[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:45

Volgensmij kon ik onderweg ook alleen nog maar de meest vreselijke dingen voor die man bedenken :=

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:14

Haha en gelijk heb je!
Beetje jammer dat dat je examen waarschijnlijk niet ten goede is gekomen..
Het lijkt soms haast alsof ze het je zo lastig mogelijk willen maken door hun afschuwelijke houding.

Reed je instructeur mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:17

Nee zeker niet :n

Nee die was niet mee helaas

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:19

Dat is jammer..
Wat zij die er van toen je het vertelde?
Denk dat de rijschool ook wel een klacht in kan/mag dienen als er zo met hun leerlingen om gegaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:21

Die hoopte al dat die geen nare opmerkingen zou maken dus hij zal het vaker doen :=

Maar die vond het ook niet netjes.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:34

Wauw wat handig van zo iemand om een sociaal beroep te kiezen..
Als hij al zo bekend staat zullen er ook wel meer klachten over zijn, dus gelijk klacht indienen (of wachten tot je geslaagd bent en dan indienen) en hopen dat er wat mee gedaan wordt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:01

Wat een aso :O dat zeg je toch niet als je sociaal 100% goed bent :')

Ik vind het vervelend om te zeggen voor iedereen die niet geslaagd is, maar ik meld het toch ff... ik ben vandaag geslaagd :D
Had een aardige vrouwelijke examinator en het ging allemaal hartstikke goed. Ze vond alleen dat ik wat kritischer moest kijken. Blijkbaar kijk ik wat nonchalant rond xD maar goed, ik zie alles wel en er is niks mis gegaan dus vandaar dat ik wel gewoon geslaagd was. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:02

Gefeliciteerd :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:04

Yvank_ schreef:
Hier ook gezakt helaas :n examinator was niet zo heel tactisch. Vroeg wat over hobby's en ga al aan dat ik het daar niet over wou hebben ivm paard die maandag wordt ingeslapen. Vond de beste mijn het schijnaar toch nodig om even te vertellen dat het toch maar een knol is, zijn er 1000en van dus het is helemaal niet erg dat die dood gaat want je kan zo een nieuwe kopen.

Ik heb echt op mn tong moeten bijten om niet te ontploffen. En later kwam dr nog en opmerking over dat er veel ergere dingen in de wereld waren dan een dood paard. Toen had ik het wel gehad, kan me ook vrij weinig meer van het examen verder herinneren.

jeetje.. was je instructeur er niet bij?

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:26

Gefelciteerd Thesserd!

Hier staan ze er om bekend heel streng te zijn op kijken, zakken dan ook veel mensen op terwijl ze wel kijken en alles zien, maar niet overdreven genoeg laten zien dat ze kijken..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:28

Gefeliciteerd voor de geslaagde

DPTomboy schreef:
Gefelciteerd Thesserd!

Hier staan ze er om bekend heel streng te zijn op kijken, zakken dan ook veel mensen op terwijl ze wel kijken en alles zien, maar niet overdreven genoeg laten zien dat ze kijken..

Waar woon je? Toch niet in de buurt van Haarlem?
Ik moet volgende week en kijk wel maar niet heel overdreven

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:38

Nee Kosseh, afrijden in Heerenveen betekent GOED kijken :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:44

Kijk wel oke hoor. Maar waarom je hele hoofddraaien als je ook met je ogen kan bbewegen voor het zelfde zicht, vooral met je binne spiegel.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:47

kosseh schreef:
Kijk wel oke hoor. Maar waarom je hele hoofddraaien als je ook met je ogen kan bbewegen voor het zelfde zicht, vooral met je binne spiegel.

En hier heb je bij een deel van de examinatoren dan dus echt een probleem, je MOET je hoofd draaien :P
Ik keek afgelopen examen toch echt wel de zijstraten in maar had mijn hoofd niet bijna 90 graden gedraaid dus keek slecht.. (gelukkig niet het enige commentaar)
instructeur heeft er ook nooit commentaar op, maar examinator wilde echt overdreven zien blijkbaar..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:00

Eigelijk is het best raar. Ze hebben toch niet voor niks zo een spiegeltje, ze zien ook of je ver vooruit kijkt. Dan zien ze in het zelfde spiegeltje toch ook wel dat je in je binnen spiegel kijkt. :)

Ik krijg er van instructeur ook bijna gee commentaar op (heel soms nog maar dat is als ik de hele straat niet zag dus ook niet opzij keek of er iets aan kwam, dom maar oke) op ttt ook niks van gezegt.

Ga volgende week wel echt heel overdreven me hoofd draaien, als dat er voor zorgt dat ik het haal doe ik het wel voor 1 keer :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 21:04

Eigenlijk moet je gewoon niet anders rijden als anders.. Ik kijk ook niet met m'n hele hoofd hoor als dat niet nodig is en heb daar geen commentaar op gekregen..

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:04

Ik had tijdens mijn rijlessen een beetje de neiging om straatjes van rechts niet goed in te kijken en hier zo voorbij te crossen. Hier extra aandacht voor gehad, en met examen bij slecht zicht enzo zelfs naar voren leunen om iets vroeger het straatje in te kunnen kijken. Dat zijn dingen waar examinatoren blij van worden, als je alleen je ogen beweegt kunnen ze niet goed genoeg én het verkeer in de gaten houden, én zien of jij wel goed kijkt.

Hoe ver jij vooruit kijkt kunnen ze juist zien aan andere dingen: anticiperen op dingen die ver vooruit gebeuren: verkeerslichten, snelheid minderen. Dat spiegeltje kun je dus wel zien dat iemand zijn hoofd draait, maar alleen je ogen dus niet goed genoeg. Tenminste, dat is wat ik meegekregen heb hierover.

Oh ja, en ik geloof dat ze ook vinden dat als je alleen je ogen draait je zicht niet zo volledig is als wanneer je je hoofd draait.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:06

Ik snap het ook niet, maar doe wel braaf wat ze willen zien, voortaan maar echt heeeel overdreven kijken..
eerste examen heb ik er geen commentaar op gehad, tweede: je kijkt totaal niet te zijstraten in.. uhm sorry ik kijk echt wel ik zei nog dingen over de auto's/borden in de zijstraten om dat duidelijk te maken. Kwam hij nog op, ja je zag die dingen in de zijstraat wel MAAR je keek de zijstraat niet in.. ??????
In discussie gaan is met lang niet alle examinatoren mogelijk, gelukkig zijn sommige wel aardig en is er mee te praten over dat soort dingen, dus is ook puur geluk hebben :)

Precies wat jij zegt Merileth!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:10

O dat is best knap. Wel weten wat er in de zijstraat staat maar dat je er niet in kijkt, hoe moet je dan weten wat er staat :-p

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:32

kosseh schreef:
O dat is best knap. Wel weten wat er in de zijstraat staat maar dat je er niet in kijkt, hoe moet je dan weten wat er staat :-p

Dat vroeg ik me ook af..
En mijn instructeur ook, toen hij het hoorde.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:36

Af en toe als je die verhalen hoort lijken examinatoren net buitenaardse wezens, laten ze je slagen zijn het opeens weer mensen :P

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:38

Vrouwen zijn er miljarden maar als de zijne dood gaat is het dan wel erg? Hij kan toch gewoon een nieuwe nemen.. wat een klap-aap!

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:40

kosseh schreef:
Af en toe als je die verhalen hoort lijken examinatoren net buitenaardse wezens, laten ze je slagen zijn het opeens weer mensen :P

Nou al had deze me laten slagen dan nog had ik het een vervelende examinator gevonden (vond ik al toen we net weg gereden waren en toen was ik nog niet gezakt :P).
Vorige examinator vond ik erg aardig, echt heel gezellig en zou ik suuuuuuper graag nog een keer hebben. Ligt helemaal aan de manier waarop mensen communiceren..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:40

Vraag me af of examinatoren zelf ook zo rijden := Gok zo dat als ze knipperlicht aan zetten echt niet áltijd kijken hoor!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:06

Batlow schreef:
Vraag me af of examinatoren zelf ook zo rijden := Gok zo dat als ze knipperlicht aan zetten echt niet áltijd kijken hoor!

Hahahaha! Da´s wel een goeie.

Ik had vandaag een proefexamenrondje gereden. Conclusie: ik zit vooral mezelf héél héél héél véél in de weg..... :o :n