Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:54

Ik ken het.
Omdat ik ziek was toen de groepen werden gemaakt, kwam ik in het groepje met mensen die toen ook ziek waren.
Na 2 weken zijn we 0x compleet geweest. 2 ervan zijn nu beiden al lang ziek. Maar nummer 3 is áltijd te laat (lees:2 uur te laat) en laat nooit weten of ze nog komt. Dus vaak zit ik in mijn eentje tot 11 uur. Leuk joh, samenwerken :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:14

Vreselijk he! Vorige opdracht moesten we voor een biermerk een nieuw imago/huisstijl ontwikkelen en op de markt brengen. 4 marketing studenten en 2 creatieven. Ik was ingedeeld met een meisje dat nooit kwam, niets deed en nergens mee hielp. Ze zei steeds ik maak x en x en dan werd er niets gemaakt en moest ik het alsnog doen. Ik ben iedere les geweest op eentje na vanwege ziek zijn en zij was er toen ook niet. Op de deadline dag was ze kwaad dat ik alles gemaakt had want zo leek het "alsof zij niets gedaan had" en ze zei "we hebben nog uren om het af te maken" terwijl we de dag ervoor eigenlijk al klaar moesten zijn. Dus ik had alles gemaakt en op de server gezet en toen kwam zij uren later met een logo af dat hetzelfde als mijne was alleen "die van jou is niet mooi" al hadden we samen (zonder haar dan wel) al aan de kleuren gewerkt en hadden we een reden voor die kleuren. En de rest vroeg dus ook van goh, dit is het enige dat je in al die uren geproduceerd hebt terwijl we allang alles al hadden?
Dus op de dag van presentatie kwam ze 10 min op voorhand en er moest nog geplakt worden. Ik was al drie kwartier!!! aanwezig, wachtend op haar. Wat was dat een rampzalig project. Ik heb uiteindelijk wel een voldoende, docenten hadden volgens mij wel medelijden :') zij heeft een onvoldoende, en terecht. Ik was zo kwaad! Samenwerken doe je voor een reden!

En dan moet ik nu met een meisje samenwerken dat vorig jaar zo kwaad was dat ze niet vorderde met tekenen dat ik haar zondebok geworden was (ik vroeg de docent vaak om hulp, niet om te slijmen maar om te verbeteren... en zij doet dat dus voor aandacht en die kreeg ze niet omdat de docent liever mij hielp dan haar gejengel aan te moeten horen iedere les). En toe kreeg ik een puntje meer dan haar voor het eerste semester, wat nog niet eens een definitief punt was! Toen zei ze dat als ik op het einde van het jaar een beter punt had ze mijn tekenmap eens zou pakken en dan eens even ging zeggen dat zij betere punten moesten geven. Ik kende haar niet eens he, ik hou me heel eenzijdig op school vooral omdat ik een paar jaar ouder ben dan de meeste (en Nederlands op een Belgische school lol). Maar toen is ze bij mij komen staan kijken een les en toen zei ik goh, ik davht dat je zei dat ik niet kon tekenen, rot dan ook maar op :+ Dat is haar niet bevallen. Maar dat had ze verdiend. Daarna moesten we voor kunstgeschiedenis naar Londen naar de National Gallery enzo en toen zat ze in de groep van mij en heeft ze omdat ze geen vrienden mee had iedereen tegen mij op zitten steuken. Tsjah, als het niet iedere les de hand opsteken om vragen te stellen puur om de docent te late zien dat ze altijd vragen stelt of het keiharde slijmen dan doet ze zoiets dus. Ik heb echt geen zin met zo'n meisje samen te werken dat alles altijd beter weet maar slechtere punten dan mij haalt :+ Wat moet ik hier toch mee aan maandag, ik ben echt te nuchter voor dat kinderachtige gedrag van haar.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:25

Ik heb ook een leuk groepje met project, echt verschrikkelijk gewoon want ik kan alles doen en overal achteraan -O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:26

Aaah verschrikkelijk zeg.

Het stomme is, je moet diegene z'n deel wel maken anders heb je gewoon niks om in te leveren. Vind het dan inderdaad eerlijk als 1 iemand dan minder punten krijgt.

Had vorig blok ook iemand waarmee samenwerken fout ging. Was een vriendin, maar op de een of andere manier werkte het niet. Vond zij dan. Dus zij wilde ermee stoppen. M'n Slb'er en ik zijn dagenlang bezig geweest om haar te overtuigen toch verder te gaan. Nja, na het blok was dus wel de vriendschap kapot.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:28

Binnenkort komt het project eraan bedenk ik me nu.
De groepjes worden als volgt samengesteld: Je moet een idee bedenken en dat gaan presenteren. De vier met de beste ideeën worden de 'groepsleiders' en de overige klasgenoten moeten daar dus 'solliciteren.' Nou weet ik zeker dat men toch wel vriendjespolitiek doet. Ben niet zo heel erg geliefd in mn klas dus dit wordt weer leuk :+ Als 'groepsleider' zal vast niemand solliciteren en als 'sollicitant' neemt niemand me aan.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:41

Ik moet zeggen dat ik ook een hekel heb aan in groepsverband werken. Tot nu toe ben ik voor belangrijke dingen altijd nog ingedeeld met mensen waarmee ik kon opschieten maar voor minder belangrijke dingen wie ik toch graag wil doen ben ik wel eens in gedeeld met mensen waar ik absoluut niet mee kon en wie ook niks serieus nemen. Erg vermoeiend af en toe.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:44

Ben blij als nieuwe schooljaar begint. Nieuwe klas, nieuwe kansen :j

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:47

Ja ik ook we zitten nu met 2 opleidingen in 1 klas: VRP en Art & design. Ik zelf doe Art & design en vind de VRP kant niet erg bijzonder of leuk en imo zijn er in mijn klas ook mensen bij die absoluut niet zelf creatief zijn er zijn gewoon mensen bij die niks zelf kunnen (verzinnen) en alles van een ander af kijken. Dat vind ik vrij vervelend

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:49

Lijkt soms net nog de middelbare school hè :')

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:00

Zooitje ongeregeld bij mij altijd :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:04

Hoooi, ik wil mij hier ook aanmelden!
Ik ben Channah en doe Mediavormgeving audiovisueel/animatie :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:33

Ja bah, zo middelbaar altijd. Kom op zeg we doen een bachelor opleiding...

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:37

Ja je haalt mij de woorden uit mijn mond, bij mij in de klas is het niveau soms erg laag soms word er zelfs nog gedaan aan leraartje pesten en dan denk ik wel van waar ben je in hemelsnaam mee bezig. Bah.

Welkom skyline, aan welke school studeer je als ik vragen mag?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:47

ROC in Hilversum :P, daarna zou ik nog graag door willen naar de filmacedemie :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:33

Bij mij zijn de oudste, de kinderachtigst :')
Gelukkig vaak in een positieve manier.
Goed om te weten dat als je 27 bent, je je nog steeds mag gedragen als een kind.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:17

Bij ons zijn het de jongste en ze zijn jammer genoeg niet op een positieve manier kinderachtig. (Ik zelf ben 18)

Van de week moet ik nog flink aan de bak met mijn maquette en met het ontwerp daarvan in sketchup te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:51

Bij ons was dat echt niet zo.. wij kickten ook gewoon de luiaards uit een projectgroep..

Op de werkvloer hoef je je zo later ook niet te gedragen, net als met buitensluiten. Dat doe je op de werkvloer ook niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:55

Dan moeten veel studenten nog iets leren :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:38

Ik ben 24 maar roddelen en dat soort onzin daar hou ik me niet mee bezig, heb wel wat beters te doen :')
Bah bah, morgen wordt zo'n k*t dag. Dan moet madam natuurlijk even de aardige meid gaan uithangen en daarna begint het betweterige gedrag op te spelen van d'r. Vier dagen van 9 tot 5 /zucht fml

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:42

Iemand stuurt mij ZOJUIST na 8 weken zijn 4 pagina's voor het verslag, toch maar even gemeld dat 1 dag voor inleverdatum (na de gestelde deadline) ik het niet zo op prijs stel s'avonds nog maar even aan het werk gegooid te worden na 8 uur een verslag in elkaar zetten en geen tijd gehad te hebben voor m'n tentamen morgen (wat, geen boek open gehad) :D

Je kan begrijpen dat ik niet zo aardig was aan de telefoon :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:28

Hoi hoi,
Aangezien hier veel vormgevers zitten kunnen jullie mij misschien wel helpen, want ik weet het echt even niet meer..

Ik volg de opleiding interactief vormgeven eerste jaars en we hebben nu een project wat heet Name.
Voor dit project kreeg je een muziek genre, in mijn geval is dat R&B. Je moet een energie blikje met jou Name (Mijne is Name40) promoten en moet hier voor dus een poster, advertentie, logo, display, energie wikkel etc maken en presenteren voor docenten en leerlingen. Daarnaast moet je ook een site in elkaar zetten, wat gelukkig geen groot probleem is :D

Dit moet natuurlijk allemaal in dezelfde stijl zijn en je moet er duidelijk R&B in terug zien komen wat vormgeving betreft. Nou loop ik een beetje tegen de kleuren aan die bij R&B passen. Ik zelf zat eerst te denken aan donkere 'moderne' kleuren zoals blauw, paars, grijs, groen/blauw (dus niet groen groen zeg maar := ) en goud of zilver. Al wordt me nu heel erg vaak verteld dat ze er meer kleuren zoals bruin, goud, oranje (warme kleuren) bij vinden passen.

Voor mij dus iets wat me aan het twijfelen heeft gebracht. Ik weet wat ik heb, maar ik wil dat mensen dat er ook uit kunnen halen dus misschien kunnen jullie je mening geven over wat voor kleuren je het beste bij R&B vind passen? (eventueel misschien ook met uitleg..)

Sorry voor mijn grote verhaal hier, maar wie weet.. :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:30

Goud en zwart.
Of ben ik nu heel cliché?
Verder oranje, geel en groen.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:40

De eerste kleuren die in mijn hoofd poppen zijn geel rood groen goud zilver bruin en oranje :3

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:16

Paars zou ik er ook bij doen !

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:20

Valerie, ik zit hier op de gang, zie ik ineens jouw DutchDoc poster!
Herkende je van foto's uit je profiel.