Toekomstige studenten WO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Re: Toekomstige studenten WO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:59

Ik heb mijn rooster ook. Ik heb 14 contacturen, woensdag vrij. Maandag en dinsdag ben ik om 1 uur klaar en donderdag en vrijdag kan ik uitslapen. Dus ik vind het helemaal prima zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:05

Ik hoef maar één keer om 9 uur te beginnen, verder om 1 en 3 uur :+ Prima!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:38

Ik heb mn rooster nog niet.. Heb morgen introductiemiddag, zal dan wel komen :)
Maar heb wel standaard dinsdag en vrijdag vrij. Das voor alle eerstejaars zo.
En maar 10 - 12 contacturen ook. :)

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:59

SimoneeM schreef:

Ook de Erasmus universiteit toch? Hier namelijk hetzelfde verhaal.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:25

Ik heb vergeleken jullie een verschrikkelijk rooster :')

Wisselend rooster, 24 uren gemiddeld in de week
Maar niks is verplicht en alleen op vrijdag werkcollege

Moet 3x om 08:45 beginnen en ben 3x om 17:30 klaar

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:27

RianC schreef:
SimoneeM schreef:

Ook de Erasmus universiteit toch? Hier namelijk hetzelfde verhaal.

Ja klopt! :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:38

Ik had al een tijdje een rooster gekregen, die was wel 'leuk': maandag en dinsdag wel heel lang, maar woensdag maar halve dag en donderdag en vrijdag vrij.
Maar nu, met heel veel moeite, een vernieuwde versie gevonden: daar helaas op woensdag ook van 8.45 tot 17.30 en vrijdags ook gewoon colleges... beeeetje jammer. En donderdag vrij is alleen de eerste 7 weken vrij, daarna gaan we wekelijks naar de universiteit in essen om daar colleges te volgen op de donderdag.
Hoeveel contacturen het totaal zijn .... ehh? Ik mis een beetje het overzicht met alles.

Ik wordt nu al moe van dit rooster. Ook vanwege het gebrek aan vakanties. :') Wij hebben voor alles aanwezigheidsplicht als ik het goed begrepen heb.

De vraag is geloof ik al eerder gesteld, maar we zijn alweer een tijdje verder dus misschien zijn de gedachtes veranderd -kan best zo na de introweken denk ik: gaan jullie lid worden bij een studie/studenten/sport/etc vereniging?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:14

Ik heb gister mijn rooster gekregen (psychologie UU) en ik heb veel meer uren dan ik van te voren had gedacht. Ik dacht dat ik maar 3 à 4 dagen naar Utrecht zou hoeven, maar ik heb het eerste blok gewoon 5 dagen per week. 2 keer per week heb ik van 11:00 tot 12:45 en dat vind ik eigenlijk niet zo fijn, mijn reistijd is dan het dubbele van de tijd dat ik daar college heb, had dat beter op één dag na elkaar kunnen hebben. Ik weet ook niet helemaal wat nou precies verplicht is en wat niet, maar met alles wat ingeroosterd is, heb ik 16 uur aan colleges en werkgroepen.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:52

Jetske schreef:
De vraag is geloof ik al eerder gesteld, maar we zijn alweer een tijdje verder dus misschien zijn de gedachtes veranderd -kan best zo na de introweken denk ik: gaan jullie lid worden bij een studie/studenten/sport/etc vereniging?

Nee (:
Ik vind mijn studie (Econometrie) tot nu al behoorlijk pittig, na 3 dagen (!!).
Dus ik wil eerst even kijken of het me allemaal lukt.
Daarnaast heb ik een paard en een baantje dus houd ik denk ik sowieso niet tijd genoeg over..

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:18

Ik heb volgend weekend ontgroening bij de studentenvereniging, verder de studievereniging maar dat is meer vanwege de boeken en andere handige dingetjes voor de studie :j

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 20:38

Bij Psychologie in Nijmegen moet je je zelf inschrijven voor vakken en werkgroepen en daardoor kun je dus ook grotendeels zelf je lestijden indelen. Betekent dus ook dat als je er laat bij bent, dat je een verschrikkelijk rooster hebt. Ik ben hier op uitgekomen:
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... 31763a.png

Ben ik erg blij mee! Iedere dag uitslapen, nooit na half 4 les en geen tussenuren. En natuurlijk geen goede instelling, maar omdat mijn werkgroepen op woensdag en donderdag zijn, zou ik dus best een keer vrijdag t/m dinsdag vrij kunnen nemen als ik er een paar dagen op uit wil. Geen vakanties na 2 jaar sabbatical wordt namelijk nogal wennen denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:33

Ik word alleen lid bij Machiavelli, de studievereniging. Was eerst nog een klein beetje van plan lid te worden van een studentenvereniging maar het is in Amsterdam echt niet nodig en ik heb niet echt een vereniging gezien die me heel erg aanspreekt. Misschien volgend jaar maar nu niet.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:07

Nou ik weet nu nog geen rooster x). Behalve maandag :')

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 01:31

Ik ben lid geworden van mn studievereniging en van een studentenvereniging. Vanaf zaterdag heb ik NKT.

Ik heb ook met moeite zelf mijn rooster bij elkaar gesprokkeld, 14-16 uur per week, wel alle dagen maar geen enkele dag vanaf 9 uur *\o/*

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:31

Zo inmiddels 3 vd 6 boeken besteld :)
De rest heeft de studievereniging niet dus moet ik nog even bij bol.com ofzo doen. :)

phebeskoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:04

Leuk allemaal:D succes alvast volgende week

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:42

Overigens heb ik gister mn boeken geleverd gekregen, maar 1 van mn 3 verplichte boeken was al niet leverbaar, dus ik begin mn eerste week zonder dat boek.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:19

Oké even jullie ongezouten mening over dit puntje, echt fml!

Ik wou dus graag geneeskunde gaan doen in maastricht, helaas was ik niet door de decentrale selectie, maar desalniettemin ben ik ingeloot in leiden! Helemaal top, totdat ik vandaag een mailtje van duo kreeg. Er is een match op mijn ruilverzoek uitgekomen...
Mijn overwegingspunten:
Maastricht voordelen:
- dichterbij (scheelt een uur treinen)
- pgo systeem
- vriendinnen studeren daar
- leuke stad
- eerste keus...

Leiden voordelen:
- boeken gekocht (twv 1400)
- vandaag geïnaugureerd bij een super toffe studentenvereniging
- ik heb al een kamer
- Geen pgo (duidelijker wat de leerstof is, maastricht is dit onduidelijker)
- leuke stad met de grachten
- ik heb introductieweek en KMT van de studentenvereniging gelopen

Echt, deze luxe positie vind ik niet leuk.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 23:31

Wow wat een keuze Max_en_Max, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om in jouw schoenen te staan nu. En ik ben bang dat je het toch echt helemaal zelf zult moeten beslissen, heb je zelf al het idee dat je naar een van beide opties neigt?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:53

Ik neig zelf toch naar leiden, gewoon omdat ik de stad de afgelopen weken heb leren kennen en erg gecharmeerd ben van grachtjes, rotkeien enzovoorts. het voelde als een dorp maar het is een stad. de mensen die ik ontmoet heb, zijn ook helemaal super. Iedereen kwam eraan met, hoi ik ken niemand. En doordat ik nu lid ben van een studentenvereniging waarbij helemaal mijn type mensen zitten, maakt het de keuze nog moeilijker.

Aan de andere kant had ik maastricht wel op de eerste plaats staan, en dit is niet vanwege dat veel vriendinnen daarheen gingen. Dit argument heb ik besloten, wil ik niet mijn keuze laten beïnvloeden. Uiteindelijk zit ik namelijk wel minstens 6 jaar daar te studeren...

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:51

Is bij jullie eigenlijk het collegegeld al afgeschreven? Bij mij nog niet, lijkt me best laat?

Max_en_Max, jeetje lastig. Ikzelf vind PGO ontzettend fijn, alleen aan de hand daarvan zou ik voor Maastricht gaan. maarja, je kent leiden, je kent de mensen..
Oke hier heb je helemaal niks aan :") Ik denk dat je moet doen wat het beste voelt.. Als je nu naar Leiden neigt denk ik dat dat een goede beslissing is :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 12:32

Ik zou naar Leiden gaan Max_en_Max, als je nu alsnog besluit naar Maastricht te gaan en het bevalt niet... dan weet je wat je achtergelaten hebt in Leiden. Maastricht is nog vrij onbekend voor je en wat je niet kent, kun je ook niet missen. Leiden aan de andere kant, heb je al iets opgebouwd en als dat in Maastricht minder leuk blijkt te zijn, dan ga je ontzettend balen. Just my 2 cents, waar ik bij wel zeggen dat ik denk dat je met beide keuzes goed zou zitten.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:25

SimoneeM schreef:
Is bij jullie eigenlijk het collegegeld al afgeschreven? Bij mij nog niet, lijkt me best laat?

Max_en_Max, jeetje lastig. Ikzelf vind PGO ontzettend fijn, alleen aan de hand daarvan zou ik voor Maastricht gaan. maarja, je kent leiden, je kent de mensen..
Oke hier heb je helemaal niks aan :") Ik denk dat je moet doen wat het beste voelt.. Als je nu naar Leiden neigt denk ik dat dat een goede beslissing is :)

Bij mij is het collegegeld ook nog steeds niet afgeschreven door de Erasmus Universiteit...
Echt raar, er stond op of rond 26 augustus.

Hoe vond je de Eurekaweek? :)

phebeskoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:28

Max, uit je punten zie ik al datje neigt naar leiden. Leiden en maastricht zijn beiden leuke steden. Wat grappig, heb ook decentraal in Maastricht gedaan.

Maandag begint mijn introductie

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:26

Pempy schreef:
SimoneeM schreef:

Bij mij is het collegegeld ook nog steeds niet afgeschreven door de Erasmus Universiteit...
Echt raar, er stond op of rond 26 augustus.

Hoe vond je de Eurekaweek? :)

Ja nouja gratis studeren dan maar :D

Heeel erg leuk! Had ook een super leuk groepje! Laatste dag viel wel wat tegen.. en jij?