Axel_Valerie schreef:Rowdine schreef:
Ik snap niet zo goed waarom je je competenties niet afstemt op het specifieke bedrijf en daar in je brief op in gaat ipv dat weg te proppen in een cv?
Als een bedrijf als competentie een uitstekende kennis van de Engelse taal vraagt, dan zeg ik in mijn brief dat mijn Engels bovengemiddeld is om die en die reden.
Dat is ook in principe de bedoeling maar ik zie hier veel mensen die iets extra's willen toevoegen aan hun CV. Dan is dit wel het meest gebruikelijke. En de competenties moeten ook eigenlijk wel echt op elk bedrijf waar je bij solliciteerd afgestemd worden. Dus dan moet je eigenlijk elke keer je CV veranderen. Wat ook eigenlijk niet de bedoeling is want je moet een CV zo kunnen uitdelen aan iedereen.
Ja, daarom vind ik het ook zo vreemd.
Het is logisch dat sommige vaardigheden een plek krijgen in je cv. Ik heb daar bijvoorbeeld mijn talenkennis bijstaan omdat het voor mijn vakgebied erg belangrijk is bij iedere functie waarop ik solliciteer.
Mijn cv is hetzelfde voor ieder bedrijf waar ik het naartoe stuur. Mijn brief pas ik wel iedere keer aan aan hetgeen de bedrijven vragen/waar zij naar opzoek zijn.