VWO 6 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xChiva

Re: VWO 6 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:54

Naar welke open dagen gaan jullie? Wat er bij nu als eerst op de planning staat is 11 okt. Erasmus.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:58

xChiva schreef:
Naar welke open dagen gaan jullie? Wat er bij nu als eerst op de planning staat is 11 okt. Erasmus.

Daar ga ik ook heen :D
Maar dan naar het University college gedeelde. Snap jij hoe het inschrijvenwerkt? Snap er niet veel van.

Voor de rest ga ik nog naar Defensie op 21 november, en naar 6 andere University Colleges en ik wil nog naar de hotel school, mara dat is elke dinsdag. Dus ik moet gewoon even een dinsdag prikken :D

Ik wil wel graag nog een meeloop dag doen, maar eerst eens de open dagen bezoeken :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:49

Meeloopdag was leuk! Merkte wel dat voor veel mensen het zuipen wel echt normaal was, maar verder wel een goed beeld gekregen denk ik :).

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:56

En is het een opleiding voor jouw?

Dat is in mijn vrienden groep al vrij normaal... (voor de ene helft, de andere helft heeft nog nooit gedronken of drink maar zeer weinig -> ikke)
Snap gewoon niet wat mensen leuk vinden aan dronken zijn/dronken mensen

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:52

Sanne_com schreef:
xChiva schreef:

Maar dan naar het University college gedeelde. Snap jij hoe het inschrijvenwerkt? Snap er niet veel van.

Voor de rest ga ik nog naar Defensie op 21 november, en naar 6 andere University Colleges en ik wil nog naar de hotel school, mara dat is elke dinsdag. Dus ik moet gewoon even een dinsdag prikken :D

Ik wil wel graag nog een meeloop dag doen, maar eerst eens de open dagen bezoeken :D

Uhh gewoon naar deze link http://www.eur.nl/bachelor/studievoorli ... aanmelden/ en dan per tijdronde aanklikken wat jij wilt doen en dan verder als het goed is. Je hoeft niet iedere ronde iets te kiezen :)
Silvie en ik wilden trouwens in de herfstvakantie een fotoshoot doen, als jij kan?

badeendje schreef:
Meeloopdag was leuk! Merkte wel dat voor veel mensen het zuipen wel echt normaal was, maar verder wel een goed beeld gekregen denk ik :).

Mooi! Welke studie was het? Of heb ik daar overheen gelezen?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:10

Biotechnologie! Ja het is op zich best een opleiding voor mij, maar ik woon zelf in Twente en hoe meer ik erover nadenk hoe liever ik hier wil blijven ivm geen stufi meer krijgen en ook het achterlaten van wat ik hier heb opgebouwd. Aan de ene kant dus een super positief gevoel over Wageningen an sich, aan de andere kant ook weer een tegenvaller. Het is gewoon letterlijk de keuze tussen 800 euro studieschuld opbouwen per maand of gewoon precies gelijk spelen, m'n bijrijdpaard moeten achterlaten of het kunnen houden, de scouting achterlaten of kunnen blijven. Bovendien is het niet zo dat biotechnologie m'n enige interesse is, ik vind wiskunde bijv. ook heel leuk. Moeilijk moeilijk.
Had vorige week een informatieavond, heb daar ook gesproken met een hoogleraar van de UT. Hij kwam vertellen over technische bedrijfskunde en wat ze zoal deden, het klonk eigenlijk super leuk! Ik was altijd bang voor techniek, maar als ik hoor wat ze doen denk ik: wil ik ook! Heb de opleidingen technische wiskunde en scheikundige technologie ook maar eens bekeken. Deed ik daarna een studiekeuzetest, komen als eerste 2 keuzes technische wiskunde en technische bedrijfskunde naar voren. Euh, past toch wel bij me dus? :D.
Nooit gedacht dat ik hier zoveel moeite mee zou hebben :P.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:11

Sanne_com schreef:
En is het een opleiding voor jouw?

Dat is in mijn vrienden groep al vrij normaal... (voor de ene helft, de andere helft heeft nog nooit gedronken of drink maar zeer weinig -> ikke)
Snap gewoon niet wat mensen leuk vinden aan dronken zijn/dronken mensen

Ik heb zelf enorme angst voor overgeven dus ik heb geen interesse bij drank of uitgaan :P. Het ligt er ook aan hoor, sommige mensen gaan er heel verantwoordelijk mee om en drinken gewoon omdat ze 't lekker vinden en andere mensen zuipen zich lam om erbij te horen. Ieder zo z'n ding, het is in ieder geval niks voor mij :P.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:12

Sanne_com schreef:
xChiva schreef:

Leuk dat je university college wil doen! Hoe kom je daar zo bij om dat te gaan doen? Vond het wel klinken als een toffe opleiding!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:20

Waarom UC? Omdat ik te veel interesses heb, geschiedenis, sociologie, antropologie, linquistics, computer science, enz enz

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:13

badeendje schreef:
Biotechnologie! Ja het is op zich best een opleiding voor mij, maar ik woon zelf in Twente en hoe meer ik erover nadenk hoe liever ik hier wil blijven ivm geen stufi meer krijgen en ook het achterlaten van wat ik hier heb opgebouwd. Aan de ene kant dus een super positief gevoel over Wageningen an sich, aan de andere kant ook weer een tegenvaller. Het is gewoon letterlijk de keuze tussen 800 euro studieschuld opbouwen per maand of gewoon precies gelijk spelen, m'n bijrijdpaard moeten achterlaten of het kunnen houden, de scouting achterlaten of kunnen blijven. Bovendien is het niet zo dat biotechnologie m'n enige interesse is, ik vind wiskunde bijv. ook heel leuk. Moeilijk moeilijk.
Had vorige week een informatieavond, heb daar ook gesproken met een hoogleraar van de UT. Hij kwam vertellen over technische bedrijfskunde en wat ze zoal deden, het klonk eigenlijk super leuk! Ik was altijd bang voor techniek, maar als ik hoor wat ze doen denk ik: wil ik ook! Heb de opleidingen technische wiskunde en scheikundige technologie ook maar eens bekeken. Deed ik daarna een studiekeuzetest, komen als eerste 2 keuzes technische wiskunde en technische bedrijfskunde naar voren. Euh, past toch wel bij me dus? :D.
Nooit gedacht dat ik hier zoveel moeite mee zou hebben :P.

Is er geen biotechnologie bij Universiteit Twente? (Ik heb echt geen idee wat betreft N&T/N&G studies :')) Maar dan zou ik gewoon gaan kijken bij die andere studies :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:24

Nope, dat is er alleen in Wageningen, maar het is niet zo dat ik er al helemaal uit was over biotechnologie hoor! Idd, ga ik doen :). Hoop dat er wat uitkomt.

@Sanne Nice, dan is het idd een goede studie, ik ben juist blij dat ik me echt kan gaan focussen op een kleiner vakgebied :).

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:44

Sanne_com schreef:
Waarom UC? Omdat ik te veel interesses heb, geschiedenis, sociologie, antropologie, linquistics, computer science, enz enz

Als je UC leuk vindt, vind je misschien International Studies ook wel leuk. Een vriendin van mij wilde eerst UC doen maar is toch dit gaan doen, ook een hele brede studie :j

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:05

Wat is dat?
Ga er morgen even naar kijken.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:41

Sanne_com schreef:
Wat is dat?
Ga er morgen even naar kijken.

Gefeliciteerd met je verjaardag!!! *\o/* *\o/*

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:36

Ziet er wel leuk uit die opleiding, alleen jammer van de extra taal :+

Dankje :D

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:59

Gefeliciteerd *\o/*!

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:42

Gefeliciteerd!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:54

Dank jullie wel :D

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:39

Leuke dingen gedaan en/of gekregen? Hoe oud ben je geworden? 17 of 18?

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:33

18, vandaag lekker naar het strand geweest.
Gister verjaardag gevierd, boogschoten een soort grotten parcours + s avonds feestje :D

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:14

Oehh klinkt gezellig!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 07:32

Uhu het was ook heel erg leuk :D

snowlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:48

Nog gefeliciteerd!

Ik vind het ook zo lastig allemaal, in november ga ik naar open dag diergeneeskunde, maar het is zo raar om voor de komende zes jaar te kiezen, en dan ook compleet uit je comfort zone te gaan, op kamers, andere school, enzovoort.

Uitgaan heb ik ook niet zoveel mee, met mijn huidige vriendengroepje vind ik het super gezellig, maar wij drinken ook allemaal niet, heb echt een hekel aan mensen die zich helemaal lam zuipen...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:37

Herkenbaar snowlove! Vorig jaar moesten wij op school allemaal een presentatie geven over welke studie we gingen doen, ik opende de lijst in excel en dan lees je gewoon alle namen van je klasgenootjes + wat ze denken te gaan studeren. Dat ziet er zo gek uit! Ineens is het niet meer jantje uit 6V, nee, het is jantje die bedrijfskunde studeert. Heel vreemd.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:51

Mee eens, het is zo raar om nu te moeten kiezen wat je de rest van je leven gaat doen....

Pfff, moet over 2 weken een geschiede is PTA malen over 5 hoofdstukken, en het laatste hoofdstuk hebben we amper behandeld