik in vertrouwen had verteld) en ik heb weken al dan niet maanden mijn mond gehouden en alleen maar politiek correcte antwoord gegeven als ik er niet onderuit kon komen.
Als zij dat verslag niet heeft gemaakt dan zij het zo. Er zijn 2 gevolgen 1. De docent komt er achter, fraude verhaal etc etc. en ze moet het opnieuw maken. 2. De docent komt er niet achter en dochter wordt beloond met een voldoende echter de volgende keer dat ze geen keus heeft en het toch echt zelf moet doen loopt ze tegen de wand aan en gaat ze op der smoeltje.
Het vertrouwen doe je zo echt niet ten goede hoor. Nu jaren later bedenk ik me nog regelmatig of ik het wil zeggen omdat ik weet dat zij dan niet de enige die het weet. Niet dat ze het de hele wereld verteld maar wel omdat ik weet dat ze het aan iemand anders kwijt moet als ze er zelf mee in de knoop zit. Hiervoor ga ik liever naar de psycholoog.
Ik heb het hieronder maar even gekopieerd:
florentine1 schreef:Urielle schreef:Kan ze het niveau wel aan? Wat is de mening van de docenten? Moet ze op haar tenen lopen, levert ze gewoon nauwelijks wat in, hoe is haar gedrag op school, wat is jullie huiswerkbeleid thuis?
werkelijk met alles moeten we haar een schop geven, projecten voo rschool worden ook maar 2 dagen van te voren opgestart.
net voor vakantie moest ze boekverslag inleveren, ze heeft ernstige dyslexi dus lezen is lastig ,maar ze had dus dus niks gelezen, ze heeft van grote broer verslag gepikt en ander kaftje erom gedaan.
toen werd het me te gortig en heb juf erover ingelicht, blijkt dat ze op school geen kans krijgt om luisterboeken te gaan doen, daar wordt nu vanuit school aan gewerkt maar Juf was not amused over deze actie van haar, ik heb wel gezegd dat ze dit verslag maar niet mee moet laten tellen en op later tijdstip met luisterboek maar extra verslag in moet leveren.
Ik ben het helemaal eens met KellyR, dit had je in mijn ogen beter niet kunnen doen. Ik heb vroeger veel gelezen en had nooit problemen met boekverslagen maken. Maar vele medeleerlingen en familieleden hebben van mij een boekverslag geleend. Ik denk dat 60 procent van alle boekverslagen geleend, gekocht of gedownload zijn. Mijn dochter moest laatst ook een boek lezen. Ze had geen zin om hem helemaal te lezen (was een saai boek), heeft wat delen gelezen en op het internet wat verslagen opgezocht en daar zelf iets van gebreid. Dit heeft ze mij eerlijk gezegd en ik heb dan zoiets van: oké, jouw keuze, jouw beslissing als de leraar erachter komt zul je zelf de gevolgen moeten dragen.
Daarom heb ik het idee dat door dit gebeuren met het boekverslag en het pony verkopen/ paard kopen verhaal de moeder dochter relatie ernstig verstoord is en je de schuld niet alleen bij je dochter moet zoeken.