Werken in de Horeca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:32

Ik vind de bar schoonmaken echt stom werk :+ . Bij ons doen de sluitdiensten dat en als ik sluit heb, doe ik dat ook regelmatig(dus zeg maar iedere vrijdag, haha).

Degene die facebook hebben, volgen jullie ook horeca be like? Ik moet vaak zo lachen om hun posts!

xSannee

Re: Werken in de Horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:23

Bij ons sluit de keuken om 21:30, als ze vroeg klaar zijn laten ze bijvoorbeeld nog 1 kookplaat aan staan en maken ze de rest schoon. Heb het wel eens gehad dat mn hele restaurant al leeg was en dan om 21:15 nog een tweetje binnen kwam. Kun je ook niets aan doen helaas!

De bar schoonmaken vind ik geen probleem. Alleen hebben we zo'n melkschuimapparaat die elke dag geleegt moet worden. En dat stinkt! :oo Ik kan het echt niet, ga echt over mijn nek daarvan.

Ons magazijn is ook in de kelder maar wij hebben karretjes waar ik alles dan op kan stapelen. Dus echt sjouwen hoef ik dan niet :D

Horeca be like is vaak eeeerg herkenbaar haha!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:39

Haha geef mij maar een emmertje sop en ik vermaak me uren! heb heel de zomer iedere week een hele dag daar gepoetst (stofzuigen en dweilen gebeurt dagelijks, maar ik ging dan ramen wassen, vensterbanken schoonmaken, kleine potjes en dingetjes schoonmaken etc. soms wel vies maar wel voldaan als het dan allemaal weer schoon is)

xSannee, maar hoe ga je dan de trap op met zo'n karretje?

ja die Facebook pagina is wel leuk! soms wat overdreven maar ik vind hem wel grappig :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:45

Oh wij hebben een lift! Ik werk in een hotel, 9 verdiepingen, dus wel fijn voor gasten (en personeel :D) dat ze niet hoeven te lopen. En we hebben een hele grote kelder waar ook linnen e.d. opgeslagen ligt. Dus daar komt de lift ook gelukkig.

Ik heb afgelopen zomer kamers geschilderd en nieuwe meubels naar boven getilt (ja die pasten niet allemaal in de lift dus ook naar de bovenste verdiepingen met de trap :oo )

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:19

Gister ook weer gewerkt. Er was vanaf 8 uur helemaal niemand meer, dus ik mocht om 9 uur bijna naar huis, komen er ineens 4 tafels tegelijk..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:24

Ik mag om half 4 weer, maar er komt een ploegje tot 1 uur.. Dus het kan zo half 3 worden voor ik in bed lig. En morgen heb ik wedstrijd en dan moet ik half 6 opstaan...
Dus ik hoop dat ik eerder weg kan als niet iedereen meer bij het ploegje hoeft te zijn

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:47

pff dat is laat kim!
Ik mag vanavond om 17.00 ook weer, wrss tot 22.30 (dat is de laatste weken zo :) ). even iets bijverdienen en dan morgen weer terug naar Enschede, toch wel ver iedere keer :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:27

Ik lag er om 6.15 in :O mag om 18.00 weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:34

Meld me :)

Ik werk ook in de horeca, nu stop ik net bij de ene en word al ingewerkt bij mijn nieuwe werk. Ben van een dierentuin naar nu een tapasrestaurant gegaan! Ga daar 38 uur werken :) hiervoor bij mijn ouders in het bedrijf gewerkt (meer recreatie) en daarna bij een partycateraar en pannenkoekenrestaurant in de bediening/keuken. Nu dus fulltime bediening. Ik ga het hier proberen bij te houden, ben net klaar in het restaurant en moet morgen weer in de dierentuin dus ik ga lekker slapen :z

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:33

Ik ben kortgeleden aangenomen bij MF-Horeca als uitzendkracht en mag morgenavond een dienst draaien bij de Zevende Hemel in Groningen.. Ben heel benieuwd!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:47

__Marloes schreef:
Meld me :)

Ik werk ook in de horeca, nu stop ik net bij de ene en word al ingewerkt bij mijn nieuwe werk. Ben van een dierentuin naar nu een tapasrestaurant gegaan! Ga daar 38 uur werken :) hiervoor bij mijn ouders in het bedrijf gewerkt (meer recreatie) en daarna bij een partycateraar en pannenkoekenrestaurant in de bediening/keuken. Nu dus fulltime bediening. Ik ga het hier proberen bij te houden, ben net klaar in het restaurant en moet morgen weer in de dierentuin dus ik ga lekker slapen :z

Leuk, veel succes!

ijssnuiver schreef:
Ik ben kortgeleden aangenomen bij MF-Horeca als uitzendkracht en mag morgenavond een dienst draaien bij de Zevende Hemel in Groningen.. Ben heel benieuwd!

Ook leuk! Laat je weten hoe het ging? De Zevende Hemel is een biologisch restaurant toch?
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 13-10-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:48

Leuk, ijssnuiver! Veel plezier morgen!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:02

Klopt inderdaad Laura. Ik ken het verder niet, maar net even de website en de kaart bekeken en dat ziet er goed uit. Ben heel benieuwd naar morgen!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:17

ijssnuiver schreef:

Leuk! Heb ook voor MF gewerkt en een oud collega van mij werkt ook bij de zevende hemel. Veel plezier en succes morgen!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:32

Ik ga nu voor mn laatste dagje werken voor 'het weekend', dinsdag en woensdag haha. Wel een hele diverse week gehad, oa. Een condoleance, een walking dinner,2 dagen oktoberfest, een korendag voor oudjes en vandaag een congres. Is wel het leuke van horeca uitzendwerk, dat diverse.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:13

Klinkt inderdaad leuk Gittekit!

Ik had zaterdag een Jazz evenement met verschillende live bands waarbij ik moest werken. Ik begon 7:30 en was om 20:00 klaar *D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:15

Sommige gasten... :')
Gisteren stond ik met een collega achter de bar, praat er 1 man net iets te hard tegen zijn vrienden:
'Die meiden zijn net als een fiat 500, lastig om in te komen maar als je er eenmaal in zit rijdt het best lekker'
Uh juist haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:54

Wtf _O-

Wij zijn trots met de cafetaria top 100 eerste van Almere, tweede van Flevoland en 50ste van Nederland :):)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:05

welshfan97 schreef:
Haha geef mij maar een emmertje sop en ik vermaak me uren! heb heel de zomer iedere week een hele dag daar gepoetst (stofzuigen en dweilen gebeurt dagelijks, maar ik ging dan ramen wassen, vensterbanken schoonmaken, kleine potjes en dingetjes schoonmaken etc. soms wel vies maar wel voldaan als het dan allemaal weer schoon is)
Haha hier net zo :D Vooral als er goed resultaat zichtbaar is!

Bij onze zaak hebben we geen schoonmakers in dienst. Koks doen de keuken (a.d.h.v. een afvinklijst, elke dag een andere 'laag' van de keuken zeg maar. En uiteraard een hoop schoonmaakwerkzaamheden zijn dagelijks). En bediening doet de gehele voorkant, incl toiletten.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:24

Hier ook een horeca tijger verschillende bedrijven gehad
Op een vakantiepark
Conferentiecentrum toen er even tussenuit geweest ivm weekend relatie

Nu gaan samenwonen en dus weer terug in de horeca

Werk nu op een strandpaviljoen als leidinggevende maak in de zomermaanden 210uur per maand gemiddeld en nu ongeveer 100uur per maand en januari februari misschien maar 40 per maand dan even bijkomen en maart alles klaarmaken om weer de zomer door te knallen

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:27

Oh gaaf zeg!! Werken bij een strandpaviljoen zou ik ook wel graag willen :o

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:29

Voor mijn studie moet ik online content gaan creeren voor een bedrijf over de horeca. Zijn er mensen die ik hier een berichtje over mag sturen? Ik weet namelijk niet of dit zo op bokt mag :P Maar kwam toevallig het topic tegen

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:09

Snap de vraag niet precies maar PB me maar, kijken of ik iets voor je kan betekenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:48

hebben jullie soms ook avonden dat het lijkt alsof je allemaal lastige gasten hebt? Nou wij hadden er vandaag een. Een groep van 90 man zelfs...
Alles duurde te lang (een kwartier op tapas wachten of 5 minuten op drinken kan écht niet), als er een beetje schuim van het glazen spoelen nog aan het glas zat meteen met een verwaande poedersuiker dat glas weer terug"geven" want ze gaan geen zeep drinken, gewoon bij de bar hun eigen drinken gaan halen "omdat het te lang duurt voor iemand kwam", als je bij de ene tafel staat om drinken op te nemen hoor je al het gekrijs van dat de tafel achter je drinken wil bestellen en zie je voor je iemand zwaaien die drinken wil bestellen, en als je 3 keer vraagt of niemand anders te drinken wilt, niemand reageert en de rest nee schud, je terug komt met drinken en dan wel ineens de halve tafel nog wil drinken.
en dan sta je daar maar met z'n 2e in de zaal... Wat verwachten die mensen nou... Wij kunnen toch ook niet toveren als 90 man tegelijk wil drinken als ze net binnenkomen en ongeveer tegelijk een 2e rondje bestellen... :')

Zo'n avond was het dus.

Oh en ik vind mn werk echt leuk hoor, kan er achteraf ook wel mee lachen maar soms is het gewoon fijn om te kunnen klagen over je avond haha.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:09

Heel herkenbaar hoor, vooral dat "wil iemand anders nog iets drinken? Nee?" En dan 2 minuten later allemaal bestellen :')