Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:35

Oh kom op zeg... Gedraag je eens even naar je leeftijd. Een grote mond opzetten omdat jij iets niet snapt? Hoop toch niet dat je ook zo met de gasten omgaat die zich aan je balie komen melden... Je DOET of wil ook nog steeds niks doen met de tips. Ga hotels langs, bel ze plat, dan kom je ergens.

Ik quote mezelf maar even..
friendly schreef:
"Wil ik niet" ligt naast "kan ik niet" en "doe ik niet" op het kerkhof. Het is maar tijdelijk.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:36

Lasca_1987 schreef:
JoAnn schreef:
Ik denk dat het met stagiaires net andersom werkt : het bedrijf moet jou willen, niet andersom. Een vertraging van een half jaar is op zich niks, tenminste, dat vinden sommigen. Maar jij kon inmiddels al bijna afgestudeerd zijn als arts en hikt nu aan het begin van een opleiding alweer tegen vertraging aan. En dat kost jouw ouders en de maatschappij een bom geld. Ik kan begrijpen dat men voor mensen met jouw instelling het systeem van studiefinanciering hervormd heeft, gelukkig maar!

Heb je al een afspraak staan bij de huisarts inmiddels?

Beetje jammer dat jij mij met die andere studenten vergelijkt. Je weet niet eens waarom ik nu pas de opleiding doe 8)7

Neen, dat weet ik niet. Maar uit je profiel maak ik op dat je al eerder voortijdig opleidingen bent gestopt. En ja, dat kost iedere Nederlandse belastingbetaler (mij gelukkig niet dus) geld. Veel geld! Eerst een pretstudie die je niet degelijk afwerkt en ach, een extra studievertaging kan er vast nog bij.

En waarom ik vroeg waar je cavia's heen gaan? Omdat je zegt niet op stage te kunnen gaan omdat deze geen plekje kunnen krijgen.

Overigens : een beetje vriendelijker kan ook hoor! Zie het als een oefening om vriendelijk en beleefd te blijven op je stage als je iets niet zint. En die momenten zullen er nog veel zijn vrees ik.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:37

Ik hoop niet voor je dat je eventuele nieuwe stage dot tegen komt tijdens de research. Al komen ze waarschijnelijk niet eens zover omdat jij toch geen ene actie onderneemt om een stage te zoeken...
Ik heb al een vermoeden waar mijn belastinggeld later naartoe gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:37

Nou sorry ik ga geen vakantie vieren in t hotel waar ik stageloop hoor.. daarbij ik moet eerst nog een kamer vinden waar ik kan wonen.

En jullie bokkers halen t bloed onder mijn nagels en dan reageer ik ook niet meer vriendelijk. Heeft niets te maken met een slachtofferrol.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:38

Lasca_1987 schreef:
Ik loop stage in het hotel en vier vakantie in het hotel. Nu duidelijk?????

Nu heb je ineens wel stage? :o? Je klaagt het hele topic al dat je niks kan vinden. Wat is het nou?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:38

Lasca_1987 schreef:
Traiectum schreef:
Ok, blijkbaar moet voor jou echt alles uitgespeld worden: je hebt geen opleiding afgemaakt. En so what? Je hebt op dit moment helemaal niets, geen enkele toekomst, en in plaats van er alles aan te doen om je situatie te verbeteren ga je lekker op vakantie. Ik kan er ontzettend kwaad om worden dat ik voor uitvreters zoals jij studiefinanciering en 40 jaar bijstand kan gaan betalen.

En jij gaat nu heel snel je brutale bek houden! -:(-

vakantie is betaald klaar uit!

Nou en dat die vakantie betaald is. Het gaat om je toekomst. Je komt nergens, echt helemaal nergens met deze houding. Op alles heb je een "ja maar". Als je ooit een stageplek krijgt (want zelf zul je er op deze manier nooit een vinden) en je met deze houding aan de slag gaat, dan vlieg je er binnen een week uit. Hetzelfde met een baan. Je bent je complete toekomst aan het vergooien.

Ga je tegen klanten met lastige vragen ook zeggen dat ze hun brutale bek moeten houden?

Anoniem

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:40

Nou en t is betaald so what.. is t jouw geld Traiectum? Neen maar t geld van mn moeder ja!!! Bij deze is dit mijn laatste post. Ik hou de eer aan mijzelf en keer de rug nasr jullie toe! Houdoe en veel plezier met mijn topic!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:41

Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die TS nog steeds tips geven. Iedereen hier bedoelt het enorm goed en TS zeikt iedereen af en zegt zelfs letterlijk dat sommige mensen hun bek moeten houden. Kom op zeg, mag het met iets meer respect? Dat jij mensen afbekt die dingen zeggen die je niet aanstaan wisten we al, maar dit slaat alles.

En ik wil je er ook even op attent maken dat je met naam en achternaam bekend bent, dat je foto's op je profiel hebt staan en dat je door iedereen na te zoeken bent. Ik snap opeens waarom alle hotels je afwijzen...

Als het je niet zint wat mensen zeggen, zout dan alsjeblieft op van Bokt. Of open in ieder geval geen topics meer. Dit is een forum, meningen mogen gegeven worden. De waarheid is hard, daar moet je maar net tegen kunnen... Goh wat vreemd, deze reactie is bijna letterlijk hetzelfde als een eerdere reactie van jou in een ander forum. Ging over een meisje wiens advertentie verwijderd was, meen ik... Gaat er een lichtje aan?

pluklief

TS misschien is het verstandig om toch eens goed te gaan bedenken of een carrière in een dienstverlenende sector wel wat voor jou is. Welk niveau is je opleiding? Want het is wel verstandig om er rekening mee te houden dat het kan zijn dat als je geen diploma haalt je je studiefinanciering terug moet betalen, maar dat is alleen bij niveau 3 en 4.

Jolliegirl

Lasca_1987 schreef:
Nou en t is betaald so what.. is t jouw geld Traiectum? Neen maar t geld van mn moeder ja!!! Bij deze is dit mijn laatste post. Ik hou de eer aan mijzelf en keer de rug nasr jullie toe! Houdoe en veel plezier met mijn topic!

Pas maar op wie jou straks de rug toekeert. :)
Dat zal de Efteling en je andere stageplaatsen wel eens kunnen zijn met deze instelling en taalgebruik.
En geloof me, de Efteling is op de hoogte van alles wat op bokt over hun gemeld is. Daar hebben ze zo hun programmatjes voor.

Deze branche is jou te hoog gegrepen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:47

Oei... Hopelijk ga je klagenden gasten wel met een grote glimlach te woord staan. Ik vond de tip; kijk naar een andere opleiding, toch wel een hele goede.
Met deze instelling hoor je niet thuis in het hotelwezen.

Bedenk ook goed dat bedrijven hier ook meelezen ;) en geen bedrijf heeft behoefte aan een stagiaire die vol mitsen en maren zit, incl grote mond.

Ik wens je veel succes in je leven en hoop echt dat je het licht gaat zien :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:50

Lasca_1987 schreef:

Nee, het is niet mijn geld. Nog niet. Jouw opleiding, daar betaal ik wel aan mee. En aan je uitkering later ook.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:51

Lasca_1987 schreef:
En jullie bokkers halen t bloed onder mijn nagels en dan reageer ik ook niet meer vriendelijk. Heeft niets te maken met een slachtofferrol.

En daar ga je weer, het ligt aan iedereen, behalve aan jou...... Slachtofferrol :j
Mensen beginnen vriendelijk en denken mee, door jou veranderd de toon, omdat je bij alles wel een smoes hebt.
Zeg eens eerlijk, kun je iets opnoemen bij jezelf wat je anders zou kunnen doen om te voorkomen dat een topic zo'n negatieve wending krijgt??

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:51

Met deze instelling kom je sowieso nergens. Maar zie dat dit niet het enige topic is waar ze klaagt en zeurt en niks wil doen met gegeven adviezen en tips en nog net niet zo giftig word als hier door te schelden. Zelfs daar word het gemeld. Denk dat Kirsha wel weet welk topic ik bedoel. Erg jammer. Als je vanaf het begin nou gewoon een pro-actieve houding had aangenomen, minder gezeurd en meer met tips gedaan had..had je waarschijnlijk alláng stage gelopen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:54

Lees trouwens dat je ook bij stal Jaspers al niet zo goed bekend stond.
Je bent daar weggestuurd omdat je geroddeld zou hebben en je wilde alleen maar klusjes met paarden doen...

Dit is dus niet de eerste keer dat je moeite hebt met het vinden van een geschikt leerbedrijf....
Hoe zou dat komen?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:54

friendly schreef:
Met deze instelling kom je sowieso nergens. Maar zie dat dit niet het enige topic is waar ze klaagt en zeurt en niks wil doen met gegeven adviezen en tips en nog net niet zo giftig word als hier door te schelden. Zelfs daar word het gemeld. Denk dat Kirsha wel weet welk topic ik bedoel. Erg jammer. Als je vanaf het begin nou gewoon een pro-actieve houding had aangenomen, minder gezeurd en meer met tips gedaan had..had je waarschijnlijk alláng stage gelopen.

Beter nog dan was ze waarschijnlijk allang aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:56

Jolliegirl schreef:
Lees trouwens dat je ook bij stal Jaspers al niet zo goed bekend stond.
Je bent daar weggestuurd omdat je geroddeld zou hebben en je wilde alleen maar klusjes met paarden doen...

Dit is dus niet de eerste keer dat je moeite hebt met het vinden van een geschikt leerbedrijf....
Hoe zou dat komen?

Maar jij weet niet dat ik toen heimwee had ;) En hoe ik in mijn vel stak. Dus daar kan je niet over oordelen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:59

Je reageert nu iig een stuk vriendelijker! +:)+
Hou dat vol.

In de grote boze mensenwereld kan je niet altijd rekening houden met hoe je in je vel zit.. en hoe je je voelt...
Hier hebben jouw gasten namelijk NIETS mee te maken... interesseert het hun wat dat jij je moeder/cavia/hond/paard mist.... Zij willen de sleutel van hun kamer en een onvergetelijke tijd hebben in de Efteling...
Daar zal JIJ je gevoel bij uit moeten schakelen.. Dat moet je leren, dat kost tijd. En dat leer je op stage... omgaan met gasten.

Maar ik denk, na het lezen van jouw berichten dat je gewoon echt niet geschikt bent voor deze branche.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:02

Tja, en die opleiding moet ik afmaken. Anders had ik hem al een paar jaar geleden al gedaan. Maar werd om mijn leeftijd (21) afgewezen bij een andere vesteging. En ik ga mijn diploma halen, ik heb iets te bewijzen ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:02

En nu zit je beter in je vel?
Want hoe jij nu omgaat met mensen is respectloos.
Moet dat een gast te woord staan in een hotel?
Schandalig en ook nog liegen!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:03

Lasca_1987 schreef:
Tja, en die opleiding moet ik afmaken. Anders had ik hem al een paar jaar geleden al gedaan. Maar werd om mijn leeftijd (21) afgewezen bij een andere vesteging. En ik ga mijn diploma halen, ik heb iets te bewijzen ;)

BEWIJS JEZELF DAN!!!!!! :)

Pak die stage... Pak die vakantie... lekker op de stageplek, niéts mis mee..
Werk & prive gescheiden houden, simpel.

DOE het... En haal die diploma..
En loop niet die vertraging op! Dat is doodzonde!

En misschien even een excuus maken in dit topic van die grote mond van je?
Want dat was écht niét netjes....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:21

Kom op jongens, zit TS niet zo op haar huid.
Ze vraagt advies, krijgt dat van jullie en of ze er wel of niet iets mee doet is haar eigen keuze. Niet gefrustreerd raken als ze niet doet wat jullie zeggen.
TS trekt hier heus lering uit, of het nu op korte of lange termijn is. Blijkbaar zijn er nog vele hindernissen in het leven van TS waardoor zij niet kan handelen/reageren zoals jullie graag zouden willen. Een beetje respect daarvoor zou jullie netjes staan.
Ik ben er van overtuigd dat TS alles doet wat binnen haar macht ligt, maar dat er inderdaad dingen zijn in haar persoonlijkheid en leven die het haar moeilijker maken dan een ander. TS, heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:24

Ilja000 schreef:
Ze vraagt advies, krijgt dat van jullie en of ze er wel of niet iets mee doet is haar eigen keuze. Niet gefrustreerd raken als ze niet doet wat jullie zeggen.
TS trekt hier heus lering uit, of het nu op korte of lange termijn is. Blijkbaar zijn er nog vele hindernissen in het leven van TS waardoor zij niet kan handelen/reageren zoals jullie graag zouden willen. Een beetje respect daarvoor zou jullie netjes staan.
Ik ben er van overtuigd dat TS alles doet wat binnen haar macht ligt, maar dat er inderdaad dingen zijn in haar persoonlijkheid en leven die het haar moeilijker maken dan een ander. TS, heel veel succes!

Dankjewel! Fijn zo een positieve post! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:25

Ik ben inmiddels weer gekalmeerd en wil ook mijn excuses aanbieden voor mijn woede uitbarsting, maar met sommige uitlatingen die gedaan zijn haalt men t bloed onder mijn nagels vandaan. Daarbij heb ik ook nog iets anders te verwerken waar ik niet op in wil gaan. Dus alles bij elkaar werd een woede uitbarsting.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:28

Ilja000 schreef:

Denk niet dat het probleem zo zeer bij ons ligt hoor eigenlijk. We worden er gewoon een beetje nijdig van als alles wat we aanbieden de grond in word gestampt onder het mom van: ik kan het niet, geen tijd, gee kleding, vergeten enz enz. De instelling die TS hanteert is er niet een die je in een bedrijf graag ziet, word er op gewezen en dan mag er iemand zelfs haar "brutale bek" houden.. Ehhh pardon? Jij vraagt hulp, wij geven het, jij doet niks met ons advies/hulp maar onderneemt zelf ook niks? Jaaaaa succes dan met je diploma halen. Zo lukt het nooit.

Edit: Lees net bericht van TS. Top dat je excuses aanbiedt. Ik snap dat bepaalde dingen bij elkaar voor een kort lontje kunnen zorgen. Probeer er echter wel op te letten dat straks je gasten er bijv niets mee te maken hebben dus dat je probeert te leren om gewoon respectvol te reageren. Dan bereik je al veel meer dan met de houding die wij hier gezien hebben.. ;)