Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:38

Iolanthe schreef:
Nina, jij was vroeg! :D Succes met werken!

CCCC, geniet maar van je dagje vrij :)

Pff, heel de morgen kwijtgespeeld door malware, vanalles zitten verwijderen, scannen, systeemherstel, ... Alles is nu opgelost, denk ik, maar wel 2 of 3 uur kwijt dus. Aan de andere kant, paardrijden gaat vanmiddag heel waarschijnlijk niet door door het weer, dus ik win daar ook wel weer 2 uur.

Ja :D Gisteren ook lekker op tijd gaan slapen, dan kon ik vandaag weer hard aan de slag.
Balen zeg, dat het zo lang duurde. Het is echt verschrikkelijk weer buiten :brr: Ik hoef gelukkig niet meer weg. Nu nog de motivatie vinden om weer aan de slag te gaan.

Iolanthe

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:45

En dan nog wel met zomeruur :P Nee, normaal sta ik ook liefst zo vroeg mogelijk op :) Door het semester ben ik al vervroegd van 9u naar iets tussen 7u30 en 8. Mijn doel is toch wel 7 :D

Ik moet sowieso wel nog naar het station, maar mijn zus heeft rijles, dus gaan ze mij mooi afzetten daar :D

Het voordeel aan zoveel tijd verliezen is dat ik nu wel gemotiveerd ben om aan de slag te gaan! Tot later :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:55

Mijn wekker staat meestal rond 7.30/7.45 uur. Vaak ben ik al om 6.00 of 6.30 wakker |o

Gisteren lag ik om half 10 al te slapen op de bank hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:02

Wow, hoe kunnen jullie zo vroeg naar bed in het weekend? :') Ik lig meestal pas 12 uur in bed en 9 a 10 uur eruit. Wil het wel vervroegen, maar 's avonds vroeg naar bed is moeilijk. :j

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:13

wow wat staat iedereen vroeg op hier! Ik vind 9 uur in het weekend al super vroeg :$.
Vandaag is mijn planning niks doen aan school..gezellig een dagje met mijn vriend :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:39

Ik zit met m'n goede gedrag al ruim een uur aan godsdienst, maar loop nu een beetje vast met de tweede opdracht. :+ Voor een opdracht moet ik uit m'n boek halen wat het mythische wereldbeeld van de mens was, maar het gaat niet over wereldbeelden in het stuk waar ze naar verwijzen..

Zometeen maar even overschakelen naar Duits en dan de pony's even doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:55

Lienepien, dat vind ik dus ook. :')

Pfff Cowgirl, dat is altijd vervelend! Hopelijk kan je het nog vinden, anders indd niet te lang aan besteden en even iets anders doen.

Ik heb nu 2 paragraven GS samengevat en een Griekse tekst geleerd. Het voelt als zo weinig... Maar het kost zoveel tijd..
Zo weer aan Frans mondeling, dan levensbeschouwing. Dan waarschijnlijk alweer tijd voor oppassen dus dan ga ik daar verder.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:58

Goed bezig jullie! Ik heb appelcrumble gemaakt :o

Cowgirl, klinkt als een lastige opdracht, succes er mee!

Ik moet vanavond nog 2 films zien, ben ik wel even mee bezig, maar niet zo intensief :) Juist op letten wanneer er shaky camera scenes zijn, moet ik hebben voor mijn paper :)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:08

_Cowgirl schreef:
Ik zit met m'n goede gedrag al ruim een uur aan godsdienst, maar loop nu een beetje vast met de tweede opdracht. :+ Voor een opdracht moet ik uit m'n boek halen wat het mythische wereldbeeld van de mens was, maar het gaat niet over wereldbeelden in het stuk waar ze naar verwijzen..

Zometeen maar even overschakelen naar Duits en dan de pony's even doen.

Pff klinkt lastig, succes!!

Deetjeeuh schreef:
Lienepien, dat vind ik dus ook. :')

Pfff Cowgirl, dat is altijd vervelend! Hopelijk kan je het nog vinden, anders indd niet te lang aan besteden en even iets anders doen.

Ik heb nu 2 paragraven GS samengevat en een Griekse tekst geleerd. Het voelt als zo weinig... Maar het kost zoveel tijd..
Zo weer aan Frans mondeling, dan levensbeschouwing. Dan waarschijnlijk alweer tijd voor oppassen dus dan ga ik daar verder.

Balen zeg dat het zoveel tijd kost. Jij ook nog succes!

Iolanthe schreef:
Goed bezig jullie! Ik heb appelcrumble gemaakt :o

Cowgirl, klinkt als een lastige opdracht, succes er mee!

Ik moet vanavond nog 2 films zien, ben ik wel even mee bezig, maar niet zo intensief :) Juist op letten wanneer er shaky camera scenes zijn, moet ik hebben voor mijn paper :)

Haha lekker hoor :D
Succes met je films kijken!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:18

Bedankt, ik heb besloten het even aan de kant te leggen en een andere opdracht te doen. Het zijn allemaal vrij vage opdrachten moet ik eerlijk zeggen.

Nu eerst maar even aan mijn Duits brieven en dan kijk ik er vanavond weer even naar. De pony's zijn al voor me binnen gezet dus ik hoef vanavond alleen even te knuffelen en nog wat hooi te geven.

Succes Deetjeeuh! Met samenvatten kun je soms erg lang bezig zijn..

Jij ook veel succes Iolanthe, films kijken omdat het moet lijkt me helemaal niets. Lijkt me net als gedwongen een boek lezen..
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 29-03-15 16:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:19

Iolanthe, heerlijk! Kom je even langsbrengen? :D

Dankjewel Nina!

Cowgirl,
Vage opdrachten zijn zó irritant. Succes met je brieven! Fijn dat de pony's al zijn binnengezet.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:20

Ik vind godsdienst sowieso al een nutteloos vak, maar dat ter zijde. :+ Dit is m'n eindopdracht dus ik heb mezelf verplicht om me best er nog even voor de toen, daarna ben ik er voor de rest van m'n leven vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:24

Ik zit nu eerst al mijn trivia crack medespelers te beantwoorden.... :')

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:46

Mijn wekker stond ook 9 uur, maar kwam er pas na half 10 uit. :') Opstartproblemen..

Las iets over vage vragen van godsdienst, wat ben ik blij dat ik dat niet meer heb. Bij ons op school moest je altijd zelf gaan nadenken en maar hopen dat je antwoord in de goede richting was. Hopelijk kan je nog wel een antwoord verzinnen voor je opdracht _Cowgirl.

Jummie Iolanthe! Ik heb vanochtend ook even snel een healthy bananenbrood gemaakt. :9 En succes met de films!

Succes met samenvatten nog Desiree, ik ben daar ook altijd verschrikkelijk lang mee bezig.

Mijn brief is zojuist af, dus nu ga ik voorbereiden voor de werkcolleges van morgen. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:02

Succes Naomi!

Ik ben ook blij dat ik met deze opdracht mijn godsdienst-carrière afsluit. Ik ben zelf totaal niet gelovig en veel te wetenschappelijk ingesteld, maar als ik VWO wilde doen dan moest ik naar een christelijke school. Het enige interessante vond ik het Boeddhisme, maar daar hebben we maar een paar lessen aan besteed.

Ik heb nu een andere opdracht af, maar twijfel of ik het niet iets moet verzachten. Ik moet daarbij in 500 woorden opschrijven hoe ik tegen geloof en wetenschap aankijk en hoe ik denk dat de wereld en de mens zijn ontstaan. Daarin komt heel erg naar voren dat ik vind dat God iets tussen je oren is, maar ik betwijfel of ik dat iets moet aanpassen.. Aan de andere kant is dit écht mijn positie en heb ik het echt geschreven zoals ik het voor me zie.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:26

Even een ego-post! Heb een 10 gehaald voor het tentamen van afgelopen vrijdag! :oo

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:27

Ik las iets over godsdienst. Ik vond godsdienst wel redelijk interessant en haalde er dan ook wel goede cijfers voor, maar ik was wel blij dat ik er vanaf was.
Bij m'n studie heb ik dit jaar nog wel 8 weken lang godsdienst gehad en dat in combinatie met drama en dat heb ik met een 8.2 kunnen afsluiten (7.2 voor m'n verslag en 9.2 voor m'n dramastuk)
Ik vind het sowieso veel fijner dat alle vakken bij ons maar een week of 7, soms 8, duren. Als je het vak dan niet leuk vindt hoef je er niet het hele jaar mee bezig te zijn.

Mijn doelen van gisteren (Hoofdstuk 4 en hoofdstuk 5 doen) zijn behaald.
Voor vandaag had ik op de planning:
- Stageverslag schrijven
- Hoofdstuk 6 leren + proeftoets maken
- Hoofdstuk 7 leren + proeftoets maken
- Eventueel nog wat extra's

Dat extra's is er niet meer van gekomen. Ik heb namelijk m'n hele kamer verbouwd vandaag! :)
Morgen staat op de planning:
- Crematie
- Paardrijden
- Hoofdstuk 8 leren + proeftoets maken
- Hoofdstuk 9 leren + proeftoets maken
- Hoofdstuk 10 leren + proeftoets maken

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:47

CCCCC schreef:
Even een ego-post! Heb een 10 gehaald voor het tentamen van afgelopen vrijdag! :oo

Super! :D

Ik ga nu een natuurkundeverslag maken. Zucht. -O-

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:55

Wat goed CCCC!

Sterkte morgen bij de crematie Carrera97 :(:) Hopelijk kan je je daarna nog een beetje concentreren.

Succes met je verslag Naomi.

Mijn doelen voor vandaag zijn klaar en ik heb tussendoor ook nog een hoop extra's gedaan. :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:59

Ik heb vandaag echt geen ruk gedaan :') Moet vanavond even leren voor mn theorie examen voor morgen, en dan ga ik de rest van de maandag blokken. Denk ik.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:05

Cowgirl, ik moet zelf 2 films kiezen om mijn examenpaper over te schrijven, dus ik kies toch wel films die ik leuk vind :D

Naoom, klinkt ook goed! Sowieso alles met banaan :)

CCCCC, proficiat! Super zeg :D

Carrera, sterkte met de crematie :(:) En succes met leren. Ga je goed doen!

Ik heb morgen een examen eigenlijk :+ Maar er valt niet veel aan voor te bereiden. Morgen nog wat woordjes herhalen en een paar grammatica-dingetjes herhalen en dan vooral kalm blijven als de prof me een extra vraag stelt :P

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:06

Wow wat gaan jullie snel! Ik probeer in de weekenden altijd zo weinig mogelijk op internet te vertoeven, komt ook voornamelijk omdat ik een prut laptopje meeneem naar Zeeland en die elke keer vastloopt..

Las iets over vroeg opstaan, ik probeer ook altijd rond half 8 op te staan behalve op zondag. Helaas is mijn ritme nu weer verkloot.

Godsdienst vond ik vroeger ook nooit wat (basisschooltijd) maar heb nu wel veel interesse in verschillende geloven. Laatst voor een schoolopdracht naar een moskee geweest, zorgt er toch weer voor dat vooroordelen verdwijnen.

Iemand had een crematie morgen? Veel sterkte zeg, nooit prettig om zoiets mee te maken :(

Ik heb zaterdag helemaal niks aan school gedaan, maar dat was ook een bewuste keuze. Was zo gestresst dat ik een dagje niks doen goed kon gebruiken.

Vandaag een stageverslag geheel afgemaakt, straks nog even wat recht gaan leren. Buiten komen met dit weer is ook geen optie :+

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:32

CCCC goed bezig! :D

Carrera, sterkte met de crematie morgen :(:)

Welke films ga je kijken Iolanthe?

Vandaag de hele dag ziek op de bank, keelontsteking jammer genoeg. Gelukkig morgen niks en dinsdag vrij, dus kan ik dan in de middag mijn werkstuk voor GS afmaken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:47

CCCCC schreef:

Wow! Wat knap. :O Gefeliciteerd.

Carrera, sterkte morgen. :(:)

Beterschap Selena!

Ik mag nu even lekker ontspannen TV kijken van mezelf. Straks nog even naar godsdienst kijken en mijn 2e brief helemaal in orde maken en printen.

Voor morgen:
- Drie godsdienstopdrachten maken.
- Brief 3 en 4 perfectioneren en printen.
- Natuurkunde huiswerk maken (indien er morgen huiswerk opgegeven wordt)
- Biologie poster even bekijken i.v.m. presentatie van dinsdag.

Valt mee. :) Ik heb morgen maar tot 12:40u school, waarbij ook nog een tussenuur dus dan kan ik mooi vast wat werk doen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:00

Unoo, daarom probeer ik ook in het weekend vroeg op te staan. Anders gaat het me nooit in de week lukken, denk ik.
Respect voor diegenen die nu op zondagavond nog leren! Ik stop meestal rond 19/20 ten laatste, meestal zelfs vroeger, als ik al klaar ben of iets anders gepland heb.

Selena, ik heb daarnet Le Mépris gekeken (kan ik iedereen aanraden! Was de derde keer en ik geniet er nog steeds van :D Goede muziek ook.) en nu nog A bout De Souffle. Dan morgen Dr. Strangelove nog en dan moet ik kiezen.
Beterschap :(:)

Ik zal ook maar eens mijn planning voor morgen uittypen :)
Rond 7u30 opstaan, eerst yoga en ontbijten.
-Spaanse woordjes herhalen
-Spaanse grammatica herhalen
-Twee opdrachtjes voor Wetenschappelijke Vaardigheden afwerken
-les en examen
-Hoofdstuk uit de Ilias lezen