Maiske schreef:Anoniem schreef:Maiske, ik begrijp dat jij graag enorm hardwerkende werknemers hebt, maar krijg bij jou toch al snel het idee dat het een strafkamp is in plaats van een leuke baan.
Strafkamp? In tegenstelling... ik scheid het kaf van het koren zodat iedereen zijn verantwoordelijkheden pakt ten aanzien van het werk.
Ik hoef niemand te motiveren of te enthousiasmeren om zijn of haar werk te doen. Sterker nog... ik merk eerder dat iemand niet lekker in zijn vel zit of ergens tegenaan loopt (werk of privé) dan dat ze ermee hoeven te komen. Ga erover in gesprek en kijken samen naar een oplossing of verbetering..... oog voor de mens noemen ze dat geloof ik
Daarom zeg ik; ik krijg bij jou het idee dat.... Dat is in ieder geval mijn mening; het kaf van het koren scheiden en motiveren kan ook op een opbouwende manier, ik krijg van jou in ieder geval nou niet bepaald een gezellige werksfeer maar goed wat ik al zei.. 50+ mensen gaan (gelukkig) ook een keer met pensioen om plaats te maken voor een frisse wind.
En nogmaals; dat heeft niks te maken met lui zijn o.i.d. Maar sommige werkgevers hebben dus echt het begrip van een steen. Heb zeer regelmatig het verwijt gehad dat als ik me goed genoeg voelde om een rondje te lopen dat ik dan ook prima achter de kassa kon zitten (want tja, wat is kassawerk nou) alleen een beetje jammer dat ik dus ook nog wel naar m'n werkplek moest komen en dat werd toch echt wel lastig met een flink aantal kilometer fietsen terwijl ik in afwachting was van m'n hartoperatie hoor... Maar daar had mijn werkgever dus absoluut geen begrip voor; ik was een aansteller. Daarmee wil ik enkel zeggen dat niet iedere werkgever dus heel meedenkend is en begripvol is, wat misschien voor anderen weer helpt om iets socialer te reageren naar elkaar
Maar goed, in deze ging het niet om mij of om jou als werkgever, maar om de TS.TS heeft in ieder geval een hele fijne werkgever, en als het een bijbaan is en ze komt niet door d'r proeftijd heen zal er ook geen man overboord zijn hopelijk