Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sissa

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:15

Laat even weten of je aangenomen wordt Suzanne_J!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:24

Op mijn eerste werkdag begonnen er nog 4 jongens in de keuken, we moesten alle 5 8 uur werken en na 4 uur vonden zij het wel welletjes en gingen ze maar pauze houden zonder akkoord van de manager, 1tje niet want die vond dat niet kunnen. Die andere 3 zijn meteen weggestuurd _O-
Ik was ook redelijk allround, vooral het laatste jaar stond ik ook veel aan de bin en dat ging onwijs goed, alleen niet als mijn broer in de keuken stond, die kon moeilijk iets van me aan nemen. Dan vroeg ik 5 QP, kreeg ik 'doe het lekker zelf!!!' naar mn hoofd geslingerd ofzo :') Maar ik kreeg m wel onder de duim :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:34

Ik had gisteren ruzie in de drive.. Collega op raam 2 had verkeerde drankjes meegegeven maar wel de juiste bestelling. Jongens waren al vervelend maar kwamen dus terug, zei er 1 dat hij kipnuggets miste. Ik nagevraagd maar heb m zelf ingepakt dus hij had zeker alles.
Ik netjes zijn drankjes omwisselen maar er stond een auto voor hem, doe ik het raam open bij hun, smijt die de zak met burgers naar binnen :oo 'Ja nu is dit helemaal koud vind ik geen service blabla ik ga een klacht indienen.' Ik bleef heel rustig en vroeg naar de nuggets, nee die had die dan wel. Nog steeds boos op mij dus grote mond, dat die mij belachelijk vond en hij mij ging aanklagen. Ik bood m nieuwe chili's aan en toen was die overdonderd. Heb gezegd dat die vooral een klacht moet indienen als hij dat wil en raam dicht gedaan. Manager heeft ze de bestelling gegeven en weggestuurd en toen was die natuurlijk heel lief . 8)7
Gelukkig heb ik een lieve collega die hem snachts nog even verteld heeft dat dit absoluut niet kon en dat hij zich de volgende keer moet gedragen :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:07

Getver wat een verhaal! :oo

Goed nieuws! Ik ben net gebeld en heb waarschijnlijk deze week sollicitatiegesprek. Kon zo uit mn hoofd niet zeggen wanneer ik kon (net toetsweekrooster gekregen) dus bel morgen even met wanneer ik kan. :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:33

Spannend, PeerAppel!

Ik werkte eerst ook samen met mijn broer, hij is er nu drie maanden uit omdat hij geen vast contract kreeg. Vind het eigenlijk veel fijner zo zonder hem. Nu zien ze mij en behandelen ze mij gewoon als Fee en niet als zusje van.

In het begin stond ik ook alleen maar service. Ben gelijk aan de kassa begonnen en daarna wel snel door gegaan naar de drive. Maar ook dan komt de service op een gegeven moment je neus uit, als je ruim 40 per week werkt. Veel gekeken hoe ze het deden in de keuken en toen kon ik dat ook vrij snel oppakken, alleen werd ik alsnog nooit keuken gezet.
Sinds ik Crew Trainer ben, moet ik wel aangezien ik daar vaak trainingen moet geven. Maar ook als ik dat niet hoef sta ik wel regelmatig keuken. Vanavond ook weer bin gestaan en daarnaast de hele keukenzone regelen. Sta ik niet zo vaak dus is nog even lastig, maar wel leuk.

Tip is echt om veel mee te kijken hoe de rest het doet als je bijvoorbeeld drankentapper of friet staat. Van kijken leer je echt al heel veel en is het voor een crewtrainer ook veel makkelijker om dingen uit te leggen!

Sommige gasten zijn echt aso ja. Heb ook een keer iemand weg gestuurd. Die kwam bij raam 1. Deed het raam open en die meneer kijkt me aan en zegt: "jij bent echt een slet!". Ik kende die hele man niet. Dus geld terug gegeven en weg gestuurd. Dat soort mensen helpen wij gewoon niet. Manager gaf me ook helemaal gelijk. :j

'S avonds ook vaak groepen jongeren door de drive. Al die jongens waren aan het schreeuwen, dus vriendelijk gevraagd of ze wilde stoppen, aangezien ik ze anders niet kon horen. Deden ze niet, dus door gestuurd naar raam 1. Daar begonnen ze weer dus verzocht om te stoppen en dat ik ze anders niet meer zou helpen. Ze stopte niet dus raam dicht gedaan en verder gegaan met mijn andere werkzaamheden. Als ze normaal doen wil ik ze met alle plezier helpen. Doen ze dat niet, nou dan niet...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:59

Zo is het bij ons ook hoor, als ze na een waarschuwing niet ophouden dan houden wij op :j

Stond vanavond trouwens weer eens keuken! Half jaar niet gestaan ofzo dus was een complete verrassing :))

Aankomende woensdag werken van 14.00 tot 22.00 dus tijdens voetbal :( Gelukkig is de sluitmanager ook erg fanatiek dus ik mag de ipad meenemen zodat we op de vloer kunnen kijken!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 03:43

Je maakt idd wel een heleboel mee... Heb (toen ik nog weekendsluiten draaide) wel eens dronken jongens gehad.. Werd voor van alles uitgemaakt.. Toen het ff stil was, gevraagd of dit de bestelling was of dat ze er nog wat bij wilden.... Kreeg ik als antwoord: doe maar een hamburger :') Sukkels :P

Ook wel eens mensen weggestuurd. Waren erg moeilijk en aso aan het doen, heb ze een paar keer netjes (ook in overleg met manager) gevraagd of ze op een normale manier de bestelling door wilden geven... Kreeg ik toch een gevloek over me heen... Heb ze ook vriendelijk doch duidelijk gezegd dat ze door mochten rijden en ik ze niet meer verder hielp... kwamen ze een kwartier later terug en toen konden ze wel gewoon bestellen :P

Ook wel eens een geval gehad, waar we uiteindelijk de politie voor gebeld hebben. Die was zo agressief, dat ik blij was dat ik achter een raam stond :=

En het "mooiste" was nog 2 jaar geleden in de nacht van 4 op 5 mei... Auto had besteld bij de paal, rijdt door naar het 1ste raam, collega zegt nog over de headset dat die auto zo raar rook... Auto komt bij het 2de raam en vat bijna direct vlam.... Collega's riepen gelijk brand, brand... Mijn eerste gedachte was: owww er zal wel weer een vuilnisbak in de hens staan :') Ik stond op dat moment hb/bm te draaien, want was rete druk.. Maar vanaf de BIN leek het net of de auto in de parklaan stond, dus dacht, gewoon doorgaan :)) Totdat ik de burgers klaar had en op het camerascherm keek... Toen dacht ik wel van: OEPS is toch wel erg haha. Op dat moment riep de manager ons ook bijeen om een jas en/of hesje aan te trekken en zijn toen maar naar buiten gegaan. Was maar goed ook, want binnen 2 minuten was de brand naar binnen geslagen := 1 voordeel: dit was de snelste sluit die we ooit gedraaid hebben :D
https://www.youtube.com/watch?v=rIvilVWNayg

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:26

Ziet er heftig uit hoor! Als ik die buitenkant zie zijn jullie vast een tijdje dicht geweest ook? En waren jullie niet enorm geschrokken? En jeetje....wat een goede snelle handeling van de manager om jullie naar buiten te schoppen!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:37

Fee_ schreef:
Spannend, PeerAppel!

Ik werkte eerst ook samen met mijn broer, hij is er nu drie maanden uit omdat hij geen vast contract kreeg. Vind het eigenlijk veel fijner zo zonder hem. Nu zien ze mij en behandelen ze mij gewoon als Fee en niet als zusje van.

In het begin stond ik ook alleen maar service. Ben gelijk aan de kassa begonnen en daarna wel snel door gegaan naar de drive. Maar ook dan komt de service op een gegeven moment je neus uit, als je ruim 40 per week werkt. Veel gekeken hoe ze het deden in de keuken en toen kon ik dat ook vrij snel oppakken, alleen werd ik alsnog nooit keuken gezet.
Sinds ik Crew Trainer ben, moet ik wel aangezien ik daar vaak trainingen moet geven. Maar ook als ik dat niet hoef sta ik wel regelmatig keuken. Vanavond ook weer bin gestaan en daarnaast de hele keukenzone regelen. Sta ik niet zo vaak dus is nog even lastig, maar wel leuk.

Tip is echt om veel mee te kijken hoe de rest het doet als je bijvoorbeeld drankentapper of friet staat. Van kijken leer je echt al heel veel en is het voor een crewtrainer ook veel makkelijker om dingen uit te leggen!

Sommige gasten zijn echt aso ja. Heb ook een keer iemand weg gestuurd. Die kwam bij raam 1. Deed het raam open en die meneer kijkt me aan en zegt: "jij bent echt een slet!". Ik kende die hele man niet. Dus geld terug gegeven en weg gestuurd. Dat soort mensen helpen wij gewoon niet. Manager gaf me ook helemaal gelijk. :j

'S avonds ook vaak groepen jongeren door de drive. Al die jongens waren aan het schreeuwen, dus vriendelijk gevraagd of ze wilde stoppen, aangezien ik ze anders niet kon horen. Deden ze niet, dus door gestuurd naar raam 1. Daar begonnen ze weer dus verzocht om te stoppen en dat ik ze anders niet meer zou helpen. Ze stopte niet dus raam dicht gedaan en verder gegaan met mijn andere werkzaamheden. Als ze normaal doen wil ik ze met alle plezier helpen. Doen ze dat niet, nou dan niet...

'Fijn' dat ik niet de enige ben waarbij zoiets gebeurd.. Ik stond DR1, 's avonds laat en er was net een groepje jochies van een jaar of 14/15 geweest op de fiets. Daar zat nog een andere groep van ongeveer dezelfde leeftijd achter, en daarachter weer een auto. Die auto had bestelt en aan het eind zei ik dan iets van: 'En dan mag u doorrijden naar het eerste raam alstublieft'. En 1 van die jochies riep keihard: 'Dat kan toch helemaal niet, Ho*r!' Manager kwam meteen bij me en heeft gezegd dat ik ze best weg mocht sturen. Ik ben soms echt veel te lief ( :') ) dus ik heb ze gezegd dat ze, omdat ik niet wist wie het precies was geweest, deze keer wel geholpen zouden worden maar dat ik een volgende keer ze weg zou sturen. 1 van die jongens zei nog bijdehand dat ze er dan wel niet meer zouden komen.. Ik heb hem vertelt dat ik dat prima vond en dat mijn baas echt niet wakker ligt van die ene hamburger die dan niet bestelt wordt. Van de groep jongens die achter hen stond zei er 1 toen hij bij het raam kwam: 'Maar je bent helemaal geen ho*er hoor' :(:)
Een week later kwamen diezelfde jongens weer door de drive.. En toen zei er 1: 'oh jij bent er weer, sorry van vorige week nog!'..

Die brand ziet er best eng uit trouwens! :wow:

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:40

Hahaha liesenlizzy dat filmpje word bij ons op de crewmeeting vaak geshowd! Hoe snel het kan gaan.. Lijkt me echt erg om mee te maken.. Net als de Mc in Enschede die totaal verwoest is, afschuwelijk. Moet er niet aan denken.

Bij ons kwam ooit een vrouw binnen met een briefje waarop stond dat ze antrax in haar mond had en iedereen ging besmetten. Toen ook de politie gebeld en zijn we ruim een uur ontruimd geweest. Achteraf bleek het niet waar te zijn maar dan schrik je wel. Ik was overigens niet aan het werk.
die vrouw was trouwens psychisch niet goed, kwam een paar dagen later gewoon weer een groot QP menu halen haha :')

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:07

Ik stond een keer snachts raam 2, deed het raam open om een bestelling mee te geven, werd er een dood konijn naar binnen gegooid. Ik was helemaal overrompeld en ben op hoge poten naar buiten gegaan. Politie gebeld en toen zijn ze opgepakt.

Zal eens ff denken wat voor rare dingen ik nog meer meegemaakt heb

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:49

Zo dan wat een brand. Hoop dat nooit mee te maken!
Wij hebben wel eens flinke vlammen in de BOP pan gehad en buiten een vuilnisbak helemaal afgebrand, maar verder nog geen gekke dingen.

Ja je maakt wat mee bij de McD, haha. :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:23

Bij ons moest je eerst keuken doorlopen voordat je aan de counter mocht. Je moet wel weten wat er allemaal op een burger zit etc.

Ik had wel het idee dat mooie popjes aan de kassa mochten, maar goed ik vond er geen reet aan en wilde graag kassa, ik was 1 vd weinige meiden die in de keuken stond en dat ook graag wilde.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:55

Bij ons is ook de regel (volgens mij is dat gewoon iets vanuit McD Nederland) dat je bij de friet of grill begint. Maar soms kan dat gewoon niet. Wij hebben nu bijvoorbeeld in een paar weken tijd 13 nieuwe mensen. Die kan je niet allemaal grill zetten. We draaien nu vaak al grill met alleen maar nieuwen, dat is verre van ideaal.
Daarnaast kijkt mijn restaurantmanager ook gewoon wat meer bij diegene past.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:34

Bij ons begon je áltijd friet. Waar je daarna ook heen ging (kassa of keuken) je moet altijd weten hoe het frietstation werkt omdat daar niet altijd iemand staat. Daarna werd er gewoon ingeschat waar je goed zou zijn afhankelijk ook van je voorkeur en werkte je daar een tijdje tot je ook het andere ging leren. En dan ging de keuken ook weer in etappes. Vaak eerst grill en daarna de BOP.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:05

Bij ons ook, alleen omdat ik hostess was had ik kassa al heel snel onder de knie omdat ik steeds moest bijspringen. Een jaar geleden ben ik in de keuken getraind, alleen grill. Heb er hooguit 2 maanden gestaan. Afgelopen maand BOP training gehad maar ik sta er nooit :') Toch jammer, ik kan nml wel alles maar mag het officieel niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:10

Toen ik bij de McDo werkte, begon je in de lobby en daarna ging je door naar de kassa.
Heb nooit keuken gestaan of drankjes of friet.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:31

Beetje domme vraag misschien, maar wat is Lobby? :') Ken het wel als in een hotel lobby, maar geen idee wat het is in de Mc.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:32

PeerAppel schreef:
Beetje domme vraag misschien, maar wat is Lobby? :') Ken het wel als in een hotel lobby, maar geen idee wat het is in de Mc.

Het restaurant. Tafels afnemen, prullenbakken legen, bestellingen nabrengen, mensen wijzen op easy order etc.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:33

Oooh, duidelijk! Dankje! :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:35

PeerAppel schreef:
Oooh, duidelijk! Dankje! :D

Ha, vergat ik bijna de toiletten!
Dus het saaiste wat er is :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:02

Bij ons deed je de lobby als secundaire taak als het rustig was. Je leerde het dus wel, maar stond daar officieel nooit ingedeeld. Als je met meerdere kassa stond dan ging dat om en om of als het ons niet lukte en iemand in de keuken "vrij" stond deed die het. Alleen tijdens de donderdagavondrush en koopzondag uit mijn hoofd hadden we lobbymedewerkers van 17:00-19:00. Dat waren dan meestal ook 15-jarigen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:04

Eén van de redenen dat ik daar weg was gegaan.. ik was 18 en werd bijna altijd ingezet op lobby.
Werd een beetje als minderwaardig gezien door het management.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:20

Oh ik was altijd blij dat ik geen lobby hoefde... Zulk saai en geestdodend werk... Bluh.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:24

Ik heb nog nooit lobby gestaan. Thank God! :D
Uiteraard wel regelmatig een rondje lobby, maar niet vast.