Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:11

Mijn schema is inderdaad erg krap omdat ik voor 31 januari wil afstuderen. Ik heb ook pas in november een begeleider toegewezen gekregen uiteindelijk, omdat wij de scriptie normaal gesproken schrijven in het 2e semester.

Mijn concept is, afgezien van die 600 woorden, ook gewoon een 'inleverbare' scriptie, dus ik hoop dat er nog heel weinig aan hoeft te gebeuren. Deze dagen waarin ik opgesloten zit in mijn huis zijn echt niet leuk! Ik heb al sinds maandag niemand meer gesproken en ben nog ziek ook :P

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:14

Hup aan het werk en niet bokken :')

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:31

Ik ben blij dat ik van tevoren gewoon al heel erg veel literatuur had gezocht en geanalyseerd, dan kun je zo typen als het nodig is! Doe je er veel minder lang over dan wanneer je dat allemaal nog moet doen.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:42

Ik merk dat ik vandaag echt niet opschiet met mijn onderzoeksopzet.. Balen want hij moet maandag ingeleverd worden! Ik moet ook nog een tentamen leren dus daar ben ik vandaag dan maar mee bezig, heb ik nog een beetje het idee dat ik iets nuttigs doe :P

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:02

Mijn fase 1B is ingeleverd! Wat een opluchting haha, weg ermee :D En nu afwachten wat het resultaat gaat zijn :j

Missy, ik ken het. Motivatie loopt regelmatig weg hier, maar nu dan toch eindelijk af gekregen! Een kort avondje rust en morgen beginnen met tentamen leren en presentatie maken..

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:37

Whiee ik heb net mijn onderzoeksopzet afgemaakt! Ik ga het nog een keer checken en dan morgen inleveren.. Vind het wel een beetje eng hoor :\ Nu gaat mijn beoordelaar er voor het eerst naar kijken terwijl hij niet eens weet wat mijn onderwerp is en er feedback op geven.. Afhankelijk daarvan krijg ik een go of niet, dus kan ik verder gaan met mn onderzoek of niet :( Beetje jammer dat ze daar dan weer 3 weken de tijd voor hebben, duurt lang!! In die tussentijd heb ik gelukkig een beetje ruimte en kan ik mn tentamen gaan leren haha :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:48

Ingeleverd is ingeleverd hoor! Er kan niks fout gaan, als het niet goed is kun je het beter maar meteen weten :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:45

Ik heb ook alles ingeleverd, er is geen contact meer met mij opgenomen door mijn docent en/of begeleider, dus ik moet maar afwachten.... Ben bang dat ze mijn scriptie geen eens nakijken, omdat het formulier bij het 'voorwaardelijke deel' hoort wat je voldaan moet hebben voordat ze überhaupt je scriptie nakijken. Doordat ik dat formulier niet heb, is mijn voorwaardelijk deel dus niet voldaan. Wel flink balen hoor, vooral omdat ik nu in onzekerheid zit hoe het nu zal gaan.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:24

Ooh dat is zeker balen! Hoe komt het dan dat je dat formulier niet hebt als ik vragen mag?
Ik heb net mn opzet ingeleverd dus nu kan ik me weer focussen op mn tentamen volgende week!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:31

Ik moet nog een hoofdstuk voor een verslag, en woensdag mijn laatste tentamen :D .
Ik ben zoooooo benieuwd of ik alles gehaald heb :=

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:49

Sammylover schreef:
Bij mij minder goed nieuws... Mijn conceptversie van mijn scriptie was afgekeurd, kan gebeuren, gewoon weer opnieuw ingestuurd na aanpassingen te hebben gedaan. Mijn scriptiedocent heeft mijn scriptiebegeleider gebeld met het nieuws dat hij afgekeurd was, ook nog niets aan de hand. Alleen mijn scriptiebegeleider moest nog een formulier invullen dat mijn onderzoeksplan goedgekeurd was (had alleen mondelinge toestemming gekregen, omdat het formulier toen nog niet beschikbaar was) en die zegt nu dat ze het formulier niet mag ondertekenen met een goedkeuring, omdat mijn docent had gezegd dat het niet goedgekeurd was. Dat niet goedgekeurd gaat natuurlijk over mijn concept, maar dat snapt ze niet. Dat ingevulde formulier heb ik nodig om überhaupt mijn scriptie in te mogen leveren, dus dat is heel erg balen. Nu heb ik haar gebeld, maar ze zat in werkoverleg, dus ik bel haar straks nog een keer. In de mail stond dat ze een gesprek wou, maar dat zou dus alleen morgen kunnen, aangezien maandag alles ingeleverd moet worden.

Ik quote mezelf even. Uiteindelijk is er overleg geweest tussen mijn docent en begeleider, mijn begeleider hoefde even niets te doen, mocht het formulier ook niet invullen, de docent zou eerst contact met mij opnemen. Dat is dus niet gebeurd en daarom heb ik geen formulier :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:54

Ooh jeetje wat vervelend! Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid over komt! Is niks om zo in onzekerheid te zitten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:45

Hè, wat een gedoe Sammylover.... Ik hoop dat het snel opgelost wordt! Helaas herken ik er zoveel in.... Ik denk dat iedere hogeschool/uni wel van dit gedoe kent :(

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:43

Mijn moeder zegt dat ik er achteraan moet blijven zitten, ook met mijn docent. Maar ik heb als enige wat gehoord van mijn begeleider en ook van haar gehoord dat de docent mij zou bellen. Straks had ze het verkeerd begrepen ofzo? Ze kan nogal warrig zijn en dingen verkeerd opvatten. Dus ja, ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Ja klopt, het komt bij iedere hogeschool/universiteit voor :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:59

Wat een gedoe Sammylover :(:) Hoop voor je dat het in orde komt!

Mijn thesis is naar m'n hoofd gestegen, ik heb geïnformeerd naar een Phd positie :') gaat hem vast niet worden, maar proberen kan altijd. Het eerste jaar zou staalname in de Zuidelijke oceaan zijn, hoe cool is dat :))

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:14

Sammylover, wat een situatie zeg! Heb je al wat meer duidelijkheid inmiddels?

Solleke_Noah, proberen kan altijd toch, klinkt wel als een uitdaging! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:55

Ja he, het klinkt echt fantastisch :D

Maar helaas, heb al antwoord terug, en negatief -O- Het is blijkbaar om in februari al te beginnen, en ik studeer pas af in juni *snif* Ik baal wel, prof zei er wel bij dat er nog andere kansen waren, maar dat is vaak niet een heel jaar op de boot zitten (wat ik wel wil). Achja, maar weer even terug op de thesis concentreren :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:38

Nou ik heb mijn afstudeerscriptie 3 weken geleden ingeleverd, op hoop van zegen. Alles afgeraffeld omdat ik enorm in tijd nood kwam, maar inleveren vond ik dan wel belangrijk. Krijg ik in ieder geval feedback.. Helaas zojuist mijn cijfer terug gekregen, DRAMA. Een 2,3.. ik snap er echt niks van. Volgende week maar eens een gesprek aan gaan, want dit is echt bizar.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:45

Ojee :(:) , is dat 2,3 op 10? Bachelor of masterscriptie? Feedback zou ik ook wel achter gaan vragen ja!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:49

Yep! Voor een bachelor scriptie. Baal als een stekker, maar volgens mijn examinator is er veel ruimte tot verbetering..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:51

Zo een tijdje niet gereageerd.. Even op adem komen.
Ik was letterlijk ziek van de stress.. Heb 'm ook vrij afgeraffeld ingeleverd en ga er vanuit 'm niet gehaald te hebben.
Ik krijg morgen om 17.00 uur de uitslag.. We moeten 'm ophalen op de opleiding dus ik ben benieuwd.. Vreselijk zware opdracht gehad, te zwaar achteraf.. Dus ik ben heel benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

@N0a, oh gatsie! Wat een onwijs laag cijfer.. Ik kan me voorstellen dat je totaal verbaasd bent!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:51

Pfieuw das best.. laag? Hopen dat je er fijne feedback op krijgt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:53

N0a schreef:
Yep! Voor een bachelor scriptie. Baal als een stekker, maar volgens mijn examinator is er veel ruimte tot verbetering..

Hoe werkt dat juist in Nederland? Krijg je een herkansing, of?

In België is éénmaal ingeleverd je cijfer je cijfer, tenzij je dus gebuisd bent, dan kan je het in de herexamens opnieuw doen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:56

Ik heb drie kansen in vier inlevermomenten. Dus heb twee maal de mogelijkheid om te verbeteren. Ik weet niet hoe het bij Noa is.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:57

Ik heb nog 2 (of3) inlever momenten hierna, vandaar dat ik ook perse iets wilde inleveren. Dan maar van slechte kwaliteit, maar die feedback kan ik goed gebruiken :).