ik zag gisteravond in mn mailbox dat ik vergeten ben te reageren op een paar leuke vacatures Had ze naar mezelf gemaild maar die mails waren ondergesneeuwd door alle spam en reclame
Ik heb denk ik nog 10 vacatures die me redelijk leuk lijken in mn favorieten, maar steeds een beetje een fatsoenlijke brief schrijven, zonder dat het 10 in een dozijn wordt.... Blegh ....
Ik pas ze ook aan hoor! Maar wil niet iets zeggen over een zorgboerderij bijv terwijl ze geen zorgboerderij zíjn, dus alles 3 x checken .
Piloetje
Geplaatst: 27-11-12 13:44
Lieszje schreef:
Eerst schreef ik voor elke vacature een nieuwe brief. Maar ik heb nu een paar brieven die ik gewoon wat aanpas aan de vacature.
Juist, dat is het slimst. De mooiste zinnen die je hebt weten te fabriceren steeds hergebruiken in een iets anders volgorde, met aanvulling op de betreffende vacature.
Beetje knippen en plakken en over 3 zinnen even nadenken en je bent er weer.
net een bericht gestuurd naar het UWV dat ik zeer veel problemen heb met het vinden van vacatures waar ik op kan reageren. Ben benieuwd of er enige hulp uit naar voren komt
Ik moet deze maand nog 1 "sollicitatie" om aan mijn verplichting van 4 te komen. Nu kan ik me nog wel bij adecco inschrijven oid, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Even een kort vraagje, ik werk 32 uur, als ik terug val naar 22 uur, heb ik dan recht op 10 uur ww? En heb ik dan ook sollicitatie plicht? Ik bok mobiel en de site van het uwv loopt steeds vast bij mij...
je kan voor die 10 uur wel ww aanvragen. Of dat verstandig is durf ik niet te zeggen (je recht verloopt een keer, en dan moet je weer minimaal 26 weken aaneengeschakeld gewerkt hebben voor nieuw recht).
Kan wel ff kijken of ik wat kan vinden voor je, moment..
geen idee, nu doet ie t wel, maar kan nog niks vinden
Piloetje
Geplaatst: 27-11-12 14:49
Als je 22 uur gaat werken kun je je ww voor die 10 uur door laten lopen, alleen hou je dan je sollicitatieplicht om voor die 10 uur nog iets te vinden. Daarvoor moet je ook minimaal 1 keer in de week een activiteit hebben.
Hier een ochtend met weer 10 sollicitaties eruit. Pfff... nu ben ik er weer ff klaar mee. Heel random gesolliciteerd trouwens, en een aantal open sollicitaties . Niet dat jullie nu opeens denken dat er zoveel vacatures zijn in mijn gebied .
Nou ik ben service adviseur automotive, maar aangezien autoland weer op zijn gat licht solliciteer ik op alles wat ik zou kunnen qua profiel: receptionist, telefonist, verkoper binnendienst, verkoper buitendienst, account manager, detailhandel verkoper, medewerker horeca en noem het maar op! Maar zelfs dat gedaan te hebben zit ik inmiddels al 7 maanden aan de ww. Ik heb recht op 9 maanden dus hoop echt dat de laatste ontwikkelingen positief gaan uitvallen.
Maar 1 activiteit per week is natuurlijk belachelijk. Ik zou als ik het UWV mocht hervormen naar 1 activiteit per dag gaan. Dat is makkelijk haalbaar. Anders kruip je 1 uur per week achter je pc en de rest van de week niets doen? Onacceptabel. Als de dat nou eens aanpakken ipv de ww duur verkorten. Stomme overheid.