Stelling: Gym moet een keuzevak worden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gym moet een keuzevak worden

Ja
233 (32%)
Nee
486 (67%)

Totaal aantal stemmen: 719

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:48

NatasjavE schreef:
Goof schreef:
Het is wel typerend dat de mensen die hier roepen dat gym stom is, afgeschaft moet worden of op zijn minst een keuze moet zijn, allemaal slechte ervaringen hebben gehad of het niet konden.

Kunnen jullie dat niet loslaten en de voordelen van gymlessen voor de jongeren van tegenwoordig inzien?

Nee, ik zie geen voordelen. Mijn mening is dat sport en beweging thuis gestimuleerd moet worden. Op een zelfde manier als dat ook goede voeding gestimuleerd moet worden.
Een of twee uurtjes per week iets moeten doen,...daar leer je alleen maar van dat sport stom is. En dat vind ik erg jammer. Beter is het om een kind iets te laten doen qua sport wat bij het kind past. .

Eens, maar bedenk wel dat er veel gezinnen zijn waar geen geld is om te sporten en bedenk ook dat veel ouders helemaal niet zo heel erg betrokken zijn bij hun kind, bij de gezondheid en bij de sporten.
Veel ouders vinden het wel lekker rustig als het kind op de kamer zit te gamen bijvoorbeeld.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:52

vuurneon schreef:
T is maar gym. Misschien relativeer ik te gemakkelijk hoor, dat kan. Maar bij ons kwam er namelijk voor iedereen op het eindexamen een V op de lijst. Dus cijfers deden er eigenlijk niet toe. Dat iemand bang is voor een lager cijfer, zit ook in die persoon. Je kan niet overal goed in zijn en ook daar moet je leren mee om te gaan.

Enne ik ben ook hypermobiel en astmatisch én stik allergisch dus gym was echt niet een feest voor mij, maar het was geen enkel probleem als ik niet mee deed of halverwege aan de pufjes zat. Maar daarom zeg ik ook echt; het valt of staat met een goede docent. Onze docenten waren uiterst alert namelijk en je werd er gelijk uitgehaald als je 'per ongeluk' aan het etteren was.
Gym staat los van pesten, net als wiskunde en aardrijkskunde. Maar het zit dieper. Gym kan er niets aan doen dat iemand harder geduwd werd.

Daar ben ik het niet mee eens :n
Bij gym stel je je juist kwetsbaar op tov andere lessen.
En ja, ik spreek uit ervaring.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:56

Wat worden er hier harde dingen gezegd zeg, een beetje inleven in je medemens kan geen kwaad zo nu en dan.

Ik denk niet dat het afschaffen van gymles de oplossing zal zijn. School heeft wel degelijk een opvoedkundige rol wat betreft een gezonde levensstijl. Wat ik hier lees is dat er op een aantal grotere scholen een gevarieerder programma wordt aangeboden. Helaas is dat op kleinere scholen vaak niet mogelijk. Op mijn basisschool waren de lessen al veel gevarieerder dan op de middelbare school, daar hadden we ook regelmatig CIOS stagiaires die ons dan echt gericht iets gingen leren. Die lessen vond ik veel leuker.

Misschien zouden ze in de onderbouw al tijd kunnen besteden aan sportoriëntatie en dan in de bovenbouw vrijstelling voor diegene die fanatiek sporten buiten school. Ik denk dat gym een ideaal platform kan zijn om kennis te maken met verschillende sporten en dan niet alleen voetbal en hockey en tennis maar ook atletiek, wielrennen, schaatsen, roeien, boxen, moderne dans, de dingen waar je zelf niet zo snel aan denkt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:00

AngeliqueB schreef:
Ik heb gestemd voor afschaffen, en zal mijn kinderen ook de vrijheid geven om niet mee te doen met schoolgym, als dat ooit nodig mocht zijn. Ik wil niet dat zij hetzelfde ondergaan als ik, zie alles wat genoemd is, en ook ik heb het meegemaakt. Ze zitten op de basisschool en ik hou dan ook zeker goed bij wat er gebeurd tijdens de gymlessen, en wordt er 1 buitengesloten of gepest, wordt hun leerkracht erop aangesproken!
Zo hoeft mijn oudste zoon niet mee te doen met voetbal (moeders genen: geen balgevoel of coördinatie) maar dan badmintont hij mee met de meiden, of turnt met hun mee.

Met zo'n instelling geef je je kinderen inderdaad mee dat gym stom is. Tenzij je het hebt over legitieme redenen om gym te skippen, iets lichamelijks. Ook al moest je dan bij ons trouwens nog steeds meedoen hoor, maar dan fluiten ofzo. Dat je in elk geval niet langs de kant zat.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:08

Ik vond gym altijd verschrikkelijk ik had altijd wel zogenaamd iets zodat ik niet mee hoefde te doen.
Maar wij hadden ook een verschrikkelijke leraar die alleen maar voetbal gaf.
Wat ik veel mis bij de gymleraren van tegenwoordig is motivatie om de kinderen iets te laten doen.
Geef ze een leuke uitdaging dan doen ze wel mee verzin leuke spellen en opdrachten voor teambuilding.
Ik denk dat je klassen dan wel gemotiveerd krijgt.
Laat ze ook een keer een wedstrijd trefballen tegen een andere klas of een ander spel.
Maar houd het leuk.
Afschaffen is natuurlijk niet nodig want ik zie het nut wel alleen ik mis motivatie bij leraar maar ook bij de kinderen.
Als je ze de motivatie geeft dan vinden ze het ook leuk. Je hebt natuurlijk ook uitzonderingen maar de meeste die je motiveert die doen het allemaal wel voor je als je het leuk houd.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:27

School heeft ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid wat betreft gezondheid, bewegen en teamwork. Dat zoiets maar vanuit huis uit moet worden gestimuleerd is een leuk principe maar in gezinnen van een lagere klasse is dit niet de realiteit omdat er vaak de middelen niet voor zijn en zich niet bewust zijn van het belang hiervan. Jongeren brengen echt heel veel tijd door op school. Het sociale leventje en de verdere, algemene ontwikkeling gaat juist via school. Doen alsof school geen rol heeft in je verdere ontwikkeling qua beweging e.d. staat gelijk aan oogkleppen ophebben naar mijn mening.

Ook zie ik dat diegene die voor afschaffing zijn, de mensen zijn die geen prettige ervaring hebben met gym. Niet iedereen is even goed in sport en genoeg mensen die zich niet prettig voelde tijdens deze lessen vanwege allerlei redenen. Maar guess what, je puberteit speelt hier ook een rol in en in grote groepen domineren de haantjes voorop en bij gym zijn dat de mensen die goed zijn in sport. Een leraar heeft dan als rol om dit op tijd te zien en hier een stokje voor te steken door het zelf mogen kiezen van een indeling af te schaffen.

Bovendien zijn er genoeg jongeren die gym op school wél leuk vinden. Dus dit moet maar worden afgeschaft worden omdat er een kleine minderheid zich niet prettig voelt tijdens de les?

Herinrichting is een oplossing. Afschaffing is het ontwijken van een groter sociaal probleem zoals pestgedrag en als verder gevolg bijvoorbeeld obesitas.

Magrathea

Re: Stelling: Gym moet een keuzevak worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:28

:j precies

Ik was vroeger ook genant slecht in wiskunde, ook maar afschaffen dan?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:32

Magrathea schreef:

Graag _/-\o_ :') :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:37

lrtj_ schreef:
Magrathea schreef:

Graag _/-\o_ :') :j

Even nuanceren: ik was gênant slecht in wiskunde en gym en nu doe ik TU Delft en ga ik volgend jaar mijn eerste kwart triatlon starten :=

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:39

Niniane schreef:
Ook zie ik dat diegene die voor afschaffing zijn, de mensen zijn die geen prettige ervaring hebben met gym.

niet allemaal. Ik was goed in gym.

Citaat:
Herinrichting is een oplossing. Afschaffing is het ontwijken van een groter sociaal probleem zoals pestgedrag en als verder gevolg bijvoorbeeld obesitas.

zoals eerder is aangegeven gaan mensen die gym niet leuk vonden op de lagere school, dit ook niet leuk vinden op de hogere school... en dus pestgedrag en obesitas niet tegen houden
Hoe wil je dat herinrichting om dat op te lossen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:42

Pest gedrag kan je nooit volledig oplossen het zal altijd blijven helaas.
Wat je wel kan doen is gym indelen op niveau zet de mensen die minder goed zijn en het allemaal ongemakkelijk vinden in een les.
En de mensen die het goed kunnen in een andere les, ik denk dat dat al een heel stuk helpt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:43

Ik was best goed in sport, in de breedte. Kon eigenlijk alles wel redelijk tot goed, ben vrij atletisch aangelegd en zeker als kind kon ik geen 5 minuten stil zitten. Maar toch had ik een werkelijke gruwelijke haat tegen gym. Omdat ik hoe dan ook als laatste werd gekozen. Zelfs de klasgenoten waarvan je zeker wist dat als die in je team zaten je ging verliezen, werden eerder gekozen dan ik. Gymles op school heeft er heel effectief toe geleid dat ik zodra ik van school af kwam de eerste 18 jaar erna nooit meer een sportaccomodatie van binnen heb bekeken, terwijl ik voor veel sporten helemaal niet compleet talentloos was (ook niet extreem talentvol, maar goed genoeg om goed mee te kunnen komen en in atletiek/ hardlopen was ik echt vrij goed). Maar de kleedkamers, de sportleraren, het idee dat je met tig wijven je moest omkleden die allemaal commentaar hebben op je lichaam dat niet vrouwelijk genoeg is (hoor jij niet in de jongenskleedkamer thuis??? Bewijs maar dat je echt een vrouw bent, je hebt niet eens tieten...), je kleren na de gymles van het dak van de gymzaal mogen halen en een leraar die krom ligt van het lachen en als je op het dak bent de ladder nog even fijn weghaalt zodat de hele klas staat te brullen: "Spring dan kreng, spring! Spring! Spring! We hopen dat je dood valt!" De gebruikte tampons van je klasgenoten uit je tas mogen vissen en leraren die zeggen dat je je aanstelt en dat het heel normaal is dat je je gebruikte tampons niet in de vuilnisbak gooit. Of gewoon zeggen dat jouw tas toch de vuilnisbak was? Ik ben er niet harder van geworden en mijn incasseringsvermogen is er ook niet van gegroeid. Wel was mijn zelfvertrouwen om te sporten, zeker in teamverband, tot het absolute nulpunt gedaald.

Pas 18 jaar later ben ik weer een sportschool binnen gegaan. Eentje waar ze individuele kleedruimtes hebben met lockers en je je eigen gang kan gaan. Als de school het niet zo gruwelijk verpest had, was ik waarschijnlijk wel bij een atletiekvereniging zijn gegaan of zo. En ik ben daar echt niet alleen in.

Sportonderwijs is prima, maar dan wel onder compleet andere voorwaarden. Sporten moet leuk zijn, niet een wekelijkse martelgang waar je de hele week probeert onderuit te komen. Dat heb ik bij geen enkel ander vak ooit gehad, terwijl ik echt niet alle vakken leuk vond en ook niet overal het nut van in zag. Maar gym was meer dan niet leuk. Gym was afschuwelijk. Nee, het was erger dan afschuwelijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:44

sneeuwpop, wat is de relatie met basis- en middelbare school en pesten en obesitas? Volgens mij staat dat er los van, het is iets wat op beide schoollagen voorkomt.

lrtj: ja, en de sukkeltjes in de "slechte" klas zetten. Ik denk inderdaad dat dat helpt tegen pesten ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:50

Naja niet zo zeer zo XD meer gemiddeld en boven gemiddeld

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:23

sneeuwpop schreef:
Niniane schreef:
Ook zie ik dat diegene die voor afschaffing zijn, de mensen zijn die geen prettige ervaring hebben met gym.

niet allemaal. Ik was goed in gym.

Citaat:

zoals eerder is aangegeven gaan mensen die gym niet leuk vonden op de lagere school, dit ook niet leuk vinden op de hogere school... en dus pestgedrag en obesitas niet tegen houden
Hoe wil je dat herinrichting om dat op te lossen?

Pestgedrag is moeilijk tegen te houden want het is meer dan alleen maar van: ''haha kijk die meid is misslaan bij slagbal..'' Gym afschaffen en dan? Pesters vinden een andere troef en een ander punt om iemand op te kunnen pakken.
Obesitas is ook een maatschappelijk probleem en zoals ik al aangaf speelt school een rol hierin. Stimuleer gezond eten, stimuleer bewegen. Een basis voor later kan altijd maar gelegd worden. Als school zijnde je ogen hiervoor sluiten is dom. Een paar uur bewegen per week is meer dan 0 uren. Dat je het niet leuk vindt is pech hebben. Het zijn maar twee uurtjes in de week. In het leven moet je wel vaker dingen doen waarvan je het nut op die leeftijd niet van in ziet.

En hoe dat anders moet ingericht worden? Ik pretendeer geen expert te zijn en weet ook niet wat voor budget een school heeft qua gym en ik ga vooral op mijn eigen ervaring op de middelbare en basisschool. Ik ben een voorstander van minder groepssporten. Op school deden we bijna niet anders dan slagbal en het kwam mij en andere echt de strot uit. Meer atletiek, meer richting turnen. Ook ben ik een voorstander van fitness. Conditie- en krachttraining, daar heb je pas echt profijt van.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:30

wij hadden fitness op school, als we dat deden ging de leraar koffie leuten of bij het voetbal kijken en liet ons daar dan alleen en dan werden de toestellen als banken gebruikt en gingen we kletsen :')

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:35

Magrathea schreef:
AngeliqueB schreef:
Ik heb gestemd voor afschaffen, en zal mijn kinderen ook de vrijheid geven om niet mee te doen met schoolgym, als dat ooit nodig mocht zijn.

Met zo'n instelling geef je je kinderen inderdaad mee dat gym stom is. Tenzij je het hebt over legitieme redenen om gym te skippen, iets lichamelijks. Ook al moest je dan bij ons trouwens nog steeds meedoen hoor, maar dan fluiten ofzo. Dat je in elk geval niet langs de kant zat.

Ik geef mijn kinderen mee, dat als ze zodanig getreiterd, gepest, verguisd en in de grond getrapt worden als ik vroeger werd, en velen hier met mij: Dan is er de oplossing: niet meer mee (hoeven) doen. Voordat het zover is zullen er zeker gesprekken op school gevoerd zijn en als dat geen verbetering geeft, dan krijgen ze van mij de vrijstelling. Ze hoeven zich niet te laten vernederen omdat ze iets niet goed kunnen. Sporten doen ze in hun vrije tijd.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:46

Ik heb een vreselijk hekel aan gym (altijd voetbal, softbal en andere stomme spellen). Toch ben ik er echt voor dat gym niet afgeschaft moet worden. Ik heb een paar klasgenoten in mijn klas die naast gym eigenlijk niet bewegen. Zelf beweeg ik per week ongeveer 15 uur. Ik vind sporten erg leuk, maar zoals het nu op school geregeld is niet...

Ik vind dus dat het gewoon bij de algemene ontwikkeling hoort om ook kennis te maken met sporten, dus het moet wat mij betreft zeker niet afgeschaft worden. Wel zou ik er voor zijn om het op een andere manier aan te pakken. Niet altijd dezelfde saaie sporten....

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:49

Anders inrichten van sportlessen kan heel eenvoudig, door bijvoorbeeld 2 of meer groepen die gelijktijdig gym hebben samen te voegen, en dan 2 verschillende sporten aan te bieden waar men uit kan kiezen. Dat is vrij eenvoudig als er toch al meerdere groepen gym hebben, er zijn al 2 zalen bezet en 2 leraren aanwezig. Zo is er meestal wel iets van iemands gading bij en kan je de echte pesters ontlopen, waardoor het sporten al een stuk minder erg wordt. Varieer meer in de sporten die er gedaan worden, geef steeds een paar weken een introductie tot een bepaalde sport en dan na een paar weken weer een andere sport, treed daarbij eens buiten de gebaande paden. Leer ze dat er meer sporten zijn dan voetbal, softbal, trefbal, turnen of atletiek en dat atletiek meer is dan een coopertest of piepjestest, maar enorm veelzijdig is en voor bijna iedereen wel een tak heeft die bij diegene past. Ja, ook het dikke, onhandige kind kan sommige atletiekonderdelen prima doen en het geeft meer zelfvertrouwen als iemand ergens een keer wel aardig in blijkt te zijn, dan elke keer te moeten falen omdat er niets gedaan wordt dat bij je past.

Zoek samenwerkingen met lokale sportverenigingen, zodat je af en toe eens gebruik kan maken van hun accommodatie en trainers. Als er per jaar een paar leerlingen meer lid worden van een sportvereniging zijn die al heel snel enthousiast te krijgen daarvoor.

En geef uitleg over waarom de gymles echt belangrijk is, en dan ietsjes meer dan "het is nou eenmaal verplicht". Tja, dat hadden we zelf ook wel begrepen. Leg uit waarom bewegen belangrijk is en laat zien dat je je echt prettiger voelt na een uurtje sporten, en niet slechter omdat je weer een uur lang vernederd en afgezeken bent.

Het is ook echt heel jammer dat scholen het niet goed oppakken, want sporten is echt leuk en de gymles heeft een enorme potentie in positieve zin. Het kan, mits goed opgepakt, een enorme aanvulling zijn en ook echt leuk. In plaats van dat zoveel leerlingen er zo'n hekel aan hebben dat ze de meest idiote dingen proberen om maar niet te hoeven en sommigen zelfs zover gaan dat ze ongelukken maken om maar niet te hoeven gymen. Dat heb ik bij andere vakken echt nog nooit meegemaakt, zelfs bij wiskunde niet.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:50

Toen ik nog op school zat moest ik al 12 kilometer fietsen naar school, had ik gym dan moest ik nog een keer 3 kilometer fietsen naar de gymzaal in het dorp verder op dus op een gym-dag had ik 30 kilometer afgelegd in totaal... En dan kwam gym er nog bij. -O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:51

AngeliqueB schreef:
Ik geef mijn kinderen mee, dat als ze zodanig getreiterd, gepest, verguisd en in de grond getrapt worden als ik vroeger werd, en velen hier met mij: Dan is er de oplossing: niet meer mee (hoeven) doen. Voordat het zover is zullen er zeker gesprekken op school gevoerd zijn en als dat geen verbetering geeft, dan krijgen ze van mij de vrijstelling. Ze hoeven zich niet te laten vernederen omdat ze iets niet goed kunnen. Sporten doen ze in hun vrije tijd.

Gym is op de meeste scholen gewoon verplicht, net als tekenen en verzorging.

Dat weet je voordat je kind op school gaat, ben je het er niet mee eens; zul je een school moeten zoeken waarbij je als ouders LO kan laten scippen.
En dat zijn maar heel weinig scholen.
Bij de meeste moet je zelfs een V(oldoende) hebben om over te gaan.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:59

Gym moet een keuze vak worden. :j

Ik ben het ermee eens dat, sporten gezond en goed voor je is,en ook nodig is.
Maar om het nou te gaan verplichten. Nee dankje. :n

Ik zelf ben niet sportief als je het hebt over Gymlessen, heb altijd een gruwelijke hekel gehad aan gym.
ook Apenkooi, trefbal, waren geen favoriet. Terwijl de meeste dat het mooist vonden,
Kinderen die groter/zwaarder zijn zijn altijd de pineut, met trefbal ben je een makkelijk doelwit, en met voetbal ben je keeper (nee daar heb je geen keuze in, als je je bekkie niet open trekt)

Ik ben wel sportief als je mag kiezen uit verschillende sporten, bedoel :
- Voetbal
- Basketbal
- Hocky
- Turnen

Als je daar nou uit mocht kiezen, en iedere keer kon wisselen, zullen we zeggen ieder lesblok, dan word voor mij sporten al veel leuker.

Zo zijn er ook mensen die gewoon niet kunnen rennen,
een bekend voorbeeld hiervan is de minutentest/ shuttlerun test???
Zolang blijven lopen met de muziek.. Wat een gedoe.. ^)
En ja, liep je niet door en hield je het niet bij, dan kreeg je gewoon keihard een onvoldoende.
Daar word je al helemaal niet gemotiveert van.
Ookal heb je meer dan 100% gegeven... +:)+ Nee niet goed voor het zelfvertrouwen.

Ik vind gewoon dat kinderen/scholieren keuze moeten hebben in wat voor sport ze willen volgen,
Het woord Gym mag er van mij uit, daar krijg ik nu de kriebels van.
Noem het dan 'Sport' (het zal vast al zo heten, maar toen ik nog op school zat niet)
:=

Het aantal uren per week? ik vind 2 uur genoeg.
1 uur was bij mij 3 kwartier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:32

AngeliqueB schreef:
Magrathea schreef:

Mijn ouders waren ook heul slecht in gym. En ik train dus nu voor de triatlon. Gaat moeilijk maar het gaat me lukken. Het is moeilijk omdat ik mijn hele jeugd niet heb hoeven sporten, want "je hoeft te het niet te kunnen".
Verder zie ik niet in waarom gym zo moeilijk is voor iemand die buiten school om ook een conditiesport doet :)

Ik lees in jouw verhaal eigenlijk meer een "als het niet lukt, hoeft het ook niet". Dat zou mi toch echt moeten zijn "als het niet lukt, dan doe je er nog een schepje bovenop tot het wel lukt". Het is echt geen olympische sport wat beoefend wordt op de middelbare school, en de shuttlerun voldoende lopen kon ik zelfs destijds en mijn conditie was écht prut. Oja, en inspanningsastma er gratis bij :)*

Als je kind écht niet goed is in wiskunde, krijgt ie daar toch ook geen vrijstelling voor?

Maar goed, sorry, maar als een kind echt de grond in wordt getrapt bij gym dan stopt dat niet buiten de gymzaal hoor. Vrijstelling van gym is daar dus geen oplossing voor. Ik heb het ook gezien hoor: de jongen met overgewicht die niet mee hoefde te doen met gym omdat hij niet kon rennen werd daarna nóg harder gepest. Maar goed, hij hoefde niet meer mee te doen met gym! +:)+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:39

absoluut niet! Kinderen bewegen al zo weinig, laat staan dat gym ook nog eens afvalt.

Ik had de pest aan gym, zeker toen ik dikker werd en merkte dat ik haast niet mee kwam, toen kwamen de excuses last van m'n knieen, zere enkels, misselijk, hoofdpijn, ongesteld, last van m'n rug etc. etc. Nu ik erop terug kijk schaam ik me dood. Als ik juist de kans van gym had aangepakt had ik waarschijnlijk vlugger en gezonder afgevallen want buiten gym om, bewoog ik ook niet veel. Overigens deden de echte dikkerds ook gewoon mee met gymen en die werden nooit gepest...op geen enkele school waarop ik gezeten heb. Wel lagen ze er als eerste uit bij trefbal etc.

Zie op straat dat kinderen almaar vetter zijn, dus wat mij betreft uurtje of wat per week erbij
Laatst bijgewerkt door Woogy op 29-09-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:40

AngeliqueB schreef:

Het is een moeilijke situatie hoor als je kind gepest wordt, maar ik vind dat je heel de school zelf ondermijnt. Zij maken de regels, je kind is gewoon verplicht om de lessen te volgen.
Dit komt echt over als "ik wil niet meedoen en mama lost het wel voor me op".
Ik hoop niet dat dat de levensles is die je mee wil geven aan ze.