Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_R

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:21

Dankjulliewel Adamootje en Lisanne! :)
Lisanne, heel de nacht doorwerken? kanonne.. Is het gelukt?

Daphne, welkom! We gaan mee motiveren +:)+
Josien, dat hoor je inderdaad bij zoveel mensen die net aan een master zijn begonnen.. -O- een vriend van mij is ook net begonnen en die zag het ook al heel snel niet meer zitten. Nu gelukkig weer wel een beetje! Vergt een hoop doorzettingsvermogen en motivatie. Knap hoor om überhaupt aan een master te beginnen! Dat is al heel wat! *\o/*
He bah, das balen Pantykous! Hopen dat volgende keer wel gewoon goed loopt!

Ik heb gisteren m'n tentamens ingeleverd :D Maandagavond na lang zwoegen afgemaakt, en er nog een best goed gevoel over! Ik hoor het dinsdag of ze voldoende zijn.
Vandaag een dagje vrij, echt eventjes dagje rust pakken :j

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:08

Ik had idd de eerste week ook echt paniek hoor.. Nooit wat uitgevoerd, ook in mn bachelor niet. Nu we een paar weken verder zijn ben ik wat meer gewend en gerust haha.

Ik moet nog wel echt erg wennen aan het idee dat mn echte studententijd (vereniging, dispuut) wel een beetje klaar is. -O-

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:40

Jeetje, heel de nacht doorgewerkt? :=
Wat voor tentamens moest je inleveren Joyce_R? Ik ken eigenlijk alleen tentamens die je op school maakt :+

Ik ben morgen de hele dag vrij dus dat wordt weer een dagje bikkelen. Moet over drie weken m'n onderzoeksvoorstel inleveren en ik ben al bij de inleiding :')

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:49

Anna schreef:
Wat voor tentamens moest je inleveren Joyce_R? Ik ken eigenlijk alleen tentamens die je op school maakt :+

Van die fijne tentamens die je vorderingen met betrekking op je leerdoelen, gedurende je stage, weer geeft :x
Dus constant je ontwikkelingsproces en verdere plan van aanpak bij elk leerdoel beschrijven. Zo leuk! ....... 8)7

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:55

Ohhh die ken ik ja :')
Bij ons heten dat reflectieverslagen maar goed, je kan het beestje een naampje geven... Het blijft een rotwerk :+
Ik moet zeggen dat ik na bijna 4 jaar studie die zelfreflectie, leerdoelen en competenties wel een beetje zat ben :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:01

Mag ik me ook hier melden? :D

Hoop in juni af te studeren als verpleegkundige en daarna een jaartje in Australië aan het werk te kunnen :D

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:37

Goed bezig geweest Joyce_R! Die ontwikkeling en zelfreflectie verslagen zijn altijd vreselijk.. Bij ons is dat trouwens je competentiedossier. :+

Lis_Ol: heb je nachtdiensten dat je 's nachts aan je schoolwerk gaat of is t een kwestie van tijdsnood? Haha

Welkom Daphne! Een lijstje maken is al een heel eind, dan heb je in ieder geval overzichtelijk wat je nog moet doen en hoeveel punten daar bij horen!

Josien_ : mijn ervaring is dat je je echt niet gek moet werken, een half jaar uitstellen is klote maar wat is nou eigenlijk een half jaar op hoeveel jaar je nog moet! Ik ben zelf daardoor ook een jaar langer bezig maar anders werkte ik mezelf echt omver..

Wat een domper Pantykous! Jullie hebben ook echt een bepaald aantal kansen voor verslagen? Wij mogen dat altijd onbeperkt inleveren volgens mij.

Welkom Barbabientje! Australië, nice! Zou ik ook wel willen maarja ben net gaan samenwonen. :+

Ik ben vast mensen vergeten, mijn excuses volgende ronde weer! haha

Zelf heb ik morgen een gesprek voor een afstudeerstage bij een bemiddelingsbureau. Spannend! Begin m wel een beetje te knijpen.. straks is er niks wat bij me past! |(

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:01

Spannend jesuisRoos!

Ik ben zojuist begonnen aan een stageverslag.. "De regels voor schrijfstyle zijn gelijk aan die voor het schrijven van een scriptie". Ik ben alleen wel een bachelorstudent die (nog) geen scriptie heeft geschreven.. :Y)

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:01

Hier een slachtoffer van de verlengde studie. Helaas door wat tegenslagen mijn afstudeerscriptie nog niet kunnen afronden. Met een beetje geluk haal ik het nog om voor 2015 af te studeren. Maar eigenlijk is alle positieve hoop een beetje verdwenen na alle negatieve beoordelingen. En waarom ze negatief waren? Telkens iets anders. Dan was de lay-out niet goed en kreeg ik hem daarom terug. Dan stond het woordje "er" in de tekst en kreeg ik hem daarom terug. Pff. Nu maar snel weer verder. Toch wil ik voor december klaar zijn aangezien we dan de sleutel van ons paleisje krijgen *\o/*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:10

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga binnenkort een afspraak maken met de studieadviseur.
Mijn rust en sociale leven lijdt er nogal onder helaas.

Gittekit schreef:
Ik had idd de eerste week ook echt paniek hoor.. Nooit wat uitgevoerd, ook in mn bachelor niet. Nu we een paar weken verder zijn ben ik wat meer gewend en gerust haha.

Ik nu nog steeds lichtelijk in paniek haha. En we gaan toch al richting het einde van het blok.
Misschien is het volgend blok wel anders natuurlijk, maar je moet ook al op tijd aangeven of je aan je scriptie wil beginnen natuurlijk.
Momenteel heb ik vooral behoefte aan rust, maar ik ben ook bang dat ik het voor niets uitstel.

Stage verslagen heb ik geen ervaring mee :P .

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:33

pfoe ik lijk wel het zeurpietje in dit topic,
Maar helaas, het 'afstuderen' zit me niet mee.
Waar nu de Pabo wel mee werkt met bij de opdrachten kunnen een rooster dat door de bocht kan enz.

Is vandaag in goed overleg met de pabo, mijn mentor en directeur besloten om de stekker uit mijn LIO te trekken.
Het liep gewoon niet. 32 leerlingen in groep 8 is voor een student met 4 jaar 'ervaring'
Tocht echt te heftig.
Wat een klap in mijn zelfvertrouwen is dit.

Uit eindelijk heel leerzaam maar op dit moment vooral pijnlijk...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:36

In mijn branche is het normaal om tijdens je afstudeerstage ook mee te werken in het bedrijf. Hebben jullie dit ook? Ik ga donderdag de voorwaarden bespreken en weet nog niet zo goed hoe ik dit ga aanpakken. Ik wil eigenlijk geen 40 uur daar zitten, maar wel de beloofde stagevergoeding haha.

Edit: oei heftig inderdaad, maar wel een wijze beslissing! Er zijn genoeg juffen die nooit groep 8 willen hebben dus het is niet raar.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:39

Niemand is hier een zeurpietje, soms valt het gewoon niet mee Floemii :(:)

Hoe werkt dat LIO? Moet je dan nu direct weer op zoek naar een nieuwe plek? En hoe lang duurt zoiets?

Bij mij is dat ook normaal Ladyson, misschien overleggen om 1 dat thuis te werken aan je opdracht die je bij het bedrijf hebt? Of heb je geen opdracht? :p

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:20

Lio is eigenlijk je afstudeer stage. Waar andere moeten mee draaien in een bedrijf, loop je bij de pabo al vanaf jaar 1 mee in de praktijk. Echter heb je bij je Lio veel meer verantwoordelijkheid dan bij je normale stage in de jaren ervoor. Zo word je in je lio ook bij vergaderingen verwacht en ben je ook betrokken bij de rapportage van kinderen enz.
Bovendien kan het zelfs zo zijn dat je gewoon als leerkracht voor de klas wordt gezet, zonder dat er nog een ervaren leerkracht naast staat. Je bent dan dus volop juf.

De nieuwe plek wordt door de pabo gezocht. Gelukkig. hopelijk hoef ik er maar een weekje tussenuit.

ontzettend lief hoe snel jullie reageren trouwens!

@ladyson best spannend hoor om de voorwaarden van een stage bespreken. Gewoon heel goed duidelijk maken wat jouw verwachtingen zijn en natuurlijk vragen wat hun verwachtingen zijn.
De vergoeding gewoon een beetje speels brengen ;) dan komt het wel goed.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:03

Wat vervelend van je LIO stage.
Je gaat dus wel je LIO doorzetten, maar dan op een andere school?
Waarom werkt het niet op de huidige school?
Ik heb vorig jaar mijn LIO gelopen, het is inderdaad enorm zwaar. Ik had vijf eigen klassen, wat een werk.
Vooral al die vergaderingen en ouderavonden zijn killing.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 21:27

Floemi, je bent geen zeurpiet. Ik vind het heel goed dat je je eigen grenzen aangeeft. Hopelijk heb je snel een nieuwe stageplek.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:31

Jaa reflectieverslagen inderdaad! Oh wat een vreselijke dingen 8)7 Ik hunker gewoon bijna naar gewoon normale theorie en niet alleen maar je eigen handelen te moeten beoordelen.

Barbabientje, welkom! En wat gaaaaaaf Australie! Jaloers! Bij mij speelt iets in het buitenland ook in m'n achterhoofd..
Christeltjuh ah he dat is balen dat afkeuren van verslagen zeg! Hopen dat je voldoende motivatie kan vinden om ze goed af te maken! Ik duim voor je mee!
Floemii, kanonne! 32 kinderen en groep 8 dat is zwaar! :n In ieder geval goed dat deze beslissing nu al is gevallen, voordat je er dadelijk helemaal doorheen zit en je je afstuderen op nieuw moet doen. Is er al wat nieuws gevonden?
Ladyson, bij mij wordt inderdaad tijdens het afstuderen verwacht dat ik een aantal uur ondersteunend werk doe binnen het bedrijf. 'ter compensatie van de begeleiding', dat ze als het ware wat terug krijgen. Vind het een beetje vreemd, ik ga een werkmodel ontwikkelen en dan willen ze wat terug..... :\ Maarja..

Vandaag mijn motivatie maar eens gebruikt om een verslag, deze is eindelijk wel theoretisch, te maken die ik pas eind volgend blok af moet hebben. Maar motivatie is zeldzaam, dus snel gebruik van maken!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:45

Joyce_R lekker bezig met je motivatie! knap hoor want het geeft zoveel rust als je al iets af hebt!
Ik heb nog geen nieuwe stage, de pabo gaat dit regelen. Even als dat ze me komende week even 'vrij' geven van stage. Rust in de tent dus, bij komen en nieuwe energie op doen!

Onderstaand berichtje heb ik vandaag op FB gezet:

Als stage niet loopt en je breekt je LIO met pijn in je hart af...
En je hebt bij je (voor de kinderen totaal onverwachtse) afscheid huilende kinderen, een groepsknuffel met 32 kinderen en kinderen die snel naar huis gaan en daar een cadeautje maken/ pakken en weer terug komen.
Dan weetje dat je toch iets goed heb gedaan in al die weken, dat je het gevoel had dat je het niet goed deed.
Hart verwarmend en een echte oppepper.
Ik ga ze ondanks alles toch ook echt wel missen!

Het afscheid van de kinderen was echt geweldig. Zo onverwachts.
Ze gingen zelfs naar de directeur dat ze het er niet mee eens waren, en dat het niet door mocht gaan.
Heb de laatste 8 om 16.00 uiteindelijk persoonlijk de school uit moeten zetten omdat ze niet weg wilden gaan.
Onbegrijpelijk dat ze ondanks mijn gemopper en het slecht gevoel dat ik er over had, zij er blijkbaar een goed gevoel overhadden.
Ik steek het in mijn zak en neem het positieve gevoel daaruit mee naar mijn nieuwe stage.

Bedankt voor al jullie meelevende en steunende woorden trouwens!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 22:04

Oh wat enorm lief floemii! <3 Afscheid nemen doet altijd pijn, maar het is goed dat je voor jezelf gekozen hebt en gas terug neemt. Toch wel fijn om te horen dat ze je een hele leuke juf vonden. Sluit je je oude stage toch wel af met een beter gevoel lijkt mij.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:37

Ahhh floemii wat onwijs lief!
En wat goed inderdaad om dit als bevestiging te krijgen dat jij echt gewoon een topjuf was! :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:21

jesuisRooos schreef:
Lis_Ol: heb je nachtdiensten dat je 's nachts aan je schoolwerk gaat of is t een kwestie van tijd haha!

Nee ik had echt nachtdienst op werk haha. Als je dan toch wakker ben, maak ik er graag gebruik van aan school te werken! Anders moet ik dat thuis nog is doen :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:02

Ik meld me weer!
Ik hen volgende week een afspraak met mijn begeleider om mijn afstudeercontract te tekenen. Verder ben ik bezig met een project dat echt totaal niet loopt, dus dat levert de nodige stress op. Mijn minor vind ik heel erg tegenvallen, de stof heb ik al gehad en de docenten zijn geen docenten en lezen alles voor van een powerpoint. Mijn motivatie voor school is dus even ver te zoeken..

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:15

Floemii wat vervelend dat je LIOstage niet lekker liep. Maar 32 kinderen in groep 8 met inderdaad "maar" 4 jaar ervaring is ook niet niks. Groep 8 is sowieso al niet mijn ding. Ik doe zelf ook de pabo. Ben bezig met de laatste loodjes. Ik had een groep 1/2 met in het begin, voordat we gingen splitsen, 36 kinderen. Dat was druk maar in een groep 8 moet ik er niet aan denken op het moment hoor.
Knap dat je hebt aangegeven wat je grenzen zijn! En leuk de reacties van de kinderen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:56

Floemii, wat lief van die kindjes!

Hebben jullie allemaal wel zelf je afstudeeronderzoek mogen 'ontwerpen'? Bij mij is alles eigenlijk al voorgekauwd.. wel makkelijker misschien, maar vind het ergens wel jammer.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:53

Gittekit ik heb met mijn stage besproken waar de grootste winst uit te halen zou zijn. In mijn stage zijn ze begonnen met een nieuwe manier van lezen en daarom hebben we in overleg gekozen dat ik onderzoek zou gaan doen naar het effect hiervan.