Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:11

Ik ben in gesprek gegaan met mijn organisatie om te informeren wat een opdracht zou kunnen zijn. Wat verder vaak wel is, is dat je eerst stage loopt en dan tegen "problemen" aanloopt..

Janine1990

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:12

Wat voor problemen bedoel je?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:16

hmm.. in mijn geval bijvoorbeeld..

In 2010 ben ik afgestudeerd aan de SPH. Ik liep toen stage met jonge kinderen, op een woongroep. Niet de ideale plek voor een kind. Het viel me op dat er weinig aan de ontwikkeling van de kinderen werd gedaan. Ik heb toen een afstudeervoorstel geschreven om hier wat aan te doen (uiteindelijk niet uitgevoerd).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:19

ievie schreef:
hmm.. in mijn geval bijvoorbeeld..

In 2010 ben ik afgestudeerd aan de SPH. Ik liep toen stage met jonge kinderen, op een woongroep. Niet de ideale plek voor een kind. Het viel me op dat er weinig aan de ontwikkeling van de kinderen werd gedaan. Ik heb toen een afstudeervoorstel geschreven om hier wat aan te doen (uiteindelijk niet uitgevoerd).

Aah oké.
Wat voor afstudeeronderzoek heb je uiteindelijk uitgevoerd?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:33

Wij moesten destijds in groepen van vijf afstuderen, die niet ieder afstudeervoorstel kon uitgevoerd worden. Ik ben in een internationaal project afgestudeerd, waarbij we een handleiding hebben ontworpen (samen met een heel internationale groep) voor het werken met volwassenen met een beperking, om ze dmv creativiteit dingen te laten leren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:36

Wat gaaf zo'n internationaal project en mooie opdracht zegt!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:42

ja :)

Voor mijn master ga ik bij mijn huidige baan mensen interviewen over methodes en instrumenten die we gebruiken, om te inventariseren hoe deze ingezet worden en waarom wel/niet. Ook interessant :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:48

Dat klinkt een stuk eenvoudiger.
Althans, dat zou een opdracht zijn die ik ook zou kunnen doen, bij wijze van.

Maar die opdracht voor de bachelor klinkt echt zoveel complexer dan wat ik op internet vindt in mijn richting.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:51

haha het klinkt wel eenvoudiger dan het is ;-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:53

Hier is de afstudeeropdracht ook begonnen :)
Ik ben nu mijn plan aan het opstellen, en achter de juiste documenten aan het aangaan (ik kan alleen bij eisen/beoordelingen van 2011-2012, en het zal mij niks verbazen als er een hoop veranderd is..)

Mijn eindproducten worden:
Onderzoeksverslag
Enquête (opgesteld, moet dan nog ingevuld worden)
Artikel ter publicatie

:=

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:54

Ik heb een aantal bedrijven benaderd waar ik graag mijn opdracht voor uit zou willen voeren (zorgorganisaties).

Ik studeer CE en ga nu onderzoeken hoe gemeenten in de toekomst omgaan met de veranderingen in de wetgeving mbt zorg en uiteindelijk dus advies uitbrengen hoe mijn afstudeerbedrijf daar op in kan spelen.

Ik ben gisteren "officieel" begonnen. Als in voor mijn afstudeerbedrijf, maar vanuit school wacht ik nog steeds op goedkeuring.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:04

ievie schreef:
haha het klinkt wel eenvoudiger dan het is ;-)

Oooh dat weet ik wel zeker ja! :D

Ik heb net gevonden dat ik (ondanks dat ik later begin) toch voor 1 september kan afstuderen!
Wat spannend eigenlijk allemaal!

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:22

Hoe gaat het bij jullie? Zit er een beetje progressie in? Ik heb zwaar Studie en Werk Ontwijkend Gedrag haha. Zit alleen op kantoor, geen radio of niks.. Ik moet een flinke schop onder m'n kont.. Met 10 zinnetjes typen over de hele dag, heel Markplaats, Ebay en Bokt uit je hoofd kennen is ook niet wat, en ja, ik ban mezelf gemiddeld wel 4x per dag -O- :') Ebay en Marktplaats zouden de banfunctie ook moeten instellen.. Jammer dat er dan minder verkocht word, en word vast een stuk meer gewerkt haha!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:34

Marleen: haha heeeeeel herkenbaar. Ik ken nu ook alle topics van bokt / marktplaats en alle berichten van FB wel 100x gelezen.
Ik moet vrijdag het projectvoorstel inleveren. Vanochtend heel de tijd uitgesteld. Zo even luchen en dan écht aan de slag.

In welke fase zit jij met afstuderen?

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:44

Mijn pva is opgestuurd en moet nog door 1 lezer beoordeeld worden. Ik ben verder een beetje bezig met de algemene gegevens die ik mijn scriptie komen te staan maar kan nog niet met de opdract voor stage bezig, daar heb ik gegevens voor nodig en heb pas 21 maart een interview met die beste man.. Er zijn nog wel mensen druk aan het werk blijkbaar haha. Ik moet ook nog 3 maand dus vandaar dat ik die druk nog niet zo voel.. Ik presteer het best onder druk :Y)

Oke spannend Siem. Wat voor onderzoek ga je houden? En als je nog leuke sites weet, ik hoor het graag :') Ik kan helaas niks streamen, filmpjes ofzo kijken anders zat ik vast serie te kijken *D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:24

Ik heb ook ontzettend veel last van Studie Ontwijkend Gedrag. Op dit moment is alles leuker dan werken aan mijn scriptie, zelfs de afwas! Ik zit nu op school, en zelfs daar kan ik mezelf er niet toe zetten om eraan te werken. Ik ga nu wel even het een en ander voor mijn scriptie lezen, zo maak ik mezelf tenminste nog enigzins nuttig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:31

Ik heb vanochtend een gesprek gehad op mijn mogelijke stagebedrijf. Was een erg leuk gesprek en ik zie het daar wel zitten. Maandag hoor ik of ik het ben geworden.
Ik moet alleen eerst wel school zien te overtuigen, omdat het bedrijf niet volledig voldoet aan de door school gestelde eisen (aantal medewerkers).

Daarna nog ff een andere opdracht voor Persoonlijke Ontwikkeling afmaken, zodat ik die ook zo snel mogelijk kan inleveren. En ik wacht nog op mijn laatste tentamencijfer.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:18

War super herkenbaar Marleen!!!! heel soms ga ik dan even heel goed en de rest van de tijd ben ik druk met 1000 en 1 dingen....zo jammer :(

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 02:58

Marleen: ik kan jou toch geen sites geven om je uitstel gedrag te bevorderen. Dat is slecht :P

Kort door de bocht wat ik ga onderzoeken; welke ergotherapeutische instrumenten zijn het meest bruikbaar voor clienten met een verstandelijke beperking. Het praktische gedeelte is dat ik zelf de instrumenten ga afnemen en ga analyseren waar het op stuk loopt (wat er nu in de praktijk gebeurd, waardoor er nu niet veel volgens het beste bewijs gewerkt wordt)

Hebben jullie ook altijd op de meest bizarre tijden de beste ingevingen? :=

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:53

Ik had vannacht toevallig een briljante ingeving. Ik heb direct pen en papier gepakt en het opgeschreven :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:09

Net te horen gekregen dat mijn afstudeerplan is goedgekeurd!!
Op naar de volgende stap!
Let's research Job Satisfaction!

Ofterwijl de werkbeleving van medewerkers (tevredenheid) ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:14

Super pluisje88!! :)

Hier ook een ontzettende last van SOG af en toe.. Als ik 't niet naar mijn zin voor elkaar krijg blokkeer ik, en dan ga ik wat anders doen. Doodzonde, weet ik. Maar dat wordt dus mijn ''doel'' voor 't komende half jaar :)

Ik heb vanmiddag weer een afspraak op school. Nog een berg vragen stellen aan docente. En hopelijk ook uitsluitsel of ik printbudget etc krijg :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:15

Waarom denk je dat ik nu op bokt zit terwijl ik eigenlijk op mijn afstudeerplek ben?
Ik heb nooit last van SOG!! is echt een probleem dat ik niet ken! ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:20

Hoeveel uur besteden jullie eigenlijk per dag aan je opdracht?
Ik zou er namelijk heeeuul graag naast willen werken, maargoed de banen liggen niet voor t oprapen momenteel en ik ben een beetje bang dat ik dan straks bij de echte researchfase wat in de knoei kom met mn tijd. Nu heb ik namelijk bergen van vrije tijd, maar we zijn nog bezig met t plan van aanpak.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:22

Ik heb 4 dagen per week op mijn afstudeerplek. Thuis doe ik niks. Ik zit ook nog echt in de beginfase. Ik denk dat ik halverwege en aan het eind de tijd hard nodig zal hebben. Om nu alle tijd te vullen valt nog niet mee. Daardoor een beetje last van SOG