Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:55

Ja precies, ze vragen de hele tijd 'Komt u ook mevrouw?' Op dit niveau is het helemaal belangrijk als je ze op die manier goed ligt. Dat vind ik sowieso erg leuk met deze kids. Mijn leerlingen van havo/vwo zouden van hun levensdagen niet even komen buurten ofzo, deze leerlingen komen constant even langs in m'n lokaal voor de gezelligheid.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:17

Leuk is dat he. Dat geeft zo'n fijn gevoel inderdaad.

Vind het zelf ook heel erg leuk als ik bijvoorbeeld ergens boodschappen doe en dan oud leerlingen tegen kom die dan helemaal blij zijn om mij weer eens te zien.
Echt een fijn gevoel.
Even weer een praatje maken over hoe het nu gaat enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:38

Iedereen straf geven doe ik ook niet.. Aan het begin wel wat afstandelijker opstellen zodat ze weten dat ik de docent ben en geen vriendin (ivm mijn leeftijd is dat nog wel eens lastig namelijk). Later in het jaar versoepel je dan wel wat meer, maar dat gaat denk ik bij vrij veel mensen automatisch.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:41

Vind wel dat leerlingen dat vrij moeilijk in kunnen schatten. Kreeg laatst d vraag of ik ergens heen was gegaan met mijn zoontjes _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:49

Nou ja ik ben nu 18, vorig jaar liep ik stage en toen was ik 17. Leerlingen zagen echt wel aan me toen dat ik jong was. Moest toen echt wel even duidelijk zijn waar ze stonden :=

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:51

Ik word 24, maar leerlingen schatten me nog regelmatig 18. Best aardig van ze :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:51

Zo TS, dat lijkt me wel lastig ja.

Ik ben 33, zie er ook nog steeds uit als 25 en ben ook nog eens klein, dus leerlingen (middelbaar onderwijs) staan aan het begin van het jaar vaak om zich heen te kijken van "he, waar blijft onze docent".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:54

Wat ik zelf wel heel erg heb is dat ik het voor nu heel leuk vind om voor de klas te staan, maar dat ik het idee heb dat dat deels komt omdat ik nog heel erg begrijp wat er omgaat in het hoofd van een puber. Ik sta nog heel erg in contact met die generatie omdat ik er zelf nog in zit/net uit kom. Denk dat, dat wel één van de redenen is waarom ik niet mijn hele leven voor de klas wil staan.. Het lijkt me echt lastig als je op een gegeven moment op een leeftijd komt waarop je gewoon geen idee meer hebt wat er omgaat in het hoofd van zo'n puber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:55

Goof schreef:
Zo TS, dat lijkt me wel lastig ja.

Ik ben 33, zie er ook nog steeds uit als 25 en ben ook nog eens klein, dus leerlingen (middelbaar onderwijs) staan aan het begin van het jaar vaak om zich heen te kijken van "he, waar blijft onze docent".

Ik heb vorig jaar voornamelijk onderbouwklassen gehad en dan valt het heel erg mee. Die zien je dan meer als de coole studentenjuf die nog lekker jong is en die goed kan helpen met jongensproblemen. Mijn WB kreeg alleen op een gegeven moment een burnout waardoor ik op woensdag al zijn lessen overnam. Stond toen ook voor een 3 havo/vwo (wat nog ging) en een 4TL klas, waarvan de helft al een keer gezakt was. Sta je ineens voor een klas waarvan een aanzienlijk deel ouder is dan jij bent. Das toch wel even slikken. Gelukkig was dat een klasje van 11 en waren het hele lieve leerlingen die me wel konden respecteren en die het cool vonden dat ik jonger was :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:56

Waarom zou je daar geen idee meer van hebben?
Het is voor mij inmiddels weer even geleden dat ik puber was en op school zat, maar je vergeet je eigen ervaring sowieso niet.
En als docent steek je veel tijd in je leerlingen, praat je veel met ze en zodoende leer je erg veel van ze, ook wat er in hun leven speelt en in hun hoofd omgaat. Ik denk dat je op elke leeftijd prima betrokken kunt zijn als je maar wil leren en tijd en energie in een puber wil (blijven) steken.

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:00

Ik kom mij ook melden!
Ik ben 1e jaars student aan de pabo-windesheim in Zwolle, heb net 2 orienterende stagedagen achter de rug en na de herfstvakantie en mn tentamenweken ga ik echt beginnen met stage :)

Ik heb een redelijk drukke maar wel hele lieve groep 8 als stage klas, wel vervelend, ik ben zelf pas 17, die kinderen zijn 11/12, Het juf gevoel is er dus niet erg..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:01

Precies :j Ik ben 23, dus al gauw 7 à 10 jaar ouder dan mijn leerlingen en ik zit al 6 jaar niet meer op de middelbare school. Maar met af en toe de radio aanzetten en lekker kletsen met de leerlingen kom je al een heel eind hoor! Er zijn ook workshops die je voor dit soort dingen kunt volgen.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:40

Ik meld mij ook maar.

Ben nu 1e jaar pabo student op de HRO. Morgen mijn eerste stage in groep 6 dag vind het best wel spannend. Ik hoop zo dat de kinderen niet over mij heen lopen. Gelukkig is het morgen nog een beetje orienteren en even voorstellen vanaf dinsdag/woensdag gaan ze er van uit dat je al een les geeft.

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:55

Ja ik word niet eens met Juf aangesproken in de klas, daar zeg ik dan wel wat van, anders ben je echt voor eeuwig en altijd de "stagair" en kun je het vergeten. Maarja, ik gedraag me zo vaak nog als een 12 jarige, en dan moet je volwassen doen..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:10

Maar waarom ben je dan deze opleiding gaan doen? Ik stond op mijn 18e voor onderbouwers op een havo-vwo school (dus tussen de 12 en 15 jaar oud), nooit problemen mee gehad.

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:13

Omdat ik het heerlijk vind om met kinderen bezig te zijn en ze wat te leren.
Alleen hoopte ik dat ik niet direct groep 8 zou krijgen, ik vind de leukste leeftijdsgroep ook groep 3/4/5...

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:15

Ik ben ook 17 en heb dat juf gevoel ook niet echt. Ik denk dat het echt wel nog te maken heb met de overgang naar echt volwassen worden ik ben nu net 2 maanden 17 en erg jong voor mijn leeftijd vergeleken met de rest van mijn klas.

Wel vind ik het echt leuk om met kinderen bezig te zijn en ze dingen uit te leggen. Ik voel mij dan hier meer iemand als een oppas of iemand die gewoon helpt dan een juf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:17

Ik ben zelf wel aardig volwassen en heb er zelf niet echt mentale problemen mee om pubers aan het werk te zetten. Vind het zelfs wel leuk. Ook omdat ze me toch een beetje zien als iemand waarbij ze terecht kunnen met hun problemen :j

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:24

Nwktje schreef:
Ik ben ook 17 en heb dat juf gevoel ook niet echt. Ik denk dat het echt wel nog te maken heb met de overgang naar echt volwassen worden ik ben nu net 2 maanden 17 en erg jong voor mijn leeftijd vergeleken met de rest van mijn klas.

Wel vind ik het echt leuk om met kinderen bezig te zijn en ze dingen uit te leggen. Ik voel mij dan hier meer iemand als een oppas of iemand die gewoon helpt dan een juf.

precies hetzelfde hier! Ik ben net 2,5 maand 17 en de gemiddelde leeftijd in mijn klas in 19/20. zelfs 2 man van 24 in de klas zitten.

maar heb wel een geniale vriendin van ook 17, dus wij komen school makkelijk door, en onze klas gedraagd zich redelijk jong dus dat scheelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:27

Ik ben vorig jaar oktober 17 geworden, dus ben begonnen met mijn opleiding toen ik pas 16 was. Nooit echt problemen mee gehad maar zoals ik al zei ben ik altijd wat volwassener geweest dan op mijn ID kaart staat

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:29

haha ja ik niet... maar ik heb ook nog een hoop mensen die echt wel een soort vrienden zijn en nu in groep 8/1e klas zitten, dat maakt het niet echt makkelijker ofzo. Maar we gaan gewoon ons best doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:31

Bedoel je niet eindexamenjaren of iets in die trant? Of bedoel je gewoon echt mensen van 11/12?

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:33

Echt mensen van 11/12. heb een verzorgpony en de kids van de eigenaar daarvan zitten nu in groep 8/1e/2e klas. en ik kan het super goed met ze vinden, gaan vaak zat met een paar anderen zwemmen ofzo, meestal wel met iemand die wat ouder is erbij zegmaar maar voor de rest zijn het gewoon goede vrienden.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:06

Ik denk dat het op zo'n jonge leeftijd best wel moeilijk is om voor de klas te moeten staan inderdaad.
Ik ben pas aan mijn onderwijsassistenten opleiding begonnen op mijn 18e. Eerst 2 jaar een andere opleiding gedaan die ik heb afgebroken. Dus ik heb altijd al wel redelijk ver van mijn leerlingen af gestaan.

Heeft iedereen hier ook in het basisonderwijs gewerkt? Of zijn jullie allemaal gelijk naar het middelbaar onderwijs of mbo onderwijs gegaan. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Het lijkt mij zelf ook wel heel erg leuk om op een MBO opleiding les te gaan geven. En dan natuurlijk wel het liefst op een paarden of dierenopleiding. Omdat ik het allerliefst mijn hobby en werk toch wel wil gaan combineren. En dit lijkt mij dan wel een hele leuke manier.

Ik vind het heerlijk in het basisonderwijs maar zie mezelf echt niet mijn leven lang voor de klas staan.
Daarom vind ik de keuze om na mijn examen wel of niet naar de pabo te gaan ook wel heel erg moeilijk. Ben zo verschrikkelijk bang dat ik een verkeerde keuze maak en straks onnodig schulden opbouw door een hbo studie af te kappen...
Wat zijn jullie ervaringen daar in?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:46

Karin92 schreef:
Heeft iedereen hier ook in het basisonderwijs gewerkt? Of zijn jullie allemaal gelijk naar het middelbaar onderwijs of mbo onderwijs gegaan. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik ben direct in het VMBO begonnen, heb nog nooit een seconde in mijn leven het basisonderwijs overwogen om eerlijk te zijn.